Politiek en transgender emancipatie

Algemeen

Moderator: Moderators

Hoe je je levenswijze beleefd heeft de toekomst

Nee, "boy's will be boy's en omgekeerd girl's
0
Geen stemmen
Zou wel meer mijzelf willen zijn bij anderen maar is nog niet haalbaar
8
44%
door mijzelf te zijn help ik mee tot algemene acceptatie van ons allen als "T"
5
28%
Kan mij er niet druk over maken blijf toch een besloten beleving en verlang niets meer dan dat
0
Geen stemmen
Ben het volledig met de stelling - "poll vraag" eens
5
28%

Totaal aantal stemmen: 18

adriana
Eredivisie

Politiek en transgender emancipatie

Bericht door adriana »

Hi allemaal,

als je de bron: Landelijke Kontakt Groep Travestie en Transseksualiteit (LKG & T&T) vermeld met de de naam van de schrijfster, Evelien D. Ungerer mag je het volgende overnemen.

Jaargang nr. 4 - 2003
quote:
Politiek issue,
Het politieke magazine van Groen Links, editie 2003 doet verrassend verslag van de ervaringen en opvattingen van een van haar leden, Justus Eisfeld, transgender in hart en nieren.
Zij, over twee jaar officieel man, is een pleitbezorger voor al diegenen, die vanwege hun seksuele of geslachtelijke geaardheid of keus worden gediscrimineerd.
Het artikel dat inkopt met de tekst "TUSSEN MAN EN VROUW ZIT NIETS, ZEGT MEN", is strijdlustig en optimistisch van inhoud en eindigt met de zinnen: "Het meerduidige heeft de toekomst, we staan aan het begin van een transgender emancipatie".
Als al onze neuzen diezelfde kant zouden uitstaan, zou het leven zeer aangenaam maken.
unquote

ik denk en ervaar ook dat we toch op weg zijn naar een maatschappij waar uiteindelijk een ieder zich zelf zal kunnen en mogen zijn, alle tekenen wijzen hierop omdat men zich o.a. nog door de politiek of religie laat voorschrijven hoe men zijn mens zijn wil beleven, men wil vrij zijn om zijn/haar leven in te delen hoe men zich het prettigst voelt en daar uit volgt ook die vrijheid van anderen te accepteren om ook zichzelf te zijn.

Voorafgaand aan die vrijheid gaat zoals altijd eerst een process van informatie en gelijdelijk acceptatie, kwestie van doen. :wink:

groetjes, Adriana
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Hoi Adriana,

Interressante poll.
Heb zelf gekozen voor optie 2 (nog niet haalbaar), maar ik zou willen dat ik zelf al een of 2 opties verder was. Is een groeiproces he.
Dus het resultaat van de poll moet je dadelijk ook zien als een momentopname. Interessant om dat over 1 a 2 jaar es te herhalen bij dezelfde populatie, en eveneens te doen bij de dan postende groep.
Kijken welke verschuivingen er optreden (of niet).
Cyn.
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Heb nooit onder stoelen en banken geschoven, ben wel gecharmeerd over Groen links, al vind ik hen wel eens te idealistisch..zweven tussen aarde en hemel...
Ik discuseer wel eens met een goede vriend hierover, idealist ten top, enne zijn oogje zouden glimmen als hij deze topic zou lezen, hoezooo idealistisch ??...en jouw ideaal, komt wel héél dichtbij...en gelijk heeft tie.
Hoe ik mijn toekomst zie?? Hoe kan ik nou zoiets invulllen, leef met de dag...en mijn motto is "ik zie wel"."
Een tijd geleden was mijn gedachte, nou hormonen, nee !!
En dan nu...
Misschien ligt mijn gedachte wel het meest bij nummer 3, mezelf zijn en door dit aan de toekomst van vele lotgenoten te werken.
En dan niet als Lot, die om keek naar zijn bestaan die hij verliet...en daardoor veranderde in een zoutpilaar, nee degene die de vervulling zocht inzichzelf....kleine boedha's...wij allemaal. :D
Ik voel de ogen van mijn vriend...ze glinsteren :D :wink:

het elfje

xx
Laatst gewijzigd door capt haok op di sep 02, 2003 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

Iedereen is wie ie is m v of er tussenin holebi of hetero al moet ik ezggen dat ik soms wel met mijn eigen vooroordele zit :oops: maar daar probeer ik iets aan te doen.

Lynne

ps heb niet gestemd
AD ASTRA PER ASPERA
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Lynne, vetel eens...hoe zie jij het ??
Een paar dagen geleden heb ik tegen iemand gezegt dat ik me een elf voel...het geen flauwekul is.
Om te kunnen overleven, moet ik me ergens in plaatsen, en dit is niet vrouwzijn...helaas.
Dan zou ik mezelf in het ooitje nemen...want ik ben dit gewoon niet...is dit wat je bedoelt..??

het elfje
xxx
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Mijn lieve fee, dominees vertellen wel eens kull, zaken waar ze zelf niet ingeloven....daarom...jij bent en lijkt geen dominee, en als je zoiets voelt dan ben je een hageprediker....een Luther die het vuur voelt....maar toch zijn mening geeft..

het elfje
xx
esther1
ForumFan

Re: Politiek en transgender emancipatie

Bericht door esther1 »

Ha Adriana,

Ik neem even aan dat dit de stelling is?

Hoe je je levenswijze beleefd heeft de toekomst

Dan kan ik alleen maar volmondig "ja", optie 5 dus, antwoorden.
Als ik daar niet in zou geloven, zou ik verkeerd bezig zijn.
En als ik door mezelf te zijn anderen kan helpen aan een meer algemene acceptatie is dat mooi meegenomen, maar zeker geen prioriteit.
Belangrijker vind ik dat mijn/onze (in het algemeen) toekomst zo vreselijk verweven is met de toekomst van mensen om ons heen, mensen die ons na staan, mensen waar we van houden. Daar ligt volgens mij de toekomst. Niet bij de mooie woorden van de politiek. Gewoon heel dicht bij ons zelf.

Nogmaals optie 5 dus, maar of ik er altijd even blij mee, resp. trots op ben is weer een heel ander verhaal.

En maak je nu volgende keer eens een poll waarbij ik niet na hoef te denken, iets over lipstick of nagellak of zo, weetje wel. :wink:
Goed voor de response ook.

Groetjes, Es
Die nu echt zit te raaskallen.
transcommunity-girl2
ForumFan

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
esther1
ForumFan

Bericht door esther1 »

Verdorie Es.
Wat is dat mopperen tegen Esther? :wink:
Natuurlijk kies ik voor optie 5 maar ik reageerde natuurlijk weer eens te impulsief en moet door jou weer eens op het rechte pad worden gezet.
Op het rechte pad, door mij????
Lieverd, ik mag alleen nog maar buiten komen met een blindegeleidehond, problemen zat dus met mijn eigen rechte pad zoeken.

Wat ben ik toch soms een dom dom feetje :oops: :oops: :oops:
Maar wel lief hoor.
In het vervolg zal ik eerst goed lezen, dan goed nadenken en daarna pas goed reageren.
Nee, joh, niet doen. Als ik overal over zou nadenken was ik nog met de postings van 2001 bezig.

Liefs,
Es
transcommunity-girl2
ForumFan

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
adriana
Eredivisie

Bericht door adriana »

Hi,
Cynthia, denk dat inderdaad het interressant is om over een bepaalde tijd een poll te herhalen en dan misschien te kunnen concluderen dat er een verschuiving heeft plaats gevonden in vergelijking met de vorige resultaten.

Dat de politiek belangrijk is om veranderingen een algemeen geaccepteerde status te geven hebben we kunnen zien met het homo huwelijk en euthenasie, waarin Nederland absoluut ver voor is op de rest van de wereld.
Ik ervaar vaak dat men in het buitenland hiervan gehoord heeft en dat men soms aan mij dan uitleg vraagt waarom wij (Nederlanders) zo anders/verder zijn dan de rest van de wereld, meestal met een ondertoon van respect/afgunst.

Publieke figuren zoals politici, artiesten,schrijvers (Maarten 't Hart - travestie) bereiken veel mensen door hun vak maar ook door hun "levenswijze", wij kunnen daar op een kleinere schaal ook aan meewerken omdat het om ons zelf gaat en dus ook weer om ons allen.

groetjes, Adriana
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi dames,

Ik heb gekozen voor optie twee: ik zou wel meer mezelf willen zijn maar is nog niet haalbaar. Ik wil wel verder (en doe dat ook schoorvoetend) maar heb natuurlijk een partner en kinderen om rekening mee te houden. :-?

Het is natuurlijk een prachtig iets, als politiekers voor onze acceptatie gaan pleiten en ze kunnen wat dat betreft misschien wel wonderen gaan verrichten. Maar het feit blijft dat de man (en vrouw) van de straat ook mee moeten 'bekeerd' worden. Omdat een bepaalde politieker zijn mening verkondigt, daarmee is half Nederland en Belgie het daar nog niet mee eens. :-? Voor de meeste mensen zullen we wel altijd een curiosum blijven.

Ik denk dat het aan onszelf is om de wereld wakker te schudden. (Optie drie, dus). 'Hey, wij bestaan en hou daar maar beter rekening mee'. Maar het zal nog niet voor vandaag of morgen zijn, of ben ik nu te pessimistisch? :oops:

Ik weet het: verbeter de wereld, begin bij jezelf! :wink:
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
sharon
ff weer wat posten

Bericht door sharon »

Goeiedag dames,

Ik heb gekozen voor optie 2, omdat ik nu in deze fase zit. Optie 5 zou heel mooi zijn, voor zowel me zelf als een hoop anderen op dit forum alswel degene die nog na ons komen. Al zie ik dit niet snel gebeuren.

Zoals het homohuwlijk, wat al eerder werd aangehaald, is dit en Nederland een geaccepteerd verschijnsel. Maar of elke Nederlander zich daar ook in kan vinden, betwijfel ik.

Maar het zou mooi zijn als het er ooit van komt.
Doe maar rustig aan, het leven gaat al snel genoeg.
no-one
dagelijks aanwezig

Bericht door no-one »

hmm is een pittige poll

om te beginnen

ik ben er inmiddels van overtuigd dat er wel degelijk meer is als alleen man of vrouw,hoewel ik voor mezelf wel degelijk puur vrouw voel.

dat het niet haalbaar zou zijn jezelf te zijn bij anderen of in het openbaar.

ben ik het ook niet mee eens,ik leef al geruime tijd als vrouw en ga zo overal heen supermarkt ,de stad ,dierentuin ,bioscoop ,noem maar op,en ja soms zie ik nog mensen me aankijken of zelf lachen,maar niemand heeft me al die tijd uitgemaakt voor weet ik wat of me lastig gevallen,wat me wel steeds weer overkomt zijn dingen zoals bijv in de super dat men gewoon vraagt van mevrouw weet u soms waar dat of dat staat,dus die algemene acceptatie is er al veel meer dan de meeste T denken.

ik reken ook niet echt op de politiek dat die voor een andere(betere)toekomst voor T zullen zorgen, dat is iets dat zullen we zelf moeten doen.

ook laat ik me zeker niet leiden door de politiek of een religie om te leven als mezelf ,uiteindelijk ben ik, en ik alleen degeen die dat beslist.

ik zou graag alle T willen helpen om een betere acceptatie voor ons allemaal te krijgen,maar zoals al is gezegt dat is niet de hoofdzaak,daarbij ben ik er van overtuigt dat hoe meer T zichzelf durven te zijn,dit automatisch meehelpt aan een algemeenere acceptatie,en dat dan de politiek vanzelf volgt.

of het wel of niet een gesloten beleving is, ja moeilijk voor sommige zal dat zeker het geval zijn,en als die mensen daar tevredenn mee zijn ,nou prima toch,voor mijzelf is dit zeker niet het geval.

blijft over de laatse stelling hoe je je leefwijze beleefd heeft de toekomst.

hmm ja de manier waarop ik leef ,heeft zeker invloed op mijn persoonlijke toekomst,en voor een deel van de mensen waarmee ik omga,of dit de toekomst word die ik wil of hoop dat zal ik moeten afwachten net als ieder ander T of geen T.

al met al kies ook ik dus voor de laatste optie

joca
Plaats reactie