'Arme' transgenders vaker werkloos

Algemeen

Moderator: Moderators

lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Wow Mara
omgebouwd van Duitse naar Nederlandse ?
Aanvaarden ze je dan in NL vlot ? Of moet je een inburgeringstraject volgen ;) Checken ze ook je verleden en dat van je ouders enz ?

En bedankt Joanne :
Het hebben en houden van een "maatschappelijk geaccepteerde baan" als uitgeopereerde trans is een betere graadmeter voor je passabiliteit dan de goed bedoelde complimenten van anderen


Dan ben ik al 8 jaar heel passabel ;)
Want al 8 jaar uit de kast op het werk .... :)
Is dat dan nog zo een groot probleem in NL ? In BE zijn er al een hele pak T*'s die een heel normale job hebben na hun transitie.
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Mara »

lief dinnetje schreef:Wow Mara
omgebouwd van Duitse naar Nederlandse ?
Aanvaarden ze je dan in NL vlot ? Of moet je een inburgeringstraject volgen ;) Checken ze ook je verleden en dat van je ouders enz ?
Mun werkcollegas zeggen wel altijd, *omgebouwd* van Duitser tot Nederlandse.... :lol:

Nou, ik kon de korte vrijstellingstoets doen, omdat Nederlands toch un beetje begrijp na nu wel 20 jaar te wonen in het land....duurde 45 minuten en dat was het dan....de inlichtingendiensten deden wel een onderzoek, wat iets langer duurde, maar hun gaven dan ook hun oké....

....waarom deed ik het...nou omdat ik na de srs naar een Nederlandse rechter ben gegaan, die zei, oké ik pak het Duitse wetboek omdat jij Duits bent en gaf zijn vonnis...maar de Duitsers aanvaarden het niet en die wouden dus, dat ik voor een nieuwe paspoort nog een keer naar een Duitse rechter zou gaan en vantevoren naar twee Duitse *Gutachter* en dat was me te veel en koste me te veel, toen was de makkelijke en goedkope weg, gewoon in te burgeren....dus....

groetjes uit Piedimulera

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

lief dinnetje schreef:Is dat dan nog zo een groot probleem in NL ? In BE zijn er al een hele pak T*'s die een heel normale job hebben na hun transitie.
In Nederland ook hoor. Ik heb zelf totaal geen problemen gehad op mijn werk en ken ook genoeg anderen met een baan. Maar statistisch gezien is de werkloosheid onder transen wel groter dan onder de rest van de bevolking. Wat ook opvalt is dat transen gemiddeld hoger opgeleid zijn maar gemiddeld wel minder verdienen.

Ik denk trouwens dat het in België niet veel anders is.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Bericht door Frederique_ »

Ik denk dat het in België meer onder de oppervlakte leeft: er zijn minder plaatsen dan in Nederland waar travestieten bij elkaar komen, daardoor hoor je dit geluid ook minder goed.
Ik denk dat als je de werkloosheid onder travestieten zou berekenen dat je hoger uitkomt dan de werkloosheid onder transen. Een deel van de travestieten is niet voor niets terug de kast ingedoken...

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
lief dinnetje
Eredivisie
Berichten: 874
Lid geworden op: di aug 29, 2006 19:19

Bericht door lief dinnetje »

Hoi Frederique,

Ik denk dat het in BE een algemeen aanvaard principe is dat je als Travestiet niet naar je werk gaat !
De meeste travestieten doen hun travestie- activiteiten buiten het werk.
Indien er geen impact is op hun werk, dan zal de werkgever daar ook niks van zeggen ....
Wat je in je vrije tijd doet, daar heeft je werkgever immers geen zaken mee.

Gr,

Mel
joandelynn
Eredivisie
Berichten: 529
Lid geworden op: vr jan 02, 2009 12:34

Bericht door joandelynn »

Ja, ik snap ook niet helemaal wat travestieten hiermee te maken hebben? Een travestiet kan gewoon als man naar het werk gaan, die keuze heeft iemand die transseksueel is niet.
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden
- Bhagavad Gita, oude Indiase yogatekst.
Gebruikersavatar
Frederique_
Forum Junkie
Berichten: 4825
Lid geworden op: do apr 01, 2004 19:44
Locatie: Amstelhoek (20km van Amsterdam)
Contacteer:

Re: 'Arme' transgenders vaker werkloos

Bericht door Frederique_ »

...en wat nu, als de travestiet het niet als "keuze" maar als noodzaak ervaart?
Bijvoorbeeld omdat die -zo- bang is het werk te verliezen, dat ze daarom de stap niet durft te nemen?
Of omdat ze -zo- bang is haar partner te verliezen, dat ze daarom de stap niet durft te nemen?

Het komt vaker voor dan je misschien denkt...
...en ook dat heeft gevolgen voor het werk. Als je sterk gedemotiveerd bent (als man) en je toch niet de stap durft te zetten om "om" te gaan? Wat is dan de oorzaak van je werkloosheid? De "keuze" om niet om te gaan, misschien?

Groetjes,

Frederique
Kijk ook eens op de genderkalender !
Gebruikersavatar
Suzette
ff weer wat posten
Berichten: 62
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 23:05
Locatie: Z.H.

Re: 'Arme' transgenders vaker werkloos

Bericht door Suzette »

joandelynn schreef:Ja, ik snap ook niet helemaal wat travestieten hiermee te maken hebben? Een travestiet kan gewoon als man naar het werk gaan, die keuze heeft iemand die transseksueel is niet.
Frederique_ schreef:...en wat nu, als de travestiet het niet als "keuze" maar als noodzaak ervaart?
Bijvoorbeeld omdat die -zo- bang is het werk te verliezen, dat ze daarom de stap niet durft te nemen?
Of omdat ze -zo- bang is haar partner te verliezen, dat ze daarom de stap niet durft te nemen?

Het komt vaker voor dan je misschien denkt...
...en ook dat heeft gevolgen voor het werk. Als je sterk gedemotiveerd bent (als man) en je toch niet de stap durft te zetten om "om" te gaan? Wat is dan de oorzaak van je werkloosheid? De "keuze" om niet om te gaan, misschien?

Groetjes,

Frederique
Nee, een travestiet gaat niet als travestiet naar het werk, of het moet in de entertainment zijn (en zelfs dan).
Moeilijkheden thuis dat kan. Daarom zijn er ook T&T, ook andere clubs, avonden met omkleedgelegenheid.
Ook Wij houden van U

Suzette
Gebruikersavatar
Mara
ForumDiva 2000
Berichten: 2835
Lid geworden op: za jun 26, 2004 22:17
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: 'Arme' transgenders vaker werkloos

Bericht door Mara »

Ook mij zijn enkele travos bekend via mijn werk....het gebeurt zo af en toe, dat ik er werd gekozen als gesprekspartner om zijn ei kwijt te kunnen....ik moet zeggen, dat die mannen in kwestie super bang zijn om eraan toe te geven en om zich algemeen te outen....

....enkele zijn er wel, waar iedereen het weet, want sommige mannen staan dusdanig sterk in hun schoenen om daar geen geheim van te maken....maar dit zijn wel uitzonderingen....en zo zit het dus dan ook met mensen, die een apart seksuele voorkeur hebben....een hele goeie collega chauffeur uit Italië is in het liefdesspel heel graag slaaf en dan houd die daarbij ook nog van heel extreme dingen....iedereen weet dat in de kringen van de Holland-Italië-rijders maar hij is een van de heel graag geziene collega's van ze allemaal....het gekke is namelijk, andere outen zich pas, als ze goeie voorbeelden hebben....mensen, die ze vanwege hun open omgaan met hun wensen of dergelijke, kunnen bewonderen....en ook hebben ze nie de zelfde wensen en zo, maar toch hebben ze respect voor de openheid van andere....

....hehe, en als het lukt, dan ben ik met Pasen bij die ene collega aan het Comomeer....hahaha, maar ik ga hem nie de domina zijn....ik ben vaker bij hem in het weekend, maar tot nu toe gingen wij dan nog wel altijd andere spannende dingen doen....

....maarja, wat ik eigenlijk wil zeggen....in mijn branche is het nie zo van belang, dat je daar un geheim van moet maken....tis wel un bende stoere jongens allemaal, maar wie open laat zien en de ballen heeft om zulke dingen over zichzelf bekend te maken, kan ook in deze kringen overleven en zijn baan houden....

....en hoe het in andere kringen aantoe gaat....daar weet ik weer niks over te vertellen....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie