De pen als lotgenoot

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ik ben hier niet meer
Forumdiva

Bericht door ik ben hier niet meer »

joandelynn schreef:En ik snap trouwens ook niet dat iemand die voor de rest van haar leven aan de medicijnen zit durft te beweren niet chronisch ziek te zijn :)
Tja, dus als je medicijnen slikt ben je chronisch ziek, oké, kunnen alle mensen die bloeddrukverlagers slikken ook meedoen, ik geloof dat als je zo kijkt een groot deel van Nederland op een of andere manier wel mee kan doen... :cry:
(ik weet niet of je de rest van je leven medicijnen gebruikt, men is nog steeds bezig om te kijken of het niet verstandig is om op bv je 65e te stoppen met gebruik hormonen)
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

joandelynn schreef:Ik denk dat de meeste transseksuelen die zeggen 'genezen te zijn' na de SRS zichzelf een beetje voor de gek houden.

Vooral op het gebied van relaties blijft het voor velen toch moeizaam hoor. Je moet maar net hopen dat je iemand treft die het aankan. Ten opzichte van niet-transseksuelen heb je dus toch echt wel een handicap. Een sociale handicap misschien, maar dat is net zo goed een handicap.

En ik zie ook iets te veel transen die nog 10 jaar na hun SRS besluiten om er nog maar even een FFS tegenaan te gooien, dus zo heel erg genezen van hun genderdysforie waren ze blijkbaar ook weer niet.
Ik kan alleen voor mij praten Joan en qua relatie of zoiets heb ik niet te klagen....ik heb een LAT-relatie met een heel lieve kerel....en nu komt het, sinds oud en nieuw schijnt zich een mooie meid voor mij te interesseren, die ik op de party toen heb leren kennen....

....geloof maar, op ieder pot past een deksel.....vaak genoeg komt nooit wat tot stand omdat jezelf denkt niet te voldoen....ik ben zeker geen schoonheid maar ik heb zelfbewustzijn en zelfwaarde, dat maakt alles weer goed.....kijk eens rond in de wereld, nie alleen perfekte mensen hebben relaties, nee ook diegene, waar je het nie zult verwachten....

....transen zijn niet minder, minder maak je je zelf alleen maar, of je nu trans bent of niet....dat boeit eigenlijk niet....als je jezelf afstempelt als iemand, die nie voldoet, nou dan voldoe je ook niet.....of andersom, wil jij graag therapeut voor een potentiële partner willen zijn....toch ook nie he....je kiest toch ook iemand die sterk in z'n schoenen staat.....

Dus aub nie denken, dat transen minder zijn....of hoe jij het zegt, un social handicap hebben....dit sociale handicap komt meestals echt nie vanwege het feit trans te zijn hoor....nee dat handicap creëer je zelf om dit te denken.....

....zoals gezegt, op ieder pot past een deksel....dit is echt geen fabeltje hoor.....ik ken een echt potlelijke trans uit Heerlen en die is ook al heel lang met een man bijmekaar....dus....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef: potlelijke
Foei, Mara :P !
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Ik ben wel benieuwd of er ook iemand met Zwitserlevengevoelens aan de wedstrijd mee zal doen. Dat ziet er altijd zo eenzaam en zinledig uit: in een strandstoel met een drankje niks anders om handen hebben dan op je dood te wachten.

Chronisch ook, voor zolang als het duurt.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Mara: Ik zie transen echt niet als minder hoor, ook niet als zielig. Ik vind sowieso niet dat mensen met een handicap of chronische ziekte zielig zijn, misschien dat ik er daarom ook zo weinig moeite mee heb om transseksualiteit als zoiets te zien.

Maar wees eerlijk, er zijn gewoon heel veel mannen die het niet aankunnen, een relatie met een transseksueel. Wat dat betreft heb je dus wel degelijk een handicap t.o.v. niet-transseksuele vrouwen, je hebt gewoon een veel kleinere 'poel' om een man uit 'te vissen'. Dat geldt ook voor mensen die andere handicaps hebben, die hebben vaak ook meer moeite om een partner te vinden die ze accepteert voor wie ze zijn.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

joandelynn schreef:Als je alleen al kijkt hoeveel transseksuelen hun biografie publiceren lijken transseksuelen me juist de uitgesproken doelgroep voor deze wedstrijd.
Ik heb hier biografieen liggen van Jimi Hendrix, the Beatles, Jim Morrison en Janis Joplin. En zo zijn er nog veel meer. Mogen die ook meedoen?
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

AM_ber_79 schreef:
joandelynn schreef:Als je alleen al kijkt hoeveel transseksuelen hun biografie publiceren lijken transseksuelen me juist de uitgesproken doelgroep voor deze wedstrijd.
Ik heb hier biografieen liggen van Jimi Hendrix, the Beatles, Jim Morrison en Janis Joplin. En zo zijn er nog veel meer. Mogen die ook meedoen?
Mij was het wel duidelijk dat het joandelynn ging om de intentie waarmee die biografieën van transen worden geschreven. En die komt echt wel overeen met het beeld dat de organisatie van de wedstrijd oproept.
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek_ schreef:
Jij hebt ze nie gezien hoor..... :wink:
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

joandelynn schreef:Mara: Ik zie transen echt niet als minder hoor, ook niet als zielig. Ik vind sowieso niet dat mensen met een handicap of chronische ziekte zielig zijn, misschien dat ik er daarom ook zo weinig moeite mee heb om transseksualiteit als zoiets te zien.

Maar wees eerlijk, er zijn gewoon heel veel mannen die het niet aankunnen, een relatie met een transseksueel. Wat dat betreft heb je dus wel degelijk een handicap t.o.v. niet-transseksuele vrouwen, je hebt gewoon een veel kleinere 'poel' om een man uit 'te vissen'. Dat geldt ook voor mensen die andere handicaps hebben, die hebben vaak ook meer moeite om een partner te vinden die ze accepteert voor wie ze zijn.
Ja Joan, maar wat ik wil duidelijk maken is, dat vele zichzelf als minder zien en dat stralen ze dan ook uit en dat belemmert dan behoorlijk het wervingsgedrag....en dan maak je dus minder kans hoor....snap je....

groetjes

Mara
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Mara schreef:Ja Joan, maar wat ik wil duidelijk maken is, dat vele zichzelf als minder zien en dat stralen ze dan ook uit en dat belemmert dan behoorlijk het wervingsgedrag....en dan maak je dus minder kans hoor....snap je....
Ja, dat ben ik wel met je eens...
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Janiek_
ForumDiva 2000

Bericht door Janiek_ »

Mara schreef:
Janiek_ schreef:
Jij hebt ze nie gezien hoor..... :wink:
Nee, maar potlelijk ..... :wink: !
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Janiek_ schreef:Nee, maar potlelijk ..... :wink: !
Wie zegt er nou, dat alle potten mooi zijn....????

Bedenk iets heel oerlelijks en dan zal dat un beetje in de buurt komen hoor..... :wink: :D
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

joandelynn schreef:Ja, dat ben ik wel met je eens...
Poeh....gelukkig maar.... :D
Irene
ForumDiva 3000
Contacteer:

Bericht door Irene »

Amber vroeg zich af:
Zal lastig worden op The Beatles na zijn ze allemaal chronisch dood, en The Beatles zijn half dood, het leven is hard :-)

Irene
Kleine stapjes
AM_ber_79
Forumdiva

Bericht door AM_ber_79 »

Irene schreef: Zal lastig worden op The Beatles na zijn ze allemaal chronisch dood, en The Beatles zijn half dood, het leven is hard :-)

Irene
\

Zou Frederique dat bedoelen met gedeeltelijk chronisch? 8)
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Plaats reactie