Esther schreef:Joanne schreef:Maar wat is nu het punt wat Jij wil duidelijk maken Esther?
Joanne, wat ik wil zeggen is dat ik soms een heel klein beetje, verschrikkelijk, gigantisch moe word van de manier waarop Joost zich tegen sommige onderwerpen aanbemoeit. Met de air van een "kenner", verpakt in semi-intellectuele zinnen, overgoten met een zogenaamd politiek sausje. Net zomin als ik ook maar iets zinnigs kan zeggen over bijv. treinen, kan Joost
m.i. meepraten over TS-gerelateerde zaken.
Ik kan begrijpen wanneer een iemand zoals ik semi-intellectuele zinnen formuleert, dat dat bij een aantal onbegrip oproept, omdat dit veel wegheeft van de taal van de 'hulpverlener'. En omdat hulpverleners niet per definitie aan de kant van de patiënt/cliënt (sorry voor deze afschuwelijke begrippen) hoeven te staan, leidt dit dikwijls tot verschil van inzicht en verschil van interpetatie. En het kan leiden tot associatie, zoals nu. 'Hij praat zulk soort taal'. Het zit in me, het is vaak zat tegen me gezegd.
Echter, beste Esther, TS en treinen zijn als onderwerp niet met elkaar vergelijkbaar. Ik weet ook niet alles, daarom stel ik ook vragen op dit forum.
Esther schreef:
Het enige wat ik geprobeerd heb is om Joost voor 1 keer een kort en duidelijk antwoord te ontlokken
En, ik geef het grif toe, het is me niet gelukt.
Het is een manier van formuleren wat ik IRL ook doe. Als kind las ik eerder dan dat ik sprak, en mijn taalgebruik is een erfenis hiervan. Speciaal onderwijs en circuits waren daar niet altijd van op de hoogte, hadden en hebben nog steeds te vaak geen aandacht voor intellectuele vaardigheden. Diepgaande discussies gaat mij makkelijker af dan oppervlakkig praten. Feitelijk heb ik HBO/universitair niveau, terwijl ik 'officieel' een MBO-niveau heb. Misschien te noemen onder een intelligentiedysforie, of is dit een verkeerde vergelijking? Dames en heren deskundigen, en vooral de TS'sen zelf, laat u horen.
Esther schreef:
Maar verder no problem hoor. Ik gun iedereen zijn/haar mening.
Ik hoop dat het mij ook gegund wordt.
Groetjes,
Esther
Zoals boven beschreven. Ik hoop dat de materie voor jou iets duidelijker is. Ik las overigens:
zacht gezegd wat onbehoorlijk van mij om hier wel te reageren op Joost
Valt mee, ik kan wel tegen een stootje.
Joanne, dank voor je bijval.
Mariska, laat je niet afschrikken, en blijf vooral hier komen, chatten en posten. En ik wil je wijzen op de profielen op travestie.org, waar je wat over jezelf kan vertellen en ook een foto van jezelf kan plaatsen
Groetjes,
Joost