Filmtip: Emilia Pérez

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mireille
Eredivisie

Filmtip: Emilia Pérez

Bericht door mireille »

Mocht je nog naar de film willen, dan heb ik de aanrader Emilia Pérez voor je.
snel even de plot: Een advocate wordt ingeschakeld door een drugsbaas die uit het vak wil stappen. De drugsbaas geeft aan eigenlijk altijd al trans geweest te zijn en nu het leven wil gaan leiden dat zij nooit kon leven. Uiteraard stopt het verhaal daar niet, want er is een gezin met kinderen dat zij achterlaat maar geen afscheid van kan nemen, maar ook de confrontatie met haar verwoestende drugskartel verleden.

Heel fijn, de trans rol wordt gespeeld door een openlijk trans zijnde Spaanse actrice, Karla Sofía Gascón.

Een bioscoopuitje is trouwens ook een prima plek om je verkennende stapjes naar buiten te maken. Sowieso zijn de kleinere filmhuizen (dus niet de grote bioscoopketens) wel queer publiek gewend en je zit toch met z’n allen in het donker ;)
Still hacking my gender anyway ¯\_(ツ)_/¯ Ried mai blåg!
Robin_e
daar ben ik weer

Re: Filmtip: Emilia Pérez

Bericht door Robin_e »

Hoi Mireille!

Klinkt als een leuke film, bedankt voor het delen! Dat de transvrouw in de film gespeeld wordt door een trans actrice is al een pluspunt, maakt het allemaal wat geloofwaardiger en is goed voor de representatie 🥰

Leuk idee trouwens om en femme naar de film te gaan! Mensen die naar alternatieve/queer films gaan zullen er vast niet raar van opkijken. Misschien wordt dit m'n eerste uitje in dameskleding 🥰 ik ben weleens als meisje/vrouw naar verkleedfeestjes gegaan maar dat is dan toch weer anders.

Liefs,
Robine x
Marina_ae
dagelijks aanwezig

Re: Filmtip: Emilia Pérez

Bericht door Marina_ae »

Leuke tip!
De film is hier maar een weekje te zien, en dan vooral overdag 🤦🏼‍♀️.
Waarschijnlijk loop ik hem mis.
Plaats reactie