Hoi meiden,
Misschien weten jullie het maar ik werk met
verstandelijkgehandicapten van een matig nivo.
Op mijn werk heb ik al mijn verhaal gedaan naar collega's en wat ik
voor mijn ogen heb...
Een transitie dus...
Niet meer niet minder....geen tusseninnetje...geen man..gewoon
mezelf....
Zeker het zal het niet altijd even gladjes
verlopen..de tijd zal het leren.
Heb nog geen reden om het zwart te gaan zien want er is veel begrip
en medeleven in mijn omgeving..en ik voel me er goed in...een vrede
die ik moeilijk kan beschrijven...een meer spirituele..
In mijn omgeving leeft ook nieuwsgierigheid hoe dit proces
verloopt...sjee dit is
apart.....en de ogen glinsteren....tja..voel me dan niet gestreelt,
dat niet...maar vindt het wel okay.
Waarom ik nou dit verhaal afsteek....tuurlijk om jullie mijn
voornemen te vertellen...en hope so ook op jullie suport...
Enne....mijn leidinggevende, die heeft haar vraagjes over de ins en
outs wat er van een werkgever wordt gevraagt..
Ze is een lief mens die me wil steunen, maar weet weinig ...en wil
graag ondersteunig over wat er van haar vewacht wordt, en wat ze
zelf kan verwachten..
Hoe ga je dit inleiden, ook naar de clienten /familie toe...
Is daar een methodiek voor...??
Allemaal vragen...en ze wil het vu vragen of hen hier iets in kunnen
betekenen..
of het bijv mogelijk is dat er iemand komt om in het team iets
tevertellen over waar ik mee worstel..
Jullie merken het...genoeg goede wil....
Kunnen jullie hier mee iets over vertellen...
Heb met haar wel afgesproken dat we in januari weer bij elkaar
komen om ten eerste een stappenplan te bespreken...
En een open kontakt houden....
Weten jullie eigenlijk wat mijn rechten zijn als werknemer...ze liet
een opmerking los van in een andere voorziening werken omdat
clienten er ws in vewarring raken....
En ik ook regelmatig als E. wordt aangesproken..
Persoonlijk denk ik dat het wel mee valt met de clienten...en ook
mijn collega's denken dit, maar kunnen ze je dwingen ....
Tja...wel denk ik dat ik na verloop van tijd ga verkassen om zo echt
mijn man bestaan achter telaten...maar dan wel op mijn tijd..
Ik heb de veiligheid van het team nog erg nodig....als pitbulls
waken ze over me:-)
Gisteren vertelde ik een collegaatje over wat ik van plan ben, en ze
begon te huilen...ze zei....dus je gaat verder..??
...
Anouk
voornemen...met zijn vragen en onzekerheden..
Moderator: Moderators
Hallo Anouk,
Je zou deze website eens kunnen proberen: www.ilsemikage.nl
roadmap.... transitie 1 tot en met 4
Groetjes, Nataschja
Je zou deze website eens kunnen proberen: www.ilsemikage.nl
roadmap.... transitie 1 tot en met 4
Groetjes, Nataschja
Niets is blijvend, alleen de verandering
- Chantal C.
- Forumdiva
Helaas niet gevonden op de website van de FNV. Ik vond wel onderstaande publicatie:Joanne schreef:Bij de Vu zou je een folder van het FNV kunnen aanvragen. Transsexualiteit op de werkvloer.
http://abvakabofnv.cms.fnv.nl/renderer. ... eId/15416/
Succes!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Tja.....wat er op de fnv site staat is niet echt bemoedigend...
Maar ja....het lijkt er ook niet op dat dit me overkomt.....maar zeg nooit nooit..
We zijn nu ongeveer een maand verder...en ben zeker niet stil blijven staan..
Op mijn werk loop ik er vrouwelijk bij...kleding, make-up en dit valt natuurlijk ook de clienten op..
Krijg al vragen....heel concreet...ben jij een man of een vrouw....eentje liet zelfs het woord transeksueel al vallen..
Nee, nee de luitjes hebben absoluut niet hun ogen in de zak....en dom zijn ze ook niet..
Collega's krijgen ook steeds meer vragen van clienten...en eentje was opgevallen dat ik onder mijn broek een panty droeg....dus nu kwamen er veel meer vragen los..
Eigenlijk gek he...maak me duidelijk op, vrouwelijk kapsel.. en die vrouwelijke maniertjes vallen hen ook op.....maar wat zeker meer beroering geeft is het feit dat ik een panty draag...
Tja....een panty is zeker een vrouwelijk kleding stuk....en zeker voor hen ook seksueel getint...
Zoals ik al eerder schreef heb ik volgende maand een gesprek met mijn clusterleidinggevende....wel vervroegd...omdat het urgenter wordt dat we er iets naar de clienten mee doen ...
En ook mezelf ...want ik voel het gehele proces aan me trekken....de hormonen...maar ook de indrukken, emoties, het eindelijk worden die ik in wezen ben...
Kan niet meer me volledig concentreren...eigenlijk lijdt mijn werk er onder.....de clustermanager op haar beurt heeft begrip en wil me meer uit de wind houden...
Het wordt een spannende tijd...als ik het de clienten vertel dan ga ik ook verder werken als Anouk.
Heel spannend.....ben rieel ...kan vervelende reakties krijgen....maar het is voor mij ook iets om naar uit te kijken......ik verlang er naar...
Voor mij wordt 2004 een spannend jaar....Mijn werk, mijn ouders die er veel moeite mee hebben. Nu geen kontakt kunnen opbrengen.
Mijn dochters die het redelijk goed oppakken, maar hoe gaat dit verder...
Het vu, wat brengt dit??
Ga zo maar door...maar ik heb er zin in....dit kon ik een tijd geleden niet over mijn leven zeggen..
Houd jullie op de hoogte ....en als je me een raad wil geven...even opmonteren, je ervaring wil delen....graag!
dag,
Anouk
x
Maar ja....het lijkt er ook niet op dat dit me overkomt.....maar zeg nooit nooit..
We zijn nu ongeveer een maand verder...en ben zeker niet stil blijven staan..
Op mijn werk loop ik er vrouwelijk bij...kleding, make-up en dit valt natuurlijk ook de clienten op..
Krijg al vragen....heel concreet...ben jij een man of een vrouw....eentje liet zelfs het woord transeksueel al vallen..
Nee, nee de luitjes hebben absoluut niet hun ogen in de zak....en dom zijn ze ook niet..
Collega's krijgen ook steeds meer vragen van clienten...en eentje was opgevallen dat ik onder mijn broek een panty droeg....dus nu kwamen er veel meer vragen los..
Eigenlijk gek he...maak me duidelijk op, vrouwelijk kapsel.. en die vrouwelijke maniertjes vallen hen ook op.....maar wat zeker meer beroering geeft is het feit dat ik een panty draag...
Tja....een panty is zeker een vrouwelijk kleding stuk....en zeker voor hen ook seksueel getint...
Zoals ik al eerder schreef heb ik volgende maand een gesprek met mijn clusterleidinggevende....wel vervroegd...omdat het urgenter wordt dat we er iets naar de clienten mee doen ...
En ook mezelf ...want ik voel het gehele proces aan me trekken....de hormonen...maar ook de indrukken, emoties, het eindelijk worden die ik in wezen ben...
Kan niet meer me volledig concentreren...eigenlijk lijdt mijn werk er onder.....de clustermanager op haar beurt heeft begrip en wil me meer uit de wind houden...
Het wordt een spannende tijd...als ik het de clienten vertel dan ga ik ook verder werken als Anouk.
Heel spannend.....ben rieel ...kan vervelende reakties krijgen....maar het is voor mij ook iets om naar uit te kijken......ik verlang er naar...
Voor mij wordt 2004 een spannend jaar....Mijn werk, mijn ouders die er veel moeite mee hebben. Nu geen kontakt kunnen opbrengen.
Mijn dochters die het redelijk goed oppakken, maar hoe gaat dit verder...
Het vu, wat brengt dit??
Ga zo maar door...maar ik heb er zin in....dit kon ik een tijd geleden niet over mijn leven zeggen..
Houd jullie op de hoogte ....en als je me een raad wil geven...even opmonteren, je ervaring wil delen....graag!
dag,
Anouk
x
- Chantal C.
- Forumdiva