confessions and confusions of a male with a female touch

Hier kun je alles kwijt over topics die te maken hebben met Transgenderisme.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Allereerst zal ik even mijn gemeende excuse aanbieden voor mijn impulsieve schrijven.
Ik meende het niet zo kwaad,maar het zijn de confussions van mijn gedachten-patroon.
Door jullie antwoorden en verontwaardigingen kom ik in een veel betere gedachte over
de travestie,dan erover te lezen.
Ik heb weerwoorden nodig,om mij op het juiste pad te houden.
Fouten mag ik maken..ik ben ook maar een mens.Daarom ben ik blij dat ik nu hier mijn gedachten
kan uitrafelen en met de verbeteringen van jullie kant terug kan zetten.
Ik weet nu ook dat de travestie-wereld zoveel vertakkingen heeft,dat ze niet meer te tellen zijn.
Wat ik niet wist is dat een persoon op de chat achter haar naam ts zet,ook een transgender,travestiet
of crossdresser kan zijn met transsexuele gevoelens.Sorry voor degene,die ik hiermee gekwetst heb.
Het geeft mij in ieder geval een prettig gevoel dat ik weer verder kan leren accepteren en niet te
generaliseren.

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
esther1
ForumFan
Berichten: 390
Lid geworden op: ma jun 18, 2001 2:00
Locatie: Vlaardingen

Bericht door esther1 »

Ha Barbarossa,
Ik weet nu ook dat de travestie-wereld zoveel vertakkingen heeft,dat ze niet meer te tellen zijn.
Wat ik niet wist is dat een persoon op de chat achter haar naam ts zet,ook een transgender,travestiet
of crossdresser kan zijn met transsexuele gevoelens.
De travestiewereld heeft ongetwijfeld heel veel takjes. Varierend van een puur sexuele beleving tot een soms, meer of minder, verlangen een vrouwelijk iets gestalte te geven, waarbij je de vraag kan stellen wat is vrouwelijk?
Transgender is m.i., op dit forum, een veel misbruikte kreet. Misbruikt om een naampje te geven aan een verdergaande vorm van travestie.
De toevoeging van tv, tg of ts op een chat of forum dient vaak om de onzekerheid te verbergen. Het nog niet weten waar men is, of waar men wil zijn. En soms dient het als een, niet lachen hoor, statusverhoging.
Kijk dus maar niet naar een toevoeging. Kijk naar wat men zegt, of liever wat men schrijft. Gaat er een wereld voor je open als je goed durft te lezen.

Groetjes,
Esther
Gebruikersavatar
Nathalie
Forumdiva
Berichten: 1230
Lid geworden op: zo jun 17, 2001 2:00
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Bericht door Nathalie »

Deze keer ben ik het roerend met je eens, Esther ...Met daarbij de toevoeging dat ik bij 'geboren vrouwen' ook nog wel eens moeite moet doen om te herkennen wat daar nu eigenlijk nog typisch vrouwelijk aan is. Zo zie je maar weer, kennelijk heeft ook het 'vrouwelijk zijn' een scala aan uitingen.

Overigens Barb: je hoeft je niet te verontschuldigen, hoor.. Het viel me gewoon op en ik was geïnteresseerd naar je redenen, zodoende.
Afbeelding
<i>Hoe groter de chaos, des te effectiever de glimlach.</i>
Gebruikersavatar
Isabelle Raulin dAymeries
dagelijks aanwezig
Berichten: 230
Lid geworden op: za aug 31, 2002 14:33
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Isabelle Raulin dAymeries »

Hee Nathalie,

Loop ik even een paar weekjes in Parijs ordinaire spulletjes te shoppen, en jij hebt alweer een supertagline. Griezelig!

En Barbarossa,

Ik had het laatst over het "verschil" tussen TV en TG met Chris, de voorzitster van de Amsterdamse T&T. Die zei toen: "er zijn er zoveel die zeggen, ik loop hier rond als TV, maar eigenlijk, qua gevoel, ben ik TG. Maar travestiet, dat klinkt dan te plat of zo." Sindsdien beschouw ik "travestiet" als een compliment. Er is namelijk een beetje moed voor nodig. En Esther gaf al aan dat niet iedereen die zich TS of TG noemt, het ook is. Van iemand die hier erg nieuw in is, geeft het hoogstens aan dat zij zich onzeker voelt, waar ik overigens ook alle respect voor heb.

En toch nog even over "homo". Ik heb in dit wereldje de grens tussen hetero en homo altijd als zeer vaag ervaren. En zelfs een term als "sexuele voorkeur" is een kwestie van nuance. Ik voel zelf, en ik denk dat hetzelfde geldt voor andere "hetero" zussen, dat sexuele prikkeling vooral van vrouwen of "vrouwelijkheid" uitgaat. Maar qua sexuele activiteiten omvat mijn "voorkeur" ook heel veel waarvoor mijn partner een piemel nodig heeft, en ik niet.

Om het allemaal nog diffuser te maken, gaat mijn belangstelling ook uit naar travestieten, queens, shemales, en zo voort, en bij de activiteiten maakt het eigenlijk niet uit of de piemel echt of nep is.

So what's the point?

Isabelle
Get over it.
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Na veel tegenstrijdingen en bedachtzame jaren,
Heb ik nu de naam "Barbarossa" laten varen.
De nieuwe naam,die ik daarvoor i.p.v. koos,
Is wat vrouwelijker en eleganter:
"Barbarella-Rose".

Bewust genomen,een herinnering uit jonge tijden,
Waar ik liever de openbaring nog wilde mijden.
Stiekum jurkjes passen en panties aan in het geniep,
Snel weer alles uit en verstoppen,als mama me riep.

Een poster van "Barbarella" hing toen aan mijn kamers muur,
Een film waar Jane Fonda uitdagend-gekleed ten strijde ging.
Ik vond haar "cool".....en was in de ban van haar kleding.
Wilde haar zijn.Zo ik kleedde me als zij in elk geheimzinnig uur.

Op een dag betrapte mama mij en er volgde een panische kreet,
Dat was het moment dat ik de deur daarvoor dicht deed.
De jaren verstreken en ik bleef mijn mond erover houden.
Wetend dat mijn gevoel voor "vrouw zijn" meer ontvouwden.

Stoer ontkennen en maar braaf mannelijk zijn.
Was dat dan de bedoeling om gelukkig te zijn?
O my God..nee!! Mijn karakter is niet introvert!!
Ik wil leven..ik wil zijn wie ik ben..extrovert!!

Zo brak ik de deur uit het verleden weer open.
Nu ben ik blij dat ik daar bewust voor koos.
Ik beken:"Het is gewoon heerlijk er vrouwelijk bij te lopen."
Zo waar ik hier zit,wil ik haar blijven en haar naam dragen:
"Barbarella-Rose".

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Hi allemaal,

Er was een foutje door me gemaakt.Het gedichtje wat ik schreef kwam twee keer op het forum..wel ik vond een keer wel genoeg.
Sorry voor het dubbelen..was niet mijn bedoeling.
Gelukkig al weer verholpen..door het gewoon te wijzigen.

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Wat een te gek leuk gedicht Barbarella_Rose!En natuurlijk overbodig te zeggen dat veel mij bekend in de oren klinkt,groetjes Selena
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Hi Allemaal,

Op vrijdag 16 januari j.l. was het zover.Mijn eerste gesprek met het genderteam van het VU.
Zoals vele zeiden,dat een intake-gesprek niet veel voorstelde,was het voor mij wel degelijk de moeite waard.Tenslotte is het wel de eerste kennismaking van beide partijen.En er worden regelmatig mensen al afgewezen bij de intake.
Ik ben er heen gegaan met het idee:"Ik zie wel."
Ik maakte kennis met de inmiddels welbekende Jos en werd door zijn collega begeleid naar het vragenvuur-kamertje.Schijnbaar is daar ook een tijd aanverbonden,want de laatste vragen werden naar mijn mening een beetje afgeraffeld.Maar het gesprek verliep erg gezellig,waar ik dus wel van hou.
Na het gesprek mocht ik nog even wachten op de gang,waar ik probeerde een gesprek aan te gaan met al een ver-gevorderde...hm..dat viel mij zwaar tegen.Misschien was ik te enthousiast tegen haar en naar mijn mening kwam ik echt niet cru over.Ik weet hoe gevoelig sommige kunnen zijn.Maar goed..laat maar dan he.
Na een kwartiertje gewacht te hebben,kwam Jos mij ophalen.
Op zijn kantoortje begon hij:"Tot mijn spijt moet ik je meedelen....dat ik je op de wachtlijst moet neerzetten voor het psychologische onderzoek.En het kan zo'n 3 a 4 maanden duren voor je aan de beuirt bent."
Hopla!...een last valt van me af.
Maar Jos vond mij niet een dringend geval,dus ik moest er maar genoegen nemen,door even geduld te hebben.Uiteraard baalde ik wel,maar okee...de acceptatie was er wel.
Daarna heb ik nog verder een leuk gesprek met hem gehad over de beruchte koetjes en kalfjes.
En bij afscheid kreeg ik nog wat gestencilde informatie mee en met een prettig gevoel verliet ik het VU gebouw..

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Selena Maria
dagelijks aanwezig
Berichten: 138
Lid geworden op: za aug 09, 2003 4:18

Bericht door Selena Maria »

Hopla!...een last valt van me af.
Maar Jos vond mij niet een dringend geval,dus ik moest er maar genoegen nemen,door even geduld te hebben.Uiteraard baalde ik wel,maar okee...de acceptatie was er wel.

Hoi Barbarella_Rose,oke in ieder geval dit heb je!En volgens mij ben je ook best wel een positivo,gezien deze tekst hierboven.En dat heb je toch nodig,eigenlijk altijd in het leven.Ik wens je veel succes en tevredenheid met deze uitslag.
Selena,eres el camino para mi corazon y alma
Gebruikersavatar
Cynthia
Chat Ops
Berichten: 1824
Lid geworden op: ma mei 26, 2003 19:49

Bericht door Cynthia »

Hee barb

Zo vergaat het de meesten van ons hoor.
Maar je bent tenminste een stappie verder.
En je moet wel een heel erg urgent geval zijn om geen wachttijd te krijgen. Is als het ware ingebouwd als bezinningsperiode.

We keep in touch he?
Cyn.
Gebruikersavatar
Barbarella_Rose
ff weer wat posten
Berichten: 30
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 8:56
Locatie: haarlem

Bericht door Barbarella_Rose »

Hi allemaal,

Tis altijd weer leuk om wat te schrijven.
Zit eens lekker na te denken wat er zoal in de laatste weken in mijn wereldje van de travestie is doorgevlogen.
Laat ik beginnen met de tnt-avond in Nieuwegein op zaterdag de 17e januari.Het was voor mij de eerste keer dat ik zo'n avond meemaakte.
Wel...het was zeker wel de moeite waard.Eindelijk een keer de mensen ontmoet,die ook regelmatig op de chat komen......eh..Chantal,
Denise,Cynthia,Lianna,Kira,Lisa,Maureen,Rianne,Silvia,Esther,Janine ...en Joost,om een paar op te noemen.Er waren natuurlijk veel meer.
Maar die allen bij de naam te noemen..eerlijk gezegd,ik zou ze niet meer voor mijn geest kunnen halen.
Maar wat doet het er toe ,het was beregezellig en de avond vloog voorbij.
Om half 2 in de vroege morgen verliet ik,samen met Kira en Lianna weer Nieuwegein en hadden nog nagekeuveld bij Lianna thuis tot een uur
of 5.En ja...ondanks mijn hese vermoeide stembanden,kan ik wel vertellen,dat het een geslaagde avond was.

Liefs B.
Liberum Arbitrium
Gebruikersavatar
Kathleen
ForumFan
Berichten: 428
Lid geworden op: do feb 13, 2003 19:37
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Kathleen »

Het gaat hard de goede kant op met jou, Barbarella. Volhouden zo, he meid!

Groetjes, :D :D :D
Liefs, Kathleen
Come una ragazza! Per sempre!
Plaats reactie