Is een boetiek voor dames met een maatje meer: http://www.odaliske.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Mijn gestalte is niet bepaald een 38-40-42 maatje en dus moet ik niet op zoek naar kledij in de gewone boetieks of warenhuizen. Soms vind ik daar wel eens iets leuk maar het is altijd heel lang zoeken en veel passen.
De ervaring bij Odaliske was SUPER geweldig. Ik had met Joz, de eigenares, op voorhand even gemaild om te kijken hoe zij tegenover een T-girl in haar winkel zou staan en zij was direct heel positief ook al had ze er nog geen ervaring mee. Ze schreef dat ze het wel een leuke uitdaging vond.
Toen ik er binnenkwam stelde ze mij direct op mijn gemak en we gingen samen even zitten met een kopje thee terwijl we bespraken wat ik juist zocht. Ik voelde mij direct heel erg op mijn gemak.
Samen gingen we dan de rekken af om te kijken wat ik leuk vond terwijl Joz allerlei kledingstukken begon te combineren in functie van mijn gestalte en ook het proberen er zo vrouwelijk mogelijk uit te zien (bv. creëren van wijdere heupen). Ik dan de ruime paskamer in en het was direct bingo... het eerste ensemble (kleedje met soort overgooier) zat direct perfect en is heel mooi. Er waren nog 2 openminded dames in de winkel aanwezig en deze keurden mijn kledij ook lustig mee, iets wat ikzelf héél leuk vond. Joz bleef mij de hele tijd begeleiden door de zaken wat rechter te trekken of om wat meer te tailleren ed. Ik heb daar een outfit of 5 gepast en het was héél moeilijk om een keuze te maken maar budgetsgewijs moest ik mij tot 2 beperken. Leuk is wel het feit dat de verschillende stukken ook nog eens onderling goed te combineren zijn zodat ik eigenlijk meer dan 2 outfits heb. Joz is heel professioneel, alle kledingstukken waren direct goed van maat en combineerden allemaal prachtig samen; enkel een rokje met bloemetjesborduursel en een te feestelijk jasje vond ik niet zo mooi maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik had ook nog wel een wat langere jas nodig en ook hier een prachtmodelletje (rood!) bij Joz gevonden. Dit alles heeft natuurlijk wel zijn prijs... sommige stukken (niet alles) zijn best wel iets duurder maar je krijgt er dan wel hele mooie kleding en een degelijke persoonlijke begeleiding voor in de plaats. Ook dit is dus een shopping top-tip voor de iets bredere T-girls want Joz vond het ook een hele toffe ervaring en wij zijn er altijd heel welkom. Voor wie niet tijdens de openingsuren durft binnen te gaan wil Joz altijd wel een "privé opening" na sluitingstijd doen. Ik raad absoluut aan om zelf langs te gaan alhoewel ze ook een webwinkel heeft maar ik vind haar begeleiding zeer de moeite waard.
Natuurlijk kon ik niet wachten om mijn nieuwe outfit te dragen, Joz knipte de labels eruit, mijn oude kleding in een tas en hup, volledig in het nieuw naar centrum Amsterdam waar ik nog een kleine 2 uur door de winkelstraten gewandeld, en van het Nastya zijn, genoten heb.
Odaliske in A'dam
Moderator: Moderators
-
- is nieuw hier