Rijbewijs

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Rijbewijs

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi dames,

Je bent 24/7, en je gaat als vrouw naar het gemeentehuis voor een nieuw rijbewijs. Met een foto van jezelf als vrouw uiteraard. Je ziet er altijd zo uit, toch? Komt die foto erop?

Wie heeft dit geprobeerd?

Isabelle
Get over it.
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Waarom niet, je komt met een foto aan die lijkt op zoals je op dat moment bent. Dat is toch de essentie, een goed lijkende foto? Een goeie babbelaar die daar een stok tussen weet te krijgen.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Hihi, vergeet even niet de burgerlijkestand, en die raadplegen ze, en daar sta je als male..................helaas pindakaas :) .
Amanda
dagelijks aanwezig

Bericht door Amanda »

Hoi,

Lijkt me van wel dat die foto er op komt, ik ga het iedergeval binnenkort doen met gelijk een nieuwe handtekening.

Groetjes, Amanda
Natalie
dagelijks aanwezig

Bericht door Natalie »

Precies Amanda,

Dat wilde ik zeggen, ze zullen het M-etje niet veranderen in een V-tje maar de foto en handtekening kan wel.

Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, een andere handtekening .... ik heb dat nog nooit geprobeerd mijn handtekening te zetten. Tuurlijk wel de mannelijke variant maar ik heb nog nooit een handtekening hoeven zetten die begint met N dus ik heb het ook nog nooit geoefend. Mhhh ... gaat ik morgen is uitproberen.
Josette
Forumdiva

Re: Rijbewijs

Bericht door Josette »

Isabelle Raulin dAymeries schreef:Hoi dames,

Je bent 24/7, en je gaat als vrouw naar het gemeentehuis voor een nieuw rijbewijs. Met een foto van jezelf als vrouw uiteraard. Je ziet er altijd zo uit, toch? Komt die foto erop?

Wie heeft dit geprobeerd?
Eerst: Isabelle, wat voor foto en handtekening staat er op jouw rijbewijs? En hoe doe jij dat met je paspoort?

Trouwens, ik heb geen rijbewijs, en mocht ik er ooit eentje halen, dan komt er een foto van mij als man op. En ondertekend door Joost, geen "Josette" of iets dergelijks.

Ik weet trouwens niet wat de ervaringen zijn als je 24/7 vrouw bent, terwijl je papieren man zeggen in geval van "contact" met politie of andere autoriteiten. Kan iemand daar ook iets over vertellen?

Groetjes, Joost
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Joost,

Als je mijn rijbewijs ziet, schrik je: kort haar, scherp gezicht, doordringende ogen. En een mannenkrabbel: ik moest zelfs oefenen vóór ik mijn e-mailadres en telefoonnummer kon opschrijven in een dameshandschrift.

Paspoort idem. Alleen op mijn company card zit een foto van mezelf met lang haar.

Op mijn treinabonnement sta ik als man, maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd in het station of in de trein als vrouw. Echt officiële instanties, dat weet ik niet, maar het zal wel meevallen. Eén van de Henken uit de Lellebel zag ik daar ooit met zijn politiebadge op achter de bar staan. Ad van Travisage kent ook iemand die regelmatig en femme via Schiphol op zakenreis gaat, met een paspoort met een foto als vrouw erop, naar het schijnt. Ik denk dat de controles wel meevallen, als je eenmaal de documenten hebt.

Maar hoe kom je eraan?

Isabelle
Get over it.
Plaats reactie