Liegen over je verleden

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Liegen over je verleden

Bericht door marinth »

Hoi Allemaal!!!

Ik zat laatst te denken, dat het best wel vaak voorkomt dat transseksuelen nogal eens kunnen liegen over hun achtergrond. Bijvoorbeeld dat ze altijd al vrouwelijk waren enzovoorts...en dat ze altijd geacteerd hebben enzo...

waar hebben ze dat "toneelspelen" eigenlijk geleerd?
Jarenlang in alle fases van je leven onopgemerkt en succesvol toneel kunnen spelen
Dan ben je een natuurtalent
Hollywood bied je onmiddellijk een contract voor onbepaalde tijd aan

Wat ik dan wel weer vreemd vindt... is dat wanneer ze erover vertellen dat ze dan vrijwel onmiddellijk door de mand lijken te vallen...
Blijkbaar verdwijnt dat acteertalent met de start van de transitie of hormonen?

maar nu zat ik zo eens te denken.
STEL...

STEL
dat veel transen liegen over hun verleden...

Waarom doe ik dat dan niet?

Wat ik bijvoorbeeld zou kunnen doen is een zeemanstatoeage laten zetten en opscheppen dat ik een stoere zeeman was voordat ik vrouw werd...
ik droeg hele diepvriesvarkens met 1 arm in de haven van Rotterdam

En ik ben ook nog trucker geweest
of ik heb in het leger bij de commando's gezeten

begin te begrijpen waarom dat liegen over dat verleden zo aantrekkelijk is :D

Zal er ook niets meer over zeggen vanaf heden... :D


:D
Gebruikersavatar
joyke
dagelijks aanwezig
Berichten: 122
Lid geworden op: di jul 07, 2009 21:23
Locatie: Arnhem

Bericht door joyke »

Liegen over je verleden zou ik niet kunnen.
Wel dat ik er zelf niet over begin als er niet naar gevraagd wordt.

En dan dat acteren.
Ik merkte zelf dat ik twee levens had, waarvan een in het geheim moest een tijdje. Voor de buitenwereld was ik gewoon een man, maar van binnen wist ik beter.
Dat wordt noem ik acteren in je leven, je anders voor doen dan je bent.
HEt gaat allemaal niet vanzelf eigenlijk, tot je echt voor jezelf kiest en dan lopt het vrijwel(voor mij dan) als normaal. Ik hoef geen gevoelens meer te verdoezelen.

Joy
respect komt van twee kanten
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Oh, dat liegen van (super)mannelijke transen over hun verleden is alleen om hun TS zijn te 'legitimeren' hoor.
Soms zat en zit er geen spoortje vrouwelijkheid aan maar eea moet natuurlijk wel verklaard worden.

Vandaar.
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
AM_ber_79
Forumdiva
Berichten: 1746
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 12:12

Bericht door AM_ber_79 »

Als ik Pipa zo lees heb ik nog maar weinig te leren...ook al ben ik nog altijd pre op...
am·ber de; v geen meervoud mogelijk. 1 welriekende stof 2 barnsteen 3 bep. harssoort 4 grondlegster van de Amberiaanse levensstijl.

Vrouwen zijn er om bemind en niet om begrepen te worden!
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Ik lieg niet over mijn verleden maar ik verzwijg wel een heleboel. Mensen die me niet nabij staan vertel ik nooit dat ik genderdysfoor ben. Alleen directe collega's, vrienden en familie weten het. Niet omdat ik me ervoor schaam. Maar omdat ik niet zo'n zin meer heb om iedere keer over mijn transseksualiteit te praten.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

Ik zeg altijd, dat ik toen in de DDR in mun jeugd olympionieke zwemster was en met testosterone gedoped werd....en dat vertel ik dan wel met een knipoogje.... :)

En voor de rest...ik ben nog steeds truckse en overal graag gezien.... 8)

Ik lieg echt niet over mijn verleden, maar ik wrijf het ook weer niet iedereen onder de neus....

groetjes uit Gravina in Puglia

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

Dat 'liegen over je verleden' kan ook ontaarden in 'ik ben 100% vrouw en ik leef 100% stealth'.
Terwijl men in het algemeen wel door heeft met een TS van te doen hebben wat een effect als dit kan hebben:

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/ar ... ation.html
Jolandelyn schreef:Waarom zou je in vredesnaam melden dat je transseksueel bent? Dan druk je je toch bij voorbaat al in de slachtofferrol? Zo van, laat ik die meneer maar even waarschuwen, dat ie niet schrikt of zo?
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Lol, ben je weer lekker bezig met het uit het verband trekken van quotes? Waar heb ik ooit gezegd dat je stealth moet leven om het niet over je transseksualiteit te hebben?

Mijn motto is gewoon: Als een ander er niet over begint, dan doe ik het ook niet. Of ze het kunnen zien zal me echt worst zijn :)

Over liegen gesproken, valt daar ook het hebben van tig verschillende online identiteiten onder? :wink:
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
pipa
Troll
Berichten: 309
Lid geworden op: zo nov 06, 2011 22:11

Bericht door pipa »

joandelynn schreef:Lol, ben je weer lekker bezig met het uit het verband trekken van quotes? Waar heb ik ooit gezegd dat je stealth moet leven om het niet over je transseksualiteit te hebben?

Mijn motto is gewoon: Als een ander er niet over begint, dan doe ik het ook niet. Of ze het kunnen zien zal me echt worst zijn :)

Over liegen gesproken, valt daar ook het hebben van tig verschillende online identiteiten onder? :wink:
Zoals jij tig keer van mening wisselt? ;-)
"A person starts to live when he can live outside himself."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Moderator speaking:

Een oproep aan alle deelneem(st)ers om de discussie netjes over het onderwerp te houden en geen persoonlijke aanvallen te beginnen.
If all else fails, buy new shoes
marinth
ForumFan
Berichten: 340
Lid geworden op: wo okt 13, 2010 14:18

Bericht door marinth »

joandelynn schreef:
Mijn motto is gewoon: Als een ander er niet over begint, dan doe ik het ook niet. Of ze het kunnen zien zal me echt worst zijn :)
heb wel eens anders gehoord van je...
Dacht dat je als zichtbare TS een Second-class citizen bent in jouw ogen.
Wel geinig die transen die het zo opnemen voor andere culturen en zelf hun eigen achtergrond verloochenen...best apart hoor :D

:lol:
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Het zit je wel heel erg dwars, hè? :roll:

Ik verloochen helemaal niets, ik ben al open over wie ik ben sinds de dag dat ik uit de kast kwam en de wereld vertelde dat ik een vrouw was.

Hier, wat leesvoer voor je: Stealth Shaming: What It Is, Why You Shouldn’t Do It, and How Not To
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Plaats reactie