Het begin van mijn lange reis...

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

SaartjeTS
ff weer wat posten

Re: Het begin van mijn lange reis...

Bericht door SaartjeTS »

@KirstenHershe : dank u :D
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

KirstenHershe schreef:Geen idee waarom het bij jullie allemaal zolang hoeft aan te slepen?! :-?

Begin juli 2008 ben ik op een eerste gesprek bij m'n psych geweest, eind januari 2009 stond het licht op groen en ben ik met de hormonale behandeling begonnen... :roll:
Ach aan hormonen had ik geen gebrek al die 6 jaren vordat ik de operatieverklaring eindelijk in handen had....daar had ik zelfs support van een duitse arts, die zelf het traject had doorlopen....ik had mun zaken goed voor mekaar....maar hun in A'dam blijkbaar niet.... :roll:

Zelfs als transjeshater Joost aCampo zijn okee binnen iets meer dan een jaar gaf, vond het genderteam bij het VU het geweldig, dat ik nog een keertje het volledige protocol moest doorlopen, wat verder koffieleutend plaatsvond....eigenlijk een vet onterechte tijdrekkerij....bij die gesprekken heb ik bijna altijd iemand mee gehad, omdat me dat anders niemand zal geloven....

....Kirsten, ik vind jouw 6 maanden het maximum....in Duitsland zie ik mensen zelfs nog sneller starten met hormonen....maar daar is dan weer veel meer gesprekken vereist en dat kon ik toen niet combineren met mun werk....dus dacht ik, ff ook 6 Gesprekken hebben in A'dam, elke maand een en dan loopt het wel los....maarja, eerlijk zoals ik nou eens ben, heb ik hun daar ook iets over mijn gebruik aan verdovende middelen toen verteld....dat was een duidelijke fout....mijn drugsgebruik was nooit excessief en maakte me geen ander mens....dat heb ik nu zwart op wit....en ja, ze hebben me echt uitbundig getest op van alles....nothing founded....ja okee, tot op een zware depressie na vanwege transseksualiteit, en deze depressie is na de geslachtsaanpassende behandeling als sneeuw voor de zon verdwenen....een depressie, met die ik heel lang gelopen ben hoor....ik voel me door die lange 6 jaar opschuiven dubbel gestraft....

....toen de hormonen in het spel kwamen, nog voordat ik bij het genderteam liep, ging ik ook bijna geen amphetaminen meer gebruiken, toen ik dan bij het genderteam terecht kwam staakte ik met het gebruik helemaal....de vrouwelijke arts waar ik de hormonen vandaan had vond het ook maar raar wat het genderteam allemaal met me uitspookte....

....maarja, da's allemaal nu geweest en ik leef vandaag en ik heb nog geen enkel moment spijt gehad van de geslachtsaanpassing....zeker, ik zever nog wel eens erover, dat ik niet veel vroeger ben begonnen, maar tis nie anders en ik kan er best wel mee leven zo....

Sorry Saartje, dat ik zo uitbundig over mij vertel in jouw thread.... :oops:

groetjes uit Salbertrand

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
SaartjeTS
ff weer wat posten

Bericht door SaartjeTS »

@Mara, geen probleem!

Hoe meer info ik krijg hoe beter.
Het duurt wel soms lang, maar ik snap ze ergens wel hoor.
Ikzelf wil wel weten waaraan ik aan toe ben. Na 17 jaar (vanaf mijn 14de wist wat er mij aan de hand was) wachten, kunnen er nog 3 maandjes bij hoor :)
Overmorgen nog eens naar de therapeute (nu maar 1x per maand).
Zij heeft me voorgesteld om eens met een transvrouw te gaan spreken, na lang nagedacht te hebben ga ik er denk ik op in.

Grtjes,
S
SaartjeTS
ff weer wat posten

Bericht door SaartjeTS »

Morgen werk ik voor het eerst een dag van thuis uit... ik ga van de gelegenheid gebruik maken om me een dagje en-femme uit te dossen, laarsjes, mooi lingerie setje, mooi oorbellen, jurkje, kousen, borst protheses. :)
Ouders zijn ook gewaarschuwd dat ze niet moeten langskomen

Hopelijk verloopt alles goed!
SaartjeTS
ff weer wat posten

Bericht door SaartjeTS »

Hey iedereen, sorry dat het weer zolang geleden is dat ik weer iets gepost heb.
Afgelopen vrijdag (9/11) voor de tweede keer naar Gent geweest.
Nadat we de vragenlijst hadden overlopen zei de psych dat het overduidelijk was dat is trans ben
Het was tegelijk een opluchting en een emotioneel moment.

Aanstaande vrijdag gaan we hier op verder.
De volgende afspraak ligt ook al vast: 8/3/13 :x waarom zolang???
SaartjeTS
ff weer wat posten

Bericht door SaartjeTS »

(Kleine update)

9 & 23 november ligt al een tijdje achter mij, dus ff een update posten.
Na het afgeven van de vragenlijst heeft de dokter bevestigd dat ik transseksueel ben.
Hij heeft me ook gezegd dat ik aan mijn RLE mag beginnen en me een attest voor mijn werk meegegeven
Ook heb ik een voorschrift voor Finasteride gekregen. Ondertussen heb ik een 25 tal pilletjes genomen, ik moet zeggen dat ik toch al veel kalmer ben
geworden hierdoor.

Ondertussen ben ik ook naar het lasercentrum geweest voor een "proefbehandeling" voor de epilatie van mijn baardhaar.
Dat deed pijn, de behandelde arts zei dat het veel te vroeg om hiermee te beginnen

Ook ben ik al 1 maal "vrouwelijker" naar het werk geweest. Ik heb hier geen negatieve reacties op gekregen ;)

Een ander vraagje, ik zou heel graag een M2F ontmoeten die al de hele transitie heeft doorlopen, maar waar ik ook zoek (http://www.t-werkgroep.be" onclick="window.open(this.href);return false;, http://www.genderstichting.be" onclick="window.open(this.href);return false;, caw, ...) overal loop ik tegen een muur.

Daarvoor mijn oproep, a) wie weet "zelfhulpgroepen", b) ziet het iemand het zitten om met mij een babbeltje te doen? , indien wel, stuur me een PM

Grtjs,
SaartjeTS
ff weer wat posten

Bericht door SaartjeTS »

(Grote update)

Sorry dat het zolang geleden was dat ik nog iets van mij heb laten horen... het was me weer een jaar :x

Waar kan ik beginnen?
Laat me zeggen dat ik binnenkort met de hormonen kuur mag beginnen!!!!
De administratie voor de voornaams verandering is ook opgestuurd :) yes!!
Ik kijk er echt naar uit!!!!
Mara
ForumDiva 2000
Contacteer:

Bericht door Mara »

Kijk aan, je komt er wel.... :wink:

Straks zit je weer wat lekkerder in je vel hoor....komt allemaal goed....

groetjes

Mara
Geen Seks Met Nazis Afbeelding --> hier niet op klikken <--
Plaats reactie