Borstimplantaten

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Goedenavond dames.

Even ter info. De saline oplossing kan voor een tijdelijk fors verhoogde bloeddruk zorgen. Iedereen zegt altijd het is biologisch dus het kan geen kwaad maar er is wel degelijk een risico als je saline implantaat gaat lekken.

En dan mijn borsten. Een verhaal apart.

Eerst de technische details:

310 cc Geruwde ronde PIP implantaten. (Ja die ja. Ze moeten er uit helaas na 10 jaar trouwe dienst) Op de spier geplaatst en vanuit de borstplooi.
Een jaar of 5 na mijn laatste operatie heb ik een litteken correctie laten uitvoeren op de littekens omdat die nog steeds vurig rood en opgezet waren. De correctie was geweldig en de littekens zijn een stuk minder opvallend.

Nu mijn Titty Tale:

In het VUMC ben ik geopereerd door ene Dr Kouwenberg. Althans voor mijn borsten. Mijn doos is door de roemruchte dr Edwin van Onselen gedaan en daar ben ik erg tevreden over. Mijn borsten waren echter ongelijk toen ik wakker werd. Ik had een tubigrip om en ook eentje die speciaal van bovenaf mijn borsten naar beneden duwde. Er werd gezegd dat het was om te voorkomen dat ze gaan wandelen maar tot op de dag van vandaag heb ik nog nooit iemand gehoord over een tubigrip die 6 weken gedragen moest worden om mijn borsten op hun plek te houden.

Maar ja wie ben ik om te twijfelen aan de dokter

Anyways het eerste wat me opviel van mijn borsten was dat de rechter groter was dan de linker. Later bleek ook dat de ene borst +- 3 cm te hoog zat ten opzichte van de ander. Het viel niet zo erg op maar ik vond het een mega verschil. Uiteindelijk heb ik om een correctie gevraagd en gekregen. Wat mij betreft is het nog niet helemaal goed maar het is veel beter dan het was en een klein beetje verschil tussen je borsten is geen probleem. Eind goed al goed.

Ik heb echter van het begin af aan het gevoel dat men tegen mij gelogen heeft. In eerste instantie zou ik door Kanhai aan mijn borsten geopereerd worden. Die heb ik vooraf ook gesproken. Uiteindelijk is het dr Kouwenberg geweest en de beste man heb ik nog nooit van mijn leven gesproken. Maar goed dat kan gebeuren in een academisch ziekenhuis. Maar naast het gevoel voorgelogen te zijn heb ik ook sterk het gevoel dat er twee mensen aan mijn borsten hebben gewerkt en dat de een het gewoon een beetje verkloot heeft.

Helaas valt het niet hard te maken maken want ik sliep zo lekker....

Daags na het drama in een Utrechts ziekenhuis waarbij een 21 jarig meisje tijdens een liposculptuur te overlijden kwam begreep ik dat dit mijn Van Onselen is geweest.Ik heb toen met belangstelling het nieuws over hem gevolgd. Zonder verder oordeel over de man. En uiteindelijk las ik een stukje over dat hij in het Slingeland Ziekenhuis zijn vriendin regelmatig mee liet opereren terwijl ze geen chirurg was maar operatie assistente.

Toen heb ik er verder maar niet meer over nagedacht...
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Jeetje Joanne,

Wat een heftig verhaal. Wist helemaal niet dat PIP implantaten ook in Nederland zijn gebruikt.
Laat ze maar snel weghalen/ vervangen! Ik weet dat het behoorlijk aan de prijs is maar je gezondheid gaat echt voor!!

Sterkte!!!
XXX
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jaimee »

Oh en Joanne over die tubi-grip. Ik weet niet precies wat dat is maar ik heb moest van Dr. Stevens van de Bergmankliniek een speciale sport-bh aan en daarover een elastische band. (Ook om de borsten naar beneden te drukken..) Ik geloof dat ik alles zo'n 4 weken hebben moeten dragen...
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Robijntje »

7 maart zal ik ook geopereerd worden door Dr Stevens van de Bergman kliniek. En dat verhaal van die speciale BH is mij ook verteld.

Ik krijg 600 cc implantaten.
Heeft iemand goede tips om de eerste dagen na de operatie te overleven?
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Borstimplantaten

Bericht door Robijntje »

Die implantaten werden uiteindelijk 650 cc, en de operatie is uitgevoerd door Dr Stevens van de Haagse Bergman kliniek.

Ik heb totaal geen pijn gehad, alleen een beetje ongemak, omdat je je armen een tijdje niet mag gebruiken voor inspannende activiteiten (probeer maar een uit bed op te staan zonder het gebruik van je armen! Daar krijg je buikspieren van!)

Ik ben van een B cup naar een E cup gegaan, en ik ben er zo blij mee.
In het begin waren ze keihard, als opgeblazen ballonnen, maar nu, na slechts een paar weken voelen ze al veel soepeler en natuurlijker aan.

Nogmaals, ik ben er zeer tevreden mee (mijn kleding zit ook gelijk veel mooier!!!) en ik kan het iedereen aanraden.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Re: Borstimplantaten

Bericht door Joanne »

Saline implantaten die leeglopen kunnen tijdelijk ernstig verhoogde bloeddruk veroorzaken en kunnen dus wel degelijk een gevaar voor je gezondheid zijn. Dat even ter zijde.

Ik heb in 2002 een paar PIP implantaten gekregen van de firma Rofill. In 2004 is een van die implantaten vervangen wegens verkeerde plaatsing en verharding van het kapsel. Er is toen wederom een PIP implantaat in gezet. Afgelopen maart kreeg ik een brief dat ik ze moest laten verwijderen waarbij niet duidelijk was of ik de vervangend implantaten vergoed zou krijgen. Gelukkig werd al snel de beslissing genomen dat ze vergoed werden ongeacht de reden van het plaatsen of de hoogte van de verzekering.

In 2002 kreeg ik 310 cc maar nu ik 30 Kg zwaarder ben was dat een beetje te weinig. Ik ben dus meteen voor een grotere maat gegaan. Ik kon vrij snel geholpen worden in de Jan van Goyen kliniek (onderdeel van het OLVG te Amsterdam) waarbij ik ben geholpen door Dr Niessen uit de VU. Toen ik aangaf wat mijn wensen waren heeft hij de boel bekeken en wist hij precies wat ik bedoelde.

Ik heb nu ongeveer 6 weken 435 cc low profile CUI implantaten. Toen ik bijkwam uit de narcose lag er 1 implantaat naast me op het kastje. De rechter had hij niet kunnen redden aangezien die zo lek was als een mandje. Ik heb er nooit wat van gemerkt en heb ook geen idee hoe lang ik met die smerige matrassengel in mijn pocket rond heb gelopen. Maar kennelijk heb ik een ijzersterk gestel want het verwijderde kapsel vertoonde geen enkel irritatie, roodheid, verdikking of andere vreemde zaken.

Nu heb ik dus zo'n berucht PIP implantaat in de la liggen. Heel apart :lol:

Overigens ben ik erg blij met het resultaat. Ik ben van een kleine C naar een flinke DD gegaan en ze zijn zacht en soepel. Littekens onder de borst en plaatsing voor de spier. Ik heb 5 cm dik eigen weefsel en dat is meer dan genoeg om de implantaten volledig te verbegen. Het voelt erg natuurlijk en ziet er perfect uit qua maat.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Borstimplantaten

Bericht door Mara »

Joanne, ik wens je, dat je blij gaat zijn met je nieuwe lolos....ik zal zeggen, verwerk het pipje, wat je over hebt gehouden, in een kunstwerk of zo.... :wink:

trouwens, un vraagje....is je avatar tijdens de operatie genomen.... :lol:

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Re: Borstimplantaten

Bericht door Joanne »

Tsjonge ik zie net dat ik al een heel epistel geschreven had en vervolgens schrijf ik het nog een keer op. Ben in ieder geval consistent met mijn verhaal :)

En die foto was op mijn vakantie in Turkije 2 weken terug :) Je kan zelfs duiken met siliconen :)

Dat implantaat daar maak ik wel wat leuks van. Met oogjes en pootjes of zo :)

PS Robijntje hoor ik daar nu 650 cc en een E cup. Good lord wat een memmen :)
Robijntje
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: ma mar 16, 2009 13:12
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Borstimplantaten

Bericht door Robijntje »

Ja, klopt. 650 CC, en van een B cup naar een E cup gegaan.

Maar ik begrijp niet waarom men hierzo van opkijkt?
Ik heb nergens last van. Kan gewoon op mijn buik in bed liggen, heb geen enkele pijn gehad na de operatie. En om eerlijk te zijn; ze voelen aan alsof ik ze altijd al gehad heb!
Zo natuurlijk!
En een ander voordeel is, is dat mijn kleding nu veel mooier valt!
Alles zit direct veel "vrouwelijker".
Ik heb dus alleen maar positief nieuws over mijn 650 CC E cup.
Enne... vriendje vind ze ook errug leuk! :D
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Borstimplantaten

Bericht door Mara »

Jau Joanne, als je maar niet te diep gaat duiken hè....hoe dieper, hoe meer pressure hè....

....en Robijntje, ik denk ook, dat je het geheel in proportie moet zien....ik heb wel un c-cupje door de hormonen, maar ergens mag wel wat meer....niet dat ik dat wil, nee nie echt, maar het zal uitermate goed staan, denk ik....maar ik durf het ten eerste niet aan en ten tweede heb ik nie zo erg de wens zo overvrouwelijk over te komen.....en ja, aan mijn proporties valt ergens anders eerder wat aan te doen, want nu zit ik al 6 jaar in Italië en mij is dan toch een klein spaghetti-buikje gegroeit....ik laat dus liever daar wat aan doen, een werkcollegares heeft daar ook heel goed resultaat mee geboekt....

....maar ik vind het tof voor je dat je gelukkig bent met je volumineuze keuze....als je de nodige positieve reacties binnen krijgt en zelf mee heel tevreden bent, dan is daar echt niks op te zeggen....

groetjes uit Catania/Sicilië

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Jaimee
Eredivisie
Berichten: 620
Lid geworden op: vr dec 24, 2004 21:56
Locatie: Amsterdam

Re: Borstimplantaten

Bericht door Jaimee »

Hey Joanne, beetje late reactie maar wat heerlijk voor je dat die nare PIP-implantaten eruit zijn gehaald en zijn vervangen door veiligere versies.

En fijn ook dat ze voor de borstspier konden worden. Dat is toch het fijnst. Ik heb dat ook een tijdje gehad en voelde heerlijk zacht (als eigen weefsel), het bewoog natuurlijk maar als ik dan nakend voor de spiegel stond zag er bij mij verschrikkelijk onnatuurlijk uit omdat ik bijna geen grammetje vet heb en maar een klein a-cupje aan klierweefsel. :(

Ik heb nu deels onder de spier geplaatst maar ik blijf het een rot gevoel vinden. Telkens als je je arm beweegt of iets oppakt, spant die spier zich en beweegt dat implantaat doordat het wordt samengedrukt brrrrrrrrrr.....
Plaats reactie