Oneerlijke concurrentie?

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Janiek_
ForumDiva 2000

Oneerlijke concurrentie?

Bericht door Janiek_ »

Het Algemeen Dagblad vindt het groot nieuws dat "transseksueel van Gogh" een prijs wint:

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... maal.dhtml

Ze hebben er een poll aan verboden om de stem des volks te laten horen, met het volgende resultaat:

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ueel.dhtml

Doe de poll :lol: !!!
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
snoopy
Eredivisie

Bericht door snoopy »

helemaal geen reactie's nog op zon interessant verhaal :)

goh 70% vind het oneerlijke concurrentie! Ik had dat wel verwacht...en jij?
"Ga er maar vanuit dat alleen SOMMIGE transen IRL de waarheid KUNNEN spreken..."

"ik ben een lesbo geboren in de verkeerde seksuele voorkeur"
snoopy.......en de rest is gek
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

zoals je hier kunt lezen, verbaast t me niks dat 70% deze mening heeft.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Dorothy
ForumFan

Bericht door Dorothy »

De reacties van het publiek op de AD-site vind ik redelijk gematigd en in ieder geval (op een enkeling na) netjes geformuleerd. Geen ordinaire scheldpartijen e.d.. Of zou AD de extreme reacties er al gelijk uitfilteren?

Dat een meerderheid het oneerlijke concurentie vind, was wel te verwachten. De meesten weten ook onvoldoende van het onderwerp af om er over te oordelen.

En als Nathalie van Gogh geen probleem heeft met de reacties van het publiek, dan zit ik er ook niet mee.
Ik vind haar i.i.g. wel een beter rolmodel dan de meest bekende van Nederland.
A candle loses nothing by lighting another candle.
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

Er is bij de meeste mensen gewoon niet bekend wat een geslachtsverandering allemaal van invloed heeft op lichaam en psyche. Er is mij indertijd verteld dat je door de hormonen gemiddeld 70% van je spiermassa verlies. Dat soort zaken is bij het grote publiek niet bekend, want er wordt zelden vanuit de medische hoek een documentaire of wat dan ook gemaakt. En ook al zou die er wel zijn, zou het toch niet meteen veel veranderen. Het zou het AD artikel goed maken als ze bij zo'n poll er bij zetten dat je spierkracht verliest door de hormonen, en daardoor gewoon met biologische vrouwen kunt 'strijden'. Ik weet niet in hoeverre bv IOC en andere wereld sport organisaties hier al een duidelijke norm over hebben, maar toch wel een aantal in ieder geval.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Al zijn er ook genoeg transseksuelen die hun spierkracht behouden of niet zo sterk zien afnemen. Dus om te zeggen dat je met hormonen dusdanig veel spierkracht verliest dat je gelijk staat aan n bio-vrouw, is niet te controleren.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

@ Dorothy: Ja, het AD modereert. En je hebt de mogelijkheid om als lezer alsnog bepaalde reacties te rapporteren als beledigend of discriminerend. Daar is, o.a. door mij, in dit geval gebruik van gemaakt.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Janiek_ schreef:@ Dorothy: Ja, het AD modereert. En je hebt de mogelijkheid om als lezer alsnog bepaalde reacties te rapporteren als beledigend of discriminerend. Daar is, o.a. door mij, in dit geval gebruik van gemaakt.
Wat ook voor bv de Telegraaf geldt. Al blijven daar de reacties toch het leukste. Memorabel was "allochtonen en andere buitenlanders". Over het algemeen geeft men blijk van weinig tot geen inzicht in het onderwerp. Onderbuikgevoelens gevoed door media die door sommige politici graag gebruikt worden als populistisch geneuzel. En dat allemaal omdat men niet verder durft te kijken dan hun neus lang is...

Plaats reactie