De illusie
Moderator: Moderators
en onder welke groep laten we dan mensen vallen die zich zowel man als vrouw voelen, ofwel, hen die tussen de seksen in leven?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Voor hen blijft het zoeken naar hoe zij ermee om willen gaan dat zij in één gender worden ingedeeld door hun medemensen. Of afwisselend in één van beide, want dat komt -al naar gelang de uiterlijke presentatie- ook voor.AM_ber_79 schreef:en onder welke groep laten we dan mensen vallen die zich zowel man als vrouw voelen, ofwel, hen die tussen de seksen in leven?
Zij kunnen het beste voor zich speken, maar ik heb niet het idee dat een officiële, van bovenaf opgelegde "tussengender" hierbij zal helpen.
En als ik vanuit mijzelf spreek, heb ik er geen belang bij als zoiets zou worden ingesteld of zou ontstaan. Ik acht de kans namelijk te groot dat men dan redenen zou aanvoeren om een vrouw als ik voor het gemak ook maar in die derde categorie te stoppen. En dat wil ik niet. Een egoîstisch motief, ja, maar ik vind het in dit geval wel belangrijk om voor mijn eigen belang in te staan.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Het meest erge is nog wel dat ze gedwongen worden door mensen die ook genderdysfore gevoelens hebben om in 2 hokjes te moeten denken.Janiek_ schreef:[
Voor hen blijft het zoeken naar hoe zij ermee om willen gaan dat zij in één gender worden ingedeeld door hun medemensen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Dat is natuurlijk onzin. Het is eerder andersom. Het is bij de achterban welhaast een taboe en gezeur om jezelf vrouw te vinden. Dan zit je onnodig te zeuren en denk je te bekrompen. Als je waarde hecht aan eenduidigheid en wanneer je traditioneel bent ingesteld.AM_ber_79 schreef:Het meest erge is nog wel dat ze gedwongen worden door mensen die ook genderdysfore gevoelens hebben om in 2 hokjes te moeten denken.Janiek_ schreef:[
Voor hen blijft het zoeken naar hoe zij ermee om willen gaan dat zij in één gender worden ingedeeld door hun medemensen.
Ik heb inmiddels al genoeg "zielige" verhalen gehoord vanuit die "achterban"...
Want het is de normale transseksueel niet die hen ondermijnt, maar zij zijn het die normale transen ondermijnen.
Zoals onderstaand stuk ook weer demonstreert:
--------
maar voor de eerste keer in mijn leven wist ik duidelijk waar ik naar toe wilde. Het heeft nog eens twintig jaar geduurd om te worden wie ik vandaag ben.''Vroeger dacht ik dat je mannen kon opereren en ombouwen tot vrouw. Vandaag weet ik beter. Er is geen transseksualiteit, er is alleen maar seksamputatie. Er wordt een hoop vlees verwerkt, hersneden en verknipt zodat je de illusie krijgt dat je een vrouw bent. Maar het is niet meer dan dat, een illusie. Het klinkt waarschijnlijk cru, maar van een stier kun je een os maken, maar geen koe. Transseksuelen verliezen hun libido, moeten dagelijks langdurig een dildo inbrengen en er treden vaak verwikkelingen op die leiden tot incontinentie. Bovendien heeft die plastic vagina fysiek en seksueel weinig of geen betekenis en blijft het altijd een heel pijnlijke zaak. Sterker zelfs, uit cijfers blijkt dat acht op tien transseksuelen niet tevreden zijn na hun operatie. En toch was dit tot enkele jaren geleden voor genderdysforisten het enige alternatief. Je blijft als man rondlopen of je gaat de fabriek binnen en komt er 's anderendaags als vrouw buiten. Ik stond ook voor die keuze, heb er vriendelijk voor bedankt en ben op zoek gegaan naar alternatieven. Ik ben gaan praten met chirurgen, psychiaters en endocrinologen en heb hen verteld wat ik wou bereiken: vrouw worden zonder mijn seksualiteit te verliezen, zonder amputatie. Ik was zelfs bereid om als proefkonijn te fungeren. De professoren hebben even in hun haar gekrabd en een tijd later mocht ik terugkomen voor een farmaceutische behandeling. Het was wat zoeken naar de juiste hormoondosering, daar zijn we toch wel een paar jaar zoet mee geweest, maar nu voel ik me formidabel.'
------------
Wanneer je bij een klassiek genderteam binnenstapt, dan teken je voor het volledige pakket, volgens het middeleeuwse knip-en-plaksysteem.
------
Alle signalen waren er: ik reed met een purperen auto, had een vrolijke bloemetjesvoordeur en was altijd in satijn of kant gehuld. Liefst zelfs in felle kleuren, van purper tot roze. Zij vinden me nu beter, opener en minder gefrustreerd. Alles is op zijn plaats gevallen. Wie zou je kunnen verliezen? De mensen die je verliest, zien je niet als persoon, dat zijn geen echte vrienden.
---------------------------------eigenlijk kan ik alles wel plakken maar ik kan het maar nauwelijks lezen
http://www.goedgevoel.be/gg/nl/633/Gend ... -man.dhtml
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Nou, dat valt wel mee, lijkt me. Blijkbaar verwacht jij van mensen met genderdysfore gevoelens dat die niet in twee hokjes denken of voelen. Of je vindt dat zij dat niet zouden mogen doen. Degenen die graag naar de overkant willen en verder niks, die denken wel degelijk in twee hokjes. Daar kunnen zij net zo min wat aan doen als die mensen die er helemaal niet mee overweg kunnen.AM_ber_79 schreef:Het meest erge is nog wel dat ze gedwongen worden door mensen die ook genderdysfore gevoelens hebben om in 2 hokjes te moeten denken.Janiek_ schreef:[
-
- Forumdiva
Als je niet uitkijkt hebben de mensen die transseksueel zijn geen recht meer op betaald e operatie, er zijn immers ook mensen die het zonder operatie kunnen wordt dan het politieke betoog wat volgt. Ik denk dat het heel riskant als mensen die transgenderist zijn meer op de voorgrond gaan treden dan de transsekuelen, en mede bepalen wat voor iedereen goed is. Voor mij is het en en. Je hebt man, vrouw, transgender, zonder gender. En alles wat er tussen zit ? Wat moet hier nog tussen zitten ? En iedereen voelt toch wat ie zelf voelt, dat kan niemand voor jou invullen, je kunt hooguit zeggen ik heb/had soortgelijke gevoelens.
Dit soort berichten zou TNN moeten horen om wat dat betreft d evinger aan de pols te houden. Ik vond je angst wel begrijpelijk, maar betwijfel toch of die reactie vanuit de politiek of de medische stand vanzelfsprekend gevolg is van dat sommigen zonder operatie kunnen.Anna. schreef: er zijn immers ook mensen die het zonder operatie kunnen wordt dan het politieke betoog wat volgt. Ik denk dat het heel riskant als mensen die transgenderist zijn meer op de voorgrond gaan treden dan de transsekuelen, en mede bepalen wat voor iedereen goed is.
Zeker in de medische wereld weet men wel dat je op dit gebied weinig kunt sturen. Men zegt ook niet "je broer kan wel man zijn, dus jij ook."
-
- Forumdiva
Wat betreft de medische wereld ben ik het wel met je eens Janiek, maar de politiek ? Waarom wordt borstvergroting niet meer vergoed, is een politieke beslissing geweest, want het was voor de invoering van het nieuwe zorgstelsel al. En de politiek bepaalde grotendeels wat in de ziekenfondswet stond. Ik vind dat de afgelopen 10 jaar de positie van de transseksueel behandelingstechnisch behoorlijk verslechterd is, en waarom ? Is er nu zoveel geld daardoor bezuinigd ? het is waarschijnlijk alleen in promillen uit te drukken, is zeker ver onder de 1 procent, dus in absolute zin een te verwaarlozen bezuiniging. Het is nog erger als je bedenkt dat mensen die indertijd hun borstoperatie standaard vergoed hebben gekregen nu problemen krijgen met een prothese, het plaatsen van een nieuwe prothese volledig zelf moeten betalen. Hoezo zorgplicht ? Nee, ik vind de politiek erg onbetrouwbaar. Wie het hardste roept, waar het best gelobbyd wordt daar gaat geld naar toe.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Zwijg transgenderisten dood, want anders krijgen transseksuelen geen operatie meer? Kom nu toch op. Waarom zouden we de werkelijkheid niet mogen presenteren zoals die door ons beleefd wordt: in alle diversiteit van onze gevoelens en van onze van daaruit wel-of-niet benodigde medische behandelingen?
Het uitsluitend-man-vrouw-denken vind ik zowieso al bekrompen, maar als die bekrompenheid vervolgens verdedigd wordt met het idee dat transgenderisten en transseksuelen TEGEN elkaar zouden strijden als transgenderisten meer voor het daglicht zouden willen komen, dan past alleen een hele diepe <zucht>. Naar mijn inschatting vecht iedereen voor hetzelfde, namelijk om de genderexpressie te mogen gebruiken die bij JOU past, de erkenning van JOUW gevoel van wat er medisch wel-of-niet nodig is om je lichaam aan je gevoel aan te kunnen en mogen passen.
Meer onderlinge solidariteit op dit vlak zou ik zeer toejuichen!
Groetjes,
Frederique
Het uitsluitend-man-vrouw-denken vind ik zowieso al bekrompen, maar als die bekrompenheid vervolgens verdedigd wordt met het idee dat transgenderisten en transseksuelen TEGEN elkaar zouden strijden als transgenderisten meer voor het daglicht zouden willen komen, dan past alleen een hele diepe <zucht>. Naar mijn inschatting vecht iedereen voor hetzelfde, namelijk om de genderexpressie te mogen gebruiken die bij JOU past, de erkenning van JOUW gevoel van wat er medisch wel-of-niet nodig is om je lichaam aan je gevoel aan te kunnen en mogen passen.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Ik herinner me een andere discussie, waarin je er blijk van gaf transseksuelen die gewoon van de ene kant naar de andere willen en verder niets stelselmatig over het hoofd zag. Het lijkt mij geen slecht idee om juist in de politieke strijd heel duidelijk te maken dat er onder de transgenderparaplu mensen worden geschaard die heel verschillende belangen hebben. Dat schept helderheid.Frederique_ schreef: Naar mijn inschatting vecht iedereen voor hetzelfde, namelijk om de genderexpressie te mogen gebruiken die bij JOU past, de erkenning van JOUW gevoel van wat er medisch wel-of-niet nodig is om je lichaam aan je gevoel aan te kunnen en mogen passen.
Nou laat dat "waarschijnlijk" maar weg. Heel onelegant om je eigen keuzen te rechtvaardigen door die van een ander in een negatief licht te plaatsen.Snoopy schreef: Het klinkt waarschijnlijk cru, maar van een stier kun je een os maken, maar geen koe.
Het klinkt vast een beetje cru, maar deze persoon heeft zichzelf hier wel als een ezel neergezet.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Janiek,
Groetjes,
Frederique
Ik weet niet of het belang van een transgenderist zoveel anders is als van een transseksueel. Is dat echt zo? Zo ja, vind je dat een transseksueel die -wel- een FFS wil zoveel andere belangen heeft dan een transseksueel die dat -niet- wil?Janiek schreef:Ik herinner me een andere discussie, waarin je er blijk van gaf transseksuelen die gewoon van de ene kant naar de andere willen en verder niets stelselmatig over het hoofd zag. Het lijkt mij geen slecht idee om juist in de politieke strijd heel duidelijk te maken dat er onder de transgenderparaplu mensen worden geschaard die heel verschillende belangen hebben. Dat schept helderheid.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Transgenderisten lopen weliswaar nog wel eens tegen dezelfde dingen aan als transseksuelen, maar hun doelen lopen op belangrijke punten toch uiteen.Frederique_ schreef:Ik weet niet of het belang van een transgenderist zoveel anders is als van een transseksueel. Is dat echt zo? Zo ja, vind je dat een transseksueel die -wel- een FFS wil zoveel andere belangen heeft dan een transseksueel die dat -niet- wil?
Het voorbeeld dat je aanhaalt om dit im Frage te stellen geeft aan dat jij inderdaad geen verschil ziet. Omdat ik je al wat langer ken, denk ik dat uitleggen de oplossing niet dichterbij zal brengen.
Ik snap dit gezeur niet. Nederland is alles behalve dichotoom, je kunt van alles zijn en iedereen buigt voor je als je als trans beweert dat je het allemaal niet zo nauw neemt en echt niet als echte vrouw erkent wilt worden hoor!!Frederique_ schreef:Zwijg transgenderisten dood, want anders krijgen transseksuelen geen operatie meer? Kom nu toch op. Waarom zouden we de werkelijkheid niet mogen presenteren zoals die door ons beleefd wordt: in alle diversiteit van onze gevoelens en van onze van daaruit wel-of-niet benodigde medische behandelingen?
Het uitsluitend-man-vrouw-denken vind ik zowieso al bekrompen,
Allemaal heel hip en geweldig als zelfverkozen kunstwerk door het leven te gaan en de reactie's en open monden op straat lollig te vinden, alleen is het -extreem - bekrompen van jou dat jij je niet eens kunt voorstellen dat er ook transen zijn die zich 100% vrouw en op hun gemak voelen in een vrouwen lichaam en een vrouwen rol... zonder hip inhoudsloos gendergezweef of doorgedraaid feminisme en zelfverkozen lifestyle's leuk voor een concert of kunstgallerie... maar vrouwen die gewoon vrouw willen zijn, binnen een relatie, op het werk en in de maatschappij.
Dus wie is hier nu bekrompen?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
-
- Forumdiva
Ik verbaas me nergens meer over wat de politiek doet, en hoe ze het doen en waarom. En je eigen voorstellen dat iets kan gebeuren (vanuit de politiek !) is iets anders dan zeggen dat een ander er niet mag zijn. Vlug op de teentjes getrapt zonder dat er echt getrapt wordt, jammer.Frederique_ schreef:Zwijg transgenderisten dood, want anders krijgen transseksuelen geen operatie meer? Kom nu toch op. Waarom zouden we de werkelijkheid niet mogen presenteren zoals die door ons beleefd wordt: in alle diversiteit van onze gevoelens en van onze van daaruit wel-of-niet benodigde medische behandelingen?