Mannen steeds vaker te zien op hoge hakken
Moderator: Moderators
- Irene
- ForumDiva 3000
- Contacteer:
Mannen steeds vaker te zien op hoge hakken
Vandaag gelezen op http://www.nu.nl
http://www.nu.nl/lifestyle/2086924/mann ... akken.html
Ik heb daar altijd een beetje een dubbel gevoel bij, aan de ene kant vind ik het wel leuk die vervrouwelijking van de maatschappij, aan de andere kant wordt het steeds lastiger je als vrouw te profileren.
Irene
http://www.nu.nl/lifestyle/2086924/mann ... akken.html
Ik heb daar altijd een beetje een dubbel gevoel bij, aan de ene kant vind ik het wel leuk die vervrouwelijking van de maatschappij, aan de andere kant wordt het steeds lastiger je als vrouw te profileren.
Irene
Kleine stapjes
- MissViv
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Hmm ja ik had het artikel ook al gezien. Ik heb er inderdaad ook een beetje dubbele gevoelens bij...
Maarja, in de jaren '70 waren hakken voor mannen ook populair (stiletto's even daargelaten).
Waarschijnlijk is het over een tijdje weer helemaal uit en is "mannelijk" weer helemaal in.
Maarja, in de jaren '70 waren hakken voor mannen ook populair (stiletto's even daargelaten).
Waarschijnlijk is het over een tijdje weer helemaal uit en is "mannelijk" weer helemaal in.
Groetjes, Vivian
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik ben voor. Hoe kleiner het verschil tussen man en vrouw, hoe meer mensen kunnen kiezen voor wat -werkelijk- bij ze past.
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Re: Mannen steeds vaker te zien op hoge hakken
Citaat van het betreffende stukje:Irene schreef:aan de andere kant wordt het steeds lastiger je als vrouw te profileren.
Terwijl steeds meer plat schoeisel geïntroduceerd wordt voor vrouwen, lijken mannen juist meer de hoogte in te willen.
Blijkbaar was t dus geen gek idee van mij om geen hakken te dragen maar juist te gaan voor gympen Zouden jullie ook moeten doen, is blijkbaar steeds vrouwelijker!
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
-
- Forumdiva
- Madeleine.
- ff weer wat posten
Lol platte schoenen vrouwelijker? Dan maar wat minder vrouwelijk met hoge hakkenAM_ber_79 schreef:Blijkbaar was t dus geen gek idee van mij om geen hakken te dragen maar juist te gaan voor gympen Zouden jullie ook moeten doen, is blijkbaar steeds vrouwelijker!
Waar je route in dit leven ook naartoe leidt,
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry...
vergeet geen plezier te hebben op de weg daar naartoe.
Ik gebruik teveel smileys, sorry...
Maar jij bent dan ook geen echte vrouw heMadeleine. schreef: Lol platte schoenen vrouwelijker? Dan maar wat minder vrouwelijk met hoge hakken
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Pas op voor je eigen logica, Frederique. Met de glijdende schaal die je hier aanbrengt wordt het verschil uiteindelijk opgeheven en dan valt er niets meer te kiezen .Frederique_ schreef:Ik ben voor. Hoe kleiner het verschil tussen man en vrouw, hoe meer mensen kunnen kiezen voor wat -werkelijk- bij ze past.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Ik snap je niet. De glijdende schaal zorgt ervoor dat IEDEREEEN uit ALLES kan kiezen. Dan is er dus per definitie meer keuze dan we nu hebben!
En inderdaad bestaan vrouwenschoenen dan niet meer, zoals mannenschoenen ook niet meer bestaan. Je hebt dan wel schoenen met een hakje, zonder hakje, laarzen, platte schoenen, enz. Voor iedereen alle keuze.
Ik ben voor.
Groetjes,
Frederique
En inderdaad bestaan vrouwenschoenen dan niet meer, zoals mannenschoenen ook niet meer bestaan. Je hebt dan wel schoenen met een hakje, zonder hakje, laarzen, platte schoenen, enz. Voor iedereen alle keuze.
Ik ben voor.
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
nee en jij bent dus gewoon een man blijkbaarAM_ber_79 schreef:Maar jij bent dan ook geen echte vrouw heMadeleine. schreef: Lol platte schoenen vrouwelijker? Dan maar wat minder vrouwelijk met hoge hakken
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
Als je ook maar een klein beetje had opgelet, weet je dat Madeleine en ik goede vriendinnen zijn. Maar deze manier van reageren zegt ook wel iets natuurlijk.Snoopy schreef: nee en jij bent dus gewoon een man blijkbaar
Ah, ik geloof dat ik jou nu nog iets beter snap. Maar ook al verandert de mode nog zo sterk, de ontwerpers laten er doorgaans geen misverstand over bestaan wat des mans en der vrouw is. Je kunt als man best hakken dragen en fleurige overhemden en getailleerde jasjes en zelfs rokken, maar het blijft mannenkleding.Frederique_ schreef:Ik snap je niet. De glijdende schaal zorgt ervoor dat IEDEREEEN uit ALLES kan kiezen. Dan is er dus per definitie meer keuze dan we nu hebben!
Ik ben voor.
Groetjes,
Frederique
Daar wordt wel voor gezorgd .
Persoonlijk vind ik er niet zoveel mis mee dat je kunt kiezen of je je als man dan wel vrouw identificeert en dat je daarbij gebruik maakt van de middelen die ons daarbij ten dienste staan. Er zit bovendien variatie genoeg in.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Okay dus jullie grappen onder elkaar dat jullie ook geen "echte" vrouwen zijn? Als dat serieus bedoelt is moet dat bijna wel een sadomaso vriendschap zijn zeg! Kijk ik grap daar ook wel eens over om dat de buitenwereld zo denkt, maar om dat nu serieus onder lotgenoten te gaan doen?AM_ber_79 schreef:Als je ook maar een klein beetje had opgelet, weet je dat Madeleine en ik goede vriendinnen zijn. Maar deze manier van reageren zegt ook wel iets natuurlijk.Snoopy schreef: nee en jij bent dus gewoon een man blijkbaar
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."
Zo maak je van een afwijking de norm. Je zou je ook eens kunnen afvragen of het wel normaal is dat je de hele wereld op wilt heffen omdat je er zelf niet inpast. Voor de meerderheid van de mensen geldt nl nog altijd dat zij gewoon graag zijn wat ze zijn, man of vrouw. En wat mij betreft mag het juist allemaal wel wat ouderwetser. Onze cultuur moet vrouwen niet vermannelijken en mannen vervrouwelijken, ik denk dat daardoor enkel een chaos ontstaat. Natuurlijk mogen er uitzonderingen zijn, maar je moet van deze uitzondering geen regel willen maken, enkel omdat jou dat zo goed uitkomt. En mensen die jou tegenspreken vind jij dan agressief. Ik vind wat jij wil en doet erg rebels en agressief. Mensen opdringen dat ze niet zo bekrompen moeten denken als ze zeggen man of vrouw te zijn. En je aangevallen voelen door eenduidigheid. Je wordt niet aangevallen, iedereen vind het prima hoe jij bent. Maar omdat jij vind dat anderen ook maar net zo moeten zijn als jij, ga je te ver.Frederique_ schreef:Ik snap je niet. De glijdende schaal zorgt ervoor dat IEDEREEEN uit ALLES kan kiezen. Dan is er dus per definitie meer keuze dan we nu hebben!
Ik ben voor.
Groetjes,
Frederique
Ik vind dat niet getuigen van veel intelligentie op dit vlak en zeker niet van invoelingsvermogen, en dat zou je toch verwachten als je al meer dan 4000 berichten hebt geplaatst over dit soort onderwerpen op het forum. Ik bedoel dit niet kwaad, maar hopelijk zet ik je zo aan het denken.
groetjes
Euhm, er is verder echt helemaal niks serieus aan. Maar blijkbaar moet je 110% serieus zijn over jezself, wie of wat je bent en mag n grapje niet. Maar weet je wat? Humor is het beste medicijn en opent meer deuren dan je denkt.Snoopy schreef: Okay dus jullie grappen onder elkaar dat jullie ook geen "echte" vrouwen zijn? Als dat serieus bedoelt is moet dat bijna wel een sadomaso vriendschap zijn zeg! Kijk ik grap daar ook wel eens over om dat de buitenwereld zo denkt, maar om dat nu serieus onder lotgenoten te gaan doen?