rauw op je dak ,TV- uitzending ned 3, 13,35 uur

Algemeen

Moderator: Moderators

Josette
Forumdiva

Bericht door Josette »

Voor meer informatie, klik op de link http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=276

Dit is de korte beschrijving:
IKON schreef:Rauw op je dak

Afl.: Laura is mijn vader
Zappelin - wo 24 december 13.45 uur
Herhaling (voor als je het woensdag gemist hebt) - do 25 december 11.30 uur
De vader van Alisa wil liever vrouw zijn. Alisa en haar moeder vinden het goed. Maar vriendinnetjes op school en de mensen in het dorp kijken er raar van op.
Een screenshot:

Afbeelding

Dus video- (of voor op en top beeld en geluidskwaliteit) dvd-recorders klaarzetten en kijken maar lieverds :P

En als je het morgen niet kan zien, uitstekend alternatief tegenover de mierzoete kost op andere netten :P
liefs, Josette
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Bedankt voor de TV tip. Ik ga zeker kijken.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

En ik ga het zeker opnemen.
Denk dat het nog wel es een keer goed van pas kan komen.

Een tip waar ik echt wat aan heb meid.
Cyn.
Jessie
dagelijks aanwezig

Bericht door Jessie »

Hoi Kendra,

Hartelijk dank voor deze tip zoals je weet zijn 3 van mijn kinderen al op de hoogte van mij .
Deze film zou mischien goed te pas kunnen komen bij de laatse onze jongste meid..nummertje 4.
Wij gaan het zekers opnemen en kijken :-)
Kathleen
ForumFan
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hi girls,

Ondertussen is deze docu alweer achter de rug. Al bij al een positieve kijk op ons wereldje en deze keer uit een andere invalshoek. Het sterkt mijn mening dat kinderen voor veel open staan. Papa werd Laura, dochterlief had er duidelijk geen problemen mee. :D

Een hart onder de riem voor T's die het hun 'kroost' willen vertellen.

Groetjes en feest er maar flink op los, meiden! :D :wink: :wink:
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
capt haok
Eredivisie

Bericht door capt haok »

Jah, was zeker een goede docu...mijn dochtertje keek er ook naar, en zei instemmend...ja pap jij was ook vaak humeurig he....toen het dochtertje van laura dit van haar vader vertelde..
Dit kan een hele goede ingang zijn om je kinderen duidelijk te maken waar je mee zit te worstelen..
Wat je drive is om een switch te maken wat hun leven ook totaal overhoop haalt.

anouk
x
pinkslipper
ForumFan

Bericht door pinkslipper »

Ik vind het ook een geweldige docu. Wat dat betreft zijn kinderen meer open en directer.
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Evelien
ff weer wat posten
Contacteer:

Bericht door Evelien »

Hoi meiden,

via Chantal's weblog (http://members.rott.chello.nl/~c.coolsma/) vond ik deze video. Met Kerst heb ik dat helemaal niet in de gaten gehad. Erg mooi! Ik was ontroerd...
En hij is gewoon on-line beschikbaar, dus iedereen kan hem alsnog gaan zien op http://www.ikonrtv.nl/site/algInfo.asp?oId=276.

Een aanrader!

Liefs,
Evelien
Lisa met een S
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

De link staat ook toevallig 7 postings eerder, maar het kan geen kwaad om het te herhalen, want het was een goed programma.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Meiden,

Ik moet even wat kwijt.
Ik had de uitzending opgenomen, en bewaard om samen met mijn dochter van 7 naar te kijken.
Deze krijgt nl. van mijn ex-echtgenote een indoctrinatie over mij, daar word ik gestoord van.
Zo van, papa gaat naar een jurkenfeest, en je mag overal vertellen dat papa jurken draagt en een meisje wil worden ( :oops: ), heel erg negatief en tendentieus.
Dus heb ik samen met haar de video bekeken, waarbij het mijn bedoeling was om haar te laten zien dat zij niet de enige is die zo'n vader heeft.
Anders zou ze nog rare ideeën kunnen krijgen.

Daarna is zij daar heel erg over aan het denken geweest, maar vond het vooral zielig voor Laura dat ze nu geen vader meer had.
Maar dit is mij door mijn ex dus zwaar aangerekend.
Ze had dit nooit mogen zien, en was er nog niet aan toe, enz. enz. enz.
Mijn dochter heeft het er wel moeilijk mee, maar niet zo erg als zij beweert. Bovendien vond en vind ik het nodig om wat objectief tegenwicht te bieden tegen haar benadering.

Wat is nu jullie mening hierover?
Laatst gewijzigd door Cynthia op do apr 29, 2004 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Cyn.
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Ik ben het met je ex eens. Een kind van 7 dat van de ene kant wordt geïndoctrineerd door de moeder moet niet nog eens van de andere kant worden geïndoctrineerd door de vader. Op het moment dat je zo'n film instrumenteel gaat inzetten voor tegenwicht is het ook een soort indoctrineren. Het is een ontzettend complexe materie. En die Laura film is best wel een heel complexe (speelt in een compleet ander land/context, totaal andere relatie tussen man en vrouw).
Kinderen moet je daar niet mee belasten, als een van de twee dat doet is het al erg genoeg.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Elsa
Forumdiva

Bericht door Elsa »

Cynthia het lijkt mij juist heel verstandig dat je dochter deze film heeft gezien .Juist omdat het door een meisje verteld werd die er heel natuurlijk mee omgaat , zoiets zal aanspreken .Tja en dat je partner daar anders over denkt heeft niets met de boodschap van de film te maken lijkt mij.Ik vond het integer en ook soms zelfs grappig .Groeten elsa
klazien-sark
dagelijks aanwezig

Bericht door klazien-sark »

Mijn eerste reactie op je bericht was wel heel erg rauw nu ik het stukje nalees en het filmpje ook nog eens bekeken heb. Excuses daarvoor. Ik blijf er wel bij dat je heel voorzichtig moet zijn met het confronteren van kinderen met informatie om 'tegenwicht' te bieden aan andere informatie of 'indoctrinatie'. Het fundamentele verschil tussen dat Laura filmpje en jouw situatie is immers dat daar alles in harmonie toegaat. Beide ouders zitten op eenzelfde spoor. Als dat niet zo is zal alle info die wordt geboden nooit zonder een eenzijdig belang kunnen zijn. En ik denk dat dat niet goed is voor kinderen op zo'n leeftijd.
Maar dat stukje dat ik eerder schreef was onnodig heftig geformuleerd.
I say to you: Live your life in a loving but courageous way, combining the feminine and the masculine virtues.
Cynthia
Chat Ops

Bericht door Cynthia »

Klazien

Ik heb heel erg getwijfeld voordat ikhet liet zien, maar ik vond het belangrijk voor mijn dochter dat zij zelf kon zien dat zij niet de enige was met zo'n vader. Dat was voor mij het belangrijkste argument.
In daar sta ik zelf eigenlijk nog steeds achter, ondanks alle twijfels.
Cyn.
Evelieneke
dagelijks aanwezig

Bericht door Evelieneke »

Donderdag 30 december wordt het programma weer uitgezonden, 12:13 op Nederland 3 (Z@ppelin).

De link die Josette noemde werkt ook nog.

Evelien.
Plaats reactie