Je naam.... Hoe kom je eraan

Algemeen

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Evelien
ff weer wat posten
Berichten: 55
Lid geworden op: do jul 05, 2001 2:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Evelien is gewoon de vrouwelijke vorm van mijn mannelijke naam. Daar heb ik niet over nagedacht, opeens floepte de naam er uit toen iemand me vroeg of ik nu ook een meisjesnaam had. Ik heb later nog wel eens nagedacht of ik misschien beter iets anders had kunnen kiezen. Maar nee, ik wil niet meer van naam veranderen...

XXX Evelien
Jamisia

Bericht door Jamisia »

Mijn naam op de chat is Jamisia1. Er was geloof ik al een Jamisia, of het moest een combinatie zijn van cijfers en letters, wat dan ook, en toen heb ik na 'Jamisia' uit arremoede maar op een willekeurige numerieke toets gedrukt.
In het echt heet zij 'Marleen'. Ik ben er nog niet uit of deze naam echt bij mij post en ik denk dan ook nog steeds na over een tweede en zelfs een derde naam. (hij heeft drie voornamen, alle drie uit de familie van moeder's kant.)
Ik heb de naam 'Marleen' gekozen uit het puzzelboek (zie: Meisjesnamen), uit een stuk of wat die ik uiteindelijk acceptabel vond. Daarna heb ik met al deze namen mijn handtekening geoefend. Marleen bleef over.

Wat betreft de namen van anderen:
'Nathalie' doet mij denken (ik kan er ook niks aan doen) aan dat nummer van Gilbert Becaud. Ik ben heel benieuwd of deze Nathalie ook van warme chocomel en revolutie houdt...


Marleen
Gast

Bericht door Gast »

Hoi,welkom marleen...je ken mij al als het goed is van icq ,maar ik wil je toch bij deze eventjes welkom heten.Ik hoop dan ook nog vaak gezellig met je te beppen :wink:)

Amber...:grin:
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

<KNIP>
<i>'Nathalie' doet mij denken (ik kan er ook niks aan doen) aan dat nummer van Gilbert Becaud. Ik ben heel benieuwd of deze Nathalie ook van warme chocomel en revolutie houdt...
</i></PLAK>

Lieve Marleen,
Op alle twee je vragen moet ik bevestigend antwoorden.. *grote grijns*
Het nummer van Gilbert ken ik inderdaad, hoewel iets voor mijn tijd :smile: Sterker nog, ik kreeg 'm laatste van iemand als MP3 bestand.


Maar over de rest van je berichtje, lieve Marleen. Hou het inderdaad maar op Marleen, in plaats van Jamisia. Ik heb daar goede gevoelens over, jij als Marleen. Tis een naam die staat als een huis, maar toch zacht genoeg is om meisjesachtig te zijn...

Liefs
Nathalie <i>'hot chocolate'</i> de Vries
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

gewist


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ilona op 2002-04-19 01:27 ]</font>
Gebruikersavatar
Evelien
ff weer wat posten
Berichten: 55
Lid geworden op: do jul 05, 2001 2:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Lieve Ilona,

jij mag nooit meer het eerste raden: Het is "Evert" (Germaanse naam, betekent: "Sterk als een everzwijn.").
Maar heel mijn leven heb ik, als ik een Evelien ontmoette, gedacht: "<i>Zo zou ik óók heten, als ik een meisje was...</i>"
Vreemd, dat zijn van die dingen, die opeens op hun plaats vallen, als je iets over jezelf leert...
Het is dus <b>niet</b> vreemd, dat die naam me als eerste te binnen schoot, toen iemand er naar vroeg, voordat ik erover had nagedacht.

XXX Evelien
Gebruikersavatar
ilona
ForumFan
Berichten: 431
Lid geworden op: za jun 23, 2001 2:00
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door ilona »

Hoi Evelien....

Evelien was de eerste vrouw die ik ontmoette die er openlijk voor uit kwam lesbisch te zijn.... Oh... wat was ze mooi en oh wat was ze slim en evenwichtig....
Ik heb er nog wel eens spijt van dat ik toen niet gelijk gezegd heb.... en ik ben T.... Maar zo assertief was ik toen nog niet :razz:

Wie weet wat voor moois er nog uit had kunnen groeien :grin:

Dusse Evelien.... ik heb een zwak voor die naam... laten we die andere naam dus maar gewoon vergeten...

Liefs, Ilona
Everybody 's free... to feel good :-)
Gebruikersavatar
Angelica
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jul 09, 2001 2:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Angelica »

Ik zal ook eens een poging wagen :wink:)

Iedereen kent me inmiddels al (de meeste) als Angelica, voorheen noemde ik mezelf anders, gelukkig weten weinige nog maar hoe :wink:)

Angelica heb ik spontaan gekozen, vind het gewoon een mooie naam (mijn vriendin is het met me eens :wink:))

Groetjes Angelica
Gebruikersavatar
JolandaM
dagelijks aanwezig
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Steenwijk

Bericht door JolandaM »

Hallo Angelica,

Welkom hier. Ik vond het leuk om even de betekenis van jouw naam op te zoeken. Iemand heeft mij namelijk wel eens de suggestie gedaan om mezelf "Angel" te noemen.

Nou, hou je vast:

Angelica is afgeleid van de grondvorm "Ange", en daar wordt op http://www.meertens.knaw.nl het volgende over geschreven:

Bij deze naam en varianten hiervan, zoals Angela, Angelica, Angeline en Angine, kunnen namen van Germ. en van Gri. oorsprong vermengd zijn. Voorzover Germ. zijn ze van een stam met de betekenis `uit het volk der Angelen'. De meeste namen afgeleid van Ange gaan echter terug op Gri. angelos `boodschapper (van God), engel', of op het bijv. nw. angelikos `van een engel, aan een engel gelijk'. Heilige: Angelus, de karmeliet, geb. 1185 in Jeruzalem. Hij was martelaar op Sicilië; kerk. feestdag: 5 mei. De naam verbreidde zich over It. en verder. Vormen met Angel- kwamen in de 17e eeuw in de mode: Angela = Engel, Gld. 1608 (vgl. Engelica); id. Den Haag 1645, Antwerpen 1695; Angelica, Brussel 1661; Angeline, Brugge 1692; Angelus, Hekelgem (Belg.), ca. 1656.

Ik hoop dat je veel opsteekt op dit forum!

Liefs,
JolandaM


_________________
Weest opgewekt van hart en geest terwijl U zoekt; wij hebben gewacht op uw bewustwording.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JolandaM op 2001-07-16 22:23 ]</font>
ghislaine

Bericht door ghislaine »

[quote]
Op 2001-06-21 22:14, schreef JolandaM:
Hallo beste forumkijkers!

Ik wil jullie vertellen over mijn naam. Daar is namelijk iets heel bijzonders mee aan de hand.

Driekwart jaar geleden heb ik hem bedacht. Het moest een naam zijn die nog niet voorkwam in de kring van familie, vrienden en kennissen, en het moest een naam zijn die ik leuk vind.

Het werd, na veel wikken en wegen, Jolanda. Gewoon omdat ik het een mooie naam vind. Met de betekenis van namen hield ik me destijds niet zo bezig.

Van de week heb ik eindelijk eens nagezocht wat die naam nu eigenlijk betekent. De uitslag was ondubbelzinnig: "viooltje". Ik draag dus de naam van een lief, geurig bloemetje. Vervolgens moest ik even iets wegslikken, want:

1)de straat waar ik woon is vernoemd naar deze bloem, maar kan in een andere context ook gezien worden als de naam van een muziekinstrument

2) een viool: da's mijn lievelingsinstrument

3) de viool komt voor in een liedje van Herman van Veen getiteld "Later". Mijn ex en ik konden er nooit onbewogen naar luisteren. Het ging over "samen oud worden". Hier volgen de laatste twee coupletten:

Wel, wel, wel, zo zal dat gaan.
En we sterven heel bedaard
op een donderdag in maart.
Tegelijk, daar hecht ik aan.

En als onze aardse last
met de wereld gaat vergroeien,
zal uit jou een bloempje bloeien:
een viooltje, dat staat vast.

Deze ontdekking heeft diepe indruk op mij gemaakt, al besef ik de betekenis hiervan nog niet ten volle.

Mag ik jullie vragen ook eens iets meer over je naam te vertellen?

Liefs,
JolandaM



Ikzelf ben in de situatie zoals paula

zij voegde een a erbij , ik een e

zo simpmel als dat

heb van jongs afaan wel iets gehad met mooie vrouwen , en dat was dan meer om de kleren te doen als wat anders , maar zo zie je maar
Gebruikersavatar
Angelica
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jul 09, 2001 2:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Angelica »

Hoi JolandaM...

Bedankt voor je reactie, ik had er zelf nog niet verder naar gezocht, leuk om te zien wat een naam allemaal te betekenen kan hebben :smile:

Groetjes Angelica
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Elke naam heeft inhoud angelica zelfs die van mij hihihi

Leuk om te weten wat je naam betekent en waar het van afstamd.... ikzelf vind Angelica heel erg goed bij je passen... :smile:

Groetjes destiny
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

ik zelf heb eigenlijk in in eerste instantie gekozen voor de naam joan eigenlijk voor een eenvoudige reden mijn eigen namen zijn eigenlijk joannes cornelius antonius met roep naam john .
joannes is een foutje van de ambtenaar van het geboorte register had johannes moeten zijn of zou die beste man het toen al hebben geweten :grin:.
ik vond echter dat deze naam niet echt bij mezelf paste teveel van mijn mannelijk kant erin en john en joca zijn twee heel verschillende personen.
na een tijdje zag ik dat ik eigenlijke een goede naam voor mezelf altijd al had gehad als je namelijk de eerste letters van mijn namen neemt kom je uit op jawel joca dit vond ik zelf heel goed bij mezelf passen het is een naam die ik eigenlijk nog nooit ben tegen gekomen en het is tegelijkertijd mijn gegeven naam ,ligt er maar aan hoe je er tegen aan kijkt :smile: en ook een totaal andere naam .
ik weet niet of deze naam een betekenis heeft of dat het al als naam gebruikt wordt
moet ik toch eens een keer uitzoeken lijkt me wel leuk om dit eventueel te weten.
wel dit is het zo`n beetje in het kort.
groetjes
Gebruikersavatar
Angelica
daar ben ik weer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma jul 09, 2001 2:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Angelica »

Bedankt Destiny, maar uhh kan je ook verklaren waarom het bij me past?
Ik vondt het namelijk gewoon een mooie naam en ehb er dus geen diepere gedachtte bij gehad :smile:

Ennuhh jouw naam vindt ik ook wel bij je passen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik weet hoe je naam tot stand is gekomen :smile:

Groetjes Angelica
Jessie
dagelijks aanwezig
Berichten: 249
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00

Bericht door Jessie »

Hoi Angelica

Ten eerste ik ben geen ster in namen onthouden hihi

Maar ik kan het wel verklaren hoor die naam als je eenmaal met jou hebt kennis gemaakt dan weet je ook wie er achter die naam hoort een fijn en gezellig mens en dan vergeet je gewoon die naam niet meer dan denk je echt ja die naam past gewoon bij haar :smile: Die kun je gewoon niet meer vergeten hihihi
Plaats reactie