confessions and confusions of a male with a female touch

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

confessions and confusions of a male with a female touch

Bericht door Barbarella_Rose »

Hoi allen,

Allereerst bedankt voor de toelating bij het transgenderisme.

Ik ben niet zo gek lang hier..paar weekjes dacht ik..maar ik ben erg blij dat ik hier ben.
Ondanks die nogal mannelijke naam:"Barbarossa" zit ik hier toch met vrouwelijke normen en waarden te schrijven.
Ik ben uiteraard nog steeds een transgender,maar waar de mogelijkheden bieden,ben ik gedressd.....dus nu ook natuurlijk...lekker veilig in je eigen honkie.Maar ook op parties waar het toegestaan is,mag
ik graag gedressd zijn.

Sinds ik regelmatig kom op travestie,lees ik veel over anderen en zie veel vergelijkingen met mijn eigen gevoelens. Ik kan alleen maar zeggen,dat ik het geweldig vind en mij eindelijk over de
streep kan trekken om met een gerust hart,mijn uitlatingen over transgenderisme te schrijven.

Zo wil ik jullie meedelen dat ik bisexuele gevoelens heb...maar met wat maartjes...sorry...misschien verkeerde afdeling..but it have to.
Mijn vrouwelijke gevoelens zijn erg goed ontwikkeld en die vragen wel eens een uittreding om natuurlijk gedressd te zijn enne...eh..wat met mannen te flirten.
In het begin van het laatste snapte ik geen ene reet ervan,omdat ik mannen absoluut niet aantrekkelijk vond en..eh ...nog steeds niet.
Okay..ik ben met een paar verder gegaan..maarre..zodra ze in de buurt kwamen van mijn....je weet wel...PATS!...en het was over met de pret.
Logisch,zeg ik nu,omdat "dat" totaal geen vrouwelijk deel is van mij.Als ik mij tot een vrouw transform,dan ben ik ook een vrouw...en mijn mannelijke deel is een soort bewaker,die niet wil dat er aan zijn
deel wordt gezeten...tenslotte doet hij ook helemaal niet mee met de charmes van mijn vrouw zijn.

Nu lijk ik wel schizofreen,maar ik ben het absoluut niet.ik ben nog steeds 1 persoon en ik hoor geen stemmetjes.Ik loop gewoon op een gevoelsweg waarvan rechts het vrouwelijke deel ligt en links
het mannnelijke deel.
Tot kort geleden kon ik er goed mee om gaan door zo te leven.Ik leef als een soort "het" figuur,want de kleding die ik dagelijks draag zijn zowel voor mannen als vrouwen beschikbaar...oftewel een androgyne.
En ik heb lang haar en verf mijn haar...liefst donkerrood....hahaha...altijd dus.

Maar het liefst ben ik op en top "vrouw zijn" natuurlijk.

Het is nu wel een heerlijke bevrijding erover te schrijven En...misschien is het beter haar ook te bevrijden en haar het laatste stuk van dit menselijke leven onder ogen te zien.
Maar..als vrouw natuurlijk.
De eerste stapjes zijn natuurlijk erg stroef.
Vorige week bij de huisarts geweest en het hem voorgelegd.Begripvol gaf hij mij een verwijsbriefje naar de transgender afdeling van het VU.Dezelfde dag belde ik het Vu voor een afspraak.
Een vriendelijk persoon sprak me toe en een afspraak werd gemaakt voor een intakegesprek.
Tis wel 2 maanden wachten voor de intake...schijnbaar bewust gedaan,omdat bij heel veel mensen een soort moment van transgenderisme ontstaat en dat die opwelling zo'n 2 a 3 maandjes voortduurt.
En dat noemen ze weer transgender-fetishme.

Maar goed,na de intake weer een paar maanden wachten voor een gesprek met een psycholoog.Het vervelende is,dat je de echte beslissing in hun handen geeft.Tis hun goedrecht,maar als je niet door hun
goedkeuring komt,raden ze aan therapie te volgen en van je vrouwelijke eigenschappen te wijken.
En..lieverds...zo'n 85 tot 90 % van de transgenders wordt afgewezen of haakt vroegtijdig af.
En een deel daarvan,maakt zich niet druk daarover,want de hormonen-pillen zijn volop te krijgen.
tuurlijk joh...lekker toch...gewoon slikken die hapklare "joost-mag-het-weten-wat-er-inzit" pillen.
En of het echt werkt?...hm..garantie bestaat niet bij dit soort aankoopjes.
Tuurlijk sta ik ook te gillen om het proces wat te versnellen,vooral als je besloten hebt verder te gaan.
Het voordeel is wel dat door verrrekking van verlangen,de intensiviteit langer kan maken en een geweldige ontdekking kan voor je open gaan.De vrouw is voor mij nog altijd de mooiste creatie en een vrouw zijn...ja ..leer dan maar eens in een week.
Liefs B.
Liberum Arbitrium
adriana
Eredivisie
Berichten: 502
Lid geworden op: zo nov 18, 2001 1:00
Locatie: zuidholland

Bericht door adriana »

Hi Barbarossa,

goeie zelfanalyse lijkt me dat je weet wat je wilt en wie je bent, wat het VU betreft geld voor iedereen eerst binnenkomen en dan verder zien. De kritieke en voor de hand liggende vraag op het moment van intake "will je vrouw worden, dus een SRS ondergaan als je antwoord ja, dan begind het pas, een lange weg en veel tijd, op zich niets verkeerd mee helpt je alleen maar om mogelijke twijfels bijtijds te onderkennen en er wat mee te doen.
Het klopt dat er voor transgenders nog geen intake is bij het VU dus je moet wel zeker van jezelf zijn, voor zover mogelijk, dat je wilt waar zij je mee kunnen helpen.

Succes met je verdere "T" stappen,

groetjes Adriana
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hoi Barbarossa,

Lees eens de dertiende publicatie uit deze lijst
http://www.rutgersnissogroep.nl/html/on ... aties.html
over klanten van transgenders, van Paul Vennix. Tussen veel hartverscheurend leed, staat het probleem, waar jij mee worstelt, daar heel eenvoudig uitgelegd. Achteraf lijkt het heel simpel, maar er is blijkbaar een sexuoloog voor nodig om het helder op te schrijven.

Hoewel je niks met ze moet, flirt je met mannen, omdat dat je vrouwelijkheid bevestigt. Voor hen ben je spannend, zonder dat je voor je eigen gevoel daar iets bijzonders voor doet, en zonder dat zij hoeven te twijfelen aan hun heterosexualiteit. Als er eentje die er weinig ervaring mee heeft, "er" aan gaat zitten, is het vrouwelijke gevoel ineens weg, en zit je met een behoorlijke kater. En ten slotte vinden mannen die graag gepijpt willen worden, en ook "actief anaal", in T-girls heel vaak complementaire verlangens.

Het gaat dus vaak gewoon goed,

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Lieve Isabelle,

Bedankt voor de url,die je aan me doorgaf.Ik heb het doorgelezen En natuurlijk haal ik zeker wel herkenbare eigenschappen boven water.
Maar net als altijd..oude jongens krentenbrood...worden de feiten weer opgeschreven,alleen weer iets anders geformuleerd.
Gelukkig lees ik graag,dus gisteren alles uitgeprint..lekker lui stoeltje gepakt...en m'n avond was weer gevuld.

Enne..Isabelle.... ik wil je wel op je hart drukken dat ik niet in de wereld van de prostutitie zit en nooit ingezeten heb ook hoor.
Ik zit in de kunstwereld....ik schilder..schrijf ...ontwerp kleding...bezoek musea en galleries.. acteer..blablabla...kortom een artiest.
Maar de passie voor "vrouw zijn" is in loop der jaren flink toegenomen.
Momenteel heel veel emoties en snel gepikeerd vanwege het feit dat mijn vrouwelijkheid gaat overheersen.Jaren lang keurig op balans gebleven.Was wel androgyne gekleed met uitschieters naar vrouwen-kleding.
Maar nu meer dan een jaar is het andersom.
En tegenwoordig koop ik alleen vrouwen-artikelen...betrapt mezelf dat ik met mijn achterste wiebel....Kortom het vrouwelijke egootje wint terrein.
Dat was altijd zo...maar ik kan en wil het niet meer verbergen.

Maar goed..dit ogenblik ben ik in een fase beland,die zowel positieve als negatieve aspecten met zich meebrengt.Het is nu zeker raadzaam onder behandeling te gaan.Ik weet niet of ik te lang gewacht heb voor de verdere behandeling...maarre..onder de kenners...zelfverminking???
Dat zei de dokter tegen me,toen hij de striemen van het elastiek op mijn middenrif zag."Gewoon...borsten creeeren.",zei ik rustig.
Want gevulde ballonnen gaven mij een bepaald moment geen genoeg-doening meer.
En het wegbinden wat tussen mijn benen zit,was hij ook niet zo blij mee.
"Moeten ze er maar vanaf blijven...",begon ik en vertelde hem wat over mijn ervaringen als transgender.

En als ik nu echt een eerlijk antwoord moet geven op de vraag:"Wil je graag een vrouw zijn?"
Ik ben een artistieke creatie,kan mij geen man meer noemen.Mijn gevoel heeft diepe gronden en huizenhoge golven en het antwoord is JAAAH!!
Maar..er is ook nog een verstand..het realistische kreng...en deze zal recht in je ogen kijken..en je het antwoord schuldig blijven.

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Hi allemaal,

Ben er weer.De griep had me te pakken.Beetje naweeen ervan,maar weer paraat voor wat schrijfwerk.En ik heb wel iets leuks te vermelden.
Vorig weekend voor het eerst in mijn acteers-loopbaan op de set gestaan met vrouwen-kleren.En dat was voor mij een hele nieuwe ervaring.
Ik werd prachtig mooi opgemaakt,complimenten voor de visagiste hoor.
De kleding mocht ik zelf uitkiezen,dus vorige week iets moois gekocht.
Een zwart topje waarvan mijn schouders ontbloot werden en een passend zwart rokje erbij.Alleen mijn laarzen waren niet goed volgens hen,dus ik kreeg pumps.
Om eerlijk te zijn vond ik wel doodeng om zo voor de camera te staan.
Als ik op straat loop met mijn kleding let ik niet op de meningen van anderen,maar dit was toch iets anders.
Dus nerveus was ik wel en met knikkende knietjes volbracht ik de opnames.De opnames werden gemaakt door de studenten van de film academie,dus ik weet niet of het uitgezonden wordt op de tv.Mocht het wel zo zijn dan laat ik het absoluut horen.De film heet "Dichterbij" en ik speel een travestiet..logisch..die de hoofdrolspeelster een lift aanbiedt.
Na de opnames werd ik een beetje hyper en liet wat traantjes biggelen.
Maar goed...This mission was completed.

liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Niet alleen dichtster, maar nu ook al filmster! Je bent echt een artistieke duizendpoot, Barbarossa! :wink: :wink: :wink:

A new Marilyn Monroe is born! :wink:

Gtrz!
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Dank je Kathleen..ik voel mij gecharmeerd.
Kunstzinnig zijn is voor mij niet verkeerd.
Heel wat kunst-gevoelens in jaren aangeleerd.
Daarom is het fijn ,hier te zijn aangemeerd.
Net als vele hier....Je wordt gewaardeerd!!!

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Hi,
Even weer wat schrijven...
Een soort reageren op het schrijven van anderen op het forum.Het blijft mij altijd boeien wat ik zo van anderen lees.Liefst reageer ik op alle onderwerpen,die hier voorbij achieten...maar ik heb niet van alles kaas gegeten..dus beter zwijgzaam toe kijken hoe anderen erop reageren.
Het is wel dat er ontzettend veel herkenbare grillen en grollen bij zitten waar ikzelf meeworstel of mee geworsteld had.

Wat ik wil vertellen,is dat dit schrijven een openbaring geeft van mezelf...aan mezelf.Lekker Ego!...zeg ik nu,omdat ik altijd graag klaar sta voor anderen..want ik red het toch wel.
Maar nu heb ik een tipje van mijn eigen sluier opgetild...moet nu de feiten onder ogen zien.Als ik in de spiegel kijk, zie ik een paar vermoeiende... maar grote ogen naar me kijken met één verzoek:"Please!".
Dit verzoek was niet van gisteren...nuh een paar jaar.Wilde er gewoon niet aan toegeven."Geen tijd".."komt later wel".."moet er over nadenken".."ben er nog niet aan toe"...je kent dat wel,de beruchte mannen-smoesjes.
Maar rust vond ik er niet bij.Uitgaan met vrouwenkleren werd heel normaal,lekker winkelen,werd uitgenodigd op parties..maar alleen als vrouw,kickte ervan als een man aan mijn kont zat..noem maar op.
Kort gezegd: ik vind heerlijk om vrouw te zijn..dus waarom die twijfel?
En jazeker,die had ik wel.want ik ga niet voor het halve werk..dus ook geen halvegare gedachten dat ik mijn mannelijke deel wil behouden...nuh..alles of niets.
Een maand geleden was ik uitgetwijfeld..was het spuugzat en had de knoop eindelijk doorgehakt.Half januari mag ik het VU bewonderen voor de welbekende intake.
En mocht ik groen licht krijgen,dan neem ik afscheid...afscheid van een naam,die ik jarenlang gekoesterd heb.."Barbarossa".
Want "Het" maakt dan plaats voor "Zij".En alleen "Zij"zal de naam dragen:"Barbarella Rose".
Eerder wil ik het absoluut niet hebben.

De weg is lang..maar uiteindelijk...nee..er is geen einde...we zullen doorgaan..dat het graan de orkaan heeft doorstaan..we zullen doorgaan...

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Hoi Barbarossa,

Ik wens je alle succes toe op je tocht naar het ultieme geluk.

Wat je gevoelens betreft deel ik je mening. Alles of niets! Ik zou mezelf niet als shemale kunnen accepteren, naar mijn gevoel is dat maar het halve werk! Maar als iemand anders zich zo wel gelukkig voelt is haar dat natuurlijk van harte gegund. Ieder zijn ding! :D

Het zal bij mij wel op 'niets' uitdraaien, denk ik. Dat maakt me soms wel eens wat triest. Om me dan maar wat op te monteren focus ik dan maar op de dingen die ik wèl al heb bereikt. Dat lucht meestal wel wat op! :-? :D

Allerliefste groetjes,
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Hoi allemaal!Ten eerste Barbarossa,heel veel geluk en succes!
Voor mij zelf kom ik er nadat ik dacht dat het niet helemaal klopte dat ik toe was gelaten tot het transgenderisme gebeuren,dat ik toch wel degelijk tot deze groep behoor.Ik grijp iedere gelegenheid aan om die mannenkleren aan de kant te gooien en zo snel mogelijk als Selena rond te lopen.Weliswaar nog zeer en te sporadisch op straat maar daarvoor geef ik mij alle tijd!Ook is het zeer moeilijk omdat je zo'n apart iets krijgt van steeds weer omkleden.B.v. als ik naar mijn werk ga,nu nog(ik hoop dat te kunnen veranderen)als ik de hond uitlaat,boodschappen doe etc.Erg frustrerend en vermoeiend! :( Nu woont er bij ons in het pand en op mijn afdeling een transsexueel/transgender die ook toch duidelijk vond dat ik een transgender ben en geen travestiet.Soms denk ik ;wat moet ik hiermee?En het maakt mij (en dat had ik toen ik op deze geweldige site kwam) soms droevig.En wat moet ik nou?Ik probeer maar zo relaxed mogelijk daar mee om te gaan!Nou ja,sorry dames ,dit moest ik effe kwijt!
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Selena,

Geef het nou gewoon de tijd. Dat kun je niet van de ene op de andere dag helder krijgen.
Je zult nog een aantal dingen over jezelf ontdekken, Dat gebeurt mij ook nog regelmatig.
Misschien ben je transgender. Misschien wel transsexxueel, of toch gewoon travestiet. Maar zoek het uit. Dat is het beste wat ik je kan adviseren.
En wees er niet bang voor. Je kunt het niet veranderen. Je bent het of je bent het niet.
Sterkte, en we spreken elkaar weer meid.
Cyn.
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Cynthia,vriendelijk bedankt!!Ik moet mijn impulsiviteit en mijn te gehaastheid soms de baas wezen.En je hebt helemaal gelijk
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Hi allemaal,

Nu woont er bij ons in het pand en op mijn afdeling een transsexueel/transgender die ook toch duidelijk vond dat ik een transgender ben en geen travestiet.

Dit,Selena,is een zin die regelmatig in mijn hoofd heenspookt,ik bedoel het deel van:....dat ik een transgender ben en geen travestiet.
Ik vind mijzelf ook absoluut geen travestiet,maar voor de volksmond is het simpel je daarvoor uit te maken.
Zeg je tegen een persoon dat je transgender bent,staat het persoon je verbaasd aan te kijken en om het weer duidelijker te maken ,zeg ik dat ik mij graag in vrouwenkleren vertoef.
-"Oww...een Travestiet!".hoor ik dan.En daar word ik wel eens pissig van,want er moet weer uitgelegd worden,dat ik liever een vrouw ben dan een man.En woord al "Travestiet" jaagt mij al op stang ,want mijn gevoel wil daar niets van weten.Niet dat ik hekel aan travestieten heb..absoluut niet,het zijn schatten...maar ik kan mij niet bij plaatsen.Ik vind ze te queer...te overdreven soms.Een transgender heeft meer de zachtmoedigheid van een vrouw over het lijf getrokken.Beter gezegd:het innerlijke gevoel komt erbij kijken.en als een transgender voor zichzelf openstelt,ontpoppen de vrouwelijke gevoelens.Daarom kan een transgender androgyne kleding aantrekken,zonder verlies van de vrouwelijke eigenschappen.Het is wel allemaal bekend natuurlijk,maar ik probeer toch altijd weer bevestiigen te vinden,of ik mijzelf niet bedrieg.
Waarom doe ik dat?...geen zelfvertrouwen?...Okay,ik ben een beetje onzeker en neurotisch ingesteld,maar het gevoel van transgender brengt mij meer in het vrouw zijn dan travestiet.

Voorbeeldje:
Het weekend voor kerst was ik in de lellebel en had een gesprek met Hanse.Hanse is een homosexueel en een travestiet...geweldig figuur trouwens.Tijdens het gesprek vroeg ik hem wat ik in zijn ogen was.Zijn antwoord was transgender...uiteraard blij ermee.Ik vroeg om uitleg,maar Hanse was iets te teut dus een kort antwoordje kreeg ik van hem:
-"Ik val op mannen en jij bent TE vrouw." Het was niet mijn kleding,maar mijn gedragingen,aldus Hanse. Ik glimlahte en gaf hem een kus op zijn wang.
Hiermee wil ik zeggen dat een kenner van de travestie wel degelijk het verschil kan zien tussen een Travestiet en een Transgender.

maar dan... de transgenders...
Ook daar zitten weer verschillen.Met name degene die op vrouwen valt of op mannen valt..of beide.Ik val dus op beide...maar mijn voorkeur gaat naar mannen.Ben ik dan een homo? "NEE!". is mijn antwoord.
Mijn verklaring:Äls jezelf openstelt om vrouw te zijn..je kleedt als een vrouw ..je gedraagt je als vrouw... Je voelt je als een vrouw..dus!!!!..Ook je sexuele geaardheid neigt tot een vrouw,dus je wil ook sex als een vrouw.
Sorry,misschien iets te pikant,maar ik moet het toch opschrijven.
Als ik sex met een man heb,liggen mijn benen gespreid en beoefen de tantra methode (persen..).Kort gezegd:"Ik wil als vrouw genomen worden." En dat "ding" wat tussen mijn benen zit,speelt er absoluut geen rol in.

Tegenwoordig kom ik vaak op de chat,omdat mijn nieuwsgierigheid altijd mij verder doordrijft,hoe of wat andere met hun travestie omgaan.
Het fijnste van de chat is dat er inderdaad ook transgenders bijzitten,die ook bij mij welbekende gedachten hebben.Sommige in een begin fase en de andere veel verder.
Het meest asfschuwelijke wat ik vind van sommige,dat zij de fase transgenderisme overslaan en zich gelijk transexueel noemen.Daar kan ik niet overuit.Ik vraag dan hoe het mogelijk is,dat iemaand zo snel ts kan zijn.
-"Ja..ik heb transexuele gevoelens...".krijg ik als antwoord.
Okay..dat kan,maar dan mag jezelf nog geen ts noemen.Tenminste dat dacht ik.ik vind dit een typisch voorbeeld van zelfbedrog.ik kan er wel voorbij lopen en laten waaien...maar ik neem dit heel serieus.
Ik ben zelf in een verre fase van het transgenderisme en is niet na een nacht ontstaan.En dan gaat een grapjas zich transexueel noemen,omdat het persoon die gevoelens heeft...wel,dat kan iedereen op de chat zich ts noemen.
Tuurlijk heb ik ook ts-gevoelens,maar in mijn ogen ben ik nog steeds een tg.Ondanks dat ik inmiddels fulltime gedressd ben en voor 60% als vrouw gedraag.Die percentage is het gemiddelde,want de ene dag is het meer dan een andere....maar een perfect streven naar de volle 100%?..jaah!
Oepsie..wat een lange weg...

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hoi Barb

Even inhaken op jouw uitgebreide antwoord.
Er spoken veel verschillende gevoelens door mijn hoofd bij jouw ontboezemingen. Enerzijds heb ik herkennig en ben ik blij met wat je schrijft. anderzijds word ik ook een beetje boos van een aantal uitspraken.
Ik vind mijzelf ook absoluut geen travestiet,maar voor de volksmond is het simpel je daarvoor uit te maken.
Laten we voorlopig maar blij zijn als de volksmond accepteert dat er travestie en trnassexualiteit bestaat en daar mee om wil gaan. Transgender is misschien nog te onbekend voor ze. Zelfs binnen onze eigen kringen is het begrip transgender niet altijd even helder hoor.
Niet dat ik hekel aan travestieten heb..absoluut niet,het zijn schatten...maar ik kan mij niet bij plaatsen.Ik vind ze te queer...te overdreven soms.Een transgender heeft meer de zachtmoedigheid van een vrouw over het lijf getrokken.Beter gezegd:het innerlijke gevoel komt erbij kijken.en als een transgender voor zichzelf openstelt,ontpoppen de vrouwelijke gevoelens
Ik denk dat je hier de essentie raakt van het verschil tussen travestiet en transgender, hoewel je dat ook kunt plaatsen als het verschil tussen drag/queens en travestieten.
Waarom doe ik dat?...geen zelfvertrouwen?...Okay,ik ben een beetje onzeker en neurotisch ingesteld,maar het gevoel van transgender brengt mij meer in het vrouw zijn dan travestiet.
Die onzekerheid zullen we allemaal wel hebben hoor. Uiteindelijk zijn we een minderheidsgroepering en is het lastig om voor jezelf te erkennen dat je er daar ook een van bent. En als er dan daarbinnen nog zoveel stromingen onderkend worden, is het helemaal lastig om jezelf te plaatsen.
Ook daar zitten weer verschillen.Met name degene die op vrouwen valt of op mannen valt..of beide.Ik val dus op beide...maar mijn voorkeur gaat naar mannen.Ben ik dan een homo? "NEE!". is mijn antwoord.
Dit vind ik een heel moeilijk punt. Ik ben altijd 100% op vrouwen georienteerd geweest, en heb de suggestie dat ik op mannen zou vallen altijd overtuigd van de hand gedaan. Maar nu bespeur ik bij mezelf toch een kentering, en is het idee opeens niet meer zo ondenkbaar als het altjd geweest is.
Mijn verklaring:Äls jezelf openstelt om vrouw te zijn..je kleedt als een vrouw ..je gedraagt je als vrouw... Je voelt je als een vrouw..dus!!!!..Ook je sexuele geaardheid neigt tot een vrouw,dus je wil ook sex als een vrouw.
Dit snap ik zelf dus niet. Of je nu als man gekleed bent of als vrouw, je geaardheid zit toch in je? In mijn ogen verandert die niet op het moment dat je andere kleding aantrekt, over die grens heenstapt en je vrouwelijk gaat gedragen (als je dat al niet deed). Anders zou het alleen maar een maniertje zijn, en dat wil er bij mij niet in.
Het meest asfschuwelijke wat ik vind van sommige,dat zij de fase transgenderisme overslaan en zich gelijk transexueel noemen.Daar kan ik niet overuit.Ik vraag dan hoe het mogelijk is,dat iemand zo snel ts kan zijn.
In jouw ogen moet er dus een fasering zijn van 100% man (geboorte?), via TV en TG naar TS? Waarom kan iemand niet (bijv. al van kinds af aan) de vaste en onwrikbare overtuiging hebben, tot het andere geslacht te behoren? Anders zou er bijv. ook geen behandeling voor de puberteit mogelijk zijn, omdat die kinderen dan de fase TG overslaan. Er zijn vele mensen, en voor iedereen is het weer anders.
Ik ben bang dat je hier jouw situatie en gevoelens teveel extrapoleert naar de gehele T-gemeenschap.
En dan gaat een grapjas zich transexueel noemen,omdat het persoon die gevoelens heeft...wel,dat kan iedereen op de chat zich ts noemen.
Deze uitspraak vind ik dus niet kunnen. Je moet iedereen in zijn waarde laten. Hiermee neem je nl. de gevoelens van die persoon niet serieus, en alleen maar omdat die niet hetzelfde traject bewandelt als jij.
Oepsie..wat een lange weg...
Dat is het zeker, ongeacht welke weg er genomen wordt.
En toch heb ik respect voor je en de manier waarop je ermee omgaat.
Maar dit wou ik toch even kwijt.
Cyn.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Barbarossa schreef:Niet dat ik hekel aan travestieten heb..absoluut niet,het zijn schatten...maar ik kan mij niet bij plaatsen.Ik vind ze te queer...te overdreven soms.Een transgender heeft meer de zachtmoedigheid van een vrouw over het lijf getrokken.
Oh wat ben je toch lekker aan het generaliseren geslagen, barb. Vind je ze echt --allemaal-- queer ? En wat bedoel je met queer eigenlijk, als ik zou vrij mag wezen ? Verklaar je eens nader.

Ik denk dat je toch eens wat meer met tv's moet omgaan hoor, als je zo eens hoor. Want wat je nu aan het doen bent is bepaalde karaktereigenschappen toeschrijven aan een hele groepering. En geloof me, ook bij tv's zijn er zoveel mensen zoveel eigenschappen.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Plaats reactie