eerste serieuse stap

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transseksualiteit.

Moderator: Moderators

adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Joca,

zie je wel het parkeren was nog het moeilijkst :D (grapje), nee hoor ik onderschat zeker niet hoe je zeker de eerste keer tegenover een vreemde je ziel en zaligheid gaat blootleggen, gelukkig gebeurd alles niet in een keer en, mijn beleving, het gaat in fases waarbij je elkaar beter leerd kennen.
Ben het weer met Joanne eens, eerlijkheid duurd het langst (eigen belang) en ik zelf heb tegenover mijn psych ook durven laten merken dat ik ook wel twijfels heb gezien mijn situatie enz., maar die zijn dan weer van korte duur.
Zoals je zegt het is een vertrouwens kwestie en ik ga ervan uit dat ze in feite hetzelfde belang hebben als ik, de beste oplossing te vinden voor je gender dysforie.
Je volgende afspraak is op de 16de, voor mij (de 5de) op de 10de (als ik er ben), zie je het kan nu best snel gaan en een goede kans dat de kerstman je verrast.

groetjes, Adriana
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi


Nou fijn om te horen dat het allemaal zo lekker verlopen is.
En onthoudt dat eerlijkheid het beste werkt
ja ben me er terdege van bewust dat eerlijkheid het langs duurd hoor,buiten dat,het is ook belangrijk en zeker wel ook in deze situatie als ik tegen over haar niet eerlijk en open ben over mezelf bestaat er een kans dat alles verkeerd af zou kunnen lopen uiteindelijk,en dat is iets wat ik absoluut niet wil.

Oh ja vergeet niet dat emoties er bij horen hé, als je moet huilen doe dat dan gewoon, zo'n psych is wel wat gewend.
ook hier heb ik geen problemen meer mee gelukkig,is bij gesprekken bij humanitas en bij arboarts ook al enkele malen gebeurd dat ik spontaan in tranen uitbarste hoor.
als ik hier 1 ding van geleerd heb dan is het wel volgende,het lucht enorm op geeft een heerlijk en bevrijdend gevoel en neemt een hoop spanningen en zelf angst weg,en als ik dit voel opkomen zal ik zeker niet meer proberen (zoals ik vroeger wel deed) om dit tegen te gaan.
zie je wel het parkeren was nog het moeilijkst
ehh adriana om eerlijk te zijn het parkeren was niet het probleem hoor eigenlijk,wederom had ik daar mazzel mee want toen ik net voorbij de poli links afging om naar de betaalde parkeer plaats te rijden,ging net voor mij in het straatje een auto weg waar ik zo in kon schieten, en ook dit keer weer hoefde ik niet eens parkeergeld te betalen want alle parkeermeters waren verwijderd,hoop dat dit een voorteken voor de toekomst is :D :o

want in de 5 maal dat ik er nu ben geweest in totaal, heb ik altijd direkt parkeerplek gevonden en tot nu toe ook nog maar 1 keer hoeven te betalen :o .

was dit keer puur de vertragingen onderweg waar ik last van had,deels rijbaan afgesloten lange stukken stapvoets rijden etc etc,maar gelukkig was toch nog ruimschoots op tijd .

groetjes joca
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Joca,

deze draad van jou "de eerste serieuze stap" zal je toch wel goed gedaan hebben, want er is hier nogal wat geschreven, dit is een echte lange draad. 8)

Dit lijkt wel een beetje van wat zit ik nou weer te zemelen, maar wil hiermee maar zeggen dat we gedurende dit proces toch schijnbaar meer behoefte hebben aan woord en reactie als dat we zelf beseffen, hierover sta ik vaak ook zelf verbaasd.

Nou met parkeren heb ik tot nu toe niet zoveel geluk gehad, die aanzicht kaartjes die ik naar kamer 115 stuur en pepernoten met Sinterklaas :-? (was er op 5 december) - misschien beter peperspray :D, helpen wat parkeren aangaat van geen kant, maar ja belangrijkste als ze bij het genderteam maar geen tijd verliezen dat doe ik dan graag met parkeren. :D

groetjes, Adriana
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi

heb het is even een beetje nagekeken adriana en pot vol blommem (hint) 8) :wink:

inderdaad je hebt gelijk zover ik na kan gaan staat deze draad samen met een andere op een gedeelde eerste plaats wat lengte betreft en staat deze draad als eerst met meest gelezen 1640 maal tegen 1679 maal :o
er zijn wel draden die meer bekeken zijn als deze maar ja die zijn weer niet zo lang als deze :wink:
wil hiermee maar zeggen dat we gedurende dit proces toch schijnbaar meer behoefte hebben aan woord en reactie als dat we zelf beseffen
inderdaad adriana heb zelf ook gemerkt gaandeweg dat het posten hier een perfecte manier is om dingen even van je af te kunnen zetten,en de reacties geven ook vaak een mogelijkheid eens anders ergens tegen aan te kijken.

de reden dat ik ook hier op het forum steeds vaker aan het posten ben gegaan is ook,omdat ik het gevoel heb dat ik me beter voel als ik het hier doe,dan als ik het bijvoorbeeld alleen in mijn dagboek schrijf.

het is vaak niet alleen het van me af schrijven,wat me beter doet voelen,dit kan ik in mijn dagboek ook tenslotte.
maar het is juist het schrijven,en het delen op dit forum,wat me juist een veel beter gevoel geeft,in ieder geval voor mijn zelf dan.

en dat tijd verliezen zal ook best meevallen hoor denk ik,als ik goed begrepen heb is mijn psych ook een nieuwe(re) aanwinst voor het team,ze zei dat ze voorheen altijd bij het team van peggy cohen heeft gezeten in utrecht en sinds kort ook bij het team meewerkt voor,ja hoe zeg je dat voor ons (volwassenen) zeg maar.

en klinkt lekker egoistisch van me weet ik :oops: maar nu ik eenmaal werkelijk onder behandeling ben,is het ongeduld ten opzichte van de nog steeds te lange wacht tijden overigens,ineens een stuk minder geworden bij me,weet nu het gaat goedkomen uiteindelijk :wink:

groetjes joca
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi allemaal

ik ben hier een tijdje niet geweest,maar ik wil het volgende even kwijt ook hier.
er is de laatste tijd veel gebeurd zowel prive als bij het VU ik heb inmiddels 4 gesprekken met de psycholoog en 2 gesprekken met een psychiater gehad van het genderteam en ook de test inmiddels doorlopen.
bij het gesprek wat ik gister had met mijn psychologe,heeft zij mijn gezegt dat zij nog 1 gesprek met mij wilde hebben met iemand erbij die mij al langere tijd kent,en daarna wil zij mij aan het team voorstellen,en gaan kijken hoe het met de hormonen gaat :wink:
met andere woorden zij heeft mij gister onofficieel weliswaar groen licht gegeven yessssssssss :D
helaas is het volgende gesprek pas op 1 oktober vanwege een congres wat het genderteam bijwoont en waardoor alle afspraken weer eens 2 weken op geschoven zijn :-? maar die 2 weken langer kom ik ook wel doorheen nu :wink:

joca
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ha Joca,

Fijn om te horen, het gaat nu hard de goede kant uit.
Nog even doorbijten en wat geduld en dan is dit stukje van de reis ook weer geklaard.
BTW: Was ze blij met je tekeningen? :P

Groetjes,
Esther
no-one
dagelijks aanwezig
Berichten: 140
Lid geworden op: vr jul 27, 2001 2:00

Bericht door no-one »

hoi esther

die tekeningen van ons 3en hangen al in het rijksmuseum inmiddels heb ik begrepen :wink:.

maar zonder dollen ze heeft er niet veel over gezegt ,behalve dat de test resultaten goed waren ,en dat ze tevreden was ermee,ze had er verder ook geen vragen over dus :D .

joca
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi Joca,

Goh meid wat is dat lang geleden dat ik wat van je gehoord heb. Ik vind het ook erg leuk je weer is te "spreken" en zeker ook nog is fijn om te horen dat je onofficieel groen licht hebt gekregen.

Bij deze proficiat en veel succes in de toekomst.

PS Kom je weer wat vaker langs nu ?

Liefs
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

weg
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op wo jul 07, 2004 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Proficiat Joca,

Ook jij bent nu op het perron waar de "going home train" op je staat te wachten, met Kendra erin. Staat Miss Laura er ook bij, of prefereert zij haar Ferrari om via de snelweg naar huis te gaan.

Lieverd, het allerbeste voor de komende tijd, zet 'm op meisje.
liefs, Josette
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Joca,
Geplaatst: 28 Aug 2003 11:25 Onderwerp:

bij het gesprek wat ik gister had met mijn psychologe,heeft zij mijn gezegt dat zij nog 1 gesprek met mij wilde hebben met iemand erbij die mij al langere tijd kent,en daarna wil zij mij aan het team voorstellen,en gaan kijken hoe het met de hormonen gaat
met andere woorden zij heeft mij gister onofficieel weliswaar groen licht gegeven yessssssssss
helaas is het volgende gesprek pas op 1 oktober vanwege een congres wat het genderteam bijwoont en waardoor alle afspraken weer eens 2 weken op geschoven zijn maar die 2 weken langer kom ik ook wel doorheen nu

joca
dat gesprek met iemand erbij, familie, heb ik ook gehad op de 21ste, bereid je er maar op voor dat je het gevoel zal hebben dat je net zo goed er niet bij had kunnen zijn, alles is gericht op de "gast" en misschien wel goed ook.
Nog een gesprek op 29ste en dan op 2 oktober meeting genderteam voor groen licht, oranje , rood, kortsluiting :D .
Er is een wereld congress over "gender" (geslacht) in Belgie komende maand waar Pr.Dr. Louis Gooren van het VU zal worden onderscheiden voor al zijn werk verricht betreffende "gender" in het algemeen en transseksualiteit in het bijzonder.
Dus zoals je zegt er zit in pauze in de VU genderteam activiteiten.
Fijn te lezen dat je het goed maakt en de progressie die je maakt, je komt er wel.

groetjes, Adriana
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Joca,

Nog één ettape te gaan en dan vertrekt de trein 'naar huis'. Zet er maar flink wat stoom achter. Hopelijk neem ik ooit een volgende. :D :D :D

Groetjes,
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Gebruikersavatar
Franciska
ForumFan
Berichten: 427
Lid geworden op: wo nov 28, 2001 1:00
Locatie: Amersfoort.

Bericht door Franciska »

Hoi Joca,

Fijn te horen dat het goed gaat met je.
Nog even doorbijten op die laatste lootjes en dan zit je misschien nog net voor het einde van dit jaar aan de hormonen.
Ik wens heel veel sterkte, want ook die periode *kan* heel moeilijk worden maar is gelukkig niet zeker.

Groetjes,
Franciska.
Groetjes,
Afbeelding

There's got to be a way
To make a better day
I'm gonna find a way
To make a better day
capt haok
Eredivisie
Berichten: 694
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:59

Bericht door capt haok »

Super meid... :D

het elfje
Gebruikersavatar
Evelien
ff weer wat posten
Berichten: 55
Lid geworden op: do jul 05, 2001 2:00
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Als het echt eerlijk zou toegaan allemaal, kun je toch meteen op de wachtlijst geplaatst worden na een eerste gesprek?

Krijg je intussen spijt of denken de hoge heren te weten dat jij geen TS bent, nou dan kun je toch van de lijst geschrapt worden? Dan schuift de rest weer een plaatsje omhoog.

Maar eerst wachten op een intake, dan op een psycholoog, dan op groen licht, dan op 18 maanden real life en dan weer op een wachtlijst is natuurlijk absurd!

Ik denk dat ik er sneller kom als ik gewoon ga sparen voor een reisje naar Thailand! :wink:
Plaats reactie