Isabelle Raulin dAymeries schreef:Wat is het probleem eigenlijk? Regel een stapeltje verhuisdozen, pak die dingen in, en neem ze mee.
Ik probeer die dingen dan wel buiten het zicht van hulpverlener en ouders te verhuizen, of in ieder geval slechts een klein deel onder hun ogen. Het zal betekenen dat ik op de dag van verhuizing een kluis op het station moet huren om de meest heftige paren voor 24 uur (of zoveel langer als nodig is) te bewaren tot na de verhuizing, en ‘s-avonds laat weer op te halen. Ik ken geen mensen in de omgeving waar ik mijn laarzen een ‘onderduikadres' kan geven. Ik ken natuurlijk wel mensen, maar om daar mijn laarzencollectie me te laten onderduiken??
Isabelle Raulin dAymeries schreef:Ik heb geen idee hoeveel paren je nu hebt, maar je lijkt ergens tussen CD en fetisjisme in te hangen. Voor geen van de twee is een coming out naar je ouders een noodzaak. Zeker niet op jouw leeftijd.
Wat veel belangrijker is: waar wil je heen? Het gevaar van een duidelijke fetish is dat de tunnel steeds nauwer wordt. Het is van belang om door het verkennen van verwante fetishes je sexualiteit te vebreden. Van laarzen kan je zowel richting leer als richting voeten. En beide zijn zeer gangbaar als fetish: voor je het weet ben je helemaal mainstream, en val je helemaal niet meer op als iemand met een zeldzame kink.
In ieder geval veel, al gauw 6 tot 9 paar kniehoog en nog 5 paar kuithoog en evenzoveel enkelhoog. Als ik zeg 20-25 (!!) paar dan kom ik aardig in de buurt. Maar de beleving is de bedekking van de enkel en het gevoel in enkel, rondom kuiten en onderbeen wat bij mij de interesse heeft. Plus de combinatie laars onder broek, laars in combinatie met korte broek als variant wat veel vrouwen doen: laarzen in combinatie met jurk of rok. Een soort crossdressen. Ik vind het echter moeilijk om in laarzen+korte broek over straat te gaan. Een keer geprobeerd, ging de ketting van m'n fiets kapot. Ook wel eens geprobeerd in de tuin. Maar tegenover anderen (mijn huisgenoten, hulpverleners) doe ik zoeiets niet. Mainstream of niet, daar trek ik me niet zoveel van aan. Het gaat om mij, en ik voel me er prettiger in.Het gevoel van het bedekken van een deel van het been, het gevoel van de schacht. Maar met fetish en bijbehorend extravagant spul, dat laatste trekt het niet. ‘t Is moeilijk om dat dagelijks te dragen.
Isabelle Raulin dAymeries schreef:Ik weet niet of je uit de Nederlandse fetish scene veel hulp kan verwachten. Die draait vooral op de promotiefeesten van de winkeltjes die veel zwarte latex catsuits willen verkopen. Maar in de US, de UK, en Duitsland is een fetish lifestyle een zeer bewuste keuze. Die keuze begint met zelfacceptatie, net zoals je crossdressing eerst moet erkennen, vóór je een leven kan opbouwen dat rekening houdt met een feit, waar je zelf niet voor gekozen hebt.
Latex catsuits en aanverwant e.d. doen me niets. Ik geef er niets om. Het gaat mij puur om dameslaarzen en aanverwanten (damesinstappers, damessandalen, opengewerkte enkellaarsjes) die ik in combinatie met mijn herenkleding draag. Schoenen die vrouwen gewoon dragen. Niet de fetish-modellen die tot maat 46 op Internet en bij Silhoutte worden verkocht. Zo mogelijk met korte broek, uitzonderingen kampeervacanties, kluswerkzaamheden, wandelingen, e.d. daargelaten. Trouwens, in je quote zitten wel nuttige en relevante achtergrondinformatie.
Isabelle Raulin dAymeries schreef:Er bestaat vast een betere, maar ik ken
www.deviantdesires.com als een site met een actief forum, waar ook aandacht besteed wordt aan de verbreding van een fetish tot een sexualiteit met meerdere facetten, die in het sociale verkeer, anders dan onder gelijkgestemden, effectief is.
Ik heb in mijn favorieten gekeken en er is een speciaal Engelstalige pagina over hoge hakken. Deze site, en vooral het forum, heeft verassend veel overeenkomsten met
www.travestie.org, nl.
www.hhplace.org Alleen deze gaat over hoge hakken en alles eromheen. De voertaal is Engels. Inmiddels is er ook een Duitstalige tegenhanger,
http://www.high-heels.com/forum, ook met een forum, links, e.d. Bij high-heels.com zijn er zelfs uitstapjes naar grote steden waar de plaatselijke schoenenzaken plat worden gelopen.
Lisa_met_een_S schreef:Hoewel ik natuurlijk heel blij was met de posting van mijn dochter (ben nog steeds zo trots dat ik nog geen reactie kan posten, maar heb haar IRL vertelde hoe ik mij voelde), vond ik het een beetje jammer voor jou dat het achteraan kwam, want ik wilde, als ik de tijd had, reageren op jouw oproep. Ik ben dus heel blij dat je het initiatief hebt genomen om een nieuwe thread van te maken. Bedankt hiervoor.
Ik zag dat al aankomen, ik dacht, ik maak hier een aparte draad over. Familie, dus jouw dochter gaat natuurlijk voor en mijn postings in die draad waren zwaar off-topic. Ik wilde de euforie niet verstoren. Per slot van rekening heb jij er jaren voor moeten knokken om jou crossdressen accepteabel voor je gezin te maken. De oplossing was niet het compromis dat je dat buiten je woonplaats werd gedoogd - in Den Haag grossieren ze in dat soort compromissen. Oplossingen waren eerder zeer lange, moeizame en diepgaande gesprekken om jouw crossdressen in het gezinsleven in te passen. Maar waar jij, Miriam, Terri en alle anderen de vruchten van plukken, zoals afgelopen zaterdag. Miriam, prachtstuk. Dikke virtuele knuffel.
Lisa_met_een_S schreef:Ik vind het heel moeilijk om jou hierin advies te geven over wat jij je ouders moet vertellen, want het gaat om jouw gevoelens. En alleen jij weet wat ze zijn. Maar ik vraag mij af in hoeverre je eerlijk ben daarover. Als je zegt dat het alleen is omdat je vrouwenlaarzen eleganter vindt, en heeft niks met "verwijfing" of een fetish te maken, willen jouw ouders dat graag horen, maar is het de absolute waarheid? Hoewel je zegt dat je geen travestiet of ts ben, blijkt uit jouw aanwezigheid hier en uit je postings een bepaalde verwantheid met de trans* wereld, dat verloochent jouw claim dat er verder niks is behalve een voorkeur voor dameslaarzen.
Ik heb in mijn brief getrachte om kort en to-the-point mijn interesse uit te leggen, en dat deze interesse iets is wat bij me hoort, wat je niet kan uitschakelen. En ook omdat ik verder mijn mannenrol wens te vervullen. Ook wanneer ik mijn laarzen aanheb, draag ik geen damesondergoed. Draag ik geen sieraden, geen damesbovenkleding, zelfs geen strakke stretchbroeken of getailleerde T-shirtjes. Ik blijf gewoon Joost, die op meisjes valt. Geen "Josette".
Maar Lisa, als jij een van je kinderen zou hebben die kwam aanzetten met zo'n brief of waar je ontiegelijk veel schoeisel zou zien, wat zou je dan doen? En wat zou jouw vrouw, Terri doen? Het kan zowel bij zonen als dochters voorkomen.
Lisa_met_een_S schreef:Bovendien, door het zo te stellen aan jouw ouders, nodig je hen uit om je regelmatig te proberen te overhalen "elegant" mannensschoeisel als alternatief voor dameslaarzen te dragen. Immers is er volgens jou verder niks erachter waarmee ze rekening mee moet houden.
Hoe haal jij dat uit mijn posting? Ik heb wel uitzonderingen genoemd, en tijdens de Berlijnreis van de eerste week van juni droeg ik geen laarzen. Wel hebben mijn ouders en mijn zus geprobeerd om met mij een paar herenschoenen te kopen, maar ik vond het niets. Voor mij is het een straf om op ‘broques' of op Van Bommels te lopen. En vergeet de Nikees en consorten maar, het merk er vet op.
Lisa_met_een_S schreef:En dan nog de kosten. Je bagataliseert je eigen belangstelling als gewoon een kledingkeus, geen wonder dat je ouders vraagtekens zetten bij de kosten die ermee gemoeid zijn -- je hebt toch niet zoveel geld om voor zulks uit te geven.
Mag ik dit als tegenargument jou toewerpen: er worden ook vraagtekens gezet als je originele grammofoonplaten uit de jaren ‘60 wilt kopen of modelspoorlocomotieven. Vooral die laatste daar wordt al gauw schaamteloos 150, 200, 250 euro of nog wel meer uitgegeven? En het moet daar bij diverse freaks digitaal, hoogvermogenmotor, details tot in de 100ste millimeter, verende buffers. De fabrikanten doen dat en rekenen er dan natuurlijk ook hun prijs ervoor. Het is wat de gek ervoor geeft. Hetzelfde voor popconcerten of popfestivals, daar is het ook wat de gek ervoor geeft. En dan heb je nog het verblijf op festivals als Lowlands of Pinkpop of North Sea Jazz en de drankjes en fastfood (trouwens ook bij eendaagse concerten/festivals) wat ook een rib uit het lijf is. En tenslotte de Nikees met het merk er vet op waar je 150 Euro of meer betaalt.
Lisa_met_een_S schreef:Dus, wil je dat je ouders begrijpen hoe je voelt hierover, dan moet je de waarheid vertellen en precies uitleggen hoe diep het zit. En als je dat kan doen, dan maak je het mogelijk voor hen te begrijpen wat je bent, maar ook wat je niet bent.
Nou, dit alles veronderstelt dat je ouders ook in staat zijn om dit alles te begrijpen. Dat weet ik niet. Misschien kunnen zij dat niet. Maar misschien kunnen zij, zonder het te begrijpen, toch respecteren dat je je ziel hebt blootgelegd voor hen.
Dat was ook de opzet van de brief. Ik heb het nog niet aan hun verstuurd, ook omdat ze op vacantie zijn. En helemaal onbekend is dat ook niet bij hun. Alleen, bij mijn ouders thuis kan ik moeiteloos over alles praten, behalve mijn laarzenliefhebberij. Dan is het "koop je niet teveel", is het niet te "vrouwelijk". En dat wil ik doorbreken.
Lisa_met_een_S schreef:Verder, als ik jouw brief bekijkt vanuit het oogpunt van een ouder, dan vraag ik mij af of je direkt moet vertellen dat je iemand uit jouw familiekring heb gesproken hierover. Je ouders maken zich zorgen over iets, waarvan ze waarschijnlijk ook een schaamtegevoel hebben. Dan te horen dat zoiets in familiekring al besproken is kan averechts werken.
Die dame-in-kwestie weet van mijn laarzenliefhebberij en is er altijd heel enthousiast over. Zelf vind ze laarzen ook mooi. Daarnaast is ze goed te vertrouwen en is ze niet het type om alles door te babbelen. Integendeel. Op een familiefeest knapte ik ervan op toen ik het met haar over had. Het is alleen tegenover mijn ouders, daarbuiten is die angst er niet. Dat schreef ik ook in eerdere postings, bij ‘vreemden' draag ik veel makkelijker mijn laarzen dan bij mijn ouders. Dat gevoel heb ik ook bij familiefeesten.
Narayani schreef:Vraagje, je gaat verhuizen, ga je dan op jezelf wonen?
Klopt, daar ben ik mee bezig. Ik hoop voor 1 augustus een eigen flatje te hebben.
Liefs, Joost