De pen als lotgenoot
Moderator: Moderators
Als je dit echt zo voelt, heb je er helemaal niks van begrepen. Vrouw zijn zit namelijk niet in hoe je je kleedt of hoe je je gedraagt. Dat ben je. Daar denk je niet over na. Je doet gewoon je ding. Zonder erbij stil te staan dat je vrouw bent.natashya schreef:nee ik voel mezelf echt vrouw dan hoor.. in die lingerie.... heeft niemand dat hier dan? Ik voel mezelf dan geen man die lingerie aan heeft! Ik vind het gewoon leuk mezelf sexy en aantrekkelijk te maken...en n beetje hoerig.
Ik dacht dat wel meer meiden dat gevoel zouden kennen...en echte vrouwen doen dat toch ook, die lingeriewinkels zijn toch niet alleen voor mannen gemaakt....dat is echt alleen voor vrouwen bedoeld hoor.
Ik zou me niet vrouwelijk voelen in unisex kleding...ook vrouwen die zich daarin kleden, zouden die zich wel vrouw voelen? Want als je je vrouw voelt draag je toch veel liever iets vrouwelijkers?
Ik ben in mijn spijkerbroek, overhemd en kisten net zo veel vrouw als jij bent met al die mooie lingerie aan je lijf. Sterker nog: in dat licht bezien ben ik kennelijk vrouwelijker dan jij, omdat ik mezelf niet bekijk als vrouwelijk. Vat je 'm? En daar zit nou net de crux.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Ja maar ik denk er ook niet bij na hoor. Ja wel bij wat aan te trekken natuurlijk, maar daarna niet meer, daarna ben ik gewoon een vrouw.Coco schreef:
Als je dit echt zo voelt, heb je er helemaal niks van begrepen. Vrouw zijn zit namelijk niet in hoe je je kleedt of hoe je je gedraagt. Dat ben je. Daar denk je niet over na. Je doet gewoon je ding. Zonder erbij stil te staan dat je vrouw bent.
Ik ben in mijn spijkerbroek, overhemd en kisten net zo veel vrouw als jij bent met al die mooie lingerie aan je lijf. Sterker nog: in dat licht bezien ben ik kennelijk vrouwelijker dan jij, omdat ik mezelf niet bekijk als vrouwelijk. Vat je 'm? En daar zit nou net de crux.
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Weet je zeker dat vrouwen zichzelf niet bekijken als vrouwelijk?Coco schreef:Als je dit echt zo voelt, heb je er helemaal niks van begrepen. Vrouw zijn zit namelijk niet in hoe je je kleedt of hoe je je gedraagt. Dat ben je. Daar denk je niet over na. Je doet gewoon je ding. Zonder erbij stil te staan dat je vrouw bent.
Of hanteer je nu een wel erg mannelijk uitgangspunt?
<sorrie, kon 't niet laten >
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Valt me tegen van je dat je niet goed leest. Ben ik niet gewend van je.
Ik stel alleen maar dat ik niet in de spiegel kijk en bedenk hoe vrouwelijk ik eruit zie of dat ik me vrouw voel vandaag. Als je daar stil bij staat, klopt er iets niet in je wezen.
Ik stel alleen maar dat ik niet in de spiegel kijk en bedenk hoe vrouwelijk ik eruit zie of dat ik me vrouw voel vandaag. Als je daar stil bij staat, klopt er iets niet in je wezen.
De wereld maakt plaats voor diegene die weet waarheen hij gaat.
Toch zou ik ze niet graag de kost geven, al die vrouwen (geboren vrouwen ook) die dan wel niet aan hun vrouwzijn twijfelen, maar zich wel grote zorgen maken over hun vrouwelijkheid.Coco schreef:Ik stel alleen maar dat ik niet in de spiegel kijk en bedenk hoe vrouwelijk ik eruit zie of dat ik me vrouw voel vandaag. Als je daar stil bij staat, klopt er iets niet in je wezen.
En de vanzelfsprekendheid die jij beschrijft is voor de meeste transvrouwen als een wond, die nooit helemaal dichtgroeit.
Maar daar ging het hier geloof ik niet over.
Ik dweil, dus ik ben. - Vrij naar Descartes
Ja en die wond probeer ik te helen door me in lingerie te hullen zo nu en dan. Ik kan me niet vrouwelijk voelen in een slobberbroek en trui...Janiek_ schreef:Toch zou ik ze niet graag de kost geven, al die vrouwen (geboren vrouwen ook) die dan wel niet aan hun vrouwzijn twijfelen, maar zich wel grote zorgen maken over hun vrouwelijkheid.Coco schreef:Ik stel alleen maar dat ik niet in de spiegel kijk en bedenk hoe vrouwelijk ik eruit zie of dat ik me vrouw voel vandaag. Als je daar stil bij staat, klopt er iets niet in je wezen.
En de vanzelfsprekendheid die jij beschrijft is voor de meeste transvrouwen als een wond, die nooit helemaal dichtgroeit.
Geniet er maar van!natashya schreef:Ja en die wond probeer ik te helen door me in lingerie te hullen zo nu en dan. Ik kan me niet vrouwelijk voelen in een slobberbroek en trui...Janiek_ schreef:Toch zou ik ze niet graag de kost geven, al die vrouwen (geboren vrouwen ook) die dan wel niet aan hun vrouwzijn twijfelen, maar zich wel grote zorgen maken over hun vrouwelijkheid.Coco schreef:Ik stel alleen maar dat ik niet in de spiegel kijk en bedenk hoe vrouwelijk ik eruit zie of dat ik me vrouw voel vandaag. Als je daar stil bij staat, klopt er iets niet in je wezen.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Maarja, tot nu toe is je dat ja aardig gelukt, zag ik laatst....ja okee, niet meteen, maar aan mij zag je het ja ook nie gelijk....Coco schreef:Irene, het enige waar ik naar kijk, wanneer ik onder de douche vandaan kom en me voor de spiegel aankleed, is de hoeveelheid kilo's die er voor de zomer nog af moet .
De vraag is nu, voelen we ons iets lichter meer of minder vrouw....
Mara
Geen Seks Met Nazis --> hier niet op klikken <--
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Ik ook, ik ben het gewoon...zei jezelf tegen mij....alleen mun huisgenote is iets hoeriger dan wij twee Coco....maar bij haar is het dan weer haar dagelijkse werkkledij.....als domina zijnde....Coco schreef:Ik ben in mijn spijkerbroek, overhemd en kisten net zo veel vrouw als jij bent met al die mooie lingerie aan je lijf. Sterker nog: in dat licht bezien ben ik kennelijk vrouwelijker dan jij, omdat ik mezelf niet bekijk als vrouwelijk. Vat je 'm? En daar zit nou net de crux.
....maar dat neemt dus nie weg, dat wij, Steph dan en ik, ons dan voor feestjes ook wel eens vet optutten, net als mun andere huisgenote....die efimineerde homo/gothicdiva....en daar schuilt ook weer de vraag, voelen we drie ons dan meer vrouw....
....en de chorus van drie zingt nu: neeheeee....we zijn gewoon, hoe we zijn....en Coco, je zult het binnenkort zien, je gaat ze allebei leren kennen.....die discussies, die hier gaande zijn, zul je bij mij thuis nie kunnen voeren....gewoon omdat zich dat niemand daar echt afvraagt....
....verheug je vast op, zijn leuke mensen....met een fable voor wel wat aparte outfits, maar nie vanwege existentieel genderquesties.....
....maar als je wil, kunnen we ook in die woongemeenschap om de hoek gaan, daar woont Marisa met haar princes, zij plakt zich voor lesbopartys extra un baard aan om minder vrouwelijk over te komen....we kunnen haar eens vragen, wat ze van deze discussie hier vind....haar princes trouwens werkt ook als domina en moet zo af en toe wat hoerigs aantrekken....en ik weet, dat ze zich nie minder vrouwelijk gaat voelen in een joggingbroek met xxxl-sweatshirt....of meer in werkkleren....nee, alleen het feedback, wat ze dus op haar werk krijgt vanwege de fetisjkleren is dan anders....ze doet het in eesrte instantie dus voor de klanten....
Op z'n duits is er een spreekwoord: *Kleider machen Leute*.....wil zeggen, hoe je gekleed bent, zo zien je de mensen....zegt dus niks over, hoe jezelf gaat zien of hoe je je daarbij voelt.....
groetjes
Mara
- Frederique_
- Forum Junkie
- Contacteer:
Mooi spreekwoord. Mooier dan het Nederlandse "Kleren maken de man", want hoe zit 't dan met de vrouw?
Groetjes,
Frederique
Groetjes,
Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Door je kleding probeer je toch meestal wel iets over jezelf duidelijk te maken aan andere mensen, lijkt me. Wie of wat je bent en waar je bij wilt horen.Mara schreef:Op z'n duits is er een spreekwoord: *Kleider machen Leute*.....wil zeggen, hoe je gekleed bent, zo zien je de mensen....zegt dus niks over, hoe jezelf gaat zien of hoe je je daarbij voelt.....
Het trof me dat Wouter Bos tijdens het verkiezingsdebat laatst op tevee een stropdas droeg, terwijl hij tijdens de vorige kamerverkiezingen nog bij wijze van statement dasloos was.
- Mara
- ForumDiva 2000
- Contacteer:
Zeker Janiek....maar niet in alle gevallen....vaak genoeg trek je iets aan om juist niet te laten zien wie je echt bent....of je draagt eigenlijk iets, wat jezelf nooit zal kiezen....beroepskledij bvb.....Janiek_ schreef:Door je kleding probeer je toch meestal wel iets over jezelf duidelijk te maken aan andere mensen, lijkt me. Wie of wat je bent en waar je bij wilt horen.
@Frederique, de discussie is hier ja juist ontstaan omdat iemand zei, ze voelt zich pas echt supervrouwelijk in lingerie of dergelijks, andersom is wel een vrouw in een mannenpak nog steeds een vrouw, Coco en ik bvb, we lopen allebei in kisten en spijkerbroek en zeker nie in bepaalde typisch vrouwenkleren rond....zeker het gebeurt, dat zich iemand vergist, maar da's maar voor even....het nederlandse spreekwoord gaat dus al nie op....kleren maken niet de man....dat duitse equivalent is dus treffender....want neutraler....
groetjes
Mara
Ik vertel soms vriendinnen van me ook wat er zich hier speelt en hebben exact hetzelfde.Mara schreef:die discussies, die hier gaande zijn, zul je bij mij thuis nie kunnen voeren....gewoon omdat zich dat niemand daar echt afvraagt....
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.
Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Ik draag gewoon wat ik leuk vind en me nog leuk staat ook. Niet omdat ik ergens perse bij zou willen horen. Integendeel.Janiek_ schreef: Door je kleding probeer je toch meestal wel iets over jezelf duidelijk te maken aan andere mensen, lijkt me. Wie of wat je bent en waar je bij wilt horen.
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.