Mannen steeds vaker te zien op hoge hakken

Algemeen

Moderator: Moderators

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Mannen steeds vaker te zien op hoge hakken

Bericht door Irene »

Vandaag gelezen op http://www.nu.nl

http://www.nu.nl/lifestyle/2086924/mann ... akken.html

Ik heb daar altijd een beetje een dubbel gevoel bij, aan de ene kant vind ik het wel leuk die vervrouwelijking van de maatschappij, aan de andere kant wordt het steeds lastiger je als vrouw te profileren.

Irene
Kleine stapjes
MissViv
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door MissViv »

Hmm ja ik had het artikel ook al gezien. Ik heb er inderdaad ook een beetje dubbele gevoelens bij...

Maarja, in de jaren '70 waren hakken voor mannen ook populair (stiletto's even daargelaten).
Waarschijnlijk is het over een tijdje weer helemaal uit en is "mannelijk" weer helemaal in.
Groetjes, Vivian
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik ben voor. Hoe kleiner het verschil tussen man en vrouw, hoe meer mensen kunnen kiezen voor wat -werkelijk- bij ze past.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
AM_ber_79
Forumdiva

Re: Mannen steeds vaker te zien op hoge hakken

Bericht door AM_ber_79 »

Irene schreef:aan de andere kant wordt het steeds lastiger je als vrouw te profileren.
Citaat van het betreffende stukje:

Terwijl steeds meer plat schoeisel geïntroduceerd wordt voor vrouwen, lijken mannen juist meer de hoogte in te willen.

Blijkbaar was t dus geen gek idee van mij om geen hakken te dragen maar juist te gaan voor gympen :lol: :lol: Zouden jullie ook moeten doen, is blijkbaar steeds vrouwelijker! 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Ik loop al jaren niet meer op hakken, alleen bij uitzondering met feest oid.
Madeleine.
ff weer wat posten

Bericht door Madeleine. »

AM_ber_79 schreef:Blijkbaar was t dus geen gek idee van mij om geen hakken te dragen maar juist te gaan voor gympen :lol: :lol: Zouden jullie ook moeten doen, is blijkbaar steeds vrouwelijker! 8)
Lol platte schoenen vrouwelijker? Dan maar wat minder vrouwelijk met hoge hakken ;)
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry... ;)
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Madeleine. schreef: Lol platte schoenen vrouwelijker? Dan maar wat minder vrouwelijk met hoge hakken ;)
Maar jij bent dan ook geen echte vrouw he 8) :wink:
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Ik ben voor. Hoe kleiner het verschil tussen man en vrouw, hoe meer mensen kunnen kiezen voor wat -werkelijk- bij ze past.
Pas op voor je eigen logica, Frederique. Met de glijdende schaal die je hier aanbrengt wordt het verschil uiteindelijk opgeheven en dan valt er niets meer te kiezen :roll: .
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik snap je niet. De glijdende schaal zorgt ervoor dat IEDEREEEN uit ALLES kan kiezen. Dan is er dus per definitie meer keuze dan we nu hebben!

En inderdaad bestaan vrouwenschoenen dan niet meer, zoals mannenschoenen ook niet meer bestaan. Je hebt dan wel schoenen met een hakje, zonder hakje, laarzen, platte schoenen, enz. Voor iedereen alle keuze.

Ik ben voor.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
Madeleine. schreef: Lol platte schoenen vrouwelijker? Dan maar wat minder vrouwelijk met hoge hakken ;)
Maar jij bent dan ook geen echte vrouw he 8) :wink:
nee en jij bent dus gewoon een man blijkbaar
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef: nee en jij bent dus gewoon een man blijkbaar
Als je ook maar een klein beetje had opgelet, weet je dat Madeleine en ik goede vriendinnen zijn. Maar deze manier van reageren zegt ook wel iets natuurlijk.

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Ik snap je niet. De glijdende schaal zorgt ervoor dat IEDEREEEN uit ALLES kan kiezen. Dan is er dus per definitie meer keuze dan we nu hebben!

En inderdaad bestaan vrouwenschoenen dan niet meer, zoals mannenschoenen ook niet meer bestaan. Je hebt dan wel schoenen met een hakje, zonder hakje, laarzen, platte schoenen, enz. Voor iedereen alle keuze.

Ik ben voor.

Groetjes,

Frederique
Ah, ik geloof dat ik jou nu nog iets beter snap. Maar ook al verandert de mode nog zo sterk, de ontwerpers laten er doorgaans geen misverstand over bestaan wat des mans en der vrouw is. Je kunt als man best hakken dragen en fleurige overhemden en getailleerde jasjes en zelfs rokken, maar het blijft mannenkleding.

Daar wordt wel voor gezorgd :wink: .

Persoonlijk vind ik er niet zoveel mis mee dat je kunt kiezen of je je als man dan wel vrouw identificeert en dat je daarbij gebruik maakt van de middelen die ons daarbij ten dienste staan. Er zit bovendien variatie genoeg in.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:
Snoopy schreef: nee en jij bent dus gewoon een man blijkbaar
Als je ook maar een klein beetje had opgelet, weet je dat Madeleine en ik goede vriendinnen zijn. Maar deze manier van reageren zegt ook wel iets natuurlijk.
Okay dus jullie grappen onder elkaar dat jullie ook geen "echte" vrouwen zijn? Als dat serieus bedoelt is moet dat bijna wel een sadomaso vriendschap zijn zeg! Kijk ik grap daar ook wel eens over om dat de buitenwereld zo denkt, maar om dat nu serieus onder lotgenoten te gaan doen?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:Ik snap je niet. De glijdende schaal zorgt ervoor dat IEDEREEEN uit ALLES kan kiezen. Dan is er dus per definitie meer keuze dan we nu hebben!

Ik ben voor.

Groetjes,

Frederique
Zo maak je van een afwijking de norm. Je zou je ook eens kunnen afvragen of het wel normaal is dat je de hele wereld op wilt heffen omdat je er zelf niet inpast. Voor de meerderheid van de mensen geldt nl nog altijd dat zij gewoon graag zijn wat ze zijn, man of vrouw. En wat mij betreft mag het juist allemaal wel wat ouderwetser. Onze cultuur moet vrouwen niet vermannelijken en mannen vervrouwelijken, ik denk dat daardoor enkel een chaos ontstaat. Natuurlijk mogen er uitzonderingen zijn, maar je moet van deze uitzondering geen regel willen maken, enkel omdat jou dat zo goed uitkomt. En mensen die jou tegenspreken vind jij dan agressief. Ik vind wat jij wil en doet erg rebels en agressief. Mensen opdringen dat ze niet zo bekrompen moeten denken als ze zeggen man of vrouw te zijn. En je aangevallen voelen door eenduidigheid. Je wordt niet aangevallen, iedereen vind het prima hoe jij bent. Maar omdat jij vind dat anderen ook maar net zo moeten zijn als jij, ga je te ver.
Ik vind dat niet getuigen van veel intelligentie op dit vlak en zeker niet van invoelingsvermogen, en dat zou je toch verwachten als je al meer dan 4000 berichten hebt geplaatst over dit soort onderwerpen op het forum. Ik bedoel dit niet kwaad, maar hopelijk zet ik je zo aan het denken.

groetjes

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef: Okay dus jullie grappen onder elkaar dat jullie ook geen "echte" vrouwen zijn? Als dat serieus bedoelt is moet dat bijna wel een sadomaso vriendschap zijn zeg! Kijk ik grap daar ook wel eens over om dat de buitenwereld zo denkt, maar om dat nu serieus onder lotgenoten te gaan doen?
Euhm, er is verder echt helemaal niks serieus aan. Maar blijkbaar moet je 110% serieus zijn over jezself, wie of wat je bent en mag n grapje niet. Maar weet je wat? Humor is het beste medicijn en opent meer deuren dan je denkt.

Plaats reactie