Tijdens het wachten op de wachtlijst heb ik er een missie van gemaakt om zoveel mogelijk instanties en bedrijven zover te krijgen mij aan te spreken met mevrouw. Dat is in alle gevallen gelukt, let wel, alleen de aanhef. De registratie mag je niet aankomen, maar het is wel zo fijn om boven een brief de juiste aanhef te lezen. Voor mij was het iig. een vernederende ervaring dat zowel zorg, als overheid, als particuliere bedrijven me steeds als man bleven aanschrijven, en tegelijkertijd kon ik gene kant op omdat die stomme wachtlijst me tegenhield.
In ieder geval was de moeilijkste het UWV. Uiteindelijk heb ik een klacht ingediend bij de ombudsman, en na een klacht te hebben ingediend over de laksheid van de ombudsman, heeft de ombudsman er uiteindelijk werk van gemaakt. En best goed vind ik zelf :
https://www.nationaleombudsman.nl/rappo ... menvatting
Het is allemaal een beetje mosterd na de maaltijd misschien, voor mij omdat ik inmiddels ben geregistreerd als vrouw, maar voor de meeste van jullie die het aangaat is het allemaal veel makkelijker geworden schijnbaar. Maar toch, het genderteam een beetje kennende, zullen ze het sommigen wel weer erg moeilijk maken. Dan kun je voor jezelf in ieder geval dit rapport gebruiken om hetzelfde voor elkaar te krijgen. Het zou leuk zijn, als iedereen dat deed, en de "deskundigenverklaring" alsnog een beetje onderuit gehaald werd....
Ook het UWV zegt mevrouw...
Moderator: Moderators
-
- ff weer wat posten
- Contacteer:
Re: Ook het UWV zegt mevrouw...
Nou, dit is zeker interessant. Want dit geeft meer dan terecht aan dat hoe jij aangesproken wilt worden JOUW keuze is en van niemand anders. Ontzettend goed van je en jouw zelfbewustijn alleen al is prijzenswaardig en hoopgevend voor transgenders om voor zichzelf op te komen en daarbij het loont uiteindelijk ook.