Gendertest

Algemeen

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Hallo Kendra,

Erg goed dat je zo'n uitgebreid verhaal neerzette, en vervolgens werk voor jezelf ging en gaat maken. :) 8) :wink: :P
kendra schreef:Kendra: Allereerst, geeft het crossdressen mij een gevoel van piece of mind en als ik en femme ben dan voel ik mijzelf ,dit heeft als effect dat ik uiteindelijk mijn rol als man maar zo,n 2 uur per dag speel,
Welke 2 van de 24 uur van een dag 'speel' jij dan man?
kendra schreef:Kendra: daarnaast heeft mijn kledingstyle zich steeds meer on the edge begeven dwz lingerie, pantys, of hold ups, dames shirts en dito jeans en dames laarzen
Zelf ben ik enorm weg van dameslaarzen, maar die draag ik in combinatie met herenkleding. Ik ben benieuwd wat jouw favorieten zijn. Zelf zou ik geen herenschoeisel dragen anders dan bij actieve vacanties, en Van Bommels, Mephistos en vooral Nikees, die zie je me niet dragen. :wink: Zelfs dames-westernlaarzen hebben een elegantie die herenschoeisel nauwelijks hebben, alle vorderingen van de laatste jaren ten spijt. Trouwens, ik heb er ook een pagina hierover.
kendra schreef:Kendra: Maar omdat mijn vader met zijn maten van engelandvaarders,oorlogsvrijwilligers en koreaveteranen een bepaald beeld neerzetten van kerels uit 1 stuk verdrukte ik al mijn gevoelens en conformeerde ik mijzelf aan hun (voor)beeld Pa moest trots kunnen zijn op mij, dus geen mietje. Ik werd dus onderofficier, en een hele fanatieke, ging sporten als een gek , ik ben van nature tenger gebouwd dus spiermassa kweken maar van binnen bleef het maar vechten en borrelen.
Dit gepaard gaande met uitbarstingen van omkleden, kleding weggooien , kousen kopen en weer weggooien :-? , ik denk dat een heleboel dit wel herkennen :wink: .
Recent kwam boven water dat mijn Pa sinds onze aankomst in Nederland in ongeveer 1952/53 een dubbel leven heeft geleid en dat heeft gedaan tot aan zijn overlijden vorig jaar, en dat het beeld dat neergezet was absoluut niet spoorde met de werkelijkheid.
Een en al aha-erlibnissen, vooral 'stoer-doen' en 'vooral-man-willen-zijn'. Deze uitschakeling van wat je in werkelijkheid bent brengt te veel mensen ernstige psychische en lichamelijke schade toe. Alle gevechten tegen T* zijn bij voorbaat verloren. Behalve capitulatie, onvoorwaardelijke overgave, je staat 'r in dienst van.

Ik heb twee vragen:
1) Betekent dat dat je buiten Nederland bent geboren, en zo ja, ben je dan in staat om te vertellen waar je je eerste jaren dan doorbracht?
2) Kun je vertellen wat voor soort dubbel-leven jouw vader leidde?
kendra schreef:Kendra: maar waarom dan een gedeeltelijke transitie?(daar komt het antwoord Paula :D ) well omdat ik nog zoveel plezier heb van en met de little devil, misschien veranderd dat nog in de toekomst, ik weet het nog niet, Wilma maakt het niets uit zegt ze , ze blijft bij me en blijft me steunen MOORDMEID vinden jullie ook niet!
Ik weet dat ik niet voor de "eenvoudigste"manier gekozen heb want de VU schijnt alleen maar volledige transities te ondersteunen, dus zal er nog heel wat water naar de zee stromen voor ik in balans ben.
Dat plezier met je 'little devil' kan zo veranderen, op momenten dat je het niet verwacht. En in die balzak zitten zaadballen die ook hormonen reguleren. Trouwens, bij gebruik van hormonen kan zo'n 'little devil' alleen nog maar plassen, erecties zijn onmogelijk geworden.

De VU ondersteunt alleen volledige transities, en dat is thans met de beruchte wachtlijsten alleen nog maar strikter geworden. Zou een geslachtsaanpassend traject in België, Duitsland of Thailand niet wat voor je zijn?

Wilma is een schatje, en de ondersteuning van haar aan jou is van onschatbare waarden. Wilma, levensgezel van Kendra, mijn complimenten voor jou. Dit geldt ook voor jullie dochters. :P :wink:

Trouwens, hoe ga op je werk vertellen dat je TS bent (zeer moeilijk)??

Veel succes, veel sterkte, het allebeste.

Liefs, Joost
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Joost, misschien een domme, of brutale vraag, maare....waarom sta je eigenlijk als man op je avatar?
Ja, ik weet, ik verschuil me achter mijn elfjesimage, dus geen verwijt of zoiets.....ben gewoon nieuwsgierig.
Vrouweigen :wink:
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Narayani schreef:Joost, misschien een domme, of brutale vraag, maare....waarom sta je eigenlijk als man op je avatar?
Ja, ik weet, ik verschuil me achter mijn elfjesimage, dus geen verwijt of zoiets.....ben gewoon nieuwsgierig.
Vrouweigen :wink:
Ik schrijf als man, maar ik doe wél gedeeltelijk aan 'crossdressing'. Ik draag namelijk uitsluitend damesschoeisel. Niet om er seksueel een kick van te krijgen, maar omdat ik damesschoenen en vooral dameslaarzen elegant vind staan en veel mooier vind dan herenschoeisel. Of dat ook bij andere vrouwenkleding zo is heb ik nog niet bij mezelf ontdekt. Ik moet wel toegeven dat lopen in alleen T-shirt, ondergoed, blote benen met geen of weinig haar, flink geschoren en elegant schoeisel ik wel bijzonder prettig vind. Ik kan het niet onderdrukken om dan voor de spiegel te staan en te kijken hoe mijn laarzen staan :wink:

Als vrouw, met 'alles d'r op en d'r an' nee dat zie ik mezelf niet doen. Sieraden, make-up, borstprotheses, pruik, e.d. daar geef ik niets om

Groetjes, Joost
Cynthia
Chat Ops

Geef ik niet om?

Bericht door Cynthia »

Joost,

Niet om het een of ander, maar heb je het ooit eens geprobeerd?
Zelf verlang ik heel erg naar de vrouwelijke verschijningsvorm, en dat gevoel wordt steeds sterker.
Waar dat gaat eindigen weet ik niet.
Maar ben jij niet nieuwsgierig, of ben je er misschien een beetje bang voor? :roll:

Op een of andere manier zul je toch wel meer vrouwelijke gevoelens bezitten dan de doorsnee man. Maar een ding is zeker; je bent tenminste niet bang om daar voor een deel aan toe te geven. Want je zult best wel eens opmerkingen krijgen over je schoeisel. Knap hoor!

Ik ben erg benieuwd naar je motivering.

Liefs, Cynthia.
Maiden

Bericht door Maiden »

Josette schreef:Dat plezier met je 'little devil' kan zo veranderen, op momenten dat je het niet verwacht. En in die balzak zitten zaadballen die ook hormonen reguleren. Trouwens, bij gebruik van hormonen kan zo'n 'little devil' alleen nog maar plassen, erecties zijn onmogelijk geworden.
Nonsens. Als je alleen vrouwelijke hormonen gebruikt, ben je nog heel wel in staat om een erectie te krijgen en zelfs met anti-androgenen lukt dat nog, al is het libido dan wel een stuk minder geworden. Erecties zijn namelijk niet alleen hormonaal bepaald, maar zijn deels ook een puur lichamelijke reactie.
De VU ondersteunt alleen volledige transities, en dat is thans met de beruchte wachtlijsten alleen nog maar strikter geworden. Zou een geslachtsaanpassend traject in België, Duitsland of Thailand niet wat voor je zijn?
Ik vraag me af wat iemand die geen operatie wil in het buitenland te zoeken heeft. Hormonen kun je met een beetje geluk wel via de huisarts of anders via internet krijgen. Volgens mij heb jij de klok horen luiden Joost en ik zou je daarom willen adviseren om wat voorzichtiger te zijn met het doen van uitspraken over onderwerpen waar je weinig verstand van blijkt te hebben.

Maiden
Josette
Forumdiva

Re: Geef ik niet om?

Bericht door Josette »

Cynthia schreef:Joost,

Niet om het een of ander, maar heb je het ooit eens geprobeerd?
Zelf verlang ik heel erg naar de vrouwelijke verschijningsvorm, en dat gevoel wordt steeds sterker.
Waar dat gaat eindigen weet ik niet.
Maar ben jij niet nieuwsgierig, of ben je er misschien een beetje bang voor? :roll:

Op een of andere manier zul je toch wel meer vrouwelijke gevoelens bezitten dan de doorsnee man. Maar een ding is zeker; je bent tenminste niet bang om daar voor een deel aan toe te geven. Want je zult best wel eens opmerkingen krijgen over je schoeisel. Knap hoor!

Ik ben erg benieuwd naar je motivering.

Liefs, Cynthia.
Cynthia,

Op sommige momenten ben ik wel benieuwd, en van de week heb ik bij Benneton een rok gepast. Het ontbreken van zakken (voor sleutels, portemonnee) en aanwezigheid van schaamte zorgde ervoor dat ik nog niet verder durfde. Maar ik sluit niet uit dat ik over enige tijd misschien een elegant mantelpak aanschaf. Ik moet toegeven: damesmantelpakken vind ik zelf veel mooier dan herenkostuums met overhemd, colbert, stropdas, gaatjesschoenen en manchetknopen. Ergo nog, ik vind het een grote straf als ik zo'n pak aan zou moeten, zelfs bij een bruiloft of uitvaart. Maar ja, dan moeten voor de panty wel de beenharen eraf. Enfin, iets om te ontdekken.

Bijpassende laarsjes heb ik al, in grote getale. Die koop én draag ik zonder blikken of blozen. Overal waar mogelijk, behalve als het practisch niet mogelijk is. Bijvoorbeeld bij actieve vacanties, lange wandelingen, klussen, verhuizingen, e.d.

Maar ik heb er jaren over moeten doen om dit bij mezelf te laten accepteren. En de acceptatie van de omgeving (instellig) was niet bijster groot. Maar ook de schaamtegevoelens en het taboeverklaren ervan. Een vriendin van mij heeft nooit geweten van mijn laarzenliefhebberij, of ze moet het van anderen gehoord hebben. Nooit zal ze het teweten komen, daar ze overleden is.

Pas sinds een paar jaar kwam er wat meer acceptatie. Eerst aarzelend. In het najaar van 1998 wat opener. Uiteindelijk mijn eerste nieuwgekochte paar knielaarzen bij Manfield. Platte hak, kniehoog. En vervolgens eleganter en hogere hakken.

Mijn coming-out naar mijn ouders blijft echter moeilijk. Ook met een verhuizing in het vooruitzicht, al heb ik wel het plan om op het partnerforum daar om advies te vragen. Dit neemt niet weg dat mijn laarzen de vloer onder het Binnenhof al hebben gezien en zelfs in Berlijn en Parijs zijn geweest.

Ik weet in ieder geval dat ik wat emotioneler ben en ook qua stem en lichaamsbouw minder mannelijk ben dan anderen, zonder dat het me stoort overigens. Dat emotionele kwam vooral de laatste tijd. Maar interesse in rose, of in poppen was niet groot. Ik groeide op met lego en modeltreinen, en ben zwaar wiskundig aangelegd. Voor goed maatschappelijk functioneren zijn vrouwelijke trekjes bij mannen trouwens essentieel.

Liefs, Joost
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Joost, misschien dikke pech voor jou, maar de tijdperk van het rationalisme is voorbij.
Managers van bedrijven leren op cursussen hoe ze op een meer vrouwelijke manier leiding kunnen geven.
En....ik persoonlijk werk liever onder een vrouw.
Iets typerend...een vrouw die net begint op een werkplek als manager gaat eerst een sociaalnetwerk opbouwen, en een man begint direkt de lakens uit te delen...doelen en de deadline, zonder eerst krediet op te bouwen met de mensen die onder hem staan. Het "onderstaan" is ook minder het geval bij "V", vrouwen zijn veel democratische, en het samenwerken staat voorop.
Dit is geen theoretische geleuter, nee, ik heb dit echt in de lijve ondervonden.
Een heel ander onderwerp, maar goed...dit schoot me even te binnen. :D

Maar misschien is het vrouwelijke in jou, wel een uitgang om minder rationeel te zijn, en je binneste zijn( haar?) ruimte krijgt
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Helaas heb ik in mijn ervaring vrouwelijk managers meegemaaakt die er vele malen aggressiever en "mannelijker" zich gedroeg dan menig mannen. Zo zie je weer het gevaar van generaliseren.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Lisa_met_een_S schreef:Helaas heb ik in mijn ervaring vrouwelijk managers meegemaaakt die er vele malen aggressiever en "mannelijker" zich gedroeg dan menig mannen. Zo zie je weer het gevaar van generaliseren.

Lisa
Lisa,

Dat klopt, in de wandeling worden deze dames 'bitches' of krengen genoemd. En het zijn krengen. Hét prototype was Nina Brink, die minder dan een jaar voordat ze haar WorldOnline naar de beurs bracht en die zeepbel liet spatten in een interview met HP/De Tijd schaamteloos hoog opgaf over het feit dat ze over lijken ging.

Op mijn werk liepen er, voor mijn tijd, onder vrouwelijke leidinggevenden ook zulke strenge juffrouwen rond, altijd met 'u' of 'mevrouw' aanspreken, altijd onderdanig moeten gedragen, stug met vrije dagen. Zeer autoritair. Ook waren er heren die daaraan meededen. De organisatie had een ouderwetse mentaliteit tot ver in de jaren '90

Inmiddels zijn een aantal van deze dames met pensioen, maar er de tegenstelling leidinggevende/ondergeschikte is nog altijd fors. :evil:

Groetjes, Joost
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Lisa, Joost, uiteraard hoeft mijn bewering niet altijd te kloppen.
En het is ook te verklaren waarom vrouwelijke managers zo leidinggeven.
Als vrouw moet je in zulke functies je dubbel en dwars bewijzen, je begint al met een achterstand, want je mannelijke ondergeschikten nemen je algauw niet serieus. Praat ik nog niet over hen die in hiërarchie op dezelfde level zitten.
En dit helemaal in een machocultuur, waar de mannen in meerderheid zijn.
Dit brengt ook mee dat veel vrouwen algauw in een burnout terecht komen, en aan het eind....de wao.
Dit is de tol van jezelf niet zijn, eigenlijk een man willen neerzetten.
Hoe zien jullie dit?
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Narayani schreef:Lisa, Joost, uiteraard hoeft mijn bewering niet altijd te kloppen.
En het is ook te verklaren waarom vrouwelijke managers zo leidinggeven.
Als vrouw moet je in zulke functies je dubbel en dwars bewijzen, je begint al met een achterstand, want je mannelijke ondergeschikten nemen je algauw niet serieus. Praat ik nog niet over hen die in hiërarchie op dezelfde level zitten.
En dit helemaal in een machocultuur, waar de mannen in meerderheid zijn.
Dit brengt ook mee dat veel vrouwen algauw in een burnout terecht komen, en aan het eind....de wao.
Dit is de tol van jezelf niet zijn, eigenlijk een man willen neerzetten.
Hoe zien jullie dit?
Is dat niet omgekeerd transgenderisme, omgekeerde travestie? V->M T*???

Eigenlijk kan het niet. Niet wanneer, of er zou sprake moeten zijn biologisch vrouw, hersenen man. Man in vrouwenlichaam.

Wat ik nu schrijf is een hersenspinsel, een kronkelgedachte. Maar in een machocultuur macho 'spelen' terwijl je dat niet bent, of je nu biologisch man of vrouw bent, dat is niet vol te houden. Je kunt geen rol spelen, je kunt slechts jezelf zijn.

Liefs, Joost
sharon
ff weer wat posten

Bericht door sharon »

Hoi,

Jullie zullen wel denken daar heb je spuit 11 weer. Maar ja, ik kan er weinig aan doen nu dat ik pas een paar dagen op dit forum ben.
A) Ik heb de test gedaan op pagina 1 ( tijdje terug dus ) en ik ben Androgeen. Grappig had er nog nooit van gehoord.

B) Ik wil Kendra ook nog ff feliciteeren met de stap die ze gezet heeft. Het is al weer een tijdje geleden, maar toch. Je had op 7 juli een afspraak in Rotterdam. Hoe is dat afgelopen als ik vragen mag? Of staat dat ergens anders?

C) Joost wat jij momenteel hebt met laarsen en schoenen en dat make-up en kleding voor jou geen intresse heeft, heb ik ook gehad maar dan met panty's. Ik vond panty's ontzettend mooi en lekker zitten. De rest vond ik maar raar, make-up en pruiken en dergelijke. Tot een vriend van mij vertelde dat hij zich wel eens omklede. Op een feestje hebben wij ons toen allebei omgekleed als vrouw. Gewoon voor de gein en sindsdien ben ik verkocht.
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
Pamela-
Moderator

Bericht door Pamela- »

Joost,

BInnekort stappen met the girls on the block, enfemme ?

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Plaats reactie