Het kriebelt, maar hoe vertel ik het m'n ouders?
Moderator: Moderators
Het kriebelt, maar hoe vertel ik het m'n ouders?
Het begint echt te kriebelen, ik wil met "mij" zoals ik echt ben naar buiten, maar ik wil het eigenlijk eerst m'n ouders vertellen voordat ik mijn mailtje naar vrienden en bekenden rondstuur waarin ik dus verder over mezelf uitweidt. Echter, ik heb geen flauw idee hoe ik dat met m'n ouders aan ga pakken, terwijl ik die mail wel al helemaal heb uitgeschreven. En volgende week heb ik een kijkavond voor een nieuwe kamer in Nijmegen en daar zal ik dus bij de twee studentes die daar nu wonen, compleet vreemden, ook duidelijk over mezelf moeten geven, zo eerlijk ben ik dan wel. Dan vertel ik het dus wel aan vreemden maar niet aan m'n ouders en dat zit me een beetje dwars. Mijn vrouwelijke kant is deel van mijn persoon en dat wil ik uitten, gewoon in het dagelijkse leven, dus op straat, op de universiteit en dus ook bij m'n ouders. En als ik het wel aan al m'n andere bekende ga vertellen en niet aan m'n ouders en me wel uiterlijk verder ga ontwikkelen dan komen m'n ouders er op een of andere manier wel achter ookal uit ik mezelf bij hun niet. En ik weet niet wat voor reactie ik dan kan verwachten, waarschijnlijk een minder plezierige reactie dan wanneer ik het ze zo vertel, maar HOE vertel ik het ze zo ?
Wie heeft tips of kan me net dat duwtje in de rug geven dat ik nodig heb?
Liefs Neech.
Wie heeft tips of kan me net dat duwtje in de rug geven dat ik nodig heb?
Liefs Neech.
Ouders vertellen
Nou ik kan je dar wel wat steun in geven.
Drie jaar geleden ging het uit met mijn vriendin, zij wist overal van en zei dat ze er geen problemen mee had. Stuurde ze een brief naar mijn ouders om het ze ff te vertellen ( ).
Mijn ouders kwamen bij mij op bezoek, en wat bleek; ze vonden het niet erg, alleen jammer dat ik het niet eerder durfde te vertellen. Ze hadden het gevoel dat ze me daavoor geen ruimte of vertrouwen voor hadden gegeven.
Mijn moeder vond mijn collectie ook mooi, en wat nieuwsgierig om me als wietske te zien. Maar daar was ik op dat moment niet klaar voor, was geschok over die ex.
Heb nu overigens een vriendin die helemaal te vertouwen is, en zij weet het ook van mij, en heeft er gelukkig geen problemen (meer) mee.
Ben laatst voor het eerst naar buiten gegaan, en ben toch wel wat mensen tegengekomen. En geen rare reacties gekregen.
Daarom denk ik dat je het best wel eens zou kunnen vertellen. Ik heb het idee dat er (gelukkig) meer acceptatie is dan ik tot nu zelf dacht. Maar goed, jij kan beter zelf oordelen over je ouders; je kent ze het best.
Hoop in ieder geval dat je een beetje meer vertrouwen hebt gekregen om toch de knoop door te hakken.
Wietske
Drie jaar geleden ging het uit met mijn vriendin, zij wist overal van en zei dat ze er geen problemen mee had. Stuurde ze een brief naar mijn ouders om het ze ff te vertellen ( ).
Mijn ouders kwamen bij mij op bezoek, en wat bleek; ze vonden het niet erg, alleen jammer dat ik het niet eerder durfde te vertellen. Ze hadden het gevoel dat ze me daavoor geen ruimte of vertrouwen voor hadden gegeven.
Mijn moeder vond mijn collectie ook mooi, en wat nieuwsgierig om me als wietske te zien. Maar daar was ik op dat moment niet klaar voor, was geschok over die ex.
Heb nu overigens een vriendin die helemaal te vertouwen is, en zij weet het ook van mij, en heeft er gelukkig geen problemen (meer) mee.
Ben laatst voor het eerst naar buiten gegaan, en ben toch wel wat mensen tegengekomen. En geen rare reacties gekregen.
Daarom denk ik dat je het best wel eens zou kunnen vertellen. Ik heb het idee dat er (gelukkig) meer acceptatie is dan ik tot nu zelf dacht. Maar goed, jij kan beter zelf oordelen over je ouders; je kent ze het best.
Hoop in ieder geval dat je een beetje meer vertrouwen hebt gekregen om toch de knoop door te hakken.
Wietske
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Nee-chan,
Ik heb zowel mijn vrouw als mijn kinderen verteld, en ik weet hoe moeilijk het is, en hoe bang je je voelt. Er is geen makkelijke manier, je moet gewoon een rustig moment kiezen en dan voluit de waarheid vertellen. Je ouders zullen allerlei vragen hebben, misvattingen, etc., hebben, waarop je je voorbereid moet zijn. Zorg dat je informatie bij de hand hebt wat ze kunnen lezen (trouwens, dit geldt ook voor jouw vrienden en ook toekomstige kamergenoten).
Ouders kennend, zullen ze het liefst willen dat je het niet meer deed, desnoods door een psychiater of zoiets in te schakelen. Of ze zullen denken dat het maar een fase is, dat overgaat. Ze zullen van allerlei dingen bang zijn, dat je homo bent, dat je als shemale gaat tippelen, de gekste dingen zullen bij hun opkomen. Dus moet jij je zeker in je schoenen staan en voorbereid zijn om alles op een rustig manier te beantwoorden.
Voor de rest, denk ik dat als je in onze Partner forum kijkt, en de berichten lezen die betrekking hebben op het vertellen aan partners en kinderen, je ook wat handige tips zou vinden.
Succes ermee, en hou ons op de hoogte van hoe het is gegaan!
Lisa
Ik heb zowel mijn vrouw als mijn kinderen verteld, en ik weet hoe moeilijk het is, en hoe bang je je voelt. Er is geen makkelijke manier, je moet gewoon een rustig moment kiezen en dan voluit de waarheid vertellen. Je ouders zullen allerlei vragen hebben, misvattingen, etc., hebben, waarop je je voorbereid moet zijn. Zorg dat je informatie bij de hand hebt wat ze kunnen lezen (trouwens, dit geldt ook voor jouw vrienden en ook toekomstige kamergenoten).
Ouders kennend, zullen ze het liefst willen dat je het niet meer deed, desnoods door een psychiater of zoiets in te schakelen. Of ze zullen denken dat het maar een fase is, dat overgaat. Ze zullen van allerlei dingen bang zijn, dat je homo bent, dat je als shemale gaat tippelen, de gekste dingen zullen bij hun opkomen. Dus moet jij je zeker in je schoenen staan en voorbereid zijn om alles op een rustig manier te beantwoorden.
Voor de rest, denk ik dat als je in onze Partner forum kijkt, en de berichten lezen die betrekking hebben op het vertellen aan partners en kinderen, je ook wat handige tips zou vinden.
Succes ermee, en hou ons op de hoogte van hoe het is gegaan!
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Nee-chan, het vertellen is heel moeilijk, zoals Lisa ook zegt, wees goed voorbereid, kies een goed moment en vertel alles wa tje maar te vertellen heb. Mijn ouders hebben he tmeteen geaccepteerd en zijn ze er erg nuchte ronder. Ze gunnen het me van harete en ze steunem me dus ook.
Waar ik de laatste tijd, half jaar, achtergekomen ben, wij "meiden" doen er meestal moelijker over dan he tin werkelijkheid is, ik heb in d ewinkeltjes waar ik als jongen geshopt heb alleen maar positieve reacties ontvangen, gepast en ook complimenten gekregen... Ik weet niet hoe ver je bent ? Vertel het anders eerst eens tegen een paar wildvreemde, winkeliers bijv.tijdens het shoppen, daarin zie je dat de meeste mensen het eerder accepteren dan je ooit zelf had kunnen denken.
En hieruit put je dus weer kracht om naa rje ouders toe te gaan...om ze wat te vertellen... succes Nee-chan !!
Waar ik de laatste tijd, half jaar, achtergekomen ben, wij "meiden" doen er meestal moelijker over dan he tin werkelijkheid is, ik heb in d ewinkeltjes waar ik als jongen geshopt heb alleen maar positieve reacties ontvangen, gepast en ook complimenten gekregen... Ik weet niet hoe ver je bent ? Vertel het anders eerst eens tegen een paar wildvreemde, winkeliers bijv.tijdens het shoppen, daarin zie je dat de meeste mensen het eerder accepteren dan je ooit zelf had kunnen denken.
En hieruit put je dus weer kracht om naa rje ouders toe te gaan...om ze wat te vertellen... succes Nee-chan !!
I'm my own special creation !! *Shirley Bassey*
- Isabelle Raulin dAymeries
- dagelijks aanwezig
- Contacteer:
Nee-Chan,
Eens met Meikemeid: 1) voorbereiden 2) goed moment afwachten
Voorbereiden doe je door weken of maanden lang hints te geven die steeds ietsje verder gaan. En maak gebruik van gelegenheden waarbij ze geen extra moeite moeten doen om bijvoorbeeld folders door te lezen, bijvoorbeeld bij een TV-programma dat met T* te maken heeft. Zeg dan gewoon iets waardoor het duidelijk is dat dat je interesseert, en dat je er zelf niet afkerig van bent. Hou het leuk, dat helpt ook.
Kies zelf je moment, uiteraard wanneer ze ervoor in de stemming zijn. Voor die vrienden lijkt een e-mail, die hun overvalt wanneer ze er niet op voorbereid zijn, geen goed idee, jammer van je moeite. Dat is net zo erg als je laten betrappen. Maak vooral niemand aan het schrikken.
En vooral: niks moet. Mijn ouders weten het nog steeds niet. Er is ook een verschil tussen vertellen en ermee te koop lopen. Niet iedereen hoeft evenveel te weten of te zien ook. Een praktische regel waar ik goede ervaringen mee heb, is deze: laat iedereen maximale vrijheid. Je ouders hebben er geen last van als ze het niet weten. Die huisgenotes kan je maar beter wél vertellen wanneer je omgekleed naar buiten gaat. Zij kunnen er dan rekening mee houden dat hun vriendje niet tegen je oploopt als ze na een avondje stappen thuiskomen.
Of juist wel...
Isabelle
Eens met Meikemeid: 1) voorbereiden 2) goed moment afwachten
Voorbereiden doe je door weken of maanden lang hints te geven die steeds ietsje verder gaan. En maak gebruik van gelegenheden waarbij ze geen extra moeite moeten doen om bijvoorbeeld folders door te lezen, bijvoorbeeld bij een TV-programma dat met T* te maken heeft. Zeg dan gewoon iets waardoor het duidelijk is dat dat je interesseert, en dat je er zelf niet afkerig van bent. Hou het leuk, dat helpt ook.
Kies zelf je moment, uiteraard wanneer ze ervoor in de stemming zijn. Voor die vrienden lijkt een e-mail, die hun overvalt wanneer ze er niet op voorbereid zijn, geen goed idee, jammer van je moeite. Dat is net zo erg als je laten betrappen. Maak vooral niemand aan het schrikken.
En vooral: niks moet. Mijn ouders weten het nog steeds niet. Er is ook een verschil tussen vertellen en ermee te koop lopen. Niet iedereen hoeft evenveel te weten of te zien ook. Een praktische regel waar ik goede ervaringen mee heb, is deze: laat iedereen maximale vrijheid. Je ouders hebben er geen last van als ze het niet weten. Die huisgenotes kan je maar beter wél vertellen wanneer je omgekleed naar buiten gaat. Zij kunnen er dan rekening mee houden dat hun vriendje niet tegen je oploopt als ze na een avondje stappen thuiskomen.
Of juist wel...
Isabelle
Get over it.
tanx
Dankjewel voor jullie reactie.
Ik hoop dat ik er wat verder mee kan komen, anders wordt het binnenkort gewoon flink improviseren, maar dat zou op zich eigenlijk de ervaring wel waard zijn, misschien .
En over dat mailtje wat ik mijn vrienden ga opsturen dat kan inderdaad wel eens uit de lucht komen vallen, maar ik heb het redelijk subtiel verwoord met wat humor hier en daar, en een goede inleiding, ik denk dat ik 't nog wel op het forum plaats om het te laten lezen. Ik heb het aan m'n beste vriendin al laten lezen, ze weet al van me af, en zij vond het wel goed verwoord en grappig. Voor sommige mensen zal het niet helemaal als een verrassing komen, want die weten of al dat ik bijvoorbeeld mijn benen scheer of hebben mij gezien terwijl ik een geelzwart-gestreepte panty onder mijn korte skatebroek droeg, vooral dan een aantal mensen die ik van de universiteit ken, of ze hebben gezien dat ik wel eens mascara draag. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een goede vriend van mij best een verrassing zou kunnen zijn en ik twijfel er nog over of ik het hem niet gewoon beter zelf kan vertellen.
Maar ik ga er niet op wachten tot iedereen die het nu weet," ik heb mijn ex-vriendin er tijdens onze relatie ongeveer achter laten komen, zij vertelde het perongeluk aan m'n beste vriendin en zij vertelde het aan haar beste vriend en hij vertelt het zeker niet verder, te integer , maar hij is niet een persoon met wie ik het er zo over zou hebben", het rond heeft vertelt en het uiteindelijk bij m'n ouders terecht komt.
<volgens mij maak ik wat lange zinnen>
Maar ik ga het mijn ouders echt niet achter houden, dat is een keuze die ik al heb gemaakt, want ik wil mezelf kunnen zijn zo ongeveer waar dan ook, dus ook bij de mensen van wie ik heel veel houd. En voorlopig ben ik ook nog niet zo ver dat ik op en top vrouw de deur uit zou willen dus veel verder dan een wat vrouwelijker uiterlijk en misschien een topje of hemdje wat ik onder een vest draag ga ik niet, ik verwacht dus ook niet dat het enorm zal shockeren.
Ik zal in ieder geval laten weten hoe het is gegaan als het zover is gekomen.
Liefs Neech.
Ik hoop dat ik er wat verder mee kan komen, anders wordt het binnenkort gewoon flink improviseren, maar dat zou op zich eigenlijk de ervaring wel waard zijn, misschien .
En over dat mailtje wat ik mijn vrienden ga opsturen dat kan inderdaad wel eens uit de lucht komen vallen, maar ik heb het redelijk subtiel verwoord met wat humor hier en daar, en een goede inleiding, ik denk dat ik 't nog wel op het forum plaats om het te laten lezen. Ik heb het aan m'n beste vriendin al laten lezen, ze weet al van me af, en zij vond het wel goed verwoord en grappig. Voor sommige mensen zal het niet helemaal als een verrassing komen, want die weten of al dat ik bijvoorbeeld mijn benen scheer of hebben mij gezien terwijl ik een geelzwart-gestreepte panty onder mijn korte skatebroek droeg, vooral dan een aantal mensen die ik van de universiteit ken, of ze hebben gezien dat ik wel eens mascara draag. Maar ik kan me voorstellen dat het voor een goede vriend van mij best een verrassing zou kunnen zijn en ik twijfel er nog over of ik het hem niet gewoon beter zelf kan vertellen.
Maar ik ga er niet op wachten tot iedereen die het nu weet," ik heb mijn ex-vriendin er tijdens onze relatie ongeveer achter laten komen, zij vertelde het perongeluk aan m'n beste vriendin en zij vertelde het aan haar beste vriend en hij vertelt het zeker niet verder, te integer , maar hij is niet een persoon met wie ik het er zo over zou hebben", het rond heeft vertelt en het uiteindelijk bij m'n ouders terecht komt.
<volgens mij maak ik wat lange zinnen>
Maar ik ga het mijn ouders echt niet achter houden, dat is een keuze die ik al heb gemaakt, want ik wil mezelf kunnen zijn zo ongeveer waar dan ook, dus ook bij de mensen van wie ik heel veel houd. En voorlopig ben ik ook nog niet zo ver dat ik op en top vrouw de deur uit zou willen dus veel verder dan een wat vrouwelijker uiterlijk en misschien een topje of hemdje wat ik onder een vest draag ga ik niet, ik verwacht dus ook niet dat het enorm zal shockeren.
Ik zal in ieder geval laten weten hoe het is gegaan als het zover is gekomen.
Liefs Neech.
hey ja voila zal ff zeggen hoe ik het gezegd heb
Ik heb het ze gewoon gezegd,op de Vlaamsche manier:zonder boe of bah dus:ni ik ben travestie,nee want dat ben ik niet:ma,pa ik ben ook vrouw voila en ik zal zo vaak uitgaan en weggaan.Travestiet is een belediging voor Calista.Klinkt ook zo vies dat woord dat eindigt op tiet,bah.Nee,nee Queen Calista is een Queen en men moge het weten.Mijn exen en lief hebben en heeft er nooit een probleem mee gehad,c'est moi hé,ge kiest voor het totaalpakket!
Be U'reself and be proud
xxxQueen Calista
Be U'reself and be proud
xxxQueen Calista
Ik ben dus Calista,een klassevrouw uit Belgie. De ene keer the girl next-door de andere keer de Diva.
love ya all darlings,
xxxCalista
love ya all darlings,
xxxCalista
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Kijk, Calista...
Daar kan ik nou iets mee.
Ik heb ook al problemen met het woord 'travestiet'. Het klinkt mij teveel als een of andere obscure, enge ziekte
Zelf hou ik het meestal op het wat lievere 'trava' .
Maar jouw optie van 'queen' voel ik ook veel voor..
Daar kan ik nou iets mee.
Ik heb ook al problemen met het woord 'travestiet'. Het klinkt mij teveel als een of andere obscure, enge ziekte
Zelf hou ik het meestal op het wat lievere 'trava' .
Maar jouw optie van 'queen' voel ik ook veel voor..
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Kon ik het maar zo makkelijk zeggen, maar helaas ben ik een ster in zaken uitstellen. Maar ik heb al een oplossing gevonden, ik ga het ze ook gewoon via de mail brengen en de reactie volgt dan wel, het is dan misschien niet de meest comfortabele manier voor m'n ouders, maar anders kom ik er nooit aan toe. Daarnaast kan ik ze niet gewoon zeggen, zo van ik ben vrouw, want dat ben ik niet, ik ben mezelf, geen echte vent maar ook geen vrouw, en dat is wel ff wat complexer. Dit is voor mij dus ook de reden dat ik het woord travestiet een belediging vind, zowiezo vind ik de hokjesgeest van de het gepeupel ziekelijk, maar het enige wat je dan inderdaad kan denken is, dikke vinger en ik ben wie ik ben, want het is onbegonnen werk om daar iets aan te veranderen.Ik heb het ze gewoon gezegd,op de Vlaamsche manier:zonder boe of bah dus:ni ik ben travestie,nee want dat ben ik niet:ma,pa ik ben ook vrouw voila en ik zal zo vaak uitgaan en weggaan.Travestiet is een belediging voor Calista.Klinkt ook zo vies dat woord dat eindigt op tiet,bah
Liefs Neech.
Ja he Nathalie,ik vind travestiet ook maar iets vies van woord.Ik heb ook voor Queen geopteerd omdat ik meestal prefereer uit te gaan in divakledij en nogal opzichtelijk:-) .
Weet je Neech,als je het recht in je ouders hun gezicht zegt heb je ook direct hun reactie,goed of slecht,dan moet je niet meer afwachten:wat wel het geval bij mail is.Mijn ouders zijn niet zo nieuwe-mediabekwaam dus had die optie niet, .ik voel mezelf ook niet 100 percent vrouw,eerder 50percent man en 50percent vrouw.En toen ik het heb verteld heb ik mn vrouwelijke ik laten spreken,want over haar lot werd immers beslist.Denk gewoon aan hoe geod je je voelt als vrouw en put daaruit kracht om het te vertellen.
xxxQ.C
Weet je Neech,als je het recht in je ouders hun gezicht zegt heb je ook direct hun reactie,goed of slecht,dan moet je niet meer afwachten:wat wel het geval bij mail is.Mijn ouders zijn niet zo nieuwe-mediabekwaam dus had die optie niet, .ik voel mezelf ook niet 100 percent vrouw,eerder 50percent man en 50percent vrouw.En toen ik het heb verteld heb ik mn vrouwelijke ik laten spreken,want over haar lot werd immers beslist.Denk gewoon aan hoe geod je je voelt als vrouw en put daaruit kracht om het te vertellen.
xxxQ.C
Ik ben dus Calista,een klassevrouw uit Belgie. De ene keer the girl next-door de andere keer de Diva.
love ya all darlings,
xxxCalista
love ya all darlings,
xxxCalista
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer:
Er is niks mis mee met het woord 'travestiet', evenmin als er iets mis mee is met het zijn een travestiet. Er is iets mis met mensen die het beschouwen als iets engs of ziekelijks. En ik weiger om hen noch mijn woordenkeus noch mijn manier van leven te laten bepalen.Nathalie schreef:Ik heb ook al problemen met het woord 'travestiet'. Het klinkt mij teveel als een of andere obscure, enge ziekte
En, Nee-chan, ik ben hier met Calista eens. Maar als je het niet durft te zeggen, dan kan je het altijd op papier overhandigen en erbij blijven als ze het lezen.
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Kijk en dat is nu precies waar het om draait. Je hele leven wordt je door andere mensen aangepraat dat je een probleem hebt als je anders bent. Het gevoel gelukkig te kunnen zijn wordt daarmee ook afhankelijk van wat andere mensen vinden. En dat is natuurlijk je reinste onzin. Geluk is iets wat je kunt bereiken door je eigen beslissingen te nemen en onafhankelijk van opgelegde normen en waarden. Ieder mens wordt geboren met alles wat nodig is om onvoorwaardelijk gelukkig te kunnen zijn. Het enige wat belangrijk is daarin, is een onafhankelijke denkwijze. Dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan maar het is wel degelijk mogelijk.Lisa_met_een_S schreef: En ik weiger om hen noch mijn woordenkeus noch mijn manier van leven te laten bepalen.
- Nathalie
- Forumdiva
- Contacteer:
Spijkers op laag water aan het zoeken, Lisa ? Ik gaf slechts aan wat MIJN gedachtes waren. En daar sta ik nog steeds onverkort achter. Daar hoef je het niet mee eens te zijn. Maar waar lees jij dat ik JOU die gedachtes of levenswijzen opleg, hmm ?Lisa schreef:Er is niks mis mee met het woord 'travestiet', evenmin als er iets mis mee is met het zijn een travestiet. Er is iets mis met mensen die het beschouwen als iets engs of ziekelijks. En ik weiger om hen noch mijn woordenkeus noch mijn manier van leven te laten bepalen.
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
- Lisa met een S
- Moderator
- Contacteer: