Something Else Entirely

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Something Else Entirely

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Lieve TGs,

Ik heb bij Kate Bornstein het op zich boeiende idee gelezen dat een genderpresentatie zich niet hoeft te beperken tot vrouwelijk, mannelijk, of iets ertussenin. Het kan ook iets erbuitenom zijn, "something else entirely". Ik wil wel eens weten hoe vaak dit in Nederland nu echt voorkomt, en wie elementen in haar of zijn genderpresentatie gebruikt, die niet traditioneel vrouwelijk of mannelijk zijn.

Ik zie mijzelf steeds meer de idiomen van de travestie beklemtonen: een pruik is duidelijk een pruik, en overdreven borsten of wimpers zijn ook leuk. Rondom mij zie ik ook heel veel fetish: schoolmeisjes, toons, furries, dieren, vampieren, robots, poppen, ballonnen, aliens, morphs, en monsters. Is deze lijst volledig? Zijn er ook genderpresentaties, die niets aan vrouwen, aan mannen, noch aan een voor de hand liggende fetish ontlenen?

Just curious,

Isabelle
Get over it.
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

uhmmmm, ik heb wel eens gehoord van mensen met een sinasappelhuid. Bedoel je dit soms?

Lisa :D
If all else fails, buy new shoes
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Tja Lisa,

Daar zijn er zóveel van... Inderdaad onwaarschijnlijk dat ze die allemaal om dezelfde reden hebben :wink:

Isabelle
Get over it.
mara_tv
ff weer wat posten

Bericht door mara_tv »

hoi isabelle,

niet zo simpel om een antwoord te vinden
ben je een transgender woordenboek aan het schrijven :o
misschien kan je beter alle fetishes inventariseren en dan wegschrappen wat je niet bedoelt.

groetjes
Mara
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

hi

waarom wil je dat weten/uitpluizen?

shalomm, enzo..:)_
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Hi ,

Ik sluit me even aan bij me voorganger, waarom wil je dit weten ?

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ola

ik denk dat er ook mensen zijn met het -gender- gevoel, die daar op een hele andere manier ,mee om gaan,in de kunst bijvoorbeeld

persoonlijk vind ik Freek de Jonge iemand die noch mannelijk noch vrouwelijk op mij overkomt

shalomm - zomaar wat gedachten, wow :)
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Hoi Joy,

Leg dat eens uit, zoals ik er tegenaan kijk zie ik weinig vrouwelijks in Freek de Jonge. Goed, hij heeft vaak hippe jasjes en schoenen aan, maar daar is hij niet de enige in.

Isabel,
Zijn er ook genderpresentaties, die niets aan vrouwen, aan mannen, noch aan een voor de hand liggende fetish ontlenen?
Ik vind dit wel iets hebben, ik kom er later op terug aangezien ik nog niet een dergelijke presentatie gezien heb en ik mijn eigen beeld ervan nog vorm moet geven.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ola!

net wat ik zeg: ik zie in F de Jonge , noch iets vrouwelijks, noch iets mannelijks, dus geen van beide, heeft iets universeels

noch mannelijk noch vrouwelijk kan ook zijn, allebei, tis maar hoe je dat ziet

tis natuurlijk slechts mij beleving, ik vind dat nu eenmaal, wat niet betekend dat een ander dat ook moet vinden:)

shalomm
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Hoi Mara, Joy, Pamela, en Racine,

Tja, waarom wil ik dat weten? Uiteraard in het kader van zelf voortdurend beter worden. Maar ik wil vooral weten hoe ver "de scene" hier staat. En eraan bijdragen. Er is geen excuus om hier ver achter te lopen bij New York, LA, San Francisco, of Londen.

Overigens verbluffend dat jullie met kunst en Freek de Jonge aankomen. Kate Bornstein geeft zelf theater als voorbeeld van een speeltuintje voor "genderplay", met oefeningen erbij. En Sasha http://www.sasha-zone.com heeft schetsboeken vol met "gender clues" die eerder grafisch dan cartoonesk zijn. En daar is de tip van Mara weer nuttig: Disney-achtige cartoonfiguurtjes vallen in de regel af als te fetish, maar grafisch werk valt daarbuiten. En naast de geometrische stijl van Sasha heb je natuurlijk ook die vloeiende lijnen van Hanco Kolk (die tekent "Single" in het Parool). Die twee hebben overigens jaren samengewerkt.

Jullie hebben gelijk, de SEE's liggen hier voor het oprapen,

Isabelle
Get over it.
Joy
Forumdiva

Bericht door Joy »

ola!

Isabelle <Tja, waarom wil ik dat weten? Uiteraard in het kader van zelf voortdurend beter worden. Maar ik wil vooral weten hoe ver "de scene" hier staat. En eraan bijdragen. Er is geen excuus om hier ver achter te lopen bij New York, LA, San Francisco, of Londen.

------------er is ook geen excuus om dat wel te doen, ik vind het niet zo interessant of we nu achter lopen of niet tov andere landen, wat voegt dat toe? iedere scene haar eigen tempo:")

Overigens verbluffend dat jullie met kunst en Freek de Jonge aankomen. Kate Bornstein geeft zelf theater als voorbeeld van een speeltuintje voor "genderplay", met oefeningen erbij. En Sasha www.sasha-zone.com heeft schetsboeken vol met "gender clues" die eerder grafisch dan cartoonesk zijn.

------------nu verder over nagedacht vind ik het niet zo verbluffend, kijk eens naar muziek/film/theaterindustrie?
in die ' werelden' zijn de grenzen van wat mannelijk of vrouwlijk is minder duidelijk aanwezig, en overlappen elkaar sneller

wanneer een mannelijke ' kunstenaar ' zich bijv huld in jurk en gelakte nagels, wordt dat veel sneller geaccepteerd dan wanneer de melkboer dat zou doen, dat is dan wel raar, want whats the difference??

of Axl Rose die een rok aantrekt, word ineens als ' stoer' ervaren, het tene overgestelde dus

Tevens wordt er veel meer gespeeld met genderrolen in film en theater, figuren die nog vrouw nog man zijn, wezens dus,mannen die vrowuenrollen spelen en andersom, er is in die werelden veel meer mogelijk (Bowie in verleden,marylin manson als recent voorbeeld)

kga de kunst in, zit er al in, op mijn manier, m9ijn kijk op wat om me heen gebeurd is al kunst op zich:)

Isabelle>Jullie hebben gelijk, de SEE's liggen hier voor het oprapen,

----------wat is SEE ??

shalomm, Joy
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Hee Joy,

De kunstwereld, theater, muziek, enz. is een goed idee inderdaad. Ga ik me even in verdiepen.

SEE is "something else entirely", in navolging van afkortingen zoals FTM, MTF en zo.

Ik stoor mij niet echt aan de voorsprong van een stad als Londen, maar ik probeer hier wel aansluiting te vinden bij mensen die dat als een uitdaging zien.

Isabelle
Get over it.
Plaats reactie