over T , T en T

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
XXX
ff weer wat posten
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 31, 2003 18:04

Bericht door XXX »

Jij had toch alleen witte wijn op cynth?? :-)
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Cynthia schreef:Alleen ben ik nog steeds van mening, dat in het geval van conflicterende belangen, het belang van een T-bezoekster voor hoort te gaan op dat van een kind. En dat uitsluitend vanwege het karakter van de avond, die niet is opgezet voor kinderen, maar voor T-meiden.
Cyn,
Kan jij mij een concrete voorbeeld geven van wat jij hiermee bedoelt? Want, ik zie geen conflicterende belangen.

Ik baseer mijn mening, dat de T&T avonden in Rotterdam en Nieuwegein veilig zijn voor kinderen (over andere T&T avonden kan ik niet beoordelen), op wat ik daar heb meegemaakt. Misschien heb ik andere ideeen van wat geschikt is voor kinderen, dan andere mensen hier.

Ik zou niet, omwille van de kinderen, eisen dat men op een bepaalde manier zich kleedt of gedraagt. Ik constateer alleen dat men dat nu zo doet, dat het naar mijn mening geen bezwaar is om kinderen daarnaartoe te nemen. Mocht het niet zo zijn, zou ik niet (meer) adviseren dat kinderen mee kunnen gaan naar een T&T avond.

Ik neem ook aan, dat, als de meerderheid van bezoek(st)ers op een T&T avond, niet op hun gemak zouden voelen, met mensen in een bepaalde soort kleding, dan zou de LKG T&T optreden en de mensen niet meer toelaten. Hetzelfde geldt voor kinderen: als de meerderheid van de bezoek(st)ers zich gaan storen aan hun aanwezigheid, dan zouden zij ook niet meer welkom zijn.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Lisa,

Ik kan je gelukkig geen voorbeelden noemen. Laatste tijd ben ik alleen in Nieuwegein geweest. en daar kun je gerust je kind mee naar toe nemen.

Ik had het over de situatie, die in de chat is besproken. En daarbij vond en vind ik, dat als er mensen toegelaten worden die gekleed zijn op een manier die door kinderen als storend kunnen worden ervaren, dat op een T&T avond het belang van het kind niet voorop behoort te staan.
Dit geldt natuurlijk niet voor de ouders, die moeten het kind beschermen en eventueel weggaan.

Maar is voor mij gelukkig een theorethisch probleem.
Cyn.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Lisa, even ingaand op je bericht (dat ik nu wél gelezen heb) ;)
We zitten op hetzelfde spoor, meisje. Alleen in een ander treintje.

Eigenlijk vind ik dat niet jíj bepaald wat goed is voor kinderen in het algemeen en niet ik. Eigenlijk niemand. Wat mijn pleidooi is, is dat je kinderen in het algemeen eens centraal zet. Vraag je af wat de meerwaarde is van datgene wat je aanbiedt. Dat ze zaken aangeboden moeten krijgen waar ze klaar voor zijn, waar ze iets mee kunnen.
En ik zie werkelijk niet in waarom een aantal travestieten op een hoopje nou een goed leermoment voor kinderen zou zijn. (Tenzij ze er een werkstuk over moeten schrijven.) ;)

Snap je wat ik bedoel ? Ik begrijp dat het vanuit jouw gezichtpunt best te verteren is dat je je kinderen laat meebeleven wat jij beleeft. En ik weet ook dat je dat best goed zult inkleden voor ze. Maar ga je daarmee niet voorbij aan het feit of ze er wel iets mee kunnen ? Of liever gezegd: willen kunnen ? Laat ze lekker naar een kinderdisco gaan met hun leeftijdsgenootjes. Als je stelt dat ze dáár behoefte aan hebben, zijn we het eens. Of zie ik dat nou zo verkeerd, lisa ?
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Nathalie schreef:Lisa, even ingaand op je bericht (dat ik nu wél gelezen heb) ;)
We zitten op hetzelfde spoor, meisje. Alleen in een ander treintje.

Eigenlijk vind ik dat niet jíj bepaald wat goed is voor kinderen in het algemeen en niet ik. Eigenlijk niemand.
Inderdaad zitten wij op hetzelfde spoor. Ik heb je hier niet tegengesproken.
Nathalie schreef:Wat mijn pleidooi is, is dat je kinderen in het algemeen eens centraal zet. Vraag je af wat de meerwaarde is van datgene wat je aanbiedt. Dat ze zaken aangeboden moeten krijgen waar ze klaar voor zijn, waar ze iets mee kunnen.
Ook mee eens.
Nathalie schreef:En ik zie werkelijk niet in waarom een aantal travestieten op een hoopje nou een goed leermoment voor kinderen zou zijn. (Tenzij ze er een werkstuk over moeten schrijven.) ;)
Tja, goeie vraag. Net zoals het meenemen naar oma in het bejaardenthuis, of mee op bezoek bij oude schoolvrienden. Wat is daarvan het meerwaarde voor kinderen? Wat hebben zij daaraan? Maar goed, er is een heel belangrijk iets wat kinderen kunnen leren op een T&T avond: dat het eigenlijk helemaal niet zo gek of belachelijk is, wat je vader doet, en je hoeft je daarvoor niet te schamen.
Nathalie schreef:Snap je wat ik bedoel ? Ik begrijp dat het vanuit jouw gezichtpunt best te verteren is dat je je kinderen laat meebeleven wat jij beleeft. En ik weet ook dat je dat best goed zult inkleden voor ze. Maar ga je daarmee niet voorbij aan het feit of ze er wel iets mee kunnen ? Of liever gezegd: willen kunnen ?
Ik denk dat goede ouders kijken naar het kind, en als ze denken dat het kind er rijp voor is, en iets mee (willen) kunnen, dan pas zullen zij het kind meenemen. Mijn dochters, van 20 en 14, zijn met ons meegeweest (apart) op eigen verzoek, wanneer zij er zelf klaar voor waren. Mijn zoon is nog niet meegeweest. Ik laat hen dat zelf bepalen.
Nathalie schreef:Laat ze lekker naar een kinderdisco gaan met hun leeftijdsgenootjes. Als je stelt dat ze dáár behoefte aan hebben, zijn we het eens. Of zie ik dat nou zo verkeerd, lisa ?
Oh, hadden wij het alleen over kinderen in die leefttijd? Ik dacht aan kinderen vanaf pakweg 5 of 6 tot een jaar of 20. En dan, nogmaals, kijkend naar het kind. Bovendien denk ik niet dat een bezoekje aan een T&T avond uitsluit dat een kind op andere avonden te vinden zou zijn in de (wel of niet kinder)disco of waar dan ook. Dus ook hier zie ik geen verschil van mening.

Maar stel, Nathalie -- als ik mij niet vergis, jij bent niet van plan om tijdens haar kinderjaren, jouw dochter te vertellen over je travestie, maar stel dat ze toch erachterkomt. En vragen gaat stellen. En zelfs vraagt of ze een keer naar zo'n avond meemocht. Wat zeg je dan?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

zodan

zomaar wat reacties

t en t heeft een bepaalde doelstelling,wat bepaald type mensen trekt die zich daar in kunnen vinden en zich thuisvoelen, anderen weten nog niet of ze zich thuis gaan voelen en komen eens kijken,en soms schat men dat net ff anders in, kan gebeuren,laat die persoon dan in haar waarde , maak duidelijk wat je doelstelling is, communiceer! ipv iemand de deur uit te zetten

-waarom zouden er op een t en t avond geen kinderen mogen komen?dat bepaald het kind zelf, en als het kind te jong is, de ouders lijkt me, is het zo schadelijk? ach, op staat lopen wel meer ' freaky' ppl, ook dat zien zij, en ojee daar ondervinden ze zware schade van

-het gaat niet om acceptatie van maatschappij of andersom,acceptatie van jezelf is het begin,als je dat lukt is die hele mening van die maatschappij niet belangrijk meer

-iemand die in een string door de stad skate, is iemand met een vrije geest, zal er ongetwijfeld plezier in hebben, laat lekker doen:)

-niet iedere vorm van afwijking is een uitnodiging tot veroordeling

-als je niet om kan gaan met het feit dat er kinderen rond kunnen lopen op een t en t avond,is dat alleen en vooral jouw probleem

-kinderen kunnen best kind zijn ook al worden ze nog met volwassen zaken geconfronteerd, is buiten t en t immers dagelijkse kost, tevens vind ik het t zijn net zo goed een zaak van kinderen, of zijn we allemaal op ons 18 e begonnen?
(stel je toch eens voor dat een jochie van 12 in de klas zou durven en kunnenvertellen dat ie aan travestie doet, zonder negatieve gevolgen, zou da nie mooi zijn?:)



het is te laat...

shalomm
Leonie
ForumFan
Berichten: 327
Lid geworden op: vr okt 11, 2002 14:52

Bericht door Leonie »

Joy schreef:zodan

-het gaat niet om acceptatie van maatschappij of andersom,acceptatie van jezelf is het begin,als je dat lukt is die hele mening van die maatschappij niet belangrijk meer

shalomm
hoi,

dit snap ik nu niet! je kan jezelf wel 1000 keer accepteren maar de maatschapij moet jou ook nog accepteren. je kan wel denken van niet maar dat is een grote illusie. als je bij iemand uitgenodigt word om is te komen eten dan denk je er toch ook over na wat je aantrekt. dus als je naar een T&T komt....denk er dan ook even overna zou ik dan zeggen. en jezelf aanpassen aan een norm van een ander doet niks af aan wie jij bent.
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Geweldig Joy!!Helemaal mee eens...And the winner is!!........ :D


Geplaatst: Di Nov 18, 2003 7:38    Onderwerp:
------------------------------------------------------------------------
zodan

zomaar wat reacties

t en t heeft een bepaalde doelstelling,wat bepaald type mensen trekt die zich daar in kunnen vinden en zich thuisvoelen, anderen weten nog niet of ze zich thuis gaan voelen en komen eens kijken,en soms schat men dat net ff anders in, kan gebeuren,laat die persoon dan in haar waarde , maak duidelijk wat je doelstelling is, communiceer! ipv iemand de deur uit te zetten

-waarom zouden er op een t en t avond geen kinderen mogen komen?dat bepaald het kind zelf, en als het kind te jong is, de ouders lijkt me, is het zo schadelijk? ach, op staat lopen wel meer ' freaky' ppl, ook dat zien zij, en ojee daar ondervinden ze zware schade van

-het gaat niet om acceptatie van maatschappij of andersom,acceptatie van jezelf is het begin,als je dat lukt is die hele mening van die maatschappij niet belangrijk meer

-iemand die in een string door de stad skate, is iemand met een vrije geest, zal er ongetwijfeld plezier in hebben, laat lekker doen:)

-niet iedere vorm van afwijking is een uitnodiging tot veroordeling

-als je niet om kan gaan met het feit dat er kinderen rond kunnen lopen op een t en t avond,is dat alleen en vooral jouw probleem

-kinderen kunnen best kind zijn ook al worden ze nog met volwassen zaken geconfronteerd, is buiten t en t immers dagelijkse kost, tevens vind ik het t zijn net zo goed een zaak van kinderen, of zijn we allemaal op ons 18 e begonnen?
(stel je toch eens voor dat een jochie van 12 in de klas zou durven en kunnenvertellen dat ie aan travestie doet, zonder negatieve gevolgen, zou da nie mooi zijn?
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy,

Ben niet altijd met je eens, maar dit keer wel.

Lisa
Laatst gewijzigd door Lisa met een S op di nov 18, 2003 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
If all else fails, buy new shoes
tonnie54
ff weer wat posten
Berichten: 56
Lid geworden op: di okt 21, 2003 12:30
Contacteer:

Bericht door tonnie54 »

helemaal met Joy eens
en ik denk dat ik dus maar eens naar een T&T avond ga ondanks mijn niet 100% perfecte uiterlijk...en we zie wel

26e in Hoorn geloof ik

groetjes
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi,

terecht gesteld de verantwoording over je eigen kind berust bij jezelf en niemand anders, andere kinderen vallen daar niet onder. Ik denk dat het feit dat vader aan travestie doet thuis en dit ook mede gezien mag worden in een groep van "gelijkgestemden" op een T&T avond, is in principe niets verkeerds mee.
Maar er is wel een verschil ofdat een kind van kleins af aan de fles heeft gekregen van pa in travestie en er dus volledig mee opgegroeid is of in een latere levensfase waarin het nogal wat uitmaakt ofdat het kind 6 is of 16 is.

Zoals ik het ervaren heb is een T&T avond een ontmoeting van "volwassenen" in vele stadia van hun "T" beleving, ik denk dat de kinderen verwachten dat iedereen er zo , als vrouw, uit zal zien als pa.

Als dit niet zo is dan loop je de kans dat alle input die je gedaan hebt om je travestie in gezins verband geaccepteerd te krijgen, teniet word gedaan door indrukken die niet overeenkomen met hoe ze je kennen als pa wanneer je in in travestie bent, voor grote kinderen zal dit minder gelden want die kunnen al wat relativeren.

Zal een ander voorbeeld geven.
Elke maand op de ongeveer 16de is er vanuit Humanitas een zondagmiddag ontmoeting in Amsterdam voor TS, als ik na veel moeite wat acceptatie heb gekregen in familie verband over het TS zijn dan moet ik ze zeker niet meenemen naar Virgin (met alle respect voor de aanwezige dames), waarom - omdat mogelijk het beeld wat ze van mij hebben totaal niet overeenkomt met de andere aanwezigen omdat die in alle stadia van het TS zitten, net zoals alle stadia van Travestie, en dus niet overeenkomt met wat ik wil overbrengen.

Kinderen en ouders zijn een en dat is goed, maar er is voor alles een tijd en ik denk dat een T&T avond eigenlijk alleen tijd is voor "volwassenen" behalve plezier zijn er toch ook soms wel wat "volwassen" gesprekken en daar horen kinder oortjes niet bij.

groeten, Adriana
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Even een paar opmerkingen over de posting van Adriana:
adriana schreef:terecht gesteld de verantwoording over je eigen kind berust bij jezelf en niemand anders, andere kinderen vallen daar niet onder. Ik denk dat het feit dat vader aan travestie doet thuis en dit ook mede gezien mag worden in een groep van "gelijkgestemden" op een T&T avond, is in principe niets verkeerds mee.
Dus, hier lijkt het alsof je eigenlijk het goed vindt dat kinderen op een T&T avond komen, maar...
adriana schreef:Maar er is wel een verschil ofdat een kind van kleins af aan de fles heeft gekregen van pa in travestie en er dus volledig mee opgegroeid is of in een latere levensfase waarin het nogal wat uitmaakt ofdat het kind 6 is of 16 is.
En er is ook verschil tussen kinderen zelf. De een weet beter ermee om te gaan als de andere.
adriana schreef:Zoals ik het ervaren heb is een T&T avond een ontmoeting van "volwassenen" in vele stadia van hun "T" beleving, ik denk dat de kinderen verwachten dat iedereen er zo , als vrouw, uit zal zien als pa.
Alweer een veronderstelling. Je gaat eerst ervanuit dat ze alleen pa heb meegemaakt, en ten tweede dat hun automatisch verwachting is dat iedereen er zo is als pa. Misschien hebben de kinderen al andere T's meegemaakt, bijvoorbeeld, thuis of bij een andere. Misschien zijn ze al op een T&T avond geweest.
adriana schreef:Als dit niet zo is dan loop je de kans dat alle input die je gedaan hebt om je travestie in gezins verband geaccepteerd te krijgen, teniet word gedaan door indrukken die niet overeenkomen met hoe ze je kennen als pa wanneer je in in travestie bent, voor grote kinderen zal dit minder gelden want die kunnen al wat relativeren.
De kans is aanwezig. Maar het is maar een kans. Kinderen zijn misschien niet altijd zo star. Ze kunnen je soms verbazen met hun flexibiliteit. Maar nogmaals, het verschilt van kind tot kind. En is niet alleen leefttijdafhankelijk.
adriana schreef:Zal een ander voorbeeld geven.... omdat mogelijk het beeld wat ze van mij hebben totaal niet overeenkomt met de andere aanwezigen omdat die in alle stadia van het TS zitten, net zoals alle stadia van Travestie, en dus niet overeenkomt met wat ik wil overbrengen.
Dus -- als je wilt dat kinderen denken dat jij modaal zijn voor het "T", moet je een kind niet naar zoiets meenemen. Maar, als je juist wilt laten zien dat er verschillende pluimages zijn ...?
adriana schreef:behalve plezier zijn er toch ook soms wel wat "volwassen" gesprekken en daar horen kinder oortjes niet bij.
Als je zo'n gesprek wilt aangaan met iemand (die zonder kinderen is gekomen), en een kind van een ander erbij komt, dan vraag je vriendelijk of het kind ergens anders gaat spelen? En als je gewikkeld bent in een gesprek met een ouder van zo'n kind, dan heeft de ouder meestal in de gaten dat het gesprek niet voor het kind is bestemd, en stuurt het kind ook even weg.

Maar even opsommend -- je begint met "Ik denk dat het feit dat vader aan travestie doet thuis en dit ook mede gezien mag worden in een groep van 'gelijkgestemden' op een T&T avond, is in principe niets verkeerds mee" maar eindigt met "maar er is voor alles een tijd en ik denk dat een T&T avond eigenlijk alleen tijd is voor 'volwassenen'". Ben je halverweg van mening veranderd?

Groetjes,
Lisa
If all else fails, buy new shoes
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

fuk, zijn er ineens mensen het met me eens, ik wordt te wijs:)

verder vind ik het een oeverloze discussie geworden, druk maken om hypotheses , ipv je te beperken tot je eigen situatie

zo, en nu lekker oneens zijn:)

tralallaa

Joy
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Joy schreef:ik wordt te wijs:)
Zo te lezen moet dat haast wel meevallen Joy, lieffie.
*Tralalala* :) :D
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Joy schreef:verder vind ik het een oeverloze discussie geworden, druk maken om hypotheses , ipv je te beperken tot je eigen situatie
Dus -- bedoel je dat alleen mensen met (minderjarige) kinderen hierop moeten reageren?

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Plaats reactie