RLT nogmaar 12 maanden bij het VU

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

RLT nogmaar 12 maanden bij het VU

Bericht door Mara »

Ik heb ergens gelezen, dat de RLT binnenkort nogmaar 12 maanden gaat duren bij het VU en dat je dus vroeger kunt uitwijken naar een buitenlands chireug.....de totale doorlooptijd blijft wel het zelfde voor wie zich bij het VU op de operatiewachtlijst gaat zetten....

....tis toch weer leuk zoiets te horen :)

18 maanden was ook overdreven....misschien wijken nu nog meer mensen uit naar Thailand of elders en het blijft te hopen, dat de wachtlijst voor operaties daardoor un beetje gaat krimpen, voor wie dus bij het VU blijft!

groetjes vanuit Livorno

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
joandelynn
Eredivisie

Re: RLT nogmaar 12 maanden bij het VU

Bericht door joandelynn »

Mara schreef:de totale doorlooptijd blijft wel het zelfde voor wie zich bij het VU op de operatiewachtlijst gaat zetten....
Voor de duidelijkheid, dat houdt dus in dat je na je 1 jaar RLT nog een half jaar moet wachten voor je op de wachtlijst voor de SRS gezet wordt.

Eigenlijk verandert er dus niets aan het VU-traject, alleen ze willen nu na 1 jaar al een brief voor je schrijven waarmee je in het buitenland geholpen kan worden.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Waren ze ook niet bezig met nieuwe chirurgen? Dat zou de SRS wachtlijst ook verkorten..
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

joandelynn schreef:Eigenlijk verandert er dus niets aan het VU-traject, alleen ze willen nu na 1 jaar al een brief voor je schrijven waarmee je in het buitenland geholpen kan worden.
juist....maarja, tegenwoordig word in heel Europa zo'n SRS vergoed door nederlandse ziekenfondsen....of dus met een kleine eigen bijdrage.....

.....een kleine stap vooruit iig zou ik maar zeggen....toch....
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Mara schreef:.of dus met een kleine eigen bijdrage.....
Wat je maar een kleine eigen bijdrage noemt, als je de helft zelf moet betalen.... (ongeveer 7500 euro) En dat vooral omdat de DBC behorende bij de srs niet kostendekkend berekend is, iets voor TNN om dit zsm aan de kaak te stellen lijkt mij.
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Anna. schreef:
Wat je maar een kleine eigen bijdrage noemt, als je de helft zelf moet betalen.... (ongeveer 7500 euro) En dat vooral omdat de DBC behorende bij de srs niet kostendekkend berekend is, iets voor TNN om dit zsm aan de kaak te stellen lijkt mij.
Misschien lees ik te weinig of niet goed .....Wat is DBC ? ;-)
Adrie
daar ben ik weer

DBC

Bericht door Adrie »

DBC staat voor Diagnostische Behandel Combinatie.
Het houdt in dat al verrichttingen en te verwachten verrichttingen gebundeld worden en dat zo een prijspakket tot stand komt.

Ter voorbeeld;een patient wordt gepresenteerd op de EHBO van een ziekenhuis ivm een gebroken arm.
Een Xfoto wordt gemaakt,een onderzoek door de arts vindt plaats en de arm wordt gespalkt.
DBC wordt behandeling gebroken arm op de EHBO(=staat een vaste vergoeding van de zorgverzekeraar tegenover).
In de behandelmodule(zo heet dit volgens de verzekeraars) zit behalve de bovengenoemde handelingen ook een klein onderdeel in voor eventueel te verwachten verrichttingen zoals onderzoek door een neuroloog,een psychiater en anethesist/verrichtingen operatiekamer.
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Anna. schreef:
Helemaal mee eens. helaas kan ik niet met feiten komen, wat nu wel of niet zo is, want dan zou ik door binnenlandse zaken worden gezocht, niemand komt zo maar aan alle gegevens zonder een misdaad te plegen.

Van alle meldingen blijkt dat er totaal geen duidelijkheid is, en dat men zich in alle bochten wringt om maar niets uit te hoeven keren. Prima voor diegene die alles toch zelf kunnen betalen en hun zo kostbare leven zsm voortzetten, dan wel als vrouw ipv man of anders om, maar wat met diegene die helemaal niets zelf hebben, die zijn aan de wolven overgeleverd. En anderhalve jaar nog wachten kan een eeuwigheid zijn, zeker als je al wat hoger in leeftijd bent. Wat mensen dan beleven kunnen zou je je ergste vijand niet aandoen. Zelfs niet in Guantanamo Bay.

Een eigen bijdrage moeten leveren betekent dan maar je op knopen, of voor de trein springen. :o want wie niet heeft kan dat nimmer opbrengen. Zo sociaal zijn nu de mensen die de suggestie geven dat iedere Nederlander recht heeft op zorg, in dit geval volledige behandeling van A tot Z wat betreft genderdysforie, SRS dus.

Ik spreek zelf vanuit het gevoel dat het voor hetzelfde ( geld en inzet ) veel en veel beter zou kunnen en dat er onnodig veel leed geleden wordt. Maar zonder daadwerkelijke feiten kan ik dat niet bewijzen. Misschien als ik zo ver ben dat alles op rolletjes loopt.

En waarom wil je naar het buitenland? Vanwege de verspilde jaren wachttijd hier in Nederland, andere ( betere of wenselijkere ) technieken
Lijdzaam toekijken is velen hun lot, nou dat is zorg op zijn best. Niet.

Ben ik dan niet blij met alles wat er toch aangeboden is? Wat dacht je. Natuurlijk. Maar het lijkt op misselijk makende bureaucratie voor eigen goed, ten koste van alle betrokken cliënten ipv maatregelen die mensen helpen.

Willen mee betalen, ja geen probleem, daar ligt het niet aan, hebben om te geven daar ligt het aan.

Nee eigen bijdrage, dat biedt totaal niets voor helaas zo veel mensen waaronder helaas ikzelf. Dus pas op met operaties in het buitenland, wat betreft de werkelijke financiële afwikkeling.

Note: Niet in alle gevallen zal het kommer en kwel zijn, maar opgepast.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
tijgertje
ForumFan

Bericht door tijgertje »

"leuk" een kortere RLT, maar als die wachtlijsten niet slinken heb je er niks aan
Ik zou dan in december klaar zijn met de RLT, maar gezien dat de wachtlijst dan een half jaar langer is schiet je er niks mee op
Plaats reactie