Modemerk pakt uit met transeksueel model

Algemeen

Moderator: Moderators

Jaimee
Eredivisie

Bericht door Jaimee »

Frederique_ schreef: Ik vind het prachtig dat transseksuele vrouwen dezelfde keuzes hebben als vrouwen die in een vrouwenlichaam geboren zijn...
Tuurlijk is dat prachtig. Maar jammer dat er maar 1 bekende trans is in Nederland.
En ik voel me helemaal niet geroepen om in de media mijn verhaal te doen.
Dawn Vandalle
ff weer wat posten

Bericht door Dawn Vandalle »

Ja maar dat extra geld door de extra publiciteit zal Vogue vooral zelf opstrijken. En voor dat geld wat zij krijgt moet ze wel de rest van haar leven door als 'die trans die haar penis liet zien'.
Voordat ik mijn "liever vrouw willen zijn of wat het dan ook zijn mogen" openbaarde aan mijzelf en de buiten wereld heb ik zo veel avonden doorgebracht met Vogue en wijn en chocola.

Ja er gaat enorm veel geld om in de wereld van Vogue en W en Cosmo en V en Bazar en noem de glossy"s maar op. En Ja een model is een wegwerp arikel. En inderdaad voor de meeste vrouwen is model zijn niet haalbaar

Maar Vogue is van begin tot eind kunst en je kunt het nog lezen ook, Het blad heeft uiterlijke schoonheid en diepgang, Op de cover van Vogue betaalt goed en er komt meer werk uit voort.

Deze dame heeft het goed bekeken en en wordt goed bekeken en mag wat mij betreft, de rest van haar leven haar middelvinger opsteken naar iedereen, die haar vanwege het laten zien van haar leuter bekritiseert.

Dont touch my Vogue!

liefs Dawn
I know where beauty lives
I've seen it once, I know the warm she gives
The light that you could never see
It shines inside, you can't take that from me
Frederique_
Forum Junkie
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Het bijzondere is dat (te) veel transen tijdens hun transitie klagen over Kelly als "de trans" en na hun transitie onderduiken als "nooit man geweest, hoor!". Daarmee houd je de situatie in stand: het is klagen zonder dat er ooit een oplossing kan komen...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Petra v
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Petra v »

Frederique_ schreef:Het bijzondere is dat (te) veel transen tijdens hun transitie klagen over Kelly als "de trans" en na hun transitie onderduiken als "nooit man geweest, hoor!". Daarmee houd je de situatie in stand: het is klagen zonder dat er ooit een oplossing kan komen...

Groetjes,

Frederique
Dat klopt, m.i. Het is wel dubbel, een paradox, aan de ene kant willen we "gewoon" in de meeste gevallen uiteindelijk vrouw zijn, ( want er zijn ook vrouw > man transen ) :wink: maar als er inderdaad niemand is die de tussen vorm CQ haar verhaal openbaart, dan bestaan we niet, alleen nog wel in de vorm dat velen wel weten en dat kan juist nog de negatieve beeld vorming zijn. Dus ook zolang Kelly de enige "bekende" Nederlandse trans is en blijft, zo ook elke associatie, hoe dat dan ook is.

Om dat te door breken heb je mensen nodig die bereid zijn om een deel van hun leven "op te offeren" zoals je wilt, voor ons aller goed. Dat Vogue bereid is om achter zo'n foto te staan, en ik vind het een mooie foto, bevestigt het voor een grote publiek dat ook dat, het trans zijn niet verborgen hoeft te blijven, zelfs heel mooi kan zijn. Dat heet respect voor ieder hoe die ook er uit ziet. Er is absoluut niets mis met de dame in kwestie, ze is gewoon anders dan de zwart wit beeld van hoe mensen er uit ""Moeten"' zien. Gelukkig zijn er nu ook al zeer veel mensen die niet zwart wit kijken maar vol op in "kleur" en dus vanuit hunzelf al geen drukte maken over zo'n foto.

Maar goed dat was mijn mening. Ik heb nu niet bepaald de behoefte om haar na te doen.

Petra.
Man, man wat is het fijn een vrouw te zijn.....
Monica Dreamgirl
ForumFan

Bericht door Monica Dreamgirl »

Jaimee schreef:
Iemand die hoge ogen gooit door iets anders dan lichamelijkheid. Een transseksuele neurochirurg?
Zodra die er is wordt die vast wel geportretteerd in het vakblad van de neurochirurgen. Maar hier gaat het om een fotomodel wat op de cover wordt geplaatst van een modellenblad. Elke vrouw op elke cover van elke Vogue, of welke glossy dan ook, staat daarop vanwege haar mooie lichaam en/of gezicht en omdat het tijdschrift hoopt dat dat lichaam en/of gezicht de verkoop zullen stimuleren. (Daarom plaatsen Engelse tijdschriften nog altijd Diana op hun omslag om de zoveel tijd.) Dat de hoofdredactie van de Franse Vogue heeft besloten dat ook het lichaam van een trans-vrouw mooi is, en dus getoond mag worden, is, nogmaals, een grote doorbraak wat mij betreft. Als ik begin twintig was en ik kreeg de kans zou ik het ook doen.

Jaimee schreef:
Ja maar dat extra geld door de extra publiciteit zal Vogue vooral zelf opstrijken.
Vogue betaalt het model, en als het model zo populair blijkt dat Vogue daardoor extra nummers verkoopt maakt Vogue meer winst en is Vogue blij. Albert Heijn huurt voor z'n reclamespotjes een volslagen onbekende acteur in die voor elk spotje waar-ie in meedoet waarschijnlijk een paar duizend euro vangt, en AH draait miljoenen meer omzet. AH blij, en acteur ook blij, want die houdt er vanzelf wel weer ander werk aan over. Zo zit de wereld in elkaar.

Jaimee schreef:
En voor dat geld wat zij krijgt moet ze wel de rest van haar leven door als 'die trans die haar penis liet zien'.
En wat als ze dat nou eens niet erg vindt?

Jaimee schreef:
En ik voel me helemaal niet geroepen om in de media mijn verhaal te doen.
Prima, maar zeur dan niet over degenen die dat wel doen en dat die de beeldvorming bepalen, want dan sta je dus toe dat ze dat doen.

Petra schreef:
Er is absoluut niets mis met de dame in kwestie, ze is gewoon anders dan de zwart wit beeld van hoe mensen er uit ""Moeten"' zien.
Inderdaad. En waar ik, ook na al die jaren, nog steeds zo moe van wordt is het feit dat zoveel transen ook maar niet los kunnen komen uit dat zwart-wit denken

groetjes,

Monica
Ik ben mezelf.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Jaimee schreef:
Monica Dreamgirl schreef: Wat is volgens jou dan een 'goed' beeld van een transseksueel?
Iemand die hoge ogen gooit door iets anders dan lichamelijkheid. Een transseksuele neurochirurg?
Is misschien geen neurochirurg.. maar zoek Dr Marci Bowers.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie