Britse jongen (12) wil jongste transseksueel ooit worden

Algemeen

Moderator: Moderators

AM_ber_79
Forumdiva

Britse jongen (12) wil jongste transseksueel ooit worden

Bericht door AM_ber_79 »

AMSTERDAM – In Engeland is er opschudding ontstaan over een Britse jongen (12), die bij aanvang van het schooljaar als meisje op het schoolplein verscheen.

De jongen zegt ervan te dromen om zo snel mogelijk een geslachtsoperatie te ondergaan, zo meldt de Britse tabloid The Sun.

Zijn ouders steunen hem en ook de leraren op de school zijn ontvankelijk. De docenten hebben meteen alle leerlingen samengeroepen met de vraag om hem voortaan als een meisje te behandelen.

De jongen kreeg in de zomervakantie een meisjesnaam en kwam de eerste schooldag gekleed in een jurkje en met vlechtjes in het haar naar school. Inmiddels wordt de tiener voorbereid op zijn geslachtsoperatie.

Verontwaardiging

Ouders van andere scholieren reageren vooralsnog verontwaardigd en ook kinderen hebben het er moeilijk mee, zo meldt de Britse sensatiekrant. De ouders vinden dat de directie hen op voorhand had moeten waarschuwen zodat ze hun kroost van tevoren konden voorbereiden.

De jongen is nu het middelpunt van pesterijen en komt voorlopig niet meer naar school. Toch is de jongen vastberaden. Psychologen en therapeuten zijn onder de indruk van zijn vasthoudendheid en sterke karakter.
© NU.nl/Ivo Buigues

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2084662/br ... orden.html
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Ja, zo kan het natuurlijk ook...

In het artikel op nu.nl kun je doorklikken naar het artikel van The Sun (in het Engels) over het betreffende schoolmeisje dat eerst een jongetje was.
Op die site is vandaag een nieuw, soortgelijk, artikel geplaatst over een ander "jongetje" (leeftijd: 9) die nu ook naar school gaat als meisje.

Het lijkt bijna een rage in Engeland... ;)
Groetjes, Vivian
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

net als al die "toevallige" ontdekkingen bij hun X-factor. Mag ik n verband zien tussen deze dingen en t feit dat Engeland relatief het meeste besmettingen heeft van de Mexicaanse griep in Europa? 8)

De nieuwste rage: ik verander van geslacht, dus ik ben hip en stoer. de nieuwste rage na t roken, automutilatie en het comazuipen. SRS is coming to you next winter! 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Ondertussen in Amerika:

Treating transsexual kids: wait for, then delay puberty to treat

(Voor degenen die geen Engels kunnen, een Amerikaanse vereniging van endocrinologen raadt aan om de pubertijd bij transseksuele kinderen uit te stellen en ze vanaf hun 16e te behandelen met hormonen).
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
antoinette41
dagelijks aanwezig

Bericht door antoinette41 »

Nog een jaar of 20 dan is het misschien een heel gewoon iets in de maatschappij,ik hoor vrij regelmatig en zeker in ons dorp dat kinderen van tussen de 4-10 met paps en mams richting de Vu gaan.
Ik wou dat ik dat kon in 1980,toen was er bijna niks over te vinden.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Wat ik in mijn omgeving zie wijst er op dat de huidige generatie ouders beter is voorbereid op het mogelijke probleem.

Irene
Kleine stapjes
joandelynn
Eredivisie

antoinette41 schreef:Nog een jaar of 20 dan is het misschien een heel gewoon iets in de maatschappij
Misschien is dat nu al wel zo, ik heb op de VU info-avond gesproken met een man die scholen begeleid bij het omgaan met transseksuele kinderen, en die zei dat het eigenlijk maar weinig problemen geeft tegenwoordig.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Komt misschien ook omdat de kinderen die wel problemen hebben (bv door religieuze ouders) niet in beeld zijn...

joandelynn
Eredivisie

Inderdaad, het valt me ook vaak op dat transseksuele kinderen die al onder behandeling staan vrijwel altijd uit een tolerant gezin komen waar heel open over gevoelens e.d. kan worden gesproken. Bij mij thuis kon dat absoluut niet, als ik mijn mond opentrok om iets te vertellen kreeg ik meteen een "stil eens als de volwassenen aan het praten zijn" naar mijn hoofd gesmeten. Tja, als ze dat maar vaak genoeg zeggen dan ga je dat advies vanzelf wel opvolgen en duurt het 35 jaar voor je eindelijk je mond weer open durft te trekken om te vertellen wat nu echt het probleem is.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Mij werd ooit n hond beloofd als ik n tijdlang geen vrouwenkleren zou hebben.. Belofte kon ik niet waarmaken...hond kwam pas veel later... Mn ouders staan er nog steeds zeer kritisch tegenover. Citaat van mn moeder over de psych van t VU: "daar heb ik toch geen hoge pet van op."

joandelynn
Eredivisie

AM_ber_79 schreef:Mn ouders staan er nog steeds zeer kritisch tegenover. Citaat van mn moeder over de psych van t VU: "daar heb ik toch geen hoge pet van op."
Nou, je moeder bevindt zich in goed gezelschap hoor, want hier hebben sommige mensen ook geen hoge pet op van de psychen bij de VU ;)
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Alleen is bij haar de insteek geheel anders :wink:

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef:Inderdaad, het valt me ook vaak op dat transseksuele kinderen die al onder behandeling staan vrijwel altijd uit een tolerant gezin komen waar heel open over gevoelens e.d. kan worden gesproken. Bij mij thuis kon dat absoluut niet, als ik mijn mond opentrok om iets te vertellen kreeg ik meteen een "stil eens als de volwassenen aan het praten zijn" naar mijn hoofd gesmeten. Tja, als ze dat maar vaak genoeg zeggen dan ga je dat advies vanzelf wel opvolgen en duurt het 35 jaar voor je eindelijk je mond weer open durft te trekken om te vertellen wat nu echt het probleem is.
Pijnlijk. Ja ik lees niet graag over jonge transjes, het grijpt me teveel aan want het had me zoveel ellende kunnen besparen. Ik denk dat jongere transjes ook naar ouderen kijken met het idee van "dat ben ik niet en had ik nooit kunnen worden" maar dat is indd vaak een kwestie van omstandigheden.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Bliss
ff weer wat posten

Bericht door Bliss »

Wat mij een beetje zorgen baart is het feit dat deze kinderen nog lang niet volledige ontwikkeld en volgroeid zijn. Dat brengt twee grote risico's met zich mee.
De eerste is die van de mogelijke, nog onbekende schadelijke effecten van hormoonbehandelingen op onvolgroeide hersenen.
Ten tweede blijf je in principe tot je volgroeid bent toch in een experimentele fase over je eigen identiteit. Ondanks de grote voordelen van puberteitremmers voor transgenders denk ik dat je wel realistisch moet blijven betreft deze gegevens.

Wat mij eigenlijk ook verontrust is de tendens die ontstaat om transgenders nog meer richting medische ingrepen te 'pushen'. Ik ben zelf een voorstander van therapeutische begeleiding ten behoeve van het omgaan met je eigen unieke identiteit. Heb je daar aan gewerkt en blijft er dan nog een stuk onvrede over je lichaam, dan kun je eens gaan denken richting medische behandelingen. En dan nog hoeft dat niet noodzakelijkerwijs naar een volledige geslachtstransformatie te gaan...

Liefs Bliss
joandelynn
Eredivisie

Die kinderen worden helemaal niet gepushed, ze zijn daar juist heel erg voorzichtig mee omdat een deel gewoon homoseksueel blijkt te zijn. Ze worden echt jarenlang begeleid door psychologen om uit te zoeken of het echt is wat ze willen.

Het is waar dat er nog niet veel bekend is over de lange-termijn effecten van hormoongebruik, maar wat wel een zekerheid is is dat niets doen, of alleen maar therapie bieden, nog veel schadelijker is als het echt om transseksualiteit gaat.
Plaats reactie