Toegang tot het TG Forum

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Wat voor toelatingsbeleid is wenselijk voor het TG forum?

Peiling eindigde op wo nov 05, 2003 17:50

Er moet toelatingseisen komen voor het TG forum (geef aub ook aan wat ze moeten zijn)
3
9%
Je moet je aanmelden hiervoor, meer is er niet voor nodig
20
61%
Laat iedereen die lid is van het Travestie.org forum ook toe tot het TG forum (zoals bijv. "Hallo Allemaal")
7
21%
Zoals voor de andere fora, laat iedereen TG lezen, en alle T*org leden erin schrijven
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Gebruikersavatar
Forumwatch
de baas van de dag
Berichten: 182
Lid geworden op: wo jun 13, 2001 2:00

Toegang tot het TG Forum

Bericht door Forumwatch »

Onlangs is er in het TS forum een poll geweest onder de leden, waaruit bleek dat er behoefte was aan een strengere toelatingsbeleid was voor het TS forum. Op basis daarvan hebben wij het ledenlijst van het TS forum gesaneerd.

Nu gaan wij een zelfde traject in voor het TG forum. Dus vandaar een nieuwe poll. Uiteraard is, naast jouw stem, ook jouw motivatie gewenst. Met name, als je kiest voor een streng toelatingsbeleid, willen wij graag horen wat de gewenste criteria zijn voor toelating tot het TG forum.
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi allemaal

Ik ben dan wel niet de eerste die stemt, maar blijkbaar wel de eerste die haar stem motiveert.

Ik heb gekozen voor de huidige situatie, dus alleen aanmelden.
Volgens mij is er niet meer behoefte aan een screening dan we nu hebben gerealiseerd. Geldt voor mij zeker niet.
Als ik "vertrouwelijk" wil posten doe ik dat wel op het TS-forum.
Maar dat is puur mijn persoonlijke mening.
Ben benieuwd of anders er hetzelfde over denken.
Cyn.
Gebruikersavatar
racine
dagelijks aanwezig
Berichten: 199
Lid geworden op: za jan 05, 2002 1:00
Locatie: Kop van Drenthe
Contacteer:

Bericht door racine »

Hallo allemaal,

Huidige situatie handhaven, ben het helemaal eens met Cynthia, niets aan toe te voegen.

Met vriendelijke groet,
Racine
Als privacy illegaal wordt, zullen slechts illegalen privacy hebben.
Gebruikersavatar
Joanna_
dagelijks aanwezig
Berichten: 219
Lid geworden op: vr jun 06, 2003 20:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Joanna_ »

Ook wat mij betreft de huidige situatie handhaven. Een strenger toelatingsbeleid (welke criteria zou je moeten hanteren, valt m.i. toch amper te controleren omdat iemand die perse toegang wil bij een screening bij aanmelding toch gewenste antwoorden geeft) lijkt mij onnodig. Mochten er personen zijn die misbruik willen maken van toegangsrechten dan vallen ze toch wel door de mand.
Itthi pi hi ekacciya seyya.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Cynthia schreef:Als ik "vertrouwelijk" wil posten doe ik dat wel op het TS-forum.
Eigenlijk snap ik dat niet. Waarom zijn vertrouwelijk postings alleen bedoeld voor TS-en? Is er niets vertrouwelijks dat je met TG's zou willen bespreken? Is TG-zijn minder dan TS-zijn, dat het geen vertrouwelijk postings nodig heeft? Hoe zie jij dat?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
XXX
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 31, 2003 18:04

Bericht door XXX »

Hoi Lisa,

Wat is dan de rede eigenlijk, dat je hetzelfde wil doen met het tg forum? Zelf vind ik het ook goed zo, wel extra aanmelding gewenst, verder niets. Naar mijn idee, mag het ook niet te hoogdrempelig worden, maar t'is net hoog genoeg, om mensen met verkeerde bedoelingen weg te houden hier. En als ik zo kijk naar de afgelopen tijd dat ik hier ook heb gepost, kan ik alleen maar zeggen, dat ik niks storends heb ondervonden.........

Doei,

Savannah
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Lisa,

Ik heb puur op persoonlijke titel gesproken.
Eigenlijk snap ik dat niet. Waarom zijn vertrouwelijk postings alleen bedoeld voor TS-en? Is er niets vertrouwelijks dat je met TG's zou willen bespreken? Is TG-zijn minder dan TS-zijn, dat het geen vertrouwelijk postings nodig heeft? Hoe zie jij dat?
Ik kan deze uitspraken doen, omdat ik ook op het TS-forum kan posten.
Heeft niks te maken met meer of minder zijn.
En ik kan mij heel goed voorstellen dat het anders zal liggen voor iemand die niet op het TG-forum terecht kan.

Maar ik heb zelf nog geen aanwijzing gezien dat er op het TG-forum behoefte aan bestaat. Misschien dat de uitkomst van de poll duidelijkheid geeft?
Cyn.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Voor mij persoonlijk mag het TG-forum volkomen open zijn. Maar if vraag mij af, als je denkt dat, als je iets vertrouwelijks te vertellen hebt, het thuishoort in een gesloten TS-forum, of je genoeg affiniteit hebt met het TG-zijn. Het lijkt alsof men ziet het TG-zijn alleen als een tussenstation op weg naar het TS-zijn, in plaats van een losstaande iets.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
johnn
Forum / Website Beheerder
Berichten: 1365
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Weiteveen
Contacteer:

Bericht door johnn »

Hallo Allemaal,

Even een paar dingetjes van mijn kant.
In het verleden is er besloten om van het TG forum een gesloten groep te maken op aanvraag van de mensen zelf.
Dit opdat niet een ieder er zomaar binnen zou kunnen komen.
Daarnaast zie ik het zo dat TG toch wel een op zichzelfstaande groep is en (zoals Cynthia ook al schrijft) geen 'tussenstap' naar TS.
Ik zou me dus voor kunnen stellen dat men (als TG zijnde) ook een eigen (min of meer besloten) plek zou willen hebben.

Zoals de stemming er tot nu toe uitziet gaat het ons een hoop werk schelen :lol: , maar indien nodig doen we dat graag.
Dit alles onder het motto "we doen wat we kunnen om het de mensen naar de zin te maken en ze een veilig/vertrouwd plek(je) te geven"
Groetjes,
Afbeelding

Eventuele spel of schrijffouten?? Vertel het mij en ik verbeter deze.
Ondertussen hoop ik dat u mij deze fouten kunt vergeven.......ik ben net een mens
fenna69
ForumFan
Berichten: 337
Lid geworden op: di okt 14, 2003 23:08

Bericht door fenna69 »

Hallo luitjes

Nog een nieuwkomertje, dus misschien iets minder recht van spreken, maar volgens mij is het aanmelden alleen al voldoende filtering. Maar wie ben ik .....

Fenna :-?
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

weg
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op wo jul 07, 2004 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

[Column]

Tja, daar waar er eens mogelijkheden waren een stuk begrip en inleving voor TS'en te kweken of uit te bouwen, creeërt men nu weer afstand door een eigen 'no-fly-zone' op te eisen. Men prijst zichzelf uit de groep collega T*'s door er een elitair forum van te maken waar je alleen aan mag meedoen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet danwel bepaalde kwaliteiten in je meedraagt. Prima, hoor. Vooral doen. Lekker op je eigen. Maar verwacht dan geen begrip en inlevingsvermogen van je collega T*'s. Laat staan van de overige gasten en niet geregistreerde voorbijgangers op dit forum.

Het TG forum heeft, merk ik nu, kennelijk wensen diezelfde richting op te gaan. Persoonlijk vind ik dit een erg bedenkelijke ontwikkeling. En het is me niet helemaal duidelijk wat hiervan nu eigenlijk het doel is. Als je integratie, begrip en respect van de buitenwereld hoog hebt staan, waarom zou je in vredesnaam je referentiekader zo klein mogelijk willen houden ? Via email, forumpostbus en MSN kun je elkaar allang privé berichten schrijven, waarom zou je dit in een forum ook zo beperkt willen houden ?

Daarbij denk ik dat dit soort ontwikkelingen haaks staat op het streven van Travestie.org. Ik lees de laastste zin uit het mandaat van travestie.org (zie indexpagina) maar eens even voor. ".....Wij streven dan ook naar respect onderling en van buitenaf."

Travestie.org: Hoe wil je ooit streven naar dit respect onderling als je stimuleert dat voortaan alles achter dikke-deuren-met-een-slot-erop gedaan wordt ? Mag je mij eens uitleggen. En dan heb ik het nog niet eens over het respect van buitenaf. Lekker ondergronds gaan, meiden.. Goed voor het begrip en respect van de buitenwereld, hoor.

I don't think so....
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Nathalie,

Ik begrijp je verontwaardiging. Er valt, natuurlijk, iets voor te zeggen in jouw argumenten. Soortgelijk gedachten zijn zelfs al geventileerd door leden van het TS forum tijdens (en na) de discussies over een toelatingsbeleid. Het is echter zo, dat de meerderheid van respondenten de voorkeur hadden voor een meer besloten beleid. Daaraan hebben wij gehoor gegeven.

Er zijn leden van het TS forum die er een punt van maken om nergens anders dan in het TS forum te lezen of te schrijven, en, (en nu spreek ik op persoonlijke titel) zij beantwoorden jouw beeld, misschien. De overgrote meerderheid van schrijf(st)ers in het TS forum, daarentegen, nemen aktief deel aan alle andere fora, en, dus, dragen juist wel bij aan onze doelstelling. Er is, dus, m.i., niets ertegen om hen een "eigen plek" te geven waar zij zich af en toe kunnen terugtrekken als ze toevallig "onder elkaar" willen zijn, waar ze dingen dat ze het liefst alleen met soortgenoten (of lotgenoten, zoals je het wilt) kunnen bespreken.

Met een aktieve moderatorschap, kunnen wij ook voor zorgen, als een thread een bepaalde richting op gaat, waar naar blijkt dat het een grotere belang dient dan alleen TS'en, dat het (in overleg met de deelnemers) naar het algemeen gedeelte verhuist. Dat heb ik wel een keer eerder gedaan.

Voor wat betreft het TG forum, is er vanuit de leden zelf geen vraag naar verandering, maar hebben wij als team besloten om, in navolging van het TS forum, te toetsten of dat wel het geval is. Uit de (voorlopige) resultaten blijkt dat niet zo te zijn. Daar zijn wij als organisatie wel blij om, niet alleen voor de redenen die jij hierboven op een zeer welsprekend manier hebt verwoord, maar ook omdat het zowieso minder werk voor ons is.

Nathalie, je zorgen zijn zowel terecht als oprecht, maar ik denk dat je een ietsje te vroeg bent met je verontwaardiging. Ik hoop dat je hiermee enigzins gerustgesteld bent, dat wij onze doelen niet uit het oog hebben verloren. En, kennelijk, ook niet de leden van het TG forum.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Nathalie en Lisa,

Ik heb ook gestemd voor alles houden zoals het is. Het is er niet druk, en als je dan de formule gaat veranderen, gaan er misschien ook nog mensen weg. Ik ben het eens met wat Nathalie schreef, maar net zoals iemand eerder aangaf, de drempel van de aanmelding is zeker niet te hoog, maar net hoog genoeg.

Ik heb een voorkeur voor een laag drempeltje, omdat er soms heel gevoelige onderwerpen behandeld worden. Met één "pittige" discussie kan dat in één klap over zijn. Er is moed voor nodig om het te hebben over voortdurende twijfels over jezelf, je mening over het VU dat je even later misschien toch nodig hebt, de verwantschap met de shemales (die misschien ook door dat drempeltje wegblijven, toegegeven), hormoonvervangers waar bijna niemand wat over weet, en genderactivisme vanuit een gedeeltelijke "in de kast"-situatie.

En als het anders moet, hoe dan wel?

Isabelle
Get over it.
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

weg
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op wo jul 07, 2004 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Plaats reactie