Passabiliteit of: Een Aliën in Lelystad

Wat trek jij aan, hoe laat jij jezelf zien en waar haal je je kleding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hehe

heet dit een koekje van eigen deeg of zoiets? :P
Cyn.
Pamela-
Moderator
Berichten: 1849
Lid geworden op: wo mar 13, 2002 1:00
Locatie: zuid holland

Bericht door Pamela- »

Hoi hoi,

Koekje of geen koekje het is een heel mooi antwoord. Kijk wel uit dat je niet gelijk een paar klappen ontvangt want als je aan de mannelijkheid van bepaalde "mannen" komt dan kun je een probleem hebben. Hij is leuk dat moet ik zeer zeker zeggen !

Liefs,
<i><b>Change the things you can, accept the things you can't change.</i></b>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hehehe mijn eigen onderschrift daar had ik nog niet eens aangedacht:o)
Maar ik heb al iets in mijn hoofd zitten. Een vriendin van me gaf me een tip om eens goed te kijken wie nu de stoerste en meest tegenopgekeken jongen van zo'n groep is en die er uit te pikken. Vervolgens hem uit te leggen dat ik het gezeur zat ben en dat hij er voor gaat zorgen dat het niet meer voorkomt omdat ie anders shit kan verwachten. Ik weet dat de mensen op die school me steunen en met die steun in de rug moet het gewoon lukken. Ik heb dan ook besloten dat ik gewoon verder ga daar en dat ik me niet door die gozertjes laat kisten. Dank jullie wel allemaal voor de geweldige steun. Het heeft me al een hoop goed gedaan om de boel hier van me af te schrijven maar het lezen van jullie reakties doet me nog veel meer. Hartelijk bedankt lieverds....
Josette
Forumdiva
Berichten: 1470
Lid geworden op: ma dec 09, 2002 22:51

Bericht door Josette »

Joanne,

Ik hoop dat je daarmee prettig dit weekeinde kan ingaan en maandag weer naar die school kan gaan voor je systeembeheerwerk.
liefs, Josette
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Simone_s schreef:Het meeste effect krijg je hiervan door in een liefst overvolle aula voorover op zijn tafel te leunen, en met je zwoelste stem dit luid en duidelijk voor te dragen. Thuis even oefenen zal wel nuttig zijn. Direct na het spreken weglopen, met een extra zwaai in je achterwerk. Succes verzekerd!
Inderdaad Simone,
Da's precies wat ik bedoelde. Je hebt het wat beter verwoord dan ik, maar dat was wel de gedachte die ook ik probeerde over te brengen.

Don't get mad, get even !

Lijkt mij de beste manier om het hoofd te bieden aan wat al te vrijpostige pubers zonder fatsoen en decorumgevoel, Joanne. Make their head spin ! Dan hebben ze het jaren later nóg over je...maar dan op een pósitieve manier. Alleen: bereid het goed voor en overleg desnoods van te voren je aanvalsplan even met de leraren. :wink:
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Paula
Eredivisie
Berichten: 513
Lid geworden op: ma jun 11, 2001 2:00

Bericht door Paula »

Joanne, ik heb in één adem je verhaal gelezen. En wast Isabelle al schreef, je hebt het eerste gevecht gewonnen. Het zwaarste heb je al achter de rug. En Lisa heeft gelijk dat je ook meteen in de allermoeilijkste situatie terecht gekomen bent. Pubers. Zelfs ouders kunnen ze niet altijd in de hand houden.
Joanne, als je dit kan overwinnen is geen berg meer te hoog.


Liefs, Paula.
"I love the way you walk. I love the way you talk. But please shut up !"
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Euh, Nathalie,

Ik ben het ermee eens dat het werkt, maar is het niet een beetje teveel eer, als onze forumdiva zwaarbewapend op haar werkplek verschijnt voor een paar pubers die hun eerste meisje nog moeten versieren?

Maar de tactiek bespreken met leraren, collega's, en stagebegeleider, vind ik een héle goede: het is net zo goed hun probleem, en dit is hun kans om de school voor een paar jaar rustig te krijgen, voor wat betreft de ontvangst van nieuwe collega's.

Bijt ze, Vampyra!

Isabelle
Get over it.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hihihi ik zie het al helemaal voor me maar ik moet zeggen dat ik hier soms wat gebekter overkom dan in real life. Als ik me erg op mijn gemak voel bij mensen kan ik behoorlijk scherp uit de hoek komen maar in situaties als deze sta ik te shaken op mijn benen. Waar ik op hoop is dat ik op een gewoon normaal niveau met zo'n jongen kan praten. Misschien niet waar al zijn vriendjes bij zijn maar wel op het niveau van de jonge volwassene die hij aan het worden is. Dat helpt volgens mij beter dan een grappige zet waarbij hij voor schut gaat. Ik doe dan precies hetgeen waar hij mij mee bestookt en ik ben nu juist de volwassene waar hij wat van moet leren. Maar ik vind de gedachte wel heel erg leuk hihihi....
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

En Joost ja door deze draad kan ik wel met een prettig gevoel het weekend in zodat ik maandag met goede moed weer naar school kan.
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Sorry, maar ik ben met een aantal voorstellen niet eens. Probeer niet grappig of stoer te doen, met de jongelui; ze zijn met meerdere, dus er zal altijd een zijn die sneller met een antwoord kan komen dan dat jij het kan pareren. Het enigste wat werkt is het overwicht te gebruiken van je volwassenheid. Jij bent volwassen, en zij zijn leerlingen. Ze hebben maar je op een normale en respectvolle manier te behandelen, en als dat niet zo is, hebben ZIJ problemen en niet jij. Maakt dat duidelijk. Meer niet, maar minder ook niet.

Lisa
If all else fails, buy new shoes
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Heel verstandig Lisa dat zal ik ter harte nemen. Ben het daar ook mee eens en als het te erg wordt dan is een one on one gesprek met de grootste bek het beste denk ik. Uiteraard met iemand van de schoolleiding erbij.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Isabelle schreef:Ik ben het ermee eens dat het werkt, maar is het niet een beetje teveel eer, als onze forumdiva zwaarbewapend op haar werkplek verschijnt voor een paar pubers die hun eerste meisje nog moeten versieren?
Teveel eer voor ze ben ik met je eens, ware het niet dat ZIJ niet eens het fatsoen kunnen opbrengen door even te informeren maar achter je rug om lopen te kutten. En die tere kinderzieltjes ? Ik denk dat dat erg meevalt, Isabelle. Je moest eens weten wat een grote bekken ik wekelijks krijg van 14 t/m 17 jarigen die zich melden op de SEH. Die verwachten echt nog dat ze met een scheet die dwars zit voor drie ambulances met ernstige slachtoffers gaan. Die types zet ik dus --if all else fails-- op hun plaats.

Sterker nog, een aardige anecdote:
Ongeveer een half jaar geleden heb ik (bij wijze van uitzondering) een meid van 15 op haar nummer gezet. Ze bleef volharden dat zij met een microscopisch sneetje in haar vinger het volste recht had stampei te maken. En liet niet na diverse van mijn collega's te schofferen. Ik heb haar meegenomen naar de traumakamer (daar waar de meest ernstige ongevallen worden opgevangen) en laten zien waar wij op dat moment allemaal mee bezig waren. Een bebloed slachtoffer lag daar in de kreukels te wezen. Uiteraard heb ik 'r nog enigszins beschermd tegen het zien van al te enge zaken, maar ze had goed door dat we prioriteiten stellen. En een prioriteit was zij dus niet ! Ik heb haar teruggebracht naar de wachtkamer en haar gevraagd wat ze ervan vond. Ze was wat stilletjes en enigszins beteuterd. Na een uurtje werd ze uit de wachtkamer gehaald en behandeld. Ze heeft zich verder voorbeeldig gedragen ;)

Ik denk dat er inderdaad wel tere kinderzieltjes zijn. Deze neem je uiteraard in bescherming. Dat staat voorop. Ik weet echter ook dat er vele kinders zijn die het niet zo nauw nemen met welke regel dan ook. Soms door onbekendheid, vaak ook door ongeduld, naïeviteit of pure dommigheid. Nix mis mee om die af en toe eens met de consequenties van hun eigen gedrag te confronteren. Worden ze groot van.

En even terug naar Joanne's casus: ik begrijp dat je je nu goed klote moet voelen meid. En het is van deze plek uit uiterst makkelijk om een advies te geven, zeker zolang ik het maar niet zelf hoef uit te voeren. Dat realiseer ik me, geloof me. Maar welk ander alternatief heb je ? Weglopen ? Negeren ? Blijven huilen tot je uitgedroogd bent ? Ik denk, alles overwegende, dat er maar 1 oplossing is.. overleg, de confrontatie aangaan en dat alles met een relativerende glimlach.. en zorg ervoor dat je er op je best uitziet..

Go get hem, tiger !
Laatst gewijzigd door Nathalie op za jan 17, 2004 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Wat ben je ook een lekker mens he Nath. En ik ga ervoor ik laat me niet de laan uit sturen na alles wat ik heb meegemaakt. Maar soms is het wel zwaar hoor. Dan denk ik als dit maar niet mijn hele leven zo doorgaat. Anyway ik zal ze een poepie laten ruiken daar en hou jullie vanzelfsprekend op de hoogte.
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Lieffie, ik snap ook wel dat je dit liever niet doet. Dat je liever een 'low profile' houdt en gewoon een rustige Joanne wilt zijn die lekker in d'r vel zit en als zodanig wilt worden benaderd. Heel logisch.

Maar soms moet je de automatische piloot even een handje helpen. Maar ik zie nu alweer paralellen met Kendra's ervaringen. Wees dus voorzichtig en trek je eigen plan. Ondanks alle welbedoelde adviezen hier, inclusief de mijne.

Jij moet het immers doen. Niet wij.
Sterkte, lief.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Hoi Joanne,wat heb ik me opgewonden van jouw verhaal over die etterbakjes die zo onzeker zijn dat ze proberen iemand die al die tijd al zo moedig is geweest (en nog steeds erg sterk en moedig is!) omver te krijgen.Iedere keer proberen je "knop" in te drukken en als je hapt...Yeah we hebben het weer voor elkaar!Gadver..ik ben vroeger gepest op school om andere redenen ...EN..omdat ik mezelf was!Mensen zijn altijd vreselijk jalours op iemand die zich zelf is,en dat waar dan ook kan blijven.Dus moet er maar even het liefst in een groep met meelopers gepest worden.
Maar ik vind dat je het niet beter had kunnen doen!!Toen je nog redelijk rustig was ze aangesproken,dat komt sterk over vind ik.Ze zullen het weer proberen,en volgens mij is de beste tip dat zij NIET bepalen wanneer je er op gaat reageren!Hoe moeilijk dat ook is,JIJ bepaalt wanneer je het wilt!
In het boek van Wayne Dyer , het heft in eigen handen , staan ook erg handige tips.Hee en begrijp me goed,als het wie dan ook zou overkomen ,het is vreselijk moeilijk!!Maar ik wens je alle geluk en sterkte,je hebt al bewezen een ERG sterke vrouw te zijn,ik duim voor je!
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Plaats reactie