Vraagje

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

L'enfant Terrible
is nieuw hier

Vraagje

Bericht door L'enfant Terrible »

Hallo allemaal,

Is dit forum alleen MV transen of ook voor VM?

Groetjes
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi l'enfant terrible,

Voor zover ik weet zijn hier geen vm transen, ik ben ze nog niet tegen gekomen hier. Maar dat wil niet zeggen dat je hier niet welkom bent.
Dit is een forum voor transeksuelen en daar horen ook de vm transen bij,toch?

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
L'enfant Terrible
is nieuw hier

Hoi Franciska,

Bedankt voor je antwoord!
Verder kan ik helemaal geen (serieus) forum vinden over dit onderwerp.

Dan zal ik me gelijk maar een beetje voorstellen...
Ik ben Mariska, 19 jaar oud.
Geboren als meisje dus.
Zolang ik me kan herinneren zie ik mezelf en voel ik me als een jongen.
Ik zou ook heel graag verder als een man door het leven gaan...

Heb verder nog geen stappen ondernomen, alleen heel veel gelezen op het internet. Ben er wel heel erg mee bezig te bedenken hoe ik het mijn ouders kan gaan vertellen.
Sorry als het een beetje vreemd overkomt zoals het hier staat, het is de eerste keer dat ik mijn gevoelens en gedachten opschrijf.

Groetjes Mariska
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Mariska,

Ik heb nog eens in mijn argief gezocht en vond deze e-mail groep daar zitten meer vm transen. Die je vast verder kunnen helpen en beter kunnen informeren. http://groups.yahoo.com/group/VM-NL/

Het komt op mij niet vreemd over zoals jij je gevoelens beschrijft, schrijf het maar lekker op zoals het in je op komt. Mocht je ooit eens iets schrijven wat niet helemaal duidelijk overkomt dan vragen we wel om een verduidelijking. Het is nu eenmaal niet gemakkelijk om je gevoelens voor iedereen duidelijk op te schrijven.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hallo Mariska,

Een heel hartelijk welkom op het forum.
L'enfant Terrible: Verder kan ik helemaal geen (serieus) forum vinden over dit onderwerp.

Dan zal ik me gelijk maar een beetje voorstellen...
Ik ben Mariska, 19 jaar oud.
Geboren als meisje dus.
Zolang ik me kan herinneren zie ik mezelf en voel ik me als een jongen.
Ik zou ook heel graag verder als een man door het leven gaan...

Heb verder nog geen stappen ondernomen, alleen heel veel gelezen op het internet. Ben er wel heel erg mee bezig te bedenken hoe ik het mijn ouders kan gaan vertellen.
Sorry als het een beetje vreemd overkomt zoals het hier staat, het is de eerste keer dat ik mijn gevoelens en gedachten opschrijf.
De meerderheid der transseksuelen die hier schrijft of leest is M->V TS. Het omgekeerde, wat veel minder bekend is, komt 'natuurlijk' ook voor. Wat goed dat je de stap genomen hebt om hier te komen. Ik weet vrijwel zeker dat V->M TS'en een aanvulling zijn voor dit forum en in het algemeen voor www.travestie.org. En het komt niet vreemd over, we zijn allemaal personen die dissident tegenover de traditionele M/V verdeling staan. Ervaar de verscheidenheid die tevens voor hoge kwaliteit staan.

Ben je al begonnen met oefenen voor een jongensrol en hoe uitte zich dat? Was je meer in jongensspeelgoed als auto's, Lego Technic of treinen of modeltreinen geinterresseert? Had je meer interesse voor jongenskleren, en kort haar? En heb je al een naam voor je mannelijke helft, feitelijk jouw toekomst?

Ik hoop dat je hier dingen kan vinden van je gading, en begin ook maar draden hierover. Stel jezelf ook maar voor in het onderdeel "Hallo allemaal". De dames zullen het leuk vinden. Ik ben de enige andere jongen, op Johnn na.
Fransciska: Dit is een forum voor transeksuelen en daar horen ook de vm transen bij,toch?
Exact lieverd, zeer juist geformuleerd. :P :wink:

Groetjes,

Joost
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Ha Joost,

Franciska schreef:
Fransciska: Dit is een forum voor transeksuelen en daar horen ook de vm transen bij,toch?
Joost schreef:
Joost, met alle respect, zoals gebruikelijk, begrijp ik hieruit dat jij jezelf ook beschouwt als transseksueel?

Groetjes,
Esther

Groetjes,

Joost[/quote]
L'enfant Terrible
is nieuw hier

Bedankt Franciska voor de link, ik heb me daar ook aangemeld.

Nee, ik ben nog niet echt aan het oefenen van mijn jongens rol.
Ik was vroeger idd altijd al meer met jongensdingen bezig. Wilde nooit geen poppen, speelde altijd met jongens. Heb ook nooit geen rok of jurk aangewild. Ook heb ik al een hele poos kort haar. Als ik kleding koop zijn het ook bijna altijd kleren die zoveel door mannen als door vrouwen gedragen kunnen worden, typische vrouwenkleding voel ik me niet prettig in, dus heb ik ook niet.
Een naam heb ik eigenlijk ook nog niet echt...

Nieuwelingen worden hier wel heel vriendelijk ontvangen zeg, ben ik blij om, scheelt toch weer stukje :)

Groetjes Mariska
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Zo, Mariska. Jij wil de andere richting uit. Maakt niet uit, wat onder de noemer transseksueel valt is dat je lichaam niet in overeenstemming is met je 'way of thinking (feeling)'. Daarom heb jij net zoveel recht om hier op dit forum te vertoeven als wij. Als het puntje bij paaltje komt heb jij net met dezelfde problemen te kampen als ons, alleen jouw bestemming loopt de andere kant uit.
Veel succes en laat maar lekker veel van je horen!

PS Stel jezelf maar eens voor bij 'Hallo Allemaal'. Ik weet zeker dat je goed ontvangen zal worden.

Allerliefste groetjes,
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Franciska
ForumFan

Bericht door Franciska »

Hoi Mariska,
Mariska:
Bedankt Franciska voor de link, ik heb me daar ook aangemeld.
Graag gedaan.
Mariska:
Nieuwelingen worden hier wel heel vriendelijk ontvangen zeg, ben ik blij om, scheelt toch weer stukje
Dat komt omdat we allemaal nieuweling geweest zijn en daardoor weten hoe belangrijk het is dat jij je ook meteen welkom voelt. Maar als je dit al een warm welkom vindt moet je echt ook bij "hallo allemaal" voorstellen dan krijg je nog veel meer hart verwarmende berichten.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Esther schreef:Ha Joost,

Franciska schreef:
Joost schreef:
Joost, met alle respect, zoals gebruikelijk, begrijp ik hieruit dat jij jezelf ook beschouwt als transseksueel?

Groetjes,
Esther
[/quote]
Esther,

Ik heb een aantal testen via internet gedaan en daaruit bleek dat ik niet een man was zoals de gemiddelde of modale Nederlandse man, maar een man met vrouwelijke en/of androgyne trekjes.

Uiterlijk komt mij T* tot uiting in mijn voorliefde voor damesschoenen, daarnaast ben ik ook emotioneler. Maar ik ben ook vrij gesloten. Ik maak makkelijker contact met vrouwen dan met mannen, dat moet ik toegeven. Ik vind het moeilijk dat dames onder elkaar lieverd kunnen zeggen en zoenen, en dat dit tussen mannen onderling maatschappelijk niet geaccepteerd wordt. Vrouwelijk gedrag van mannen wordt veel minder geaccepteerd dan omgekeerd. Jammer.

Behoefte aan een vrouwelijke helft compleet met naam heb ik nooit gehad.

Groetjes,

Joost
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Ha Joost,

Alsik jouw weer zeer uitgebreide antwoord op mijn korte vraag samenvat met:Nee, zit ik er dan ver naast?

Keuze: Ja/Nee

Groetjes,
Esther
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Esther schreef:Ha Joost,

Alsik jouw weer zeer uitgebreide antwoord op mijn korte vraag samenvat met:Nee, zit ik er dan ver naast?

Keuze: Ja/Nee

Groetjes,
Esther
Het antwoord op de vraag ", begrijp ik (Esther) hieruit dat jij (Joost) jezelf ook beschouwt als transseksueel?" is nee, geen TS. Normaal ben ik gewend om ingewikkelde, politiek getinte, antwoorden te formuleren. :P :roll:

Groetjes,

Joost
Joanne
ForumDiva 2000

Bericht door Joanne »

Maar wat is nu het punt wat Jij wil duidelijk maken Esther?
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Joanne schreef:Maar wat is nu het punt wat Jij wil duidelijk maken Esther?
Ik zou maar oppassen wat je zegt joanne want anders komt er zo weer een nutteloze en eindeloze duscussie om niks....en dan heeft iedereen weer ruzie en dan word er weer mensen gekicked enzo....grapie hoor!

ik denk dat iedereen beter ontoppic kan blijven en dat is in dit geval dat mariska hier gewoon welkom is en gewoon over haar deel van het verhaal kan praten (voor ons toch ook intressant?)
een groot deel van de gevoelens zal gelijk zijn aan zoals wij dat ervaren denk ik.....

dus mariska.... doe lekker je eigen din hier en let vooral niet po het gezeik en gezeur...hahaha!!!!

groetjes,
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Joanne schreef:Maar wat is nu het punt wat Jij wil duidelijk maken Esther?
Joanne, wat ik wil zeggen is dat ik soms een heel klein beetje, verschrikkelijk, gigantisch moe word van de manier waarop Joost zich tegen sommige onderwerpen aanbemoeit. Met de air van een "kenner", verpakt in semi-intellectuele zinnen, overgoten met een zogenaamd politiek sausje. Net zomin als ik ook maar iets zinnigs kan zeggen over bijv. treinen, kan Joost m.i. meepraten over TS-gerelateerde zaken.
Het enige wat ik geprobeerd heb is om Joost voor 1 keer een kort en duidelijk antwoord te ontlokken :D
En, ik geef het grif toe, het is me niet gelukt.

Maar verder no problem hoor. Ik gun iedereen zijn/haar mening.
Ik hoop dat het mij ook gegund wordt.

Groetjes,
Esther
Plaats reactie