Jongste transseksueel ooit (16) wordt popster

Algemeen

Moderator: Moderators

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Niet vervelend bedoeld, ofzo, maar als jij als man geboren bent en je voelt je vrouw, dan ben je toch per-definitie een transseksueel?

Waarom voel je daar walging voor?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

Frederique_ schreef:Niet vervelend bedoeld, ofzo, maar als jij als man geboren bent en je voelt je vrouw, dan ben je toch per-definitie een transseksueel?

Waarom voel je daar walging voor?

Groetjes,

Frederique
Omdat transseksueel zijn een ontkenning is van wie je bent. En omdat ik daarom van de mannelijke dingen walg in mn uiterlijk. Ik kan mijzelf niet accepteren als TS, je kunt ermee leren leven. Ik denk niet dat ik het ooit zal kunnen accepteren, want ik voel me een gewone vrouw en wil dus een gewone vrouw zijn. Transseksueel zijn blijft pijn doen, juist omdat anderen je niet als een gewone vrouw kunnen zien en behandelen (en ik kan helaas ook de wereld niet veranderen).

Je hoeft alleen maar op dit forum te kijken waar "lotgenootjes" zijn, die beweren dat je geen echte vrouw bent maar TS. Dat geeft al iets van de hopeloosheid van de situatie aan :)
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Snoopy schreef: Je hoeft alleen maar op dit forum te kijken waar "lotgenootjes" zijn, die beweren dat je geen echte vrouw bent maar TS. Dat geeft al iets van de hopeloosheid van de situatie aan :)
Is dit naar mij toe gericht? Zolang je zo hard mogelijk probeert vrouw te zijn i.p.v. er simpelweg een te zijn, dan is je situatie pas hopeloos. Overigens zal ik nooit het woord "lotgenootjes" of "soortgenootjes" in de mond nemen, simpelweg omdat ik niet geloof in het lot of dat T's n soort zijn.

Je bent geboren als man, maar je bent van binnen vrouw. Dat maakt je een transseksueel. Hoe kun je van anderen verwachten dat ze jou als vrouw gaan zien als je zelf niet eens vrede kunt hebben met wie je zelf bent? Ja, ik ben transseksueel. Simpelweg omdat ik vrouw ben, maar de verpakking nog niet. Maar dat maakt mij aan de andere kant niet minder vrouw. Net als dat je punkersvrouwen, feministische vrouwen, christelijke vrouwen, lange vrouwen,etc hebt, heb je ook transseksuele vrouwen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Dat is hetzelfde als dat ik me gewoon vrouw noem, en me soms transseksueel noem (vaak alleen op fora) puur uit gemak om niet iedere keer weer te hoeven vertellen dat je post-op bent etc. Nee, voor mezelf ben ik gewoon vrouw, en hoe anderen me zien maakt mij niet uit zolang ze me als vrouw behandelen.
Lotgenoten heb ik bij transseksualiteit hele gemengde gevoelens over. Ja, je hebt allemaal iets gemeenschappelijks, en je kunt elkaar helpen. Maar zeker bij lotgenotengroep heb ik ervaren dat je in het stramien moet passen van de 'leiders' van de groep, anders hoor je er niet bij. Ik ben enkele jaren geleden nog geweest, en ervaarde toen exact hetzelfde als 10-12 jaar geleden. Gelukkig was Luc Gijs te gast en heb ik daar een klein uur mee staan te praten.
En er zijn maar weinig situaties echt hopeloos, dat is vaak pas als je zelf de hoop, de moed opgeeft.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

AM_ber_79 schreef:Je bent geboren als man, maar je bent van binnen vrouw. Dat maakt je een transseksueel.
Nee, je bent geboren als vrouw, maar van buiten ben je man. Dat maakt je een transseksuele vrouw.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

joandelynn schreef:
AM_ber_79 schreef:Je bent geboren als man, maar je bent van binnen vrouw. Dat maakt je een transseksueel.
Nee, je bent geboren als vrouw, maar van buiten ben je man. Dat maakt je een transseksuele vrouw.
Juist.
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

AM_ber_79 schreef:Zolang je zo hard mogelijk probeert vrouw te zijn i.p.v. er simpelweg een te zijn, dan is je situatie pas hopeloos.
Ja gaat toch niet voor je lol epilatie aan en hormonen en lichamelijke ingrepen, dat doe je toch juist om "simpelweg vrouw" te kunnen zijn????
Soms denk ik wel eens ligt het nou aan mij of is de rest gek :) ;)

AM_ber_79 schreef:Maar dat maakt mij aan de andere kant niet minder vrouw. Net als dat je punkersvrouwen, feministische vrouwen, christelijke vrouwen, lange vrouwen,etc hebt, heb je ook transseksuele vrouwen.
Jaha, maar dat zijn geboren vrouwen, en van mij moeten ze het allemaal zelf maar weten. Ik voel me een meisje-meisje in een jongenslichaam en daar baal ik van. Wat die lesbische punkmeid met dr hanekam doet moet zij weten. En nu mag je me gaan uitlachen ben ik gewend :)

AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

joandelynn schreef: Nee, je bent geboren als vrouw, maar van buiten ben je man. Dat maakt je een transseksuele vrouw.
En nu nog verder durven lezen...
AM_ber_79 schreef: Net als dat je punkersvrouwen, feministische vrouwen, christelijke vrouwen, lange vrouwen,etc hebt, heb je ook transseksuele vrouwen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Het ging me meer om die opmerking van je dat we zijn geboren als man, dat zie ik toch echt niet zo hoor. Ik heb ook een hekel aan uitdrukkingen als 'she used to be a man' of 'mannen die vrouw willen zijn', etc.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

joandelynn schreef:Het ging me meer om die opmerking van je dat we zijn geboren als man, dat zie ik toch echt niet zo hoor.
Je bent toch geboren in t lijf van n man? Het is algemeen bekend dat je de eerste tijd van je leven niet eens bewust bent van jezelf, laat staan van je gender. Je zou t dus beter misschien kunnen omschrijven als "geboren met de sekse van n man en de gender van n vrouw"...

Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Het wordt makkelijker als je jezelf accepteert, dat is al moeilijk genoeg soms.

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Irene schreef:Het wordt makkelijker als je jezelf accepteert, dat is al moeilijk genoeg soms.

Irene
Helemaal als je verteld wordt door anderen wie je bent....

Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Snoopy schreef:
AM_ber_79 schreef:Zolang je zo hard mogelijk probeert vrouw te zijn i.p.v. er simpelweg een te zijn, dan is je situatie pas hopeloos.
Ja gaat toch niet voor je lol epilatie aan en hormonen en lichamelijke ingrepen, dat doe je toch juist om "simpelweg vrouw" te kunnen zijn????
Soms denk ik wel eens ligt het nou aan mij of is de rest gek :) ;)
Nee, voor de lol doe je geen epilatie, hormonen en lichamelijke ingrepen.
Die doe je, omdat je het gevoel hebt dat je -met- die ingrepen/-na- die ingrepen meer-jezelf bent dan daarzonder.

Je hoeft niet alles in man/vrouw-hokjes te kunnen stoppen om toch normaal te zijn.
En nee, jij bent niet gek, de rest van de wereld is gek. Iemand zei dit ooit tegen mij en het heeft me jaren overeind gehouden om vooral te blijven doen wat mijzelf het beste leek, wat een ander daar dan ook van vindt.

Groetjes,

Frederique
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Frederique_ schreef:En nee, jij bent niet gek, de rest van de wereld is gek.
Als je met elkaarkunt blijven communiceren over wat je wilt en ervaart in het leven, dan is er niet zomaar iemand gek. En wordt de wereld ook echter.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Da's een mooie uitspraak...

Bedankt,

Frederique
Plaats reactie