Frederique_ schreef:Oh ja: ik ken transseksuelen die heel eerlijk zeggen dat ze zich toch nooit zo vrouw zullen voelen als hun biologisch-vrouwelijke partner. Ik denk dat zo'n gedachte alleen maar fair is. En dat maakt ook dat het verschil tussen transgenderist en transseksueel veel minder groot is dan sommige mensen graag zou willen...Frederique
Als een vrouw commentaar op mij heeft als ze het weet, zeg ik nog weleens heb jij moeten bewijzen dat je je vrouw voelt van binnen, ik wel. Tot nog heeft iedereen er over gezwegen daarna in dat licht.
En ook hoeveel vrouwen zijn er niet zonder baarmoeder en eierstokken geboren worden ? Die onvruchtbaar zijn ? Geen kinderen willen ?
Nee hoor, ik ben een vrouw met een verleden, wat niet altijd even makkelijk is geweest. Geboren worden in het verkeerde lichaam is voor niemand makkelijk, en het transitieproces kan behoorlijk zwaar zijn.
Geluukig zijn wel allemaal anders, ervaren we dingen anders, maar laten we elkaar in de 1e plaats als medemens accepteren.