De illusie

Algemeen

Moderator: Moderators

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Snoopy schreef:
of misschien wel iets heel anders wat je desondanks toch gelukkig maakt...

Ik denk dat je daar een kernpunt te pakken hebt, als je toch al niet lekker in je vel zit is iedere tegenslag er een te veel, maar als je goed in het leven staat kan je tegenslagen ook makkelijker opvangen.

Irene
Kleine stapjes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:
Snoopy schreef:Jij zou als meisje geen enkel probleem hebben gehad als meisje tijdens je opvoeding en je zou ook geen probleem hebben als je gewoon geen TS was...
Dat is maar helemaal de vraag...

Groetjes,

Frederique
Nee hoor, niet wanneer je weet dat de problemen die je hebt TS gerelateerd zijn. Ik had andere problemen gehad, maar in ieder geval niet deze TS problemen.

Groetjes
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Jij gaat er van uit dat je dan qua gevoel 100% meisje was in een 100% meisjeslichaam.
Het is maar helemaal de vraag of dat een juiste aanname is. Misschien had je wel verlangd naar een piemel. Juist -omdat- je niet had geweten hoe het is om met zo'n lichaamsdeel te leven.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:Jij gaat er van uit dat je dan qua gevoel 100% meisje was in een 100% meisjeslichaam.
Het is maar helemaal de vraag of dat een juiste aanname is. Misschien had je wel verlangd naar een piemel. Juist -omdat- je niet had geweten hoe het is om met zo'n lichaamsdeel te leven.

Groetjes,

Frederique
Kuch

Ja ik ga daarvan uit omdat mijn gevoel zegt dat ik een 100% meisje was geboren in een 100% jongenslichaam.

Jij gaat er met jouw theorie zo vanuit dat een TS geen echte vrouw kan zijn in de ziel, en dus wel naar een piemel zou gaan verlangen als ze wel het juiste lichaam had gehad?

Wat een vreemde gedachtegang. :o
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Toch grappig dat men een topic dat al 2,5 jaar dood is weer opnieuw leven in blaast. En dan ook gelijk weer redelijk groot opblaast.

Hoe t leven zou zijn als je anders geboren was, is koffiedik kijken. Ik vraag me trouwens af wat je bedoelt met 100% meisje in een 100% jongenslichaam. Heb je t dan alleen over het lichamelijke aspect en stel je daar in n strikte scheiding? Maar hoe verklaar je dan t 100% meisje? Wanneer ben je 100% meisje? En wanneer niet?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

*Edit: dubbele post*
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef: Hoe t leven zou zijn als je anders geboren was, is koffiedik kijken. Ik vraag me trouwens af wat je bedoelt met 100% meisje in een 100% jongenslichaam. Heb je t dan alleen over het lichamelijke aspect en stel je daar in n strikte scheiding? Maar hoe verklaar je dan t 100% meisje? Wanneer ben je 100% meisje? En wanneer niet?
Ja dat is een goede vraag!
Ja ik stel daarin een heel strikte scheiding. Ik ervaar dat ook zo.
Wanneer ben je 100% meisje... ik geloof als jouw bewustzijn je dat vertelt.

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

en dan heb je nog de vraag, wanneer wordt je als meid onder de meiden geaccepteerd?

Nou ik heb gehoord dat veel meiden onder elkaar nogal de gewoonte hebben elkaar voor hoer uit te maken, en dat de gespreksonderwerpen en de woordkeus acuut veranderen als er plots een man binnen gehoorsafstand is.. dus als je dat meemaakt, dan kan de vlag uit... :)

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef:en dan heb je nog de vraag, wanneer wordt je als meid onder de meiden geaccepteerd?

Nou ik heb gehoord dat veel meiden onder elkaar nogal de gewoonte hebben elkaar voor hoer uit te maken, en dat de gespreksonderwerpen en de woordkeus acuut veranderen als er plots een man binnen gehoorsafstand is.. dus als je dat meemaakt, dan kan de vlag uit... :)
Ja, het is een fijn gevoel als je merkt dat vrouwen hun gewone reserve tegenover jou laten varen. Meestal betekent dat dat ze niks gezien hebben. Als mensen "het" van je weten en je niettemin gewoon als vrouw accepteren, ja, dan kan de vlag uit. Als een geliefde met wie je intiem bent het weet en het niet uitmaakt, dan kun je de vlag weer opbergen. Dan ben je eindelijk een gewoon mens, net als de meesten.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Janiek_ schreef:Als een geliefde met wie je intiem bent het weet en het niet uitmaakt, dan kun je de vlag weer opbergen. Dan ben je eindelijk een gewoon mens, net als de meesten.
ja. ik denk dat vooral voor een TS een relatie erg veel voldoening zou kunnen geven, met name degenen dan die dat nooit hebben gehad.

Fijn om jezelf volwaardig mens met een menselijke ervaring te kunnen noemen. Helaas kom je daar niet als je niet met je identiteit gedealed hebt, wie je werkelijk bent... daarna kom je aan mens zijn toe...

Ooh dat lijkt me een heerlijke plek...mens zijn!

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Snoopy schreef:
Ik zei laatst nog tegen een vriendin, sommigen zijn zo druk met T-zijn dat ze vergeten dat ze in de eerste plaats mens zijn. ;-)

Irene
Kleine stapjes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Irene schreef:Snoopy schreef:
Ik zei laatst nog tegen een vriendin, sommigen zijn zo druk met T-zijn dat ze vergeten dat ze in de eerste plaats mens zijn. ;-)

Irene
Je bent altijd in de eerste plaats man of vrouw en daarna pas mens, daarom dus.

groetjes

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

denk eens na over het volgende:

mannetjes konijn (of willekeuriger ander dier) vrouwtjes konijn (of willekeurig ander dier) of mens?

:-)

Irene
Kleine stapjes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Irene schreef:denk eens na over het volgende:

mannetjes konijn (of willekeuriger ander dier) vrouwtjes konijn (of willekeurig ander dier) of mens?

:-)

Irene
Lol moet ik dan een keuze maken?
Zoals het werkelijk is: ik ben een mannetjes konijn dat zich vrouw voelt... en als het vrouw wordt en het slaagt, dan komt het toe aan mens zijn.
Het begint op een Alice in Wonderland verhaal te lijken...

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Wat ik bedoel te zeggen is dat mens zijn veel belangrijker is dan man of vrouw, waarmee ik die laatste scheiding echt niet wil diskwalificeren.

Buiten de transgender wereld zul je dit soort discussies ook nooit hebben, want het man of vrouw zijn wordt als zodanig vanzelfsprekend beschouwd, dat niemand er nog echt bij stil staat, behalve in bijzondere gevallen.

Irene
Kleine stapjes
Plaats reactie