Mannen steeds vaker te zien op hoge hakken

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Snoopy schreef:Maar of je mannelijk of vrouwelijk bent heeft niets te maken met of je man of vrouw bent.
@Snoopy: wat is volgens jou de definitie van man-zijn of vrouw-zijn?

Ik heb jarenlang (nog steeds, trouwens) de Opzij en de Gaykrant gelezen. Juist ook om te zien hoe een ander worstelt. Wat je -zeker- in de Opzij tegenkomt zijn vrouwen die tegen het standaard rolpatroon van man/vrouw ingaan. In het een-na-laatste (september-)nummer stond een artikel over voetbalvrouwen. Dat we in Nederland blij mogen zijn dat vrouwen met mannen meevoetballen, omdat je dan met recht kunt zeggen "die vrouw kan dit, die vrouw kan dat, die man kan dit, die man kan dat" in plaats van "vrouwen kunnen niet voetballen" en andere steriotypes. Ik ken een (semi-)profvoetbalster die ook erg blij was om mee gevoetbald te mogen hebben met de mannen, -juist- om van het idee van "wij mogen als vrouwen best een tandje minder dan de mannen want wij kunnen dat niet" af te komen.

De standaard-vrouw bestaat niet. Ook daarom vraag ik me af wat jouw definitie van vrouw-zijn is.

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:
Snoopy schreef:Maar of je mannelijk of vrouwelijk bent heeft niets te maken met of je man of vrouw bent.
@Snoopy: wat is volgens jou de definitie van man-zijn of vrouw-zijn?

Ik heb jarenlang (nog steeds, trouwens) de Opzij en de Gaykrant gelezen. Juist ook om te zien hoe een ander worstelt. Wat je -zeker- in de Opzij tegenkomt zijn vrouwen die tegen het standaard rolpatroon van man/vrouw ingaan. In het een-na-laatste (september-)nummer stond een artikel over voetbalvrouwen. Dat we in Nederland blij mogen zijn dat vrouwen met mannen meevoetballen, omdat je dan met recht kunt zeggen "die vrouw kan dit, die vrouw kan dat, die man kan dit, die man kan dat" in plaats van "vrouwen kunnen niet voetballen" en andere steriotypes. Ik ken een (semi-)profvoetbalster die ook erg blij was om mee gevoetbald te mogen hebben met de mannen, -juist- om van het idee van "wij mogen als vrouwen best een tandje minder dan de mannen want wij kunnen dat niet" af te komen.

De standaard-vrouw bestaat niet. Ook daarom vraag ik me af wat jouw definitie van vrouw-zijn is.

Groetjes,

Frederique
Mijn definitie van vrouw zijn is liefde. Maw, als ik liefde voel, dan voel ik mij vrouw.
Of ik hou van voetballen of barbiepoppen staat daar dus wat mij betreft helemaal los van.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Frederique_ schreef:Dat we in Nederland blij mogen zijn dat vrouwen met mannen meevoetballen
Er is tegenwoordig anders ook een eigen voetbalcompetitie voor vrouwen. Sterker nog, op het laatste EK kwamen we tot de halve finale. 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Snoopy schreef: maar andere mensen zonder genderproblemen die zien dat nl niet. En het lijkt mij een afschuwelijk lot als je de rest van je leven andere mensen eerst moet gaan uitleggen hoe je te behandelen en accepteren. Dat lijkt mij niet leefbaar.
Onderschat je medemensen ook niet. Ik heb heel vaak meegemaakt dat heel gewone mensen precies wisten hoe ze mij moesten accepteren, aanspreken, benaderen. Ook als ze wisten hoe de vork aan de steel zat. Er zijn best veel mensen die weten wat het is om iets van een ander te accepteren ook zonder het eerst te begrijpen. En die begrijpen er naderhand vaak ook nog iets van. mensen die eerst iets willen begrijpen voordat ze het kunnen accepteren, daarbij gaat het eerder mis.

En op een gegeven moment is het gewoon voor iedereen duidelijk dat het je bedoeling is om als vrouw te leven. Ook als je niet 100% als vrouw overkomt. Dan hoef je niks meer uit te leggen.

Snoopy schreef: Maar of je mannelijk of vrouwelijk bent heeft niets te maken met of je man of vrouw bent.
Precies!
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:De standaard-vrouw bestaat niet. Ook daarom vraag ik me af wat jouw definitie van vrouw-zijn is.
Vrouw zijn is iets wat je doet, gewoon op je eigen manier, zoals iedere andere vrouw ook alleen maar de vrouw kan zijn die zij is.

Dat doe je nu eenmaal niet door een definitie op te stellen en dan te zien of je eraan voldoet of te proberen die na te leven.

Leuker kan ik het niet maken :wink: !
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Een vriendin van me heeft n hanenkam, draagt altijd broeken en kleedt zich over t algemeen vrij mannelijk. Zij is misschien mannelijk, maar geen man 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Tsja, lekker vaag weer...

Nu weten we nog niet waar het verschil zit tussen vrouw zijn, vrouwelijk zijn, meer-vrouw-dan-man-zijn...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Laten we het dan makkelijker maken, iedereen die zich vrouw voelt is vrouw, en iedereen die zich man voelt is man, en de rest mag zich zelf een naam geven, transgenderist, geslachtsloos. We weten onderhand wel dat het uiterlijk niet bepaald wie vrouw of man is. En een definitie van wie vrouw is opstellen is net zo moeilijk als alles te weten wat er op aarde te weten valt.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:Tsja, lekker vaag weer...

Nu weten we nog niet waar het verschil zit tussen vrouw zijn, vrouwelijk zijn, meer-vrouw-dan-man-zijn...
Ik was niet vaag, maar helder. Je weet het als je het doet. Jij lijkt het te willen bedenken.

Op die manier kom je het nooit te weten.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Hoe kan je n definitie geven aan iets als vormeloos als mannelijk of vrouwelijk? Dat is voor ieder mens weer anders. Dus dat zal wel altijd vaag blijven.

ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Het sterk tweeledige denken over de geslachten en wat zij wel of niet geacht zijn te doen wordt door een deel van de transgenders kritisch bekeken. Het begrip 'man/vrouw' wordt dan als puur politieke en sociale constructie gezien (dit juist weer in tegenstelling tot het merendeel van de transseksuelen die de tweedeling vaker prefereren en daarin legitimatie kunnen vinden voor transformatie).
bron Wikipedia

En daar is de definitie van een vrouw ook te vinden voor degenen die behoefte hebben aan een definitie. Bovenstaande quote komt uit de definitie van transgenderisme.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

het wordt zelfs in de eerste alinea genoemd :)
Waaruit blijft dat een TS lijdt aan een chronische geslachtsidentiteitstoornis en chromosomaal van het mannelijk geslacht is :)

Jippie!
Mooier kunnen we het niet maken :D
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef: Mooier kunnen we het niet maken :D
en ook niet makkelijker 8)

Plaats reactie