Joost à Campo

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josette
Forumdiva

Joost à Campo

Bericht door Josette »

In het julinummer van Psychologie Magazine staat een artikel met de titel "de hype van vandaag is het schandaal van morgen". De link is http://members.ams.chello.nl/kruisweg/Papers/hype.htm . Hiervoor dank en veel liefs aan Saskia. Commentaren zijn te lezen op http://home.hetnet.nl/~mikage/trans0168.htm en http://home.hetnet.nl/~mikage/trans0167.htm.

Immers, er zijn veel meer klootzakken die de mening zijn toegedaan dat TS en andere T* psychisch te genezen valt. Een gevaarlijke en dodelijke leugen.

Ik heb tenenkrommend het artikel gelezen. Mijn commentaar hierop is: Alle verschijnselen in het travestie-spectrum (transseksualiteit, travestie, transgenderisme, en alles wat aanverwant is) is nooit en te nimmer via psychiatrisch onderzoek te genezen.

Er is maar één medicijn ertegen: erkennen dat je TS, TG of TV bent en dat een plek in je leven geven. Het uitschakelen van zoiets, terwijl je het in je binnenste hebt, komt neer op jezelf zeer zwaar toetakelen. Met een hoge kans op de dood. Er zijn nog teveel T*'s die daardoor in de kast zitten. Er zijn er nog teveel die daardoor psychische problemen krijgen. Moet je die dan een behandeling in het dikkelippencircuit geven, zoals vroeger???? Het gaat niet alleen maar om TS'en. Ook TV's, TG's, crossdressers kunnen ermee te maken hebben. De verhalen van de mensen zegt daarin voldoende. Had die à Campo niet zo'n uur, twee uur van zijn tijd kunnen inruimen om www.travestie.org te bezoeken?

Het voorbeeld van een cliënt wat hij noemt leek zeer veel op wat Joanne in haar profiel schreef. Drugsgebruik, van geslacht willen veranderen. Als Joanne zoiets meemaakte dan was ze nooit Joanne geworden :evil:

Hij babbelt over een aristocratische neus of fraaie borsten. Bij TS speelt dit een bijrol. De operatieve ingrepen zijn bedoelt om een verregaande, realistische en geloofwaardige benarding van de sekse die men van binnen voelt te bewerkstelligen. Om zo het levensgeluk te bevorderen en de M->V TS daadwerkelijk vrouw kan zijn of omgekeerd.

En waarom komt dit vaker voor, omdat men hierover opener is dan decennia terug. Een grote stumulans is het internet. Dat zorgt ervoor dat dan ogenschijnlijke psychische stoornissen of verslaving een diepgang krijgen waar dan het echte probleem van iemand is.

Of mijn laarzenliefhebberij: gaat hij dan ook behandelingsplannetjes maken om mij definitief van mijn laarzenliefhebberij te verlossen. In het circuit hebben ze dat geprobeerd. Het heeft gelukkig niet geholpen.

Hoe zou hij dan de problemen van Lisa en Terri of aanverwant indertijd willen oplossen toen zij in de clinch met elkaar lagen over Lisa's crossdressing. Lisa psychisch willen 'genezen' en zeggen dat haar CD schizofreen is????? Lisa en Terri hebben dit inmiddels voortreffelijk opgelost, :D maar dit voorbeeld komt nog steeds bij teveel echtparen voor.

Hij moet maar eens naar www.travestie.org gaan, mailen of IRL ontmoeten met de mensen waarover het gaat inplaats achter zijn buro te zitten en zich slechts met vakliteratuur te omringen. Over T* leer je hier op www.travestie.org meer dan elders.

Tenslotte: ik ga die à Campo niet demoniseren. Uitsluitend inhoudelijk aanvallen is het credo. Niet zoals Rosenmöller en Melkert en anderen tegenover Fortuyn in 2002 deden en zo een klimaat schapen waarin Volkert van der Graaf kon toeslaan.

Groetjes (maar met veel ergenis), Joost
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Ik wi l hier toch even kort op reageren en direct uitleggen waarom ik niet heel goed snap waarom sommige mensen zich zo aangevallen voelen. ik weet dat dit soort pyublieke uitspraken niet echt mee werken aan een goed imago van de transseksueel maar dat is nu ook iets minder van belang.
Nee, hij ontkent niet dat er kinderen en volwassenen zijn met een authentieke wens om van geslacht te veranderen.
hier zegt hij ook al iets wat positief is. hij geeft toe dat en fenomeen transseksualiteit ook echt bestaat.
Zij constateren dat mensen met schizofrenie zich zeven tot tien keer vaker aanmelden voor een ingreep dan psychisch gezonde mensen.
"De kans dat je aan schizofrenie lijdt is ongeveer duizend x groter dan dat je lijdt aan een genderidentiteitsconflict".

Ik denk dat hij hier mee wil aangeven dat als iemand een wens tot geslachts aanpassing heeft dat dat niet perse een echte autenthieke transseksueel hoeft te zijn. de kans dat iemand schitzofreen is is kennelijk aanzienlijk groter dan dat iemand werkelijk transseksueel is. het is dus goed als de mensen bij het genderteam hier op letten en (wat ze ook doen) dit dus niet uitsluiten.

Bij ongeveer de helft van de patiënten die een ander geslacht willen, blijkt die wens een symptoom van andere psychische problematiek. Bijvoorbeeld patiënten met een psychose of ernstige persoonlijkheidsstoornissen, depressies of posttraumatische stress, zoals incestslachtoffers.
ik denk dat door een hoop mensen (ook op dit forum) word gedacht dat hij zeg " als je transseksueel bent dan heb je een psychose" maar in mijn ogen zegt hij "een wens tot geslachts aanpassing hoeft niet te betekenen dat iemand echt transseksueel is" dus wees voorzichtig met die behandeling. neem er dus de tijd voor om dat met een professional uit te zoeken.

wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij dit zo openbaar zegt en dat heel veel mensen nu een verkeerd beeld krijgen van de transseksueel....[/quote]
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Immers, er zijn veel meer klootzakken die de mening zijn toegedaan dat TS en andere T* psychisch te genezen valt. Een gevaarlijke en dodelijke leugen.

ik heb de tekst nu wel meerdere malen zo'n beetje gelezen maar ik kan er nergen echt uithalen dat hij dat zegt. wat hij wel zegt is dat hij denkt dat de wens tot geslachtsaanpassing het gevolg kan zijn van een psychose. aks je door therapie en eventueel medicijnen die psychose kan behandelen dan kan het dus zo zijn dat die wens tot geslachts aanpassing verdwijnt.
Of mijn laarzenliefhebberij: gaat hij dan ook behandelingsplannetjes maken om mij definitief van mijn laarzenliefhebberij te verlossen. In het circuit hebben ze dat geprobeerd. Het heeft gelukkig niet geholpen.
dit snap ik eigenlijk ook niet helemaal..... ik zou juist blij zijn als ik er van afkon komen want het zit me heel behoorlijk dwars de heletijd....
Tenslotte: ik ga die à Campo niet demoniseren. Uitsluitend inhoudelijk aanvallen is het credo. Niet zoals Rosenmöller en Melkert en anderen tegenover Fortuyn in 2002 deden en zo een klimaat schapen waarin Volkert van der Graaf kon toeslaan.
hier ben ik het dan wel weer mee eens.... hij was wel uit om goedkoop en makkelijk te scoren. ipv het probleem te gaan bespreken met bijvoorbeeld de genderteams of andere instanties gooit hij het over de publike boeg. het dilemma daar van is dat er al veel mensen zijn die het toch al niet snappen. nu komt er zo iemand die dan wel ff verteld hoe het zit..... dus zo word er wel een verkeerd beeld gecreerd....mja daar is weinig aan te doen....
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

Was trouwens ook niet zijn proefstuk heb ik te horen gekregen.

Lynne
AD ASTRA PER ASPERA
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hi Leonie,

Ik begrijp wel wat Joost bedoelt met dat men geprobeerd heeft zijn laarzenverslaving uit zijn hoofd te praten en dat dat GELUKKIG niet gelukt is.

Ik voel me precies zo. Wanneer men mij uit mijn hoofd zou kunnen praten dat ik TS ben zou dat in alle opzichten beter voor mij en mijn leefgezellen zijn, dat geef ik toe.

Toch wil ik dat niet omdat ik zo erg van mijn vrouwelijke kant kan genieten en dit in GEEN ENKEL OPZICHT wil verliezen. De nadelen neem ik er dus maar bij.

Naar mijn mening is dat ook Joost' idee (daarom het woordje gelukkig in zijn betoog).

Groetjes,
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

Kathleen schreef:Hi Leonie,

Ik begrijp wel wat Joost bedoelt met dat men geprobeerd heeft zijn laarzenverslaving uit zijn hoofd te praten en dat dat GELUKKIG niet gelukt is.

Ik voel me precies zo. Wanneer men mij uit mijn hoofd zou kunnen praten dat ik TS ben zou dat in alle opzichten beter voor mij en mijn leefgezellen zijn, dat geef ik toe.

Toch wil ik dat niet omdat ik zo erg van mijn vrouwelijke kant kan genieten en dit in GEEN ENKEL OPZICHT wil verliezen. De nadelen neem ik er dus maar bij.

Naar mijn mening is dat ook Joost' idee (daarom het woordje gelukkig in zijn betoog).

Groetjes,
ja dat snap ik wel..... maar toch als ik kon kiezen....liever direct een vrouw.... het is niet iets dat je leven zo makkelijk maakt. helaas kan het niet 123 overgaan... het had handig kunnen zijn. en qua mijn vrouwlijke persoonlijkheid of ik daar nu van hou... ik weet het niet......ik heb denk ik maar 1 persoonlijkheid en die is niet direct mannelijk of vrouwlijk.....mja
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Leonie,

Misschien is je persoonlijkheid zowel mannelijk áls vrouwelijk.

Dit schreef Mme. Arthur me ooit als reactie op een zinnetje zoals dat van jou. Toen ging een wereld voor me open. De therapeute zei er dit over: je hebt drie kinderen en een goed betaalde baan, vergeet nooit dat je mannelijke kant heel wat voor je gedaan heeft.

Dus, hoe graag je ook naar je vakantiebestemming wil, geniet op zijn minst van de reis ernaartoe.

Nou even terug naar de thread. Ik kan me de ergernis van Joost ook wel voorstellen. Zeker nadat iemand geprobeerd heeft om hem zijn voorliefde voor laarzen uit het hoofd te praten. Stel dat iemand een pil vezint waarmee jij je gelukkig kan voelen als man, en helemaal niet meer op zoek wil naar je vrouwelijkheid. Die slik je toch ook niet?

Het artikel heb ik niet gelezen, maar afgaande op jouw quotes lijkt het mij inderdaad niet meer of niet minder dan het gangbare beleid. Ik ben het eens met het principe dat iemand die een transitie wil om te vluchten uit een ander probleem dan genderdysforie, in ieder geval eerst met dat andere probleem begeleid wordt. Alleen dat het om 50% van de intakes zou gaan, daar schrik ik even van.

Klopt dat cijfer echt?

Isabelle
Get over it.
Plaats reactie