Hoi Allemaal,
Gisteren een brief van mijn ziekenfonds gehad over de aanvraag van mijn adamsappelcorrectie.
Letterlijk citaat;
Beslissing
Helaas moet ik uw aanvraag vooralsnog afwijzen. Eventuele correctie komt pas aan de orde indien geslachtsveranderende operaties hebben plaatsgevonden. En dan alleen als er sprake is van verminking.
Einde letterlijke citaat.
Ik heb vandaag nog gebeld om te vragen wat zij dan precies onder verminking verstaan. Hieronder verstaan zij dus bijvoorbeeld aan elkaar gegroeide vingers (aangeboren afwijking) of ernstige brandwonden (ongeval)
Transseksualiteit is op zich zelf geen reden voor AGIS om tot vergoeding van een dergelijke plastiche ingreep over te gaan.
Ik kan na mijn SRS natuurlijk alsnog wel proberen om de adamsappelcorrectie vergoed te krijgen maar de kans dat dit gaat lukken is toch vrij klein lijkt mij.
Groetjes,
Franciska.
geen adamappelcorrectie voorlopig.
Moderator: Moderators
geen adamappelcorrectie voorlopig.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
Re: geen adamappelcorrectie voorlopig.
Waardeloos zeg. Ik weet wel dat ZAO de laatste jaren alleen nog na de srs wilde vergoeden. Kennelijk ziet Agis het uberhaupt niet meer als een noodzakelijke ingreep. Ik zou daartegen zeker in beroep gaan en om te beginnen met Jos Megens contact gaan opnemen.
Sterkte ermee.
Maiden
Sterkte ermee.
Maiden
Hoi Maiden,
ZAO, ANOVA en ANOZ zijn samen gegaan in AGIS. deze regel is dus waarschijnlijk van ZAO over gebleven.
De verminking was nu niet echt aan de orde omdat ik mijn SRS toch nog niet gehad heb. Het zou theoretisch dus best mogelijk kunnen zijn dat het na mijn SRS wel als verminking gezien word.
En het voor hun een manier is om te voorkomen dat ze geld uitgeven voor een behandeling van iemand die er voor de SRS toch nog van af zou kunnen zien. (ik hoop dat dit laatste duidelijk over komt)
Het heeft denk ik nu weinig zin om tegen dit besluit in beroep tegaan omdat ik toch niet aan de voor hun belangrijkste voorwaarde voldoe.
Groetjes,
Franciska.
ZAO, ANOVA en ANOZ zijn samen gegaan in AGIS. deze regel is dus waarschijnlijk van ZAO over gebleven.
De verminking was nu niet echt aan de orde omdat ik mijn SRS toch nog niet gehad heb. Het zou theoretisch dus best mogelijk kunnen zijn dat het na mijn SRS wel als verminking gezien word.
En het voor hun een manier is om te voorkomen dat ze geld uitgeven voor een behandeling van iemand die er voor de SRS toch nog van af zou kunnen zien. (ik hoop dat dit laatste duidelijk over komt)
Het heeft denk ik nu weinig zin om tegen dit besluit in beroep tegaan omdat ik toch niet aan de voor hun belangrijkste voorwaarde voldoe.
Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day