Enzymtec

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jaimee
Eredivisie

Enzymtec

Bericht door Jaimee »

http://www.enzymtec.nl/

Dag lieve forumleden,

Omdat ik wat restgroei heb in mijn gezicht en dan met name op mijn bovenlip en kin ben ik begonnen met deze nieuwe Enzymtec methode.
De haartjes zijn pigmentloos dus ongeschikt voor laserbehandelingen (Daarvan heb ik er al 9 ofzo gehad een aantal jaar geleden.)
Ik heb ook 50 uur elektrische ontharing gehad maar ik heb gemerkt dat mijn huid daar toch van beschadigt.
Dus daarom vond ik dit veelbelovend klinken.

Er zitten veel salons in Nederland die de behandelingen uitvoeren. http://www.enzymtec.nl/Site/Uw%20salon.htm

Ik ben gisteren begonnen met de eerste behandeling en ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.
De behandeling stelt niks voor qua pijn en lengte van de behandeling. (Vergeleken met laser en elektrische ontharing.)
Wat ik alleen al een groot nadeel vind is de hoge prijs, dat er tussen de 11 en 15(!) behandelingen nodig zijn en dat geen enkele zorgverzekeraar de behandelingen vergoedt.

Heeft iemand anders al ervaring btw?

XXX
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

heb er zelf geen ervaring mee maar ga dit topic zeker opvolgen omdat ik benieuwd naar het resultaat.
Heb zelf ook last van pigment loze haartjes die ik maar al te graag wil verwijderen.

Liefs, Kirsten
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Florence
ff weer wat posten

Bericht door Florence »

Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt voor het ontharen van mijn benen,De behandeling is over 3 weken,ik houd jullie op de hoogte van het resultaat , ik ben zeer benieuwd,als je gaat naar het forum van de Viva, dan lees je positive reacties.
Groetjes Florence
Chloe'tje
ForumFan

Bericht door Chloe'tje »

Volgens mij werken ontharingscremes (ook ?) dmv het afbreken van enzymen. Dus ik ben ook benieuwd, zeker naar de duurzaamheid van het resultaat.
joandelynn
Eredivisie

Bericht door joandelynn »

Hmm, op haarweb.nl is er maar 1 gebruiker van Enzymtec, dat vind ik verdacht weinig. Als ik er op google vind ik ook alleen maar marketing verhaaltjes van haarsalons en weinig concrete informatie. En de techniek lijkt te nieuw om de reacties op forums als de viva betrouwbaar te kunnen noemen. Voorlopig blijf ik dus een beetje sceptisch en vind ik het veel geld voor een technologie die zich denk ik nog moet bewijzen.

Een beetje door-googlen geeft wel deze informatie:
A new method of epilation is to use enzymes that inhibit the development of new hair cells. Hair growth will become less and less until it finally stops, normal depilation/epilation will be performed during that time. Products include the presciption drug Vaniqa (active ingredient eflornithine hydrochloride inhibiting the enzyme ornithine decarboxylase) - effective for 46% of women.
(Bron: Susan's Place Transgender Wiki)
Eflornithine is also an effective hair growth inhibiting agent. As a topical application, the drug has been shown to be an effective hair growth retardant in some patients, and is sold under the brand name Vaniqa (eflornithine hydrochloride 13.9%). Efficacy data submitted to Food and Drug Administration (FDA) observed about 58% of women using it on facial hair had improvement.[8] This study suggested it may be particularly effective in postmenopausal women. One large published study on safety found the product rarely caused significant side effects such as acne, follicle irritation, itching or dryness.[9] This corroborates unpublished data submitted to FDA showing about 2% of subjects discontinued use due to adverse reactions.
(Bron: Wikipedia - Eflornithine)

Het lijkt er op dat ze alleen onderzoek hebben gedaan op vrouwen, het is dus maar zeer de vraag of het bij transvrouwen die een heel wat hardnekkiger baardgroei hebben ook werkt.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Chloe'tje schreef:Volgens mij werken ontharingscremes (ook ?) dmv het afbreken van enzymen. Dus ik ben ook benieuwd, zeker naar de duurzaamheid van het resultaat.
Dit werkt niet door het afbreken van enzymen maar gebruikt enzymen om haarzakjes af te breken. Dus niet te vergelijken.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

joandelynn schreef:Hmm, op haarweb.nl is er maar 1 gebruiker van Enzymtec, dat vind ik verdacht weinig. Als ik er op google vind ik ook alleen maar marketing verhaaltjes van haarsalons en weinig concrete informatie. En de techniek lijkt te nieuw om de reacties op forums als de viva betrouwbaar te kunnen noemen. Voorlopig blijf ik dus een beetje sceptisch en vind ik het veel geld voor een technologie die zich denk ik nog moet bewijzen.

Een beetje door-googlen geeft wel deze informatie:

(Bron: Susan's Place Transgender Wiki)

(Bron: Wikipedia - Eflornithine)

Het lijkt er op dat ze alleen onderzoek hebben gedaan op vrouwen, het is dus maar zeer de vraag of het bij transvrouwen die een heel wat hardnekkiger baardgroei hebben ook werkt.
Ik ben ook sceptisch maar ik wil het best een kans geven. De diodeII laser heeft de mannelijke baardharen al grotendeels verwijderd en een klein gedeelte is veranderd van baardharen tot vlasharen en pluis. Dus ik denk dat mijn gezichtshaar overeenkomt met dat van biologische vrouwen met wat overbeharing. Ik heb het idee dat het geen geschikte behandeling is als je nog een volledige baardgroei hebt. Ook omdat je gezicht volledig geharst moet worden voor dat de enzymen ingesluisd kunnen worden.

Ik hoop dat het gaat werken. Meer kan ik er niet over zeggen. Ik heb teveel kleine littekens opgelopen door elektrische ontharing.
Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Nou morgen heb ik de tweede behandeling en wat ik echt bizar vind is dat ik eigenlijk nu al geen haartjes meer heb die terug groeien.

:-?

Ik hoop dat dit werkt maar ik heb er een raar gevoel bij.....
KirstenHershe
ForumFan
Contacteer:

Bericht door KirstenHershe »

Jaimee schreef:Nou morgen heb ik de tweede behandeling en wat ik echt bizar vind is dat ik eigenlijk nu al geen haartjes meer heb die terug groeien.

:-?

Ik hoop dat dit werkt maar ik heb er een raar gevoel bij.....
Dat "gevoel" had ik ook na mijn eerste behandeling definitieve ontharing,
ondertussen heb ik reeds 7 sessies achter de rug. :wink:
Um zu wissen, wohin man will, muss man wissen woher man kommt
Zin een fotoshoot? Contacteer me via email of PB!
SeventiesPhotography
Florence
ff weer wat posten

Bericht door Florence »

wat is de ervaring op dit moment over de nieuwe ontharings methode?
groetjes Florence.
Plaats reactie