Onbegrip?

Op dit forum kunnen de partners van t*'s hun hart luchten

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Druk uit in procent, hoeveel jij je man aanvaardt in zijn travestiezijnde

0-25%
1
17%
25-50%
0
Geen stemmen
50-75%
1
17%
75-100%
4
67%

Totaal aantal stemmen: 6

PinkDaisy
ff weer wat posten
Contacteer:

Onbegrip?

Bericht door PinkDaisy »

Uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om voor uw partner/ ouders een 'coming out' te doen. Wel nu, eigenlijk verandert er niks aan de zaak indien een man travestiet is.

Enerzijds kan het de band versterken met de bereffende personen. Anderzijds kan er een onbegrip optreden van: hoe of waarom?
Wel nu, ik kan je enkel en alleen vertellen dat de travestie in kwestie geboren is met een 'gevoel' die hij jarenlang probeerde te verbergen maar dit nagenoemd niet kon. Het gevoel en de drang om het kleden tot vrouw heeft daarvoor niet altijd iets met sex of homoseksualiteit te maken. Het geeft de travestie in kwestie alleen maar een gevoel van 'vrijheid, geborgenheid'. Dit gevoel moet hij proberen te uiten, wordt hem daar de kans niet toe gegeven, dan krijgt hij het heel moeilijk. Soms wordt hij depressief of is kwetsbaarder en raakt snel geïrriteerd.

Naar relaties toe, verandert er eigenlijk niet zo heel veel wanneer de travestie een 'coming out' doet. Wel vind ik persoonlijk dat het belangrijk is, dat u uw partner aanvaard zoals hij is. Help en steun hem hierin. Het is heel moeilijk als er onbegrip optreedt en deze blijft aanslepen. Maak duidelijke afspraken. Bespreek wat kan en niet kan.

Om dus een kleine samenvatting te geven: Aanvaard de man zoals hij is, maar maak duidelijk afspraken. Help hem hierbij en geniet van de momenten. Tenslotte heb je alleen maar meer de kans dat hij niet meer zaagt of tegenstribbelt wanneer je gaat shoppen :P

"Face the day as today, not as tomorrow"
Plaats reactie