eerste kleine 'stapje' naar buiten!

Algemeen

Moderator: Moderators

Yvon1
ff weer wat posten

Bericht door Yvon1 »

Zeg PIP,
snap je de inhoud van je proza, eigenlijk zelf wel, ik niet dus. Paula's one liner typeert heel goed, dat je van het mannelijke geslacht moet zijn geweest om een man ook goed te kunnen begrijpen. Voor wat het waard is natuurlijk. groetjes Yvon
pip schreef:
Paula schreef:"Only a man can really be a woman in the way a man likes a woman to be."
pip
is nieuw hier

Bericht door pip »

Yvon1 schreef:Zeg PIP,
snap je de inhoud van je proza, eigenlijk zelf wel, ik niet dus.

Paula's one liner typeert heel goed, dat je van het mannelijke geslacht moet zijn geweest om een man ook goed te kunnen begrijpen.
Paula schreef:"Only a man can really be a woman in the way a man likes a woman to be."
Dat staat er niet. Er staat: zoals een MAN een VROUW typeert, zo behoort een VROUW te zijn. Omdat een MAN weet hoe een MAN is, weet een MAN hoe een VROUW MOET ZIJN. De citaat ontneemt vrouwen hun recht vrouw te zijn omdat een man niet durft de man te zijn die hij is en danmaar iemand anders personage inpikt, zelfs claimt als zijn eigen. versimpelend tot een slaaf van het mannelijk ego.
pip schreef:This is mankind and mankind kills
You think that women are just here for thrills
Your filthy morals just *** stink
Don’t try and get my hands in your sink
Don’t call me your "bird"; I’m not your pet
Well, I've had enough, right up to my neck
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Je slaat de plank mis, pip ..
Waar Paula's prima tagline op slaat is juist de manier waarop een man een vrouw kan zien:
Zo als een man een vrouw graag ziet, zo alleen kan híj deze nadoen.

En dat heeft geen hout te maken met hoe een vrouw werkelijk is, zich voelt en doet. Maar slaat puur op de mannelijke perceptie daarvan. Of liever: de wens tot deze perceptie. Zoals wel meer mannen een idee hebben van vrouwen wat niet volledig strookt met de werkelijkheid. Ik denk dat dat juist bijdraagt aan de vrouwelijke mystieke capaciteiten en hun vermogen tot het creeëren van een mooiere wereld. En het staat dus volledig los van het recht van vrouwen te zijn en zich te presenteren zoals ze zich het prettigst voelen. Dat recht hebben ze ten alle tijden en ik ben er blij mee. Het zou maar een saai soeppie worden als we alles van tevoren zouden kunnen voorspellen en incalculeren ;)

Overigens vind ik je cynische uitgangspunt over mannen en vrouwen in deze erg onprettig. En bovendien onwaar.
Laatst gewijzigd door Nathalie op ma okt 13, 2003 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Bibi
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Bibi »

Hey Pip,

Je uitleg verduidelijkt het wel maar ik ben het roerend met Nathalie (huh?) eens, dat je het totaal verkeerd leest.
Er staat "Only a man can really be a woman in the way a man likes a woman to be."

Letterlijk staat er : Alleen een man kan echt die vrouw zijn zoals hij zou willen dat die vrouw is.

Is gewoon een doordenkertje..... en ik vind het jammer dat jij zo venijnig reageert en dan nog verkeerd zit ook. Als je het verkeerd hebt geinterpreteerd dan........... natuurlijk, zand erover. :lol:
En als je Paula zou kennen zou je er met geen haar op je hoofdje aan denken dat ze er zo zou insteken zoals jij denkt.

Het verbaast me wel dat je als nieuwkomer op dit forum gelijk zo fel uithaalt.....Misschien moet je eerst eens de moeite nemen de archieven door te snuffelen dan krijg je meer een idee van de mens achter de tagline...

Bibi
"Zorg ervoor dat de stem van je hart luider is dan die van je ego"
transcommunity-girl2
ForumFan

Bericht door transcommunity-girl2 »

gone
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op ma jul 12, 2004 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
pip
is nieuw hier

Bericht door pip »

Nathalie,

Met engels als mijn moedertaal weet ik best wat er staat. Het valt mij tegen dat jullie alle moeite doen om recht te breien wat krom is. Het zou danook Paula sieren als hij deze sigline zou veranderen.
lynne
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door lynne »

btw pip waar staat die "behoort"??? mijn engels is heel roestig maar zie dat nergens nie staan.

Lynne aka Kitsune aka ghost aka cat666 aka dagger
AD ASTRA PER ASPERA
Paula
Eredivisie

Bericht door Paula »

Beste Pip, je gaat één reactie van mij krijgen en dat is deze:

Het zou je gesierd hebben als je eerst de moeite genomen had om je voor te stellen. Dat is een normale fatsoensnorm, waar je ook komt. En als je me vervolgens gewoon gevraagd had wat ik met mijn onderschrift bedoel, had je gewoon een antwoord gekregen. Simpel toch?

Maar goed, ik heb inmiddels door vanuit welke hoek deze wind waait en ik weet dat tegen kortzichtige overtuigingen niet te discussiëren valt. Wat ik ook zeg, er wordt toch niet geluisterd. Dus, beste Pip, ik ga niet eens een poging wagen. Het het ga je verder goed en tabee.

Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

En daar sluit ik me dan geheel bij aan .. maar toch nog even dit:

Being able to read a sentence
is something completely different than
to truly comprehend it, pip
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Eerst wilde ik helemaal niet reageren, maar nog even dit dames:

Vinden jullie niet dat ze zo veel te veel aandacht krijgt? Laat ze de pip krijgen! hehe.
Cyn.
Selena Maria
dagelijks aanwezig

Bericht door Selena Maria »

Ja dat vind ik ook!!Bovendien zijn er leukere dingen zoals....ik heb me toch mooie laarzen van wehkamp binnen gekregen!!!En een erg fijne winterjas ook nog vandaag,Selena is ready to go outside!!Betekend Selena staat nu buitenspel..........of is dat offside?
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ik sluit me bij Cynthia aan.

En nu weer on-topic: wat leuk voor je Selena, jezelf getracteerd op een mooi paar laarzen. Hoe zien ze eruit?
liefs, Josette
Selena Maria
dagelijks aanwezig

Bericht door Selena Maria »

Ze zijn donkerbruin met sierlijke hakjes en komen tot bijna aan de knie en het is een beetje geplooide suede!!Echt fantastisch en ze zitten als gegoten :D Zoals ik al zei...zit te springen om er mee over straat te gaan!!!
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hi Selena,

Lijkt wel laarsjesdag!!! Vandaag lekker wezen shoppen met mijn partner. Toen ik bij een schoenenzaak mooie suede enkellaarsjes zag staan kon ik er gewoon niet aan weerstaan ze mee te nemen. Ze waren bovendien ook nog afgeprijsd. :D

Nu heb ik dus ook iets met lage hak om wat broeken op te dragen. Ik ben ze al aan het inlopen. Nachtpon in combinatie met enkellaarsjes, het is echt geen zicht! :wink: :wink: :wink:

Ciao!
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Kathleen schreef:Nachtpon in combinatie met enkellaarsjes, het is echt geen zicht! :wink: :wink: :wink:

Ciao!
Valt mee, Kathleen. Ik loop 's-avonds geregeld in mijn flat in een pyamatruitje, onderbroek, blote bovenbenen en laarzen, knie-, kuit- of enkelhoog. En dikwijls met een hak.
liefs, Josette
Plaats reactie