erdic borstvergrotende middelen

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Applaus.

Esther
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Lisette, Esther,

Ja juist.

Het 1 miljoen-vrouwen-onderzoek heeft aangetoond dat hormonen, vooral estradiol in combinatie met een progestine, levensgevaarlijk zijn. En het onderzoek beveelt plantaardige alternatieven aan. Ongelooflijk dat het VU zich daarin nog steeds de wet laat voorschrijven door de hormonenmaffia, en nieuwe inzichten geen kans geeft!

Veel plezier ermee,

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ongelooflijk dat het VU zich daarin nog steeds de wet laat voorschrijven door de hormonenmaffia, en nieuwe inzichten geen kans geeft!
Heb jij iets tegen de VU Isabelle?
Veel plezier ermee,
Euh, waarmee?

Groetjes,
Esther
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Esther,

Ik heb eigenlijk niets tegen de VU, en al helemaal niets tegen het genderteam. Ik had wel graag dat ze hun literatuur een beetje bijhielden, en ik heb ook moeite met hun reputatie. Als ik nu tegen mijn vrouw zou zeggen dat ik naar het VU-ziekenhuis wil, is dat voldoende reden voor haar om te willen scheiden, en ik hoor van diverse zussen, dat zij niet de enige is die zo denkt.

Met "veel plezier" bedoel ik de hormonen. Daar heb ik namelijk wel een probleem mee, hoewel ik weet dat ik ontzettend in de problemen kan komen als ik dat hardop zeg. Hormonen zijn gevaarlijk, en er bestaan bruikbare, veiliger alternatieven. De enige reden waarom hormonen de status hebben van "het enige dat werkt", is omdat er een forse industrie achter zit, die dat beeld middels publiciteit en gesponsord onderzoek voedt.

Nou zeg ik niet dat de plantaardige en andere alternatieven allemaal aangeboden worden door bonafide bedrijven, die ook in zaken van wetenschappelijke integriteit ver weg blijven van praktijken die in de veemesterswereld gebruikelijk zijn. Ik zou het wel leuk vinden als de VU de informatie kritisch naast elkaar legt, en als de conclusies daar aanleiding voor geven, een hormonenvrije methode zou aanbieden, voor wie dat wil.

En wat synthetische hormonen in zijn algemeenheid betreft, daar zijn bijvoorbeeld farmacologen altijd voorzichtiger mee dan medici. Elk synthetisch preparaat kan uiteindelijk op lange termijn net zo gevaarlijk blijken te zijn als bijvoorbeeld DES of IGF-1. Om maar te zwijgen van alles wat nu op het web aan HGH aangeboden wordt, wie weet hoe en door wie dat allemaal gemaakt wordt. Of alles waar "premarin" op staat, bijvoorbeeld.

Daarom ben ik fel tegen illegale hormonenhandel. Daarbuiten vertrouw ik erop dat de VU kritisch de "officiële" leveranciers controleert, maar ik vraag mij af of zij voldoende oog hebben voor de vele bijwerkingen, en de verschillen daarin van preparaat tot preparaat. Met name de psychische bijwerkingen zijn er verantwoordelijk voor dat sommigen in hun transitie partner en vrienden kwijtraken, mischien onnodig.

Wat betreft de plantaardige alternatieven, waar ik voorstander van ben, geeft de literatuur tot nog toe aan dat vele bijwerkingen achterwege blijven. Er zijn misschien andere, en daar is gewoon nog niet voldoende onderzoek aan gedaan. Wat ik beweer, is dat een wetenschappelijke instelling (de VU heeft niet alleen een ziekenhuis, maar is ook een universiteit) een tegengewicht moet bieden, en ook methoden moet bestuderen, die niet flink gesponsord worden door een bedrijf dat er uiteindelijk wat wil aan verdienen.

Nou krijg ik zelf mijn salaris ook van een groot bedrijf, dus eigenlijk moet ik mijn mond houden. Maar belasting betaal ik ook voor onafhankelijk onderzoek, en wat plantaardige alternatieven voor hormonen betreft, vraag ik mij af waarom de goede artikelen bijna overal vandaan komen, maar niet uit Nederland.

Kort, ik heb niet zoveel problemen met wat de VU doet, alleen, er kan zoveel meer...

Isabelle
Get over it.
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

[weg
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op wo jul 07, 2004 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Kendra-Lee,

Kan je mij een naam of een referentie van een artikel geven van iemand die hiermee bezig is daar?

Kritisch, maar nieuwsgierig,

Isabelle
Get over it.
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

[weg
Laatst gewijzigd door transcommunity-girl2 op wo jul 07, 2004 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
I am proud to be transcommunity girl
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Hi Isabelle,
Ik heb eigenlijk niets tegen de VU, en al helemaal niets tegen het genderteam. Ik had wel graag dat ze hun literatuur een beetje bijhielden, en ik heb ook moeite met hun reputatie.


Klinkt toch een beetje negatief hoor. Een academisch instituut als de VU houdt de literatuur echt wel bij hoor denk ik.
En op welk punt heb je problemen met de reputatie van de VU?
Als ik nu tegen mijn vrouw zou zeggen dat ik naar het VU-ziekenhuis wil, is dat voldoende reden voor haar om te willen scheiden, en ik hoor van diverse zussen, dat zij niet de enige is die zo denkt.
Als je nu tegen je vrouw zou zeggen dat je een volledige transitie wilt, maar buiten de VU om, zou ze dan wel staan juichen? Lijkt me toch niet.
De VU zou dus niet de doorslaggevende factor zijn voor een scheiding, maar jou besluit tot een volledige transitie.
Met "veel plezier" bedoel ik de hormonen. Daar heb ik namelijk wel een probleem mee, hoewel ik weet dat ik ontzettend in de problemen kan komen als ik dat hardop zeg. Hormonen zijn gevaarlijk, en er bestaan bruikbare, veiliger alternatieven.


Noem ze me, en noem voorbeelden van mensen die met die "andere" middelen hun transitie hebben doorgemaakt.
Ik zou het wel leuk vinden als de VU de informatie kritisch naast elkaar legt, en als de conclusies daar aanleiding voor geven, een hormonenvrije methode zou aanbieden, voor wie dat wil.
Die bestaat nog niet.
Daarom ben ik fel tegen illegale hormonenhandel. Daarbuiten vertrouw ik erop dat de VU kritisch de "officiële" leveranciers controleert, maar ik vraag mij af of zij voldoende oog hebben voor de vele bijwerkingen, en de verschillen daarin van preparaat tot preparaat.
Natuurlijk hebben ze dat. Je doet het nu voorkomen alsof de VU zomaar alles voorschrijft. Integendeel. Progynova (waar Kendra het hierboven al had), Estraderm en Androcur, dan heb je het in grote lijnen gehad.
En dat komt echt niet uit de "illegale" wereld.
Met name de psychische bijwerkingen zijn er verantwoordelijk voor dat sommigen in hun transitie partner en vrienden kwijtraken, mischien onnodig.
Nee hoor, die breuk is er bijn altijd al op het moment dat het besluit tot transitie wordt genomen. Juist die pijn leidt tot vervelende psychische bijwerkingen. Die pijn is bij plantaardige middelen net zo erg.
Wat ik beweer, is dat een wetenschappelijke instelling (de VU heeft niet alleen een ziekenhuis, maar is ook een universiteit) een tegengewicht moet bieden, en ook methoden moet bestuderen, die niet flink gesponsord worden door een bedrijf dat er uiteindelijk wat wil aan verdienen.
Ik zal wel naief zijn, maar zo negatief kijk ik niet tegen de VU aan.
Overigens een flinke sponsoring zou eigenlijk geen kwaad kunnen. Kan uit dat potje misschien de nu veelbesproken gezichtsontharing betaald worden. :) :wink:
Kort, ik heb niet zoveel problemen met wat de VU doet, alleen, er kan zoveel meer...
Wie weet wat er nog in de toekomst verborgen ligt.
Voor mij is het simpel, ik heb de tijd niet meer.

Groetjes,
Esther
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Kendra-Lee,

Ik zoek even op, of-ie het gepubliceerd heeft.

En Esther,

Ik heb er een probleem mee dat het VU-genderteam in de massamedia alleen bekend is voor "volledige" transities, en dat is het beeld dat onder andere mijn vrouw ervan heeft. Zo gezien leveren zij een "standaardproduct" af, hoewel de overgrote meerderheid een uitbegeleidingstraject schijnt in te gaan, en de transitie niet "af" maakt.

Als ikzelf nu een transitie zou ingaan, weet ik zeker dat er nog heel wat aan mijn lichaam zal veranderen, maar dat ik niet op de operatietafel ga, en waarschijnlijk ook voor gezichtsontharing nog wacht tot de techniek verbetert. Driebladige scheermesjes richten namelijk bijna geen schade aan, en een van mijn eigen grenzen aan transitie is dat het gezondheidsrisico echt heel laag moet zijn.

Mijn vrouw hoeft dus eigenlijk niet bang te zijn dat ik aan de VU verander in iets wat helemaal niet meer lijkt op wat zij wil. Alleen, zij ziet het wel zo. En met haar ook andere vrouwen. Het product dat de VU volgens de media aflevert, bevalt hun niet. En bij het intake-gesprek trekken zij de lijn.

Het VU-ziekenhuis schijnt tegenwoordig ook mensen te helpen in transities naar een gender dat noch volledig mannelijk, noch volledig vrouwelijk is. Alleen, in hoeverre zijn zij bereid om mee te gaan in de wensen van kandidaten die voor hun eigen gevoel een gender
hebben dat niet door iedereen als "menselijk" geaccepteerd wordt, of wat heel makkelijk als "tegennatuurlijk" kan afgedaan worden. Misschien moet ik toch maar eens gaan vragen waar zij de streep precies trekken. Mijn therapeute bijvoorbeeld vindt helemaal niets verkeerd aan genderpresentaties die de grenzen opzoeken.

Een volledige transitie met plantaardige middelen is mij niet bekend, maar er zijn zat mannen die er heel aardige borsten van gekregen hebben, een zachtere huid, minder vet op de buik en meer op de billen, en meer hoofdhaar, o.a. ik. Ik ben 42, en ik had gedacht om tot mijn zestigste zonder BH naar mijn werk te kunnen, maar dat zal niet lukken. Niet dat ik dat jammer vind overigens.

Het blijkt inderdaad dat ik in de tijd met een heel andere schaal werk dan jij. Ik heb veel geduld, en de ervaring leert dat tot op het punt waar ik nu sta, iedereen uiteindelijk elke stap geaccepteerd heeft. Met een combinatie van overtuigingskracht, en geduld om mensen te laten wennen aan het idee, streef ik ernaar om uiteindelijk al mijn doelen te bereiken.

Dus als de VU bij het brede publiek naam maakt met goed maatwerk, dan sta ik er op de stoep. En ondertussen sta ik natuurlijk niet stil; ik kan er zelf ook wat aan doen. Daarom lees ik hun publicaties en zo. En ik zoek contact over plantaardige alternatieven voor hormonen. Vóór ik een intake-gesprek wil, heb ik nog veel informatie nodig, al was het maar om hier de weg te effenen.

Dus als je iemand weet, graag!

Isabelle
Get over it.
transcommunity-girl2
ForumFan
Berichten: 369
Lid geworden op: vr feb 28, 2003 15:47

Bericht door transcommunity-girl2 »

weg
I am proud to be transcommunity girl
Plaats reactie