kleding, maten vormen en andere ongein

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kiara
ff weer wat posten
Berichten: 53
Lid geworden op: di feb 28, 2012 21:11
Locatie: Regio Deventer

kleding, maten vormen en andere ongein

Bericht door Kiara »

Hallo allemaal,

Misschien dat ik dit eerder heb gevraagd...maar dan nogmaals :)
Kan iemand mij vertellen welke kleding mij wel en niet staat?

ik weet ondertussen dat ik donkere, groene stoffen moet hebben, maar niet welke stijl kleding.
mij is geadviseerd geen onthullende kleding te dragen, en ik denk dat we dat allemaal wel wat hebben.
maar heeft er iemand voorbeelden van kleding (of klederdrachten) die een "mannen" vorm staan?

Kiara
property, person, proud
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: kleding, maten vormen en andere ongein

Bericht door gerdaatje »

Geen idee, dat is voor ieder mens anders.
Onopvallende kleding staat vaak het beste, tenzij je als extravagante dragqueen door het leven wilt.
Ik ga voor stealth, al zal dat voor mijn figuur moeilijk zijn.
Gebruikersavatar
Irene
ForumDiva 3000
Berichten: 3151
Lid geworden op: di mar 28, 2006 16:48
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: kleding, maten vormen en andere ongein

Bericht door Irene »

De spiegel is je grootste vijand en je beste vriend.
Gewoon dingen proberen en beoordelen wat je ervan vind. Ik stel me meestal de vraag zou ik er zo de straat mee opgaan, ja of nee, in geval nee, welke toepassing heb je voor ogen, meestal is laten hangen dan het goede besluit.

Irene
Kleine stapjes
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: kleding, maten vormen en andere ongein

Bericht door gerdaatje »

Juist, en anders is er altijd de echtgenote die aan de rem trekt.
Nog niet nodig geweest bij mij overigens.
Bea-Smit.
Forumdiva
Berichten: 1131
Lid geworden op: za mar 12, 2005 23:09
Locatie: zuidoostdrenthe

Re: kleding, maten vormen en andere ongein

Bericht door Bea-Smit. »

wel als je zelf niet weet wat je aankunt, zou je naar Travisage kunnen gaan, Truus weet meestal wel wat je wel en niet aankunt. Maar ook in gewone winkels kun je wel kijken de verkoopsters vinden het wat prachtig om iemand te helpen. En als je dat ook niet durft is het handig om een vriendin te vinden. Soms lukt dat ook op een T&T in RL.
Groetjes Bea.
beide sexen te kennen en daar vol van te genieten en te leven
Simone make-up
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: do jun 14, 2012 14:28

Re: kleding, maten vormen en andere ongein

Bericht door Simone make-up »

Je moet als tgirl even opletten met bovenkleding, omdat de meeste mannen van boven breder zijn dan van onder ( het klassieke onder maat 38 en boven 42 geval).
Je krijgt namelijk ook nog een extra verdikking van je borstvullingen, een jurkje in maat 38 zal dan van boven veel te strak zitten
en een jurkje van maat 42 zal van onder te los zitten.

Je kan kijken naar modellen die een extra schootje hebben ( het peplum model rokje/jurkje) of iets met roesjes, dat geeft de illusie van heupen. Strak jurkje kan ook mooi zijn, maar let er wel op dat er een bh onder moet passen, dus met schouderbandjes. Je loopje zal meer uitkomen in hele strakke jurkjes. Cirkelrokjes ( skater rokjes, A-Lijn, rokjes met petticoat) heb je dat minder mee en geeft het deel rond de heupen en billen een extra vol uiterlijk.

Je kan de nadruk op je borsten leggen waardoor je wat bredere schouders minder opvallen, bijvoorbeeld door een empire top/jurk te kiezen of een jurkje met een band net onder de borsten. Je ziet dan niet goed dat er minder heup is en de borsten vallen meer op. Draag er een bolero bij of draag een soepel vestje erop. Corsetjes doen sowieso wonderen voor je figuur, net als broekjes met pads (de billenbroekjes). Ik hou zelf meer van corsetten, die staan ook nog leuk bij lingerie.

Er komt natuurlijk nog veel meer bij kijken, je eigen smaak is ook erg belangrijk en hoeveel wil je je kleding combineren ? Probeer het in een bepaalde stijl te houden als je ervan houdt je veel te verkleden, alles in een bepaalde kleurstelling met hier en daar wat accenten (denk topje/ketting/schoenen) in een andere kleur....
Je kan trouwens op neckermann een test doen wat voor lichaamstype je hebt... Geef je maten op met vullingen dan weet je wat jou type is en krijg je er advies bij ( niet altijd even leuke kleding maar het advies kan je ook gebruiken in het algemeen ) Ik denk dat de meeste tgirls het type diamant of appel zijn.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Gebruikersavatar
denise_leasen
ff weer wat posten
Berichten: 38
Lid geworden op: zo okt 01, 2006 15:57

Re: kleding, maten vormen en andere ongein

Bericht door denise_leasen »

Als je eerlijk bent en een dameskleding winkel binnen stapt, bekom je het beste resultaat. De verkoopsters zijn gewoon om dames te kleden en tips mee te geven, dus waarom ook niet aan ons?
gerdaatje
dagelijks aanwezig
Berichten: 195
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 22:57

Re: kleding, maten vormen en andere ongein

Bericht door gerdaatje »

Eerlijk zijn scheelt inderdaad een hoop.
Simone make-up
ff weer wat posten
Berichten: 35
Lid geworden op: do jun 14, 2012 14:28

Re: kleding, maten vormen en andere ongein

Bericht door Simone make-up »

De meeste verkoopsters willen gewoon verkopen en geven er niet veel om of het je staat in mijn ervaring...

Je kan beter vantevoren in gedachte hebben hoe je eruit wil zien. Just my 2 cents...
Plaats reactie