We zullen allemaal voor je duimen. Het loopt vast goed af. Fingers crossed. Vergeet niet het allerbelangrijkste.... Een flinke knuffel van zodra ze thuis is. Zegt vaak meer dan woorden alleen...
![:wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Groetjes en succes,
Moderator: Moderators
Besef je wat je hier zegt? Dit betekent volgens mij dat je voor jezelf weet wat je bent, maar dat je nog niet zover bent om daar consequenties aan te verbinden. En die kunnen heel ingrijpend zijn.Daarom mag ik mezelf dan ook wel als transsexueel bestempelen. Ik wil alsmaar verder in mijn vrouwenrol en wat je zegt klinkt allemaal heel logisch maar logica staat bij mij tegenwoordig achteraan in het rijtje!
Wat bedoel je hiermee? Ik heb dat een week of vier geleden van mezelf gezegd. Alleen heb ik makkelijker praten omdat ik nu geen relatie meer heb.Ergens hoop ik dat wel, want zo kan het ook niet verder.
Wees voorzichtig met je partner he. Want die is de langzaamste en bepaalt het tempo.Stemmingwisselingen, vaak wel tien keer per dag. Om van mijn partner maar te zwijgen.
Dit is ook precies de vraag die ik mezelf stel (zie mijn onderschrift).Het T-zijn op zich is eigenlijk niet het probleem. Het probleem is, waar ligt het eindstation?
dat gevoel heb ik dus ook, weet alleen nog steeds niet waarom. jullie weten ook dat ik er nog lang niet uit ben waar ik sta. Dan komen die woorden van Isabelle weer in m'n gedachten, over het eerst eens in "bepaalde kringen" rond te hangen, over wat dat met me doet. Dat is toch iets wat me meer en meer nieuwsgierig maakt. Ik wil mijn vriendin geen (onnodig) pijn doen, vind het verschrikkelijk wat er allemaal zo gebeurd met me, en bedoel dan innerlijk over wat er allemaal kan gebeuren i.v.m. familie en werk en zo. "t had voor mij weer eens een dieptepunt dit weekend ( eigenlijk had mijn vriendin dus verdriet ), was heel de dag Savannah zal ik maar zeggen. Wellicht dat ik eerst maar eens goede afspraken moeten maken over wanneer wel of niet met m'n vriendin. Puur om het haar niet zo ongemakkelijk te maken. klinkt allemaal weer heel stom, en Isabelle zal me ook wel weer op m'n kop geven, maar weet gewoon nie wat ik ermee aan moet. Ik ben bang voor van de week, als we samen naar humanitas gaan. Bang dat het 1 grote huilbui wordt........Nu word ik heen en weer geslingerd tussen het verlangen om 'vrouw' te zijn en het behouden van de mensen die me dierbaar zijn.
De relatie is eigenlijk al heel lang over, maar we zijn ten onrechte te lang met elkaar doorgegaan. Sinds december woon ik weer alleen.Cynthia, ik weet niet hoe lang je relatie nu over is, als dat al een tijdje over is, heb jij wellicht dat "rouwproces" al redelijk verwerkt, en kun je makkelijker een besluit nemen voor jezelf. Ook het feit dat ik zeker kinderen wil baart mij grote zorgen. Jij hebt een dochtertje, waar je alle aandacht aan kan geven, dat zal toch een bepaald gevoel van vrijheid geven. dit is iets waar ik zeker veel over nadenk, en ook toch wat isabelle zegt. ik denk dat ze ergens wel gelijk heeft.
Zoals ik hierboven al schreef, is het inderdaad makkelijker als je geen partner hebt. Maar die vrijheid had ik liever niet gehad.Als ik vrijgezel zou zijn, zoals jij, zou het alleszins makkelijker zijn om knopen door te hakken. Nu word ik heen en weer geslingerd tussen het verlangen om 'vrouw' te zijn en het behouden van de mensen die me dierbaar zijn. Vandaar ook die stemmingswisselingen.
Wat bedoel je hier precies mee? dat ik me beter nog een tijdje in de kast kan opsluiten, wil ik bij haar uberhaupt kinderen krijgen? Ik denk dat je dat bedoelt. Misschien toch weer wat onopvallender, althans bij haar in de buurt, en beter veel buitenshuis gaan opzoeken ofzo dan, maar ja da's wat je eigenlijk al de hele tijd aan me duidelijk wil maken.Je voelt je vrouw, en je bent "broeds". Dat is een gevoel waar je maar beter aan toe kan geven, want dat legt geen enkele vrouw ongestraft naast zich neer
Ik begrijp dat je voor jezelf al ruim vantevoren wist dat deze relatie eindigen zou, had zij dat idee ook, omdat je ook schrijft dat jullie te lang doorgegaan zijn.... het blijft pijnlijk uit elkaar gaan, maar ik lees uit je woorden dat het je nu niet zoveel pijn meer doet. Dat is wel een positief iets voor je, en ook je kinderwens is toch vervuld........ Ja vraag me niet waarom ik daar zo op hamer, je snapt het wel.Het "rouwproces" van mijn relatie had ik eigenlijk al verwerkt voordat we uit elkaar gingen. Het was niet leuk, maar ik ben wel blij dat die relatie voorbij is.