Hoe en wanneer vertel je het je kinderen?

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

joandelynn schreef:
Robijntje schreef:Maar ik heb nooit begrepen hoe het mogelijk is, dat vrouwen, in de periode dat ze nog in een mannenlichaam leefden, in staat waren "de mannelijke daad" te verichtten en kinderen te verwekken.
Ach, er zijn genoeg latente homoseksuelen die ook trouwen met een vrouw en met haar kinderen op de wereld zetten. Dat transseksuelen dat ook doen vind ik dus eigenlijk helemaal niet zo vreemd.
Ik heb heel grote twijfels bij die latente gevallen!

Ik kan gewoon niet geloven dat je daar pas later in je leven achter komt. Volgens mij heb je je ware gevoelens dan gewoon verstopt, uit angst voor je omgeving.

Maar hee; ik weet niet alles.
Sommigen kunnen zich niets, maar dan ook echt niets voorstellen bij mijn trans-gevoelens.
Dus misschien moet ik maar gewoon accepteren dat er echt zoiets bestaat als latente homo's.
Maar het blijft heel erg moeilijk om dit te geloven.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Robijntje schreef:Maar ik heb nooit begrepen hoe het mogelijk is, dat vrouwen, in de periode dat ze nog in een mannenlichaam leefden, in staat waren "de mannelijke daad" te verichtten en kinderen te verwekken.
Het is alsof ik n ander, die hier kwam aar niet meer mag komen, hoor praten. Die t trouwens nog steeds hard roept maar op n minder lieve manier als jij. Zoals je al in t topic over trans en sexualiteit kon lezen, khou van intimiteit, maar van sex zelf niet....
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Robijntje
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

AM_ber_79 schreef:
Het is alsof ik n ander, die hier kwam aar niet meer mag komen, hoor praten. Die t trouwens nog steeds hard roept maar op n minder lieve manier als jij. Zoals je al in t topic over trans en sexualiteit kon lezen, khou van intimiteit, maar van sex zelf niet....
Daar is toch niets mis mee?
Daar zeg ik toch ook niets over?
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Robijntje schreef:Ik heb heel grote twijfels bij die latente gevallen!

Ik kan gewoon niet geloven dat je daar pas later in je leven achter komt. Volgens mij heb je je ware gevoelens dan gewoon verstopt, uit angst voor je omgeving.
Klopt, maar dat verstoppen van je gevoelens is iets wat je zowel bewust als onbewust kan doen.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
EvaLvanE
ForumFan
Contacteer:

Bericht door EvaLvanE »

Robijntje schreef:Ik kan gewoon niet geloven dat je daar pas later in je leven achter komt. Volgens mij heb je je ware gevoelens dan gewoon verstopt, uit angst voor je omgeving.
Niet alleen kan het op latere leeftijd in volle omvang tot je doordringen (soms getriggered door een onverwachte ervaring); je omgeving kan ook een belangrijke rol spelen. Jonge mensen zijn soms heel eerlijk naar hun ouders, pastoor, dominee, of wie dan ook. In veel gevallen worden ze dan 'bijgestuurd' met opmerkingen als "dat gaat wel over als je getrouwd bent, jongen".
Een aantal van hen laat zich daar (al dan niet tijdelijk) door overtuigen en dat legt vaak de basis voor een mislukte relatie. Resultaat: twee mensen (en eventuele kinderen) ongelukkig.

We hebben allemaal een grote verantwoordelijkheid naar jongeren. Laat ze alsjeblieft hun eigen leven leiden en leg ze niet je eigen (gewenste?!) leefpatroon op, dat wellicht meer gedateerd is dan je je zelf realiseert.
Dit laatste is aan niemand persoonlijk gericht (al helemaal niet aan Robijntje) maar een algemene gedachte die in me opkomt bij het lezen van dit draadje.
Plaats reactie