bezuinigingen op TS-ontharing

Algemeen

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ter info:

Geachte mevrouw C......,

Allereerst mijn welgemeende excuses voor de late beantwoording van uw e-mail. GroenLinks ontvangt de laatste maanden dagelijks tientallen brieven en e-mails, waarvan veel gaan over de bezuingingen van kabinet Balkenende. Wij zijn heel blij met deze reacties uit de samenleveing en ze helpen ons ook in onze oppositie tegen Balkenende.

GroenLinks is het met u eens dat de bezuinigingen in de zorg zeer onwenselijk zijn en van tafel moeten. De bezuinigingen op de ontharingsbehandelingen zijn door minister Hoogervorst "verstopt" in een enorme bezuinigingsoperatie op bijna 140 maatschappelijke organisaties. Er zit geen enkele logica achter deze bezuinigingen. Daarom heeft GroenLinks kamerlid Evelien Tonkens meteen na het bekend worden van de bezuinigingen voorgesteld dat minister Hoogervorst zijn huiswerk gaat overdoen. Het beleid is slordig, inconsistent en niet gebaseerd op inhoudelijke criteria. De afgelopen maanden heeft GroenLinks meermalen aangedrongen op het terugdraaien van deze bezuiniging. Natuurlijk waren we daarbij afhankelijk van de opstelling van andere politieke partijen. Uiteindelijk steunde een minderheid van de Kamer onze mening. GroenLinks vindt dat bezuiniging op deze behandelingen leidt tot een tweedeling in de zorg en een enorme kostenpost voor mensen, die dit niet kunnen betalen of voor wie dit een aanzienlijke aanslag op het inkomen is. GroenLinks vindt dat dergelijke behandelingen voor iedereen toegankelijk moeten zijn, ook voor lagere inkomens. Wij pleiten dan ook voor een basis-volksverzekering, waarbij mensen naar draagkracht premie betalen. Hierdoor blijft de zorg voor iedereen toegankelijk. Dit kabinet zorgt juist voor een tegengestelde ontwikkeling.

Ik hoop dat ik u alsnog duidelijk heb kunnen maken op welke manier GroenLinks oppositie heeft gevoerd tegen de bezuinigingen in de zorg. Wij zullen ons ervoor in blijven zetten dat mensen die zorg nodig hebben dit ook kunnen krijgen.
Met vriendelijke groet,
Namens de GroenLinks-fractie,

Vanessa Nigten
Medewerker Publieksdienst
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

typisch dat precies dezelfde brief enige weken geleden al verscheen als antwoord op een schrijven van iemand op ts-nl aan diverse politieke partijen

shalomm
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Ja en dit was zelfs een antwoord op een petitie met ruim 300 namen eronder... Triest! Andere politieke partijen hebben zelfs nog niks laten horen!!!
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

We hebben in ieder geval wel ons best gedaan en meer kun je nu eenmaal niet doen. By the way Joanne vanaf Knoppix 3.3

Grappig systeempje hehehe.....
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Doet de Belastingdiskette het onder Knoppix? :wink:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Hahaha nog niet geprobeert heb geen idee hoe ik dat moet doen
Gebruikersavatar
Lisa met een S
Moderator
Berichten: 3650
Lid geworden op: do aug 15, 2002 10:39
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Bericht door Lisa met een S »

Als je denkt dat het hier erg is, dan moet je dit maar 'ns lezen:

http://www.southkoreans.info/

Lisa :(
If all else fails, buy new shoes
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Enneh effe vraagje is het nu zo dat Samsung van Zuid Koreaanse origine is want na het lezen van dat verhaal heb ik ineens een hekel aan mijn telefoontje.
Laatst gewijzigd door Joanne op do feb 19, 2004 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Sorry hoor, maar ik ben nu echt pissed op die Hoogervorst.

"Hoe bestaat het dat huisartsen die jarenlang een wetenschappelijke opleiding hebben gevolgd, zich serieus bezighouden met homeopathie. Terwijl iedereen weet dat je mensen dan gewoon water voorschrijft." Minister Hoogervorst van Volksgezondheid moet niets hebben van alternatieve geneeswijzen, zo liet hij woensdag weten. Ook niet van homeopathie.

Heeft die man wel hersens in zijn hoofd ofzo? Hij laat toch wel even zijn ware gezicht zien nu! Triest... :evil: :evil:
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Joanne
ForumDiva 2000
Berichten: 2380
Lid geworden op: di jun 19, 2001 2:00
Locatie: Flevoland

Bericht door Joanne »

Ja lang leve het nieuwe kabinet. Ben echt blij er mee.................Not!!!
Gebruikersavatar
Chantal C.
Forumdiva
Berichten: 1759
Lid geworden op: vr okt 03, 2003 12:27
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Chantal C. »

Nou ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. De SP wil spoeddebat over plan Hoogervorst!

http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2255
A person is grown up not when they can take care of themselves, but when they can take care of others.
Gebruikersavatar
Joy
Forumdiva
Berichten: 1556
Lid geworden op: do apr 18, 2002 2:00

Bericht door Joy »

ik ook, en gelukkig is er nog 1 fatsoenlijke partij die niet zomaar opgeeft, er zulen geen wonderen worden verricht maar het broeit tenminste nog, en das nu ff belangrijkste

shalom

Joy
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Amanda schreef:is kijken of dat lukt.....

Afbeelding
Wow mooie foto van Madonna heb je gevonden. Ze is een topvrouw :)
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

Joanne schreef:Enneh effe vraagje is het nu zo dat Samsung van Zuid Koreaanse origine is
Ja
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Gebruikersavatar
pinkslipper
ForumFan
Berichten: 326
Lid geworden op: do mei 29, 2003 18:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door pinkslipper »

ChantalC schreef:Nou ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. De SP wil spoeddebat over plan Hoogervorst!

http://www.sp.nl/db/nieuws/kamernieuwspage.html/2255
Bedankt voor je link Chantal. Wat ben ik blij dat ik op SP heb gestemd. Ik denk dat Hoogervorst geen enkele problemen heeft met de zorg. Hij wordt zo geholpen :roll:
Think Pink en xxx,
pinkslipper

Van het concert des levens, krijgt niemand het programma.
Plaats reactie