2e hands kledingzaakjes

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Meikemeid
dagelijks aanwezig

2e hands kledingzaakjes

Bericht door Meikemeid »

Vandaag moest ik voor m'n werk op de Herenstraat zijn in Voorburg, wel wat een dure zaakjes hebben ze daar, maar niet ver daar vandaan heb je op de doorgaande weg een klein 2e hands kledingzaakje en ik heb me daar een simpel wit stretchtruitje gekocht voor 6,- euri :)

Nu is mij de vraag, wie koopt er ook wel eens bij een 2e hands zaak en zijn er nog leuke tips/adressen ?
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Ik, en ik koop ook wel eens via marktplaats.nl. Vorig jaar october scoorde ik een paar mooie laklaarzen.

Tegenover mijn flat zit een zaakje die tweedehands kleding verkoopt (Bella Donna) en op loopafstand zit Humana 2nd Hand. Bij eerstgenoemde helaas nog niets gevonden, dus ik behelp me met teveel laarzen, één damesslip en één panty
liefs, Josette
Nathalie
Forumdiva
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Meike, probeer het ruilrek eens.. is van mariposa.. en zit in A'dam west. Dus niet al te ver voor jou (en mij) Ik weet niet of het wat is, ik ben er nog nooit geweest, maar tis een ideetje.
http://www.ruilrek.nl

Afbeelding
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

hoi hoi,

ik ben zlef vrij regelmatig geweest bij het ruil rek! het is opzich wel aardig en goedkoop! je kan er leuke dingen vinden maar niet altijd! gewoon ff zoeken dus!

suc6
Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Nathalie schreef:Meike, probeer het ruilrek eens.. is van mariposa.. en zit in A'dam west. Dus niet al te ver voor jou (en mij) Ik weet niet of het wat is, ik ben er nog nooit geweest, maar tis een ideetje.
http://www.ruilrek.nl
Is Mariposa momenteel niet aan het verhuizen? Hoe zit het dan met het ruilrek?
liefs, Josette
Leonie
ForumFan

Bericht door Leonie »

hoi joost,

mariposa is intussen verhuist ja! maar het ruilrek blijft waar het was (amsterdam osdorp)
racine
dagelijks aanwezig
Contacteer:

Bericht door racine »

Gegroet dames (en heren ook),

Om mijn gezin niet te belasten haal ik nagenoeg al mijn kleding uit 2de handszaken, met een beetje speurwerk zit er ook modieuze kleding tussen. Soms belachelijk goedkoop. Ik heb bv een "iets over de knieen"-lange lerenjas van Maura (ClaudiaStrater) voor F 25,- aan kunnen schaffen. Ik kwam er pas later achter toen een goede kennis van mij de jas bekeek en vaststelde dat het een echte was. Waarschijnlijk hebben ze bij de inruil, er niet de waarde van ingezien. Nieuw kosten die in Groningen bij het filiaal van CS ruim 200 Euro of nog veel meer.
Ik heb tot dusver in 2de handszaken nooit problemen ondervonden met passen. Sommigen laten merken dat ze het leuk vinden, anderen zeggen niets en denken waarschijnlijk handel is handel.

In Emmen zijn er bij mijn weten 3 geschikte 2dehands kledingwinkels.

"Het Goed" - relatief duur, veel keuze, ook tassen en schoenen. Op zaterdagmorgen lopen er ook 2 t-vriendelijke verkoopsters, die niets gek vinden, maar je ook niet voor gek laten lopen.

"Snuffel" - (niet te verwarren met een winkelketen), goedkoop, maar meer gericht op kinderkleding, grotere damesmaten (>= 42) en minder modieus.

"Beide handjes" - iets duurder dan Snuffel, maar veel modieuse kleding en nog belangrijker; allemaal verkoopsters die het T-gebeuren erg waarderen en meedenken en ook ingrijpen als iets je niet staat. Ik ben er zowat kind aan huis. Ik kan er ook gewoon m'n gang gaan. Ik kom er al zo wat 2 jaar en ze hebben lekkere (sterke) koffie. Binnenkort gaan ze ook zelfgemaakte lerenkleding erbij doen. 1 van de dames is coupeuse en ze gaan samen werken met een allochtoon die al langere tijd zelf lerenkleding maakt en verkoopt. Een dubbele plus dus!

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
simone_v
ff weer wat posten

tilburg

Bericht door simone_v »

Als je niet alteveel prijs stelt op een mooi ingerichte zaak, en je vind lekker rondsnuffelen belangrijker dan is hier een heel goede tip:

Listex BV
Artemisstraat 1
5042XA Tilburg
013-4631678

Daar is een onooglijke ingang met daarachter een hele grote hal met een soort van containers (zoals die van de supermarkt) met daarin per soort gesorteerde kleding, dus rokken bij rokken, broeken bij broeken enz.. Er staan zo'n vijftig van die containers. Je betaalt de kleding per kilo gewicht, en dat was voor de Euro een tientje de kilo. Alleen nylon, beha's en dergelijke gaan per stuk, en dat was F 2,50.

Speciaal voor de liefhebbers van iets aparts: achterin de zaak staat een container met foundation, corsetterie en dergelijke.

Ik vond het de moeite waard om nog eens speciaal voor naar Tilburg te rijden vanuit de IJmond.
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen.
Plaats reactie