Mijn afgelopen week

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Kendra, mijn lief je weet wel hé...als ze het te bond maken....gil...en dan stuur ik een horde kobolds op hen af...aanbod is ook voor Savannah..als het ooit nodig is...en sterkte meid!

het elfje
xxxxx
Yvon1
ff weer wat posten
Berichten: 48
Lid geworden op: vr mei 02, 2003 23:35

Bericht door Yvon1 »

Hi girls,
ik heb het forum nu enige tijd gevolgd, maar kom tot de conclusie dat menigeen worstelt met de gedachte, ben ik nu transsexueel of niet. Het is toch evident, dat je in het ontwikkelings proces dat "vrouw worden" heet, door diverse gevoelens heen en weer geschud wordt. Wat wil je het liefst hoe voel je je het fijnst. Wil je afscheid nemen van je libido als man, en wat krijg je er voor terug. Onduidelijkheden alom. Kies ik voor het lichaam of voor de geest, voor de ratio of voor het hart. Snik was het maar eenvoudig. Maar het kan niet eenvoudig zijn, en worden, als je in twee werelden leeft, eigenlijk twee personen bent. Godfried Bomans schreef ooit eens. Quote, Was ik maar twee hondjes dan konden we samen spelen. Wij T* girls zijn ook twee personen, echter ook wij kunnen niet meer hebben dan in je leven, je relatie gegeven is.
Ik ben ook pas na jaren de weg gegaan die ik zelf het liefst wilde, heen en weer geschud, maar toch gekozen.
Voor een ieder die, die weg ook wil gaan. Doe het langzaam en voorzichtig, maar wel definitief.
Liefs Yvon
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

kendra schreef:Op dat gebied is er alweer het nodige gebeurd, helaas... :(
Maar er ligt op dit moment voor mij een enorme drempel om dit te posten,ergens heb ik een sterke behoefte om het van mij af te schrijven omdat een aantal van jullie mij echt helpen om gerezen problemen te tackelen maar........ :-?
Eigenlijk mag ik in het geheel niet klagen want de overgrote meerderheid reageerd lief , opbouwend enz, maar er zitten altijd een paar types tussen die je met plezier de nek om zou draaien :evil:
Mischien dat het me over een tijdje weer lukt maar nu fff niet.

Liefs en een knuf,
kendra
Blijf schrijven, blijf investeren in contacten met mensen die wél lief en opbouwend reageren. Dat is bitter noodzakelijk voor later, daar heb je sociaal ook wat aan, daar kun je mee verder.

Die types die je eigenlijk met plezier de nek om zou draaien: kun je ze niet in een computerspel als Unreal of Quake de nek omdraaien? Maar laat ze IRL maar barsten, negeer ze maar. En hoe gaan je dochters er op school mee om dat hun vader vrouw is?

Sinds ik op mezelf ben gaan wonen en na mijn overspannenheid weer voor halve dagen ben gaan werken ben ik zwaar vervreemd van zulk soort types, overigens zonde daar rouwig over te zijn. En dan heb ik het alleen over als man hakken dragen, wat voor aanstoot daar soms wordt genomen. Om over jullie te zwijgen. Alleen zakelijk 'samenwerken' voor zover noodzakelijk.

En verder, werk ze en het beste.
liefs, Josette
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
XXX
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 31, 2003 18:04

Bericht door XXX »

Hoi Kendra,

Ik kan het me eigenlijk ook wel indenken, je doet nu allemaal vreemde nieuwe leuke en minder leuke ervaringen op, en dat vreet natuurlijk al je energie op. Als je er weer aan toe bent meissie, dan lezen we het vanzelf wel weer.

Nog steeds is mijn vriendin niet terug, maandag pas weer, en zit dus de hele dag haast niets anders te doen dan nadenken, daar wordt ik wel helemaal leip van hoor. Ik was vorige week bij de BMW, en hebben het er uitvoerig over gehad, bv dat ik merk bij mezelf, dat het nu echt gewoon elke dag weer een strijd is, zodra ik naar m'n werk ga, doe ik bedrijfskleding aan, en het moment dat ik thuis kom en de deur dicht doe, trek ik alles uit, om weer om te kleden. dat is de laatste tijd en nu ook denk ik vooral omdat mijn vriendin er is, elke dag. Ergens sta ik elke dag gefrustreerd naar die baardharen te kijken, ik denk dat iedereen dat begrijpt, wat een ellende dat is om dag in dag uit te moeten scheren. vaak ook nog eens 2 keer per dag, en dan heb ik nog niet eens zoveel, maar wat er zit groeit als kool. Vaak zit ik ook in mezelf te berekenen hoe laat ik me dan wel niet zal scheren, zodat ik mezelf mooi vind tot ik ga slapen, en al dat soort dingen. Spiegels word ik ook helemaal gek van, dat hadden ze nooit moeten uitvinden.
Toch zit 1 ding me al weken in m'n hoofdje, als het goed is heb ik een financiele meevaller, en ben zeker van plan om een eerste sessie te doen voor verwijdering van gezichtsbeharing.

Ik heb ergens ook wel door het praten een bepaalde rust gekregen in mezelf ( wat wellicht tegenstrijdig klinkt met hierboven ), ik probeer en het lukt een beetje zelfs, me minder aan te trekken van wat anderen denken over mijn uiterlijk. zo heeft die ene vrouwelijke collega mij in mijn vrije tijd een keer gezien met m'n haren los en grote creolen in m'n oren, en meer sieraden om, ook in een spijkerbroek met wijde pijpen en een kort getailleerd damesblousje, ben ook zo met een andere collega weggeweest. allemaal buiten werk om, en beide geen opmerkingen van gehad, of gemerkt dat ze het onprettig vonden. M'n nageltjes heb ik maar weer ingekort, want ze waren zo lang geworden, dat ik op het werk er zeker wat van te horen had gekregen.

Wat ik wel merk, is het feit dat ik voornamelijk met m'n uiterlijk bezig ben, en nu ik dat boek inmiddels uit heb, zie ik weer verschillen, en vooral dat er in het boek veel gepraat wordt over gedrag, waar ik veel niet in herken, bv iets geks als over automatisch willen zitten bij het plassen of zo, of dat ze homobars af struinden om te kijken waar ze zich prettig bij voelden of zo. Gek vind ik eigenlijk wel, dat als het over "ons" gaat, er vaak een verband wordt gelegd met homosexualiteit, dat was mij zelf eigenlijk niet opgevallen, totdat mijn BMW dit uit mijn verhalen concludeerde. uiteraard heb ik wel zitten denken over al die dingen uit dat boek, maar weet nog niet wat ik ermee aan moet.

Het ergste waar ik aan zit te denken, is dat ik af en toe wel het gevoel heb, als ik zo ga, dan raak ik dit kwijt, en als ik zus ga, dan doe ik mezelf tekort. en het is ook heel heel erg, dat ik het nu niet kan delen met mijn lief.

in ieder geval nog maar 5 daagjes en ze is weer thuis.

ik stop er weer effe mee, ik kan beter een dagboek beginnen geloof ik, zijn er trouwens dames bij die dit doen?

liefs,

Savannah
lynne
dagelijks aanwezig
Berichten: 94
Lid geworden op: di okt 22, 2002 13:26
Locatie: Belgie Mechelen
Contacteer:

Bericht door lynne »

Hi Savanneh,

heb 1 + 1 + 1 + 1 + ... + n mensen en der is geen een die 100% gelijk is

grtz

Lynne

Dagboek mm ja hou een soort blog bij op een gesloten groep waar ik zit.
AD ASTRA PER ASPERA
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Savannah,

om bij het laatste te beginnen ook ik houd een dagboek bij, het helpt je om terugkijkend/lezend een beter beeld van jezelf te krijgen alsware een spiegel. Als je terugleest na bepaalde tijd zie je als je TS bent of denkt te zijn, (dit bedoel ik positief omdat ik en de meesten toch zeker in het begin de nodige twijfel hebben, wie ben ik nou echt en hoe weet ik het zeker) een progressie in je belevings wereld, zoiets als een foto als baby, puber,volwassene.
Dus het heeft naast het plezierige ervan, ook zin.

Je schrijft over het voordurend bezig zijn met jezelf met je TS gevoelens ken dit gedurende het werk, met anderen, je gedachten dwalen konstant af en je ben blij als je weer op je zelf bent om jezelf te kunnen zijn, wat een rust.

Ik zit in een praktische werk situatie dat ik voor meestal een week niet mijzelf kan zijn die ik wil zijn om niet hor en dol teworden heb ik toch met mijzelf een soort van deal, .......... geduld..... er is een tijd voor het een en voor het ander totdat ik klaar ben en de kondities er zijn zoals dat ik het wil, om fulltime te zijn die ik ben.

groetjes, Adriana
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone kendra
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op di jul 13, 2004 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
XXX
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 31, 2003 18:04

Bericht door XXX »

Hoi Kendra,

ik las je berichtje "bedankt voor de steun" in algemeen. Na je stukje in deze draad over je dip, heb ik heel hard zitten denken hoe ik je een steuntje kon geven, da's ver**mde moeilijk! Je bent veel verder dan waar ik nu ben.
Ik bedoel, je gaf aan dat je even niet over je alledaagse struikelblokken wilde praten, waar je nu tegenaan loopt. alle begrip, in zoverre als het je zo hoog gaat zitten, kun je er volgens mij beter over praten dan niet. Van wat ik hier tot nu toe aan lieve antwoorden en raad heb gezien, denk ik dat dit forum echt wel de plek is daarvoor. Wat de hormonen naast lichamelijke veranderingen te weeg brengt kan jij zelf het beste beoordelen. Ik heb wel gelezen, dat je er erg depressieve buien van krijgt among other things, en over depressieve buien kan ik wel wat vertellen. Die heb ik ook wel met regelmaat. zij het niet alleen hier over. Mij werd steeds op het hart gedrukt, dat ik leuke dingen moest gaan doen, om er effe uit te zijn. Bij mij werkte dit totaal niet. Ik had geen plezier in dingen te ondernemen waar ik daarvoor altijd heel erg naar uitkeek. Toen ik me op andere dingen ging richten, waar ik verder nooit interesse in had, of dingen die wel m'n interesse hadden maar ik verdrong, werkte dat voor mij beter.
Zo heb ik zonder aarzeling laatst m'n eertse barbiepop gekocht, om es iets geks te noemen. Chelsea op een vespascooter.
'T zijn vaak kleine dingetjes volgens mij, die je ineens weer wat positiever maken. Nieuwe indrukken kunnen dus positief werken. Zo voor mij bv ook de chatbox hier sinds kort.
Plus het feit dat je weet wat er allemaal kan komen scheelt ook wel weer. Ik bedoel dan nog steeds bijwerkingen v/d med. hoor kendra.

Het blijft voor mij echter moeilijk om je advies te geven, gezien mijn beleving en jou beleving nu.

maar, Je bent een lief mensje, het straalt er helemaal af. Dus dat zal buiten de virtuele wereld er ongetwijfelt ook afstralen, en positieve invloed hebben op anderen.

veel liefs,

Savannah
XXX
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 31, 2003 18:04

Bericht door XXX »

Hoi Adriana,

ben gisteren dan ook begonnen met gewoon wat in me opkwam, op te schrijven. eigenlijk zo'n beetje wat er de afgelopen twee weekjes, waarin mijn vriendin weg was, zo allemaal door m'n hoofdje spookte. ik ga er mee verder, en dan zal ik wel zien hoe het teruglezen op me overkomt. Ook kan het misschien voor mijn meissie wat betekenen. Voorlopig heeft zij een hele inhaalslag te maken, en vroeg me af, of ik straks niet weer in een dip zal komen, doordat zij nu 2 en een halve week uit haar dagelijkse leven is geweest, meestal heb je dan al gauw een soort stilstand.

nou ja, vandaag wilde ik voor mezelf even nergens aan toegeven, effe een dagje vrij van druk zal ik maar zeggen, nog aan scheren, nog aan kleding. hoewel het laatste haast niet mogelijk is vanwege bijna alleen maar dameskleding. Zonder dat ik me ermee bezig wilde houden, vandaag toch weer allemaal blikken gevoeld. alleen maar vrouwenblikken waar vanaf straalde: ............ ik weet het niet. ik voelde me toch gewoon bekeken. Heb wel zitten verzinnen wat het kon zijn, maar dacht toen maar, ik moet nog een halfje bruin hebben.

doei,

Savannah
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Savannah,

Nog een tip: de laatste dagen voor je liefste terugkomt, maak je het huis schoon, ruim je alles op, stop je vooral je meisjesspullen weg, en kijk je nog even na of je niet nog wat verder kan komen met je kluslijst. Bloemen en fruit in de kamer, en je ontvangt haar als man. Het is van belang dat je niet "betrapt" wordt, en dat zij in the best of both worlds thuiskomt: een man als vriend, in het gezellige huis van een vrouw. Ga zitten, drankje, hapje, en bijkletsen: eerst over hoe zij het gehad heeft, dan over iets wat je haar wil vertellen, maar dat kan ook later.

En over "je bekeken voelen": daarvoor is het van belang om ook irl met travestieten en queens om te gaan. Vrouwen vinden je leuk en spannend om naar te kijken, maar begrijpen je niet. Homo of hetero? Dominant of onderdanig? Op zoek, of show? Travestieten, en vooral queens, zijn veel met uiterlijk bezig, en vertellen je graag wat je goed hebt, en waar je aan moet werken, om je presentatie en je uitstraling in overeenstemming te brengen met je identiteit, en met je wensen.

Toitoi,

Isabelle
Get over it.
XXX
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 31, 2003 18:04

Bericht door XXX »

Tenks Isabelle,

Ben net thuisgekomen, en had bloemen voor haar gekocht, ik was het zowiezo van plan, ik neem je tips mee. De banaantjes en appeltjes liggen er ook al, evenals brood en broodbeleg wat ze lekker vind. Morgenochtend ga ik haar ophalen. Het huis had ik gisteren al aan kant gemaakt, krijg ik nu een dikke voldoende van je zeker ? :-) Ik zal me ook wel mannelijk kleden, mijn schoonvader gaat ook mee, m'n schoonmoeder komt ook terug :-)
Niet da'k da nou echt nog vaak prettig vind, maar ja........

we hebben in principe de hele dag samen, dinsdag moeten we allebei weer werken, ik heb inmiddels ook weer m'n werk hervat sinds een week of 3.
voor de rest, ik zie het wel.

Bedankt dat je zo goed hebt op zitten letten :-)

liefs,

Savannah
Plaats reactie