@Snoopy: wat is volgens jou de definitie van man-zijn of vrouw-zijn?Snoopy schreef:Maar of je mannelijk of vrouwelijk bent heeft niets te maken met of je man of vrouw bent.
Ik heb jarenlang (nog steeds, trouwens) de Opzij en de Gaykrant gelezen. Juist ook om te zien hoe een ander worstelt. Wat je -zeker- in de Opzij tegenkomt zijn vrouwen die tegen het standaard rolpatroon van man/vrouw ingaan. In het een-na-laatste (september-)nummer stond een artikel over voetbalvrouwen. Dat we in Nederland blij mogen zijn dat vrouwen met mannen meevoetballen, omdat je dan met recht kunt zeggen "die vrouw kan dit, die vrouw kan dat, die man kan dit, die man kan dat" in plaats van "vrouwen kunnen niet voetballen" en andere steriotypes. Ik ken een (semi-)profvoetbalster die ook erg blij was om mee gevoetbald te mogen hebben met de mannen, -juist- om van het idee van "wij mogen als vrouwen best een tandje minder dan de mannen want wij kunnen dat niet" af te komen.
De standaard-vrouw bestaat niet. Ook daarom vraag ik me af wat jouw definitie van vrouw-zijn is.
Groetjes,
Frederique